Descobrixen un dels mecanismes de resistència a la quimioteràpia del càncer de mama triple negatiu

Imatge d’una dona fent-se una mamografia per a detectar si té càncer de mama 

 

Un estudi de l’hospital espanyol Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO) ha descobert un dels mecanismes de resistència del càncer de mama triple negatiu, un dels més agressius, amb més mal pronòstic i sense teràpia dirigida. La investigació ha revelat que l’ADN de les cèl·lules tumorals d’esta classe de càncer està molt més compactat del que és habitual en comparació amb altres tipologies de cèl·lules tumorals, i això provoca més resistència a la quimioteràpia.

 

El treball, publicat en la revista ‘Oncogene’, assenyala com la descompactació de la cromatina podria ajudar a millorar l’eficàcia de la teràpia. Els investigadors han pogut comprovar com l’oxidació de la histona H3, una proteïna, és clau en la inducció de la compactació de l’ADN. A més, la inhibició de l’enzim LOXL2 evitaria que es produira eixa compactació. En el càncer de mama triple negatiu este enzim està molt present.

 

Podria ser crucial en el tractament del càncer de mama

Les dades obtingudes assenyalen que una inhibició d’este enzim en combinació amb fàrmacs de quimioteràpia convencional podria tindre resultats rellevants en el tractament d’este càncer, tot i que de moment només s’ha pogut provar en cèl·lules in vitro i en models de ratolí.

 

En no existir fàrmacs que inhibisquen de manera específica la funció nuclear de l’enzim LOXL2, els investigadors van utilitzar azacitidina, un agent que desmetila l’ADN i que provoca que s’òbriga. En este treball han participat diversos grups d’investigació, com ara de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB).

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.