19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

La yihadista detinguda en Cullera planejava viatjar a Síria per a unir-se a Daesh

 

ACTUALITZACIÓ 13/11/2020 a les 16.20 hores: El gener passat, la detinguda va viatjar fins a Turquia a on va entrar en contacte amb membres de les estructures yihadistes assentats en el nord-oest de Síria. Després del seu retorn al seu domicili en Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa (València), va continuar mantenint de manera permanent estes interaccions arribant a enviar uns 5.000 euros a membres de DAESH a través de facilitadors assentats en este país.

 

Els especialistes en la lluita antiterrorista van detectar que en els contactes de la detinguda amb els combatents terroristes, esta els animava a continuar amb la yihad violenta i s’oferia per a ser la seua esposa.

 

Amb la finalitat de contraure matrimoni amb un dels yihadistes que va conéixer a través de les
xarxes socials, el mes de setembre passat, la investigada va deixar el seu treball dedicant-se de manera exclusiva a la recopilació de diners, que obtenia a través de la comissió d’il·lícits penals, per a sufragar-se el viatge a Síria.

 

La detinguda tenia previst fer este viatge a través de Turquia a finals d’este mes de novembre. D’esta manera, hauria planificat fer-se amb documentació falsa amb la que poder ocultar la seua nacionalitat espanyola i arribar a la zona fronterera de Turquia amb Síria. Allí un passador l’ajudaria a travessar la frontera i arribar a la zona controlada pels yihadistes en el nord-oest de Síria, comptant per a això amb el suport dels seus contactes.
 

Este matí de divendres, la detinguda ha sigut posada a la disposició del titular del
Jutjat Central d’Instrucció número 1, decretant el seu ingrés en la presó.

 

Detinguda una yihadista en Cullera

Este dimecres, la Policia Nacional ha detingut en Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa (València), a una dona per presumptament pertànyer a grups yihadistes en una operació en la que han hagut d’intervindre més de 100 agents en diferents zones d’esta localitat.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, la detenció ha sigut conseqüència d’una investigació de la comissària general d’informació amb el suport de la brigada d’informació de la Prefectura Superior de Policia de València i en la que estan participant Brigada policia científica i un grup complet de la Unitat d’Intervenció Policial (UIP), els antidisturbis.

 

Este matí de dimecres, els agents han acudit a l’entorn d’un aparcament subterrani i després han fet un registre en una casa ubicada en el centre històric, a on presumptament s’ha trobat certa quantitat de diners.

 

La dona detinguda serà enviada en un cotxe camuflat a l’Audiència Nacional a Madrid. Pel moment, els agents no han informat de forma oficial sobre els fets, per això podrien haver més detencions en les pròximes hores.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.