Mastodon
22.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Desencallat el portacontenidors bloquejat en el Canal de Suez després de sis dies d’intents

 

Bones notícies al Canal de Suez després de sis dies de maniobres i intents per a desencallar un barco portacontenidors de l’empresa EverGreen, bloquejat després de patir un incident durant una tempesta de vent i sorra, segons confirmava l’autoritat del Canal en un comunicat.

 

La matinada d’este dilluns, concretament a les 04.30 hores local, s’ha conseguit desencallar finalment el portacontenidors Ever Given, que té uns 400 metres d’eslora i uns 59 d’ample. Així ho confirmava Inchcape Shipping, companyia dedicada als servicis marítims. Les autoritats del Canal de Suez ja havien anunciat este diumenge que es reprenien les faenes per a desencallar el portacontenidors amb l’ajuda de 10 remolcadors gegants. 

 

El seu bloqueig ha provocat que centenars de mercants, més de 300, quedaren parats a l’espera que es resolguera l’incident i ara, desencallat el vaixell, esperen que es reprenga com més prompte millor el tràfic marítim, tenint en compte les pèrdues milionàries que suposa per al comerç internacional cada hora d’aturada.

 

 

Pèrdues milionàries per al comerç internacional

Cal tindre en compte que la ruta pel Canal de Suez és clau per al comerç internacional, especialment per al sector energètic, que depèn dels carregaments del Pròxim Orient. En este cas el vaixell, de bandera del Panamà, provenia de la Xina i es dirigia a Rotterdam. Segons afirmava en el seu comunicat l’Autoritat del Canal de Suez, s’ha treballat «sense escatimar esforços» per a restaurar la regularitat dels servicis i el tràfic marítim global, tenint en compte que el bloqueig ha desencadenat pèrdues milionàries, concretament d’uns 400 milions de dòlars per cada hora que ha passat.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.