Detingut al Marroc un jihadista que presumptament pretenia atemptar a Sevilla

Policia Nacional

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

La Policia Nacional i els serveis d’informació espanyol i marroquí han desenvolupat una operació antiterrorista, dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció Número 4 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional, que ha culminat amb la detenció al Marroc d’un jihadista que presumptament tenia previst atemptar a Sevilla, segons informa el Ministeri de l’Interior.

 

La Policia Nacional està procedint al registre del seu domicili en la capital andalusa, segons el Ministeri, que va acordar la setmana passada el reforç dels dispositius de seguretat i de les capacitats d’informació, de control i de seguiment antiterrorista per part dels Cossos de Seguretat de l’Estat, així com de la resta dels cossos policials, amb motiu de la celebració de la Setmana Santa i de les pròximes eleccions.

 

Com a conseqüència d’aquesta decisió, s’estan desenvolupant dispositius específics en cadascuna de les ciutats espanyoles per a garantir la seguretat ciutadana i el normal desenvolupament d’aquests actes.

 

Aquest reforç es concentra, fonamentalment, en els espais i mitjans de transport, esdeveniments religiosos, d’oci o lúdics amb alta afluència de persones i en aquells llocs estratègics que són imprescindibles per al normal funcionament de l’activitat ciutadana.

 

Inclòs en eixe reforç de la seguretat, el Ministeri de l’Interior va posar en marxa el passat 12 d’abril un ampli dispositiu de Policia Nacional i Guàrdia Civil en coordinació amb policies autonòmiques.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.