16.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Descobrixen nous símptomes de coronavirus en xiquets i adolescents

 

Un estudi fet en el Regne Unit i publicat en la revista científica BMJ ha publicat llum nova sobre nous símptomes que podrien alertar sobre la gravetat de casos de coronavirus en els més xicotets de la casa. Es tracta d’una investigació extensa en la que van participar 650 xiquets i adolescents de fins a 19 anys amb Covid-19.

 

Es tracta d’una novetat important, ja que els casos de coronavirus solen ser més dèbils entre els més jóvens, i altres problemes de salut (asma, sobrepés, afeccions neurològiques…) són factors determinants per a la recuperació d’estos pacients.

 

Els investigadors de l’estudi «Característiques clíniques de xiquets i jóvens ingressats en hospitals amb Covid-19 en el Regne Unit» van detectar en una part dels pacients símptomes de la síndrome inflamatòria multisistèmic en xiquets (LES MEUES-C, per les seues sigles en anglés), estretament relacionat amb el Covid-19.

 

Nous símptomes en els més xicotets

Els principals símptomes del coronavirus solen ser tos, febre i cansament, i en alguns casos pèrdua del gust i de l’olfacte, i dificultat respiratòria. No obstant això, els xiquets amb LES MEUES-C infectats per Covid-19 poden presentar també mal de cap, dolors musculars i mal de gola.

 

De cara al nou curs escolar, l’Associació Espanyola de Pediatria (AEP) insistix en la importància de parar atenció als símptomes dels xiquets, per dèbils que siguen, i demana «responsabilitat» als pares.

 

«És important destacar que els xiquets pareixen infectar-se de manera similar als adults, solen expressar de forma més dèbil els símptomes associats a la infecció i són una potencial font de transmissió a altres xiquets i adults, encara que menys eficients, especialment els menors de 10 anys», ha declarat la presidenta de la AEP, María José Mellado.

Últimes notícies

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.