Descobrixen un dels mecanismes de resistència a la quimioteràpia del càncer de mama triple negatiu

Ejemplo de shortcode con estilo
Imatge d’una dona fent-se una mamografia per a detectar si té càncer de mama    Un estudi de l’hospital espanyol Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO) ha descobert un dels mecanismes de resistència del càncer de mama triple negatiu, un dels més agressius, amb més mal pronòstic i sense teràpia dirigida. La investigació ha revelat que l’ADN de […]

Imatge d’una dona fent-se una mamografia per a detectar si té càncer de mama 

 

Un estudi de l’hospital espanyol Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO) ha descobert un dels mecanismes de resistència del càncer de mama triple negatiu, un dels més agressius, amb més mal pronòstic i sense teràpia dirigida. La investigació ha revelat que l’ADN de les cèl·lules tumorals d’esta classe de càncer està molt més compactat del que és habitual en comparació amb altres tipologies de cèl·lules tumorals, i això provoca més resistència a la quimioteràpia.

 

El treball, publicat en la revista ‘Oncogene’, assenyala com la descompactació de la cromatina podria ajudar a millorar l’eficàcia de la teràpia. Els investigadors han pogut comprovar com l’oxidació de la histona H3, una proteïna, és clau en la inducció de la compactació de l’ADN. A més, la inhibició de l’enzim LOXL2 evitaria que es produira eixa compactació. En el càncer de mama triple negatiu este enzim està molt present.

 

Podria ser crucial en el tractament del càncer de mama

Les dades obtingudes assenyalen que una inhibició d’este enzim en combinació amb fàrmacs de quimioteràpia convencional podria tindre resultats rellevants en el tractament d’este càncer, tot i que de moment només s’ha pogut provar en cèl·lules in vitro i en models de ratolí.

 

En no existir fàrmacs que inhibisquen de manera específica la funció nuclear de l’enzim LOXL2, els investigadors van utilitzar azacitidina, un agent que desmetila l’ADN i que provoca que s’òbriga. En este treball han participat diversos grups d’investigació, com ara de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB).

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.