Desencallat el portacontenidors bloquejat en el Canal de Suez després de sis dies d’intents

 

Bones notícies al Canal de Suez després de sis dies de maniobres i intents per a desencallar un barco portacontenidors de l’empresa EverGreen, bloquejat després de patir un incident durant una tempesta de vent i sorra, segons confirmava l’autoritat del Canal en un comunicat.

 

La matinada d’este dilluns, concretament a les 04.30 hores local, s’ha conseguit desencallar finalment el portacontenidors Ever Given, que té uns 400 metres d’eslora i uns 59 d’ample. Així ho confirmava Inchcape Shipping, companyia dedicada als servicis marítims. Les autoritats del Canal de Suez ja havien anunciat este diumenge que es reprenien les faenes per a desencallar el portacontenidors amb l’ajuda de 10 remolcadors gegants. 

 

El seu bloqueig ha provocat que centenars de mercants, més de 300, quedaren parats a l’espera que es resolguera l’incident i ara, desencallat el vaixell, esperen que es reprenga com més prompte millor el tràfic marítim, tenint en compte les pèrdues milionàries que suposa per al comerç internacional cada hora d’aturada.

 

 

Pèrdues milionàries per al comerç internacional

Cal tindre en compte que la ruta pel Canal de Suez és clau per al comerç internacional, especialment per al sector energètic, que depèn dels carregaments del Pròxim Orient. En este cas el vaixell, de bandera del Panamà, provenia de la Xina i es dirigia a Rotterdam. Segons afirmava en el seu comunicat l’Autoritat del Canal de Suez, s’ha treballat «sense escatimar esforços» per a restaurar la regularitat dels servicis i el tràfic marítim global, tenint en compte que el bloqueig ha desencadenat pèrdues milionàries, concretament d’uns 400 milions de dòlars per cada hora que ha passat.

Últimes notícies

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.

Catalá reclama al Govern una reunió pel Sidi Saler després d’un any sense resposta

L'alcaldessa de València, María José Catalá, manté la seua exigència de reunir-se amb el Ministeri per a la Transició Ecològica per a definir el futur de l'antic hotel Sidi Saler, tancat i abandonat, després de més d'un any sense resposta.