Desencallat el portacontenidors bloquejat en el Canal de Suez després de sis dies d’intents

 

Bones notícies al Canal de Suez després de sis dies de maniobres i intents per a desencallar un barco portacontenidors de l’empresa EverGreen, bloquejat després de patir un incident durant una tempesta de vent i sorra, segons confirmava l’autoritat del Canal en un comunicat.

 

La matinada d’este dilluns, concretament a les 04.30 hores local, s’ha conseguit desencallar finalment el portacontenidors Ever Given, que té uns 400 metres d’eslora i uns 59 d’ample. Així ho confirmava Inchcape Shipping, companyia dedicada als servicis marítims. Les autoritats del Canal de Suez ja havien anunciat este diumenge que es reprenien les faenes per a desencallar el portacontenidors amb l’ajuda de 10 remolcadors gegants. 

 

El seu bloqueig ha provocat que centenars de mercants, més de 300, quedaren parats a l’espera que es resolguera l’incident i ara, desencallat el vaixell, esperen que es reprenga com més prompte millor el tràfic marítim, tenint en compte les pèrdues milionàries que suposa per al comerç internacional cada hora d’aturada.

 

 

Pèrdues milionàries per al comerç internacional

Cal tindre en compte que la ruta pel Canal de Suez és clau per al comerç internacional, especialment per al sector energètic, que depèn dels carregaments del Pròxim Orient. En este cas el vaixell, de bandera del Panamà, provenia de la Xina i es dirigia a Rotterdam. Segons afirmava en el seu comunicat l’Autoritat del Canal de Suez, s’ha treballat «sense escatimar esforços» per a restaurar la regularitat dels servicis i el tràfic marítim global, tenint en compte que el bloqueig ha desencadenat pèrdues milionàries, concretament d’uns 400 milions de dòlars per cada hora que ha passat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.