Detingut al Marroc un jihadista que presumptament pretenia atemptar a Sevilla

Policia Nacional

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

La Policia Nacional i els serveis d’informació espanyol i marroquí han desenvolupat una operació antiterrorista, dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció Número 4 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional, que ha culminat amb la detenció al Marroc d’un jihadista que presumptament tenia previst atemptar a Sevilla, segons informa el Ministeri de l’Interior.

 

La Policia Nacional està procedint al registre del seu domicili en la capital andalusa, segons el Ministeri, que va acordar la setmana passada el reforç dels dispositius de seguretat i de les capacitats d’informació, de control i de seguiment antiterrorista per part dels Cossos de Seguretat de l’Estat, així com de la resta dels cossos policials, amb motiu de la celebració de la Setmana Santa i de les pròximes eleccions.

 

Com a conseqüència d’aquesta decisió, s’estan desenvolupant dispositius específics en cadascuna de les ciutats espanyoles per a garantir la seguretat ciutadana i el normal desenvolupament d’aquests actes.

 

Aquest reforç es concentra, fonamentalment, en els espais i mitjans de transport, esdeveniments religiosos, d’oci o lúdics amb alta afluència de persones i en aquells llocs estratègics que són imprescindibles per al normal funcionament de l’activitat ciutadana.

 

Inclòs en eixe reforç de la seguretat, el Ministeri de l’Interior va posar en marxa el passat 12 d’abril un ampli dispositiu de Policia Nacional i Guàrdia Civil en coordinació amb policies autonòmiques.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.