Descobrixen nous símptomes de coronavirus en xiquets i adolescents

 

Un estudi fet en el Regne Unit i publicat en la revista científica BMJ ha publicat llum nova sobre nous símptomes que podrien alertar sobre la gravetat de casos de coronavirus en els més xicotets de la casa. Es tracta d’una investigació extensa en la que van participar 650 xiquets i adolescents de fins a 19 anys amb Covid-19.

 

Es tracta d’una novetat important, ja que els casos de coronavirus solen ser més dèbils entre els més jóvens, i altres problemes de salut (asma, sobrepés, afeccions neurològiques…) són factors determinants per a la recuperació d’estos pacients.

 

Els investigadors de l’estudi «Característiques clíniques de xiquets i jóvens ingressats en hospitals amb Covid-19 en el Regne Unit» van detectar en una part dels pacients símptomes de la síndrome inflamatòria multisistèmic en xiquets (LES MEUES-C, per les seues sigles en anglés), estretament relacionat amb el Covid-19.

 

Nous símptomes en els més xicotets

Els principals símptomes del coronavirus solen ser tos, febre i cansament, i en alguns casos pèrdua del gust i de l’olfacte, i dificultat respiratòria. No obstant això, els xiquets amb LES MEUES-C infectats per Covid-19 poden presentar també mal de cap, dolors musculars i mal de gola.

 

De cara al nou curs escolar, l’Associació Espanyola de Pediatria (AEP) insistix en la importància de parar atenció als símptomes dels xiquets, per dèbils que siguen, i demana «responsabilitat» als pares.

 

«És important destacar que els xiquets pareixen infectar-se de manera similar als adults, solen expressar de forma més dèbil els símptomes associats a la infecció i són una potencial font de transmissió a altres xiquets i adults, encara que menys eficients, especialment els menors de 10 anys», ha declarat la presidenta de la AEP, María José Mellado.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil desmantella una xarxa de contraban de tabac amb 11 milions de cigarrets intervinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal de l’Europa de l’Est que elaborava i distribuïa tabac il·legal des de Màlaga, Granada, Còrdova i Valencia, amb 11 milions de cigarrets i més de huit tones de picadura intervinguts.

L’assassí masclista de Callosa de Segura passarà a disposició judicial des de dijous

L’home que ha confessat l’assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura (Alacant) està previst que passe a disposició judicial a partir d’este dijous, una volta es complete la investigació forense.

Descens de temperatures este dimecres i ratxes fortes de vent al nord de la Comunitat

Este dimecres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats febles al nord d’Alacant i sud de València i ratxes de vent molt fortes en zones exposades del nord.

El professorat valencià encadena 18 dies de vaga i manté l’acampada en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària en la Comunitat Valenciana suma 18 dies lectius de vaga indefinida mentres continua l'acampada reivindicativa en el centre de València i el conflicte amb Educació seguix bloquejat.

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.