20.8 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Detingut al Marroc un jihadista que presumptament pretenia atemptar a Sevilla

Policia Nacional

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

La Policia Nacional i els serveis d’informació espanyol i marroquí han desenvolupat una operació antiterrorista, dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció Número 4 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional, que ha culminat amb la detenció al Marroc d’un jihadista que presumptament tenia previst atemptar a Sevilla, segons informa el Ministeri de l’Interior.

 

La Policia Nacional està procedint al registre del seu domicili en la capital andalusa, segons el Ministeri, que va acordar la setmana passada el reforç dels dispositius de seguretat i de les capacitats d’informació, de control i de seguiment antiterrorista per part dels Cossos de Seguretat de l’Estat, així com de la resta dels cossos policials, amb motiu de la celebració de la Setmana Santa i de les pròximes eleccions.

 

Com a conseqüència d’aquesta decisió, s’estan desenvolupant dispositius específics en cadascuna de les ciutats espanyoles per a garantir la seguretat ciutadana i el normal desenvolupament d’aquests actes.

 

Aquest reforç es concentra, fonamentalment, en els espais i mitjans de transport, esdeveniments religiosos, d’oci o lúdics amb alta afluència de persones i en aquells llocs estratègics que són imprescindibles per al normal funcionament de l’activitat ciutadana.

 

Inclòs en eixe reforç de la seguretat, el Ministeri de l’Interior va posar en marxa el passat 12 d’abril un ampli dispositiu de Policia Nacional i Guàrdia Civil en coordinació amb policies autonòmiques.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.