Una despedida de solter en Altea, origen d’un brot de coronavirus en una localitat d’Albacete

 

La Delegació Provincial de Sanitat en Albacete ha publicat un decret en el que ordena el tancament dels bars de Villamalea, localitat d’esta província, i la interrupció de la seua activitat religiosa, entre altres activitats, pels dos brots de Covid-19 que seguixen actius i que sumen ja 29 casos positius.

 

D’esta manera ho ha donat a conéixer l’Ajuntament en un extens comunicat en les seues xarxes socials, a on ha difós la resolució de Sanitat, que indica que un brot està relacionat amb una despedida de solter que es va celebrar en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), i que té 11 contagis confirmats amb PCR.

 

L’altre, que es va tractar d’un brot d’origen familiar al principi, afecta també a una empresa de xampinyó, en la que treballen els afectats —d’índole familiar— i, a demés, ha arribat a un treballador de restauració en la localitat, i en este cas, són 17 els casos confirmats de contagi per coronavirus.

 

Sanitat ha detallat que en els pròxims dies continuaran fent PCR i ha advertit que no descarta el confinament de la localitat si la situació no millora.

 

De moment, ha decretat el tancament del centre sociocultural, casinos i bars del municipi, a demés de la suspensió de l’activitat religiosa, i tampoc es permetran les visites i eixides en centres de majors i se suprimixen activitats col·lectives d’oci o espectacles deportius amb assistència de públic.

 

En les vetles hi haurà un màxim de 10 persones i no es podran celebrar ni bodes ni batejos o altres esdeveniments socials. En els comerços, es permetrà un màxim de dos persones alhora dins. 

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.