La yihadista detinguda en Cullera planejava viatjar a Síria per a unir-se a Daesh

 

ACTUALITZACIÓ 13/11/2020 a les 16.20 hores: El gener passat, la detinguda va viatjar fins a Turquia a on va entrar en contacte amb membres de les estructures yihadistes assentats en el nord-oest de Síria. Després del seu retorn al seu domicili en Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa (València), va continuar mantenint de manera permanent estes interaccions arribant a enviar uns 5.000 euros a membres de DAESH a través de facilitadors assentats en este país.

 

Els especialistes en la lluita antiterrorista van detectar que en els contactes de la detinguda amb els combatents terroristes, esta els animava a continuar amb la yihad violenta i s’oferia per a ser la seua esposa.

 

Amb la finalitat de contraure matrimoni amb un dels yihadistes que va conéixer a través de les
xarxes socials, el mes de setembre passat, la investigada va deixar el seu treball dedicant-se de manera exclusiva a la recopilació de diners, que obtenia a través de la comissió d’il·lícits penals, per a sufragar-se el viatge a Síria.

 

La detinguda tenia previst fer este viatge a través de Turquia a finals d’este mes de novembre. D’esta manera, hauria planificat fer-se amb documentació falsa amb la que poder ocultar la seua nacionalitat espanyola i arribar a la zona fronterera de Turquia amb Síria. Allí un passador l’ajudaria a travessar la frontera i arribar a la zona controlada pels yihadistes en el nord-oest de Síria, comptant per a això amb el suport dels seus contactes.
 

Este matí de divendres, la detinguda ha sigut posada a la disposició del titular del
Jutjat Central d’Instrucció número 1, decretant el seu ingrés en la presó.

 

Detinguda una yihadista en Cullera

Este dimecres, la Policia Nacional ha detingut en Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa (València), a una dona per presumptament pertànyer a grups yihadistes en una operació en la que han hagut d’intervindre més de 100 agents en diferents zones d’esta localitat.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, la detenció ha sigut conseqüència d’una investigació de la comissària general d’informació amb el suport de la brigada d’informació de la Prefectura Superior de Policia de València i en la que estan participant Brigada policia científica i un grup complet de la Unitat d’Intervenció Policial (UIP), els antidisturbis.

 

Este matí de dimecres, els agents han acudit a l’entorn d’un aparcament subterrani i després han fet un registre en una casa ubicada en el centre històric, a on presumptament s’ha trobat certa quantitat de diners.

 

La dona detinguda serà enviada en un cotxe camuflat a l’Audiència Nacional a Madrid. Pel moment, els agents no han informat de forma oficial sobre els fets, per això podrien haver més detencions en les pròximes hores.

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.