Descobrixen nous símptomes de coronavirus en xiquets i adolescents

 

Un estudi fet en el Regne Unit i publicat en la revista científica BMJ ha publicat llum nova sobre nous símptomes que podrien alertar sobre la gravetat de casos de coronavirus en els més xicotets de la casa. Es tracta d’una investigació extensa en la que van participar 650 xiquets i adolescents de fins a 19 anys amb Covid-19.

 

Es tracta d’una novetat important, ja que els casos de coronavirus solen ser més dèbils entre els més jóvens, i altres problemes de salut (asma, sobrepés, afeccions neurològiques…) són factors determinants per a la recuperació d’estos pacients.

 

Els investigadors de l’estudi «Característiques clíniques de xiquets i jóvens ingressats en hospitals amb Covid-19 en el Regne Unit» van detectar en una part dels pacients símptomes de la síndrome inflamatòria multisistèmic en xiquets (LES MEUES-C, per les seues sigles en anglés), estretament relacionat amb el Covid-19.

 

Nous símptomes en els més xicotets

Els principals símptomes del coronavirus solen ser tos, febre i cansament, i en alguns casos pèrdua del gust i de l’olfacte, i dificultat respiratòria. No obstant això, els xiquets amb LES MEUES-C infectats per Covid-19 poden presentar també mal de cap, dolors musculars i mal de gola.

 

De cara al nou curs escolar, l’Associació Espanyola de Pediatria (AEP) insistix en la importància de parar atenció als símptomes dels xiquets, per dèbils que siguen, i demana «responsabilitat» als pares.

 

«És important destacar que els xiquets pareixen infectar-se de manera similar als adults, solen expressar de forma més dèbil els símptomes associats a la infecció i són una potencial font de transmissió a altres xiquets i adults, encara que menys eficients, especialment els menors de 10 anys», ha declarat la presidenta de la AEP, María José Mellado.

Últimes notícies

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.