12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Descobrixen un dels mecanismes de resistència a la quimioteràpia del càncer de mama triple negatiu

Imatge d’una dona fent-se una mamografia per a detectar si té càncer de mama 

 

Un estudi de l’hospital espanyol Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO) ha descobert un dels mecanismes de resistència del càncer de mama triple negatiu, un dels més agressius, amb més mal pronòstic i sense teràpia dirigida. La investigació ha revelat que l’ADN de les cèl·lules tumorals d’esta classe de càncer està molt més compactat del que és habitual en comparació amb altres tipologies de cèl·lules tumorals, i això provoca més resistència a la quimioteràpia.

 

El treball, publicat en la revista ‘Oncogene’, assenyala com la descompactació de la cromatina podria ajudar a millorar l’eficàcia de la teràpia. Els investigadors han pogut comprovar com l’oxidació de la histona H3, una proteïna, és clau en la inducció de la compactació de l’ADN. A més, la inhibició de l’enzim LOXL2 evitaria que es produira eixa compactació. En el càncer de mama triple negatiu este enzim està molt present.

 

Podria ser crucial en el tractament del càncer de mama

Les dades obtingudes assenyalen que una inhibició d’este enzim en combinació amb fàrmacs de quimioteràpia convencional podria tindre resultats rellevants en el tractament d’este càncer, tot i que de moment només s’ha pogut provar en cèl·lules in vitro i en models de ratolí.

 

En no existir fàrmacs que inhibisquen de manera específica la funció nuclear de l’enzim LOXL2, els investigadors van utilitzar azacitidina, un agent que desmetila l’ADN i que provoca que s’òbriga. En este treball han participat diversos grups d’investigació, com ara de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB).

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.