12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Detingut al Marroc un jihadista que presumptament pretenia atemptar a Sevilla

Policia Nacional

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

La Policia Nacional i els serveis d’informació espanyol i marroquí han desenvolupat una operació antiterrorista, dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció Número 4 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional, que ha culminat amb la detenció al Marroc d’un jihadista que presumptament tenia previst atemptar a Sevilla, segons informa el Ministeri de l’Interior.

 

La Policia Nacional està procedint al registre del seu domicili en la capital andalusa, segons el Ministeri, que va acordar la setmana passada el reforç dels dispositius de seguretat i de les capacitats d’informació, de control i de seguiment antiterrorista per part dels Cossos de Seguretat de l’Estat, així com de la resta dels cossos policials, amb motiu de la celebració de la Setmana Santa i de les pròximes eleccions.

 

Com a conseqüència d’aquesta decisió, s’estan desenvolupant dispositius específics en cadascuna de les ciutats espanyoles per a garantir la seguretat ciutadana i el normal desenvolupament d’aquests actes.

 

Aquest reforç es concentra, fonamentalment, en els espais i mitjans de transport, esdeveniments religiosos, d’oci o lúdics amb alta afluència de persones i en aquells llocs estratègics que són imprescindibles per al normal funcionament de l’activitat ciutadana.

 

Inclòs en eixe reforç de la seguretat, el Ministeri de l’Interior va posar en marxa el passat 12 d’abril un ampli dispositiu de Policia Nacional i Guàrdia Civil en coordinació amb policies autonòmiques.

Últimes notícies

El PSPV acusa a Mompó d’atribuir-se assoliments en la reconstrucció del clavegueram sufragada pel Govern

El PSPV ha acusat a Vicent Mompó d'atribuir-se un lideratge en la reconstrucció del clavegueram danyat per la DANA malgrat que el finançament és íntegre del Govern. Sosté que la Diputació només presta assistència tècnica i amb retard.

La comissió de la DANA en el Congrés preveu citar a Feijóo el 27 de gener

PSOE i Sumar, amb majoria en la taula, impulsen la citació de Feijóo per a explicar quina informació va rebre sobre la DANA i les seues declaracions posteriors. La data prevista és el 27 de gener, pendent de confirmació formal.

Sindicats sanitaris exigixen diàleg i compliment d’acords a València

Satse, CCOO, UGT, CSIF, Intersindical Salut-IV i Simap es concentren de nou davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar el bloqueig negociador. Reclamen implantar la jornada de 35 hores i reactivar pactes paralitzats, i avisen de més mobilitzacions si no hi ha avanços.

Schareina guanya la novena etapa de motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Schareina s'ha adjudicat la novena etapa de motos del Dakar 2026, primera part de la marató. Sanders ha recuperat el lideratge i Benavides ha caigut al tercer després de cedir més d'11 minuts.

Schareina guanya l’etapa 9 del Dakar 2026 en motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Tosha Schareina s'ha imposat en la novena etapa de motos del Ral·li Dakar 2026, primera mitat de la marató. Daniel Sanders recupera el lideratge i Benavides cau a tercer.

La sinistralitat laboral deixa 77 morts en la Comunitat Valenciana fins a novembre, 26 menys

Els accidents laborals van causar 77 morts en la Comunitat Valenciana entre gener i novembre de 2025, 26 menys que un any abans. A Espanya, el balanç va ser de 686 morts i també va descendir.

El València ha superat els octaus de la Copa en tres de les últimes quatre edicions

L'equip afronta la seua visita al Cultivable amb un balanç favorable en octaus: tres classificacions en les últimes quatre edicions i una sola eliminació, davant un Primera.

Detingut a Silla un matrimoni amb ordes de presó per estafa i tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Silla a un home i una dona amb ordes de detenció i ingrés a la presó. En l'entrada al domicili van trobar bastides apuntalant la porta i matxets, i l'home va oferir resistència abans de ser reduït.