La yihadista detinguda en Cullera planejava viatjar a Síria per a unir-se a Daesh

 

ACTUALITZACIÓ 13/11/2020 a les 16.20 hores: El gener passat, la detinguda va viatjar fins a Turquia a on va entrar en contacte amb membres de les estructures yihadistes assentats en el nord-oest de Síria. Després del seu retorn al seu domicili en Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa (València), va continuar mantenint de manera permanent estes interaccions arribant a enviar uns 5.000 euros a membres de DAESH a través de facilitadors assentats en este país.

 

Els especialistes en la lluita antiterrorista van detectar que en els contactes de la detinguda amb els combatents terroristes, esta els animava a continuar amb la yihad violenta i s’oferia per a ser la seua esposa.

 

Amb la finalitat de contraure matrimoni amb un dels yihadistes que va conéixer a través de les
xarxes socials, el mes de setembre passat, la investigada va deixar el seu treball dedicant-se de manera exclusiva a la recopilació de diners, que obtenia a través de la comissió d’il·lícits penals, per a sufragar-se el viatge a Síria.

 

La detinguda tenia previst fer este viatge a través de Turquia a finals d’este mes de novembre. D’esta manera, hauria planificat fer-se amb documentació falsa amb la que poder ocultar la seua nacionalitat espanyola i arribar a la zona fronterera de Turquia amb Síria. Allí un passador l’ajudaria a travessar la frontera i arribar a la zona controlada pels yihadistes en el nord-oest de Síria, comptant per a això amb el suport dels seus contactes.
 

Este matí de divendres, la detinguda ha sigut posada a la disposició del titular del
Jutjat Central d’Instrucció número 1, decretant el seu ingrés en la presó.

 

Detinguda una yihadista en Cullera

Este dimecres, la Policia Nacional ha detingut en Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa (València), a una dona per presumptament pertànyer a grups yihadistes en una operació en la que han hagut d’intervindre més de 100 agents en diferents zones d’esta localitat.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, la detenció ha sigut conseqüència d’una investigació de la comissària general d’informació amb el suport de la brigada d’informació de la Prefectura Superior de Policia de València i en la que estan participant Brigada policia científica i un grup complet de la Unitat d’Intervenció Policial (UIP), els antidisturbis.

 

Este matí de dimecres, els agents han acudit a l’entorn d’un aparcament subterrani i després han fet un registre en una casa ubicada en el centre històric, a on presumptament s’ha trobat certa quantitat de diners.

 

La dona detinguda serà enviada en un cotxe camuflat a l’Audiència Nacional a Madrid. Pel moment, els agents no han informat de forma oficial sobre els fets, per això podrien haver més detencions en les pròximes hores.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.