Descobrixen nous símptomes de coronavirus en xiquets i adolescents

 

Un estudi fet en el Regne Unit i publicat en la revista científica BMJ ha publicat llum nova sobre nous símptomes que podrien alertar sobre la gravetat de casos de coronavirus en els més xicotets de la casa. Es tracta d’una investigació extensa en la que van participar 650 xiquets i adolescents de fins a 19 anys amb Covid-19.

 

Es tracta d’una novetat important, ja que els casos de coronavirus solen ser més dèbils entre els més jóvens, i altres problemes de salut (asma, sobrepés, afeccions neurològiques…) són factors determinants per a la recuperació d’estos pacients.

 

Els investigadors de l’estudi «Característiques clíniques de xiquets i jóvens ingressats en hospitals amb Covid-19 en el Regne Unit» van detectar en una part dels pacients símptomes de la síndrome inflamatòria multisistèmic en xiquets (LES MEUES-C, per les seues sigles en anglés), estretament relacionat amb el Covid-19.

 

Nous símptomes en els més xicotets

Els principals símptomes del coronavirus solen ser tos, febre i cansament, i en alguns casos pèrdua del gust i de l’olfacte, i dificultat respiratòria. No obstant això, els xiquets amb LES MEUES-C infectats per Covid-19 poden presentar també mal de cap, dolors musculars i mal de gola.

 

De cara al nou curs escolar, l’Associació Espanyola de Pediatria (AEP) insistix en la importància de parar atenció als símptomes dels xiquets, per dèbils que siguen, i demana «responsabilitat» als pares.

 

«És important destacar que els xiquets pareixen infectar-se de manera similar als adults, solen expressar de forma més dèbil els símptomes associats a la infecció i són una potencial font de transmissió a altres xiquets i adults, encara que menys eficients, especialment els menors de 10 anys», ha declarat la presidenta de la AEP, María José Mellado.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.