Desencallat el portacontenidors bloquejat en el Canal de Suez després de sis dies d’intents

 

Bones notícies al Canal de Suez després de sis dies de maniobres i intents per a desencallar un barco portacontenidors de l’empresa EverGreen, bloquejat després de patir un incident durant una tempesta de vent i sorra, segons confirmava l’autoritat del Canal en un comunicat.

 

La matinada d’este dilluns, concretament a les 04.30 hores local, s’ha conseguit desencallar finalment el portacontenidors Ever Given, que té uns 400 metres d’eslora i uns 59 d’ample. Així ho confirmava Inchcape Shipping, companyia dedicada als servicis marítims. Les autoritats del Canal de Suez ja havien anunciat este diumenge que es reprenien les faenes per a desencallar el portacontenidors amb l’ajuda de 10 remolcadors gegants. 

 

El seu bloqueig ha provocat que centenars de mercants, més de 300, quedaren parats a l’espera que es resolguera l’incident i ara, desencallat el vaixell, esperen que es reprenga com més prompte millor el tràfic marítim, tenint en compte les pèrdues milionàries que suposa per al comerç internacional cada hora d’aturada.

 

 

Pèrdues milionàries per al comerç internacional

Cal tindre en compte que la ruta pel Canal de Suez és clau per al comerç internacional, especialment per al sector energètic, que depèn dels carregaments del Pròxim Orient. En este cas el vaixell, de bandera del Panamà, provenia de la Xina i es dirigia a Rotterdam. Segons afirmava en el seu comunicat l’Autoritat del Canal de Suez, s’ha treballat «sense escatimar esforços» per a restaurar la regularitat dels servicis i el tràfic marítim global, tenint en compte que el bloqueig ha desencadenat pèrdues milionàries, concretament d’uns 400 milions de dòlars per cada hora que ha passat.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.