Detingut al Marroc un jihadista que presumptament pretenia atemptar a Sevilla

Policia Nacional

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

La Policia Nacional i els serveis d’informació espanyol i marroquí han desenvolupat una operació antiterrorista, dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció Número 4 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional, que ha culminat amb la detenció al Marroc d’un jihadista que presumptament tenia previst atemptar a Sevilla, segons informa el Ministeri de l’Interior.

 

La Policia Nacional està procedint al registre del seu domicili en la capital andalusa, segons el Ministeri, que va acordar la setmana passada el reforç dels dispositius de seguretat i de les capacitats d’informació, de control i de seguiment antiterrorista per part dels Cossos de Seguretat de l’Estat, així com de la resta dels cossos policials, amb motiu de la celebració de la Setmana Santa i de les pròximes eleccions.

 

Com a conseqüència d’aquesta decisió, s’estan desenvolupant dispositius específics en cadascuna de les ciutats espanyoles per a garantir la seguretat ciutadana i el normal desenvolupament d’aquests actes.

 

Aquest reforç es concentra, fonamentalment, en els espais i mitjans de transport, esdeveniments religiosos, d’oci o lúdics amb alta afluència de persones i en aquells llocs estratègics que són imprescindibles per al normal funcionament de l’activitat ciutadana.

 

Inclòs en eixe reforç de la seguretat, el Ministeri de l’Interior va posar en marxa el passat 12 d’abril un ampli dispositiu de Policia Nacional i Guàrdia Civil en coordinació amb policies autonòmiques.

Últimes notícies

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha alertat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot a l’interior de València i Castelló.