Desencallat el portacontenidors bloquejat en el Canal de Suez després de sis dies d’intents

 

Bones notícies al Canal de Suez després de sis dies de maniobres i intents per a desencallar un barco portacontenidors de l’empresa EverGreen, bloquejat després de patir un incident durant una tempesta de vent i sorra, segons confirmava l’autoritat del Canal en un comunicat.

 

La matinada d’este dilluns, concretament a les 04.30 hores local, s’ha conseguit desencallar finalment el portacontenidors Ever Given, que té uns 400 metres d’eslora i uns 59 d’ample. Així ho confirmava Inchcape Shipping, companyia dedicada als servicis marítims. Les autoritats del Canal de Suez ja havien anunciat este diumenge que es reprenien les faenes per a desencallar el portacontenidors amb l’ajuda de 10 remolcadors gegants. 

 

El seu bloqueig ha provocat que centenars de mercants, més de 300, quedaren parats a l’espera que es resolguera l’incident i ara, desencallat el vaixell, esperen que es reprenga com més prompte millor el tràfic marítim, tenint en compte les pèrdues milionàries que suposa per al comerç internacional cada hora d’aturada.

 

 

Pèrdues milionàries per al comerç internacional

Cal tindre en compte que la ruta pel Canal de Suez és clau per al comerç internacional, especialment per al sector energètic, que depèn dels carregaments del Pròxim Orient. En este cas el vaixell, de bandera del Panamà, provenia de la Xina i es dirigia a Rotterdam. Segons afirmava en el seu comunicat l’Autoritat del Canal de Suez, s’ha treballat «sense escatimar esforços» per a restaurar la regularitat dels servicis i el tràfic marítim global, tenint en compte que el bloqueig ha desencadenat pèrdues milionàries, concretament d’uns 400 milions de dòlars per cada hora que ha passat.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.