Una despedida de solter en Altea, origen d’un brot de coronavirus en una localitat d’Albacete

 

La Delegació Provincial de Sanitat en Albacete ha publicat un decret en el que ordena el tancament dels bars de Villamalea, localitat d’esta província, i la interrupció de la seua activitat religiosa, entre altres activitats, pels dos brots de Covid-19 que seguixen actius i que sumen ja 29 casos positius.

 

D’esta manera ho ha donat a conéixer l’Ajuntament en un extens comunicat en les seues xarxes socials, a on ha difós la resolució de Sanitat, que indica que un brot està relacionat amb una despedida de solter que es va celebrar en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), i que té 11 contagis confirmats amb PCR.

 

L’altre, que es va tractar d’un brot d’origen familiar al principi, afecta també a una empresa de xampinyó, en la que treballen els afectats —d’índole familiar— i, a demés, ha arribat a un treballador de restauració en la localitat, i en este cas, són 17 els casos confirmats de contagi per coronavirus.

 

Sanitat ha detallat que en els pròxims dies continuaran fent PCR i ha advertit que no descarta el confinament de la localitat si la situació no millora.

 

De moment, ha decretat el tancament del centre sociocultural, casinos i bars del municipi, a demés de la suspensió de l’activitat religiosa, i tampoc es permetran les visites i eixides en centres de majors i se suprimixen activitats col·lectives d’oci o espectacles deportius amb assistència de públic.

 

En les vetles hi haurà un màxim de 10 persones i no es podran celebrar ni bodes ni batejos o altres esdeveniments socials. En els comerços, es permetrà un màxim de dos persones alhora dins. 

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.