La yihadista detinguda en Cullera planejava viatjar a Síria per a unir-se a Daesh

 

ACTUALITZACIÓ 13/11/2020 a les 16.20 hores: El gener passat, la detinguda va viatjar fins a Turquia a on va entrar en contacte amb membres de les estructures yihadistes assentats en el nord-oest de Síria. Després del seu retorn al seu domicili en Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa (València), va continuar mantenint de manera permanent estes interaccions arribant a enviar uns 5.000 euros a membres de DAESH a través de facilitadors assentats en este país.

 

Els especialistes en la lluita antiterrorista van detectar que en els contactes de la detinguda amb els combatents terroristes, esta els animava a continuar amb la yihad violenta i s’oferia per a ser la seua esposa.

 

Amb la finalitat de contraure matrimoni amb un dels yihadistes que va conéixer a través de les
xarxes socials, el mes de setembre passat, la investigada va deixar el seu treball dedicant-se de manera exclusiva a la recopilació de diners, que obtenia a través de la comissió d’il·lícits penals, per a sufragar-se el viatge a Síria.

 

La detinguda tenia previst fer este viatge a través de Turquia a finals d’este mes de novembre. D’esta manera, hauria planificat fer-se amb documentació falsa amb la que poder ocultar la seua nacionalitat espanyola i arribar a la zona fronterera de Turquia amb Síria. Allí un passador l’ajudaria a travessar la frontera i arribar a la zona controlada pels yihadistes en el nord-oest de Síria, comptant per a això amb el suport dels seus contactes.
 

Este matí de divendres, la detinguda ha sigut posada a la disposició del titular del
Jutjat Central d’Instrucció número 1, decretant el seu ingrés en la presó.

 

Detinguda una yihadista en Cullera

Este dimecres, la Policia Nacional ha detingut en Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa (València), a una dona per presumptament pertànyer a grups yihadistes en una operació en la que han hagut d’intervindre més de 100 agents en diferents zones d’esta localitat.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, la detenció ha sigut conseqüència d’una investigació de la comissària general d’informació amb el suport de la brigada d’informació de la Prefectura Superior de Policia de València i en la que estan participant Brigada policia científica i un grup complet de la Unitat d’Intervenció Policial (UIP), els antidisturbis.

 

Este matí de dimecres, els agents han acudit a l’entorn d’un aparcament subterrani i després han fet un registre en una casa ubicada en el centre històric, a on presumptament s’ha trobat certa quantitat de diners.

 

La dona detinguda serà enviada en un cotxe camuflat a l’Audiència Nacional a Madrid. Pel moment, els agents no han informat de forma oficial sobre els fets, per això podrien haver més detencions en les pròximes hores.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.