La yihadista detinguda en Cullera planejava viatjar a Síria per a unir-se a Daesh

 

ACTUALITZACIÓ 13/11/2020 a les 16.20 hores: El gener passat, la detinguda va viatjar fins a Turquia a on va entrar en contacte amb membres de les estructures yihadistes assentats en el nord-oest de Síria. Després del seu retorn al seu domicili en Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa (València), va continuar mantenint de manera permanent estes interaccions arribant a enviar uns 5.000 euros a membres de DAESH a través de facilitadors assentats en este país.

 

Els especialistes en la lluita antiterrorista van detectar que en els contactes de la detinguda amb els combatents terroristes, esta els animava a continuar amb la yihad violenta i s’oferia per a ser la seua esposa.

 

Amb la finalitat de contraure matrimoni amb un dels yihadistes que va conéixer a través de les
xarxes socials, el mes de setembre passat, la investigada va deixar el seu treball dedicant-se de manera exclusiva a la recopilació de diners, que obtenia a través de la comissió d’il·lícits penals, per a sufragar-se el viatge a Síria.

 

La detinguda tenia previst fer este viatge a través de Turquia a finals d’este mes de novembre. D’esta manera, hauria planificat fer-se amb documentació falsa amb la que poder ocultar la seua nacionalitat espanyola i arribar a la zona fronterera de Turquia amb Síria. Allí un passador l’ajudaria a travessar la frontera i arribar a la zona controlada pels yihadistes en el nord-oest de Síria, comptant per a això amb el suport dels seus contactes.
 

Este matí de divendres, la detinguda ha sigut posada a la disposició del titular del
Jutjat Central d’Instrucció número 1, decretant el seu ingrés en la presó.

 

Detinguda una yihadista en Cullera

Este dimecres, la Policia Nacional ha detingut en Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa (València), a una dona per presumptament pertànyer a grups yihadistes en una operació en la que han hagut d’intervindre més de 100 agents en diferents zones d’esta localitat.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, la detenció ha sigut conseqüència d’una investigació de la comissària general d’informació amb el suport de la brigada d’informació de la Prefectura Superior de Policia de València i en la que estan participant Brigada policia científica i un grup complet de la Unitat d’Intervenció Policial (UIP), els antidisturbis.

 

Este matí de dimecres, els agents han acudit a l’entorn d’un aparcament subterrani i després han fet un registre en una casa ubicada en el centre històric, a on presumptament s’ha trobat certa quantitat de diners.

 

La dona detinguda serà enviada en un cotxe camuflat a l’Audiència Nacional a Madrid. Pel moment, els agents no han informat de forma oficial sobre els fets, per això podrien haver més detencions en les pròximes hores.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.