Detingut a Espanya per anar a treballar amb covid, a 40ºC de febra i tossint sense mascareta

La Policia Nacional ha detingut al municipi mallorquí de Manacor un home de 40 anys per presumptament haver contagiat 22 persones a la feina i al gimnàs sabent-ho i sense prendre cap precaució. L’individu tenia símptomes evidents i s’havia realitzat una prova PCR, però continuava fent vida normal sense esperar el resultat ni mantenir la quarantena.

Segons diversos companys de feina, l’home anava a treballar amb més de 40ºC de febra, tossia amb molta força per tot el local —abaixant-se la mascareta— i manifestava en veu alta: «Vos infectaré a tots del coronavirus». Entre la vintena de contagiats —vuit d’ells de forma directa i 14 de forma indirecta— hi ha diversos menors d’edat, entre els quals tres bebés de només un any.

Una investigació de la Policia Nacional iniciada el passat mes de gener

 

La investigació policial va començar a finals de gener quan els agents van conéixer de l’existència d’un brot de covid-19 en un conegut establiment de Manacor. Allí, un treballador s’havia contagiat i havia ocultat aparentment la seua malaltia. Dies abans d’esclatar el brot, el treballador va començar a presentar símptomes compatibles amb la covid-19 i els seus companys van començar a mostrar preocupació, ja que no volia marxar a casa. Acabada la jornada laboral, l’ara detingut va anar a un centre mèdic per realitzar-se una PCR, però va tornar al gimnàs i al seu lloc de treball l’endemà.

Tots els companys i l’encarregat de l’establiment van ordenar-li que marxés a casa, ja que podria estar contagiat de la covid-19, però l’home va fer cas omís de les ordres i es passejava per tot el local, tossint i amb la mascareta baixada i proferint frases com «Us contagiaré a tots del coronavirus». Finalitzada la jornada laboral, van comunicar al treballador el resultat positiu de la PCR i tota la plantilla va haver de passar els testos. Cinc treballadors més van donar positiu i alhora havien contagiat a diversos familiars, entre els quals tres bebés de només un any. En el gimnàs que freqüentava l’arrestat, es van contagiar directament tres persones, que igualment van contagiar altres familiars.

En total, 22 persones contagiades, cap però de gravetat ni amb necessitat d’ingrés hospitalari. Davant estos fets, la Policia Nacional va detenir el treballador com a presumpte autor d’un delicte de lesions i ahir divendres va ser posat a disposició de l’autoritat judicial. Un fet absolutament sorprenent i indignant, doncs, que ha succeït a Mallorca.

Últimes notícies

Almussafes fabricarà cinc nous models de cotxe amb la nova aliança entre Ford i Geely

Ford i Geely han acordat crear en 2027 una empresa conjunta per fabricar cinc models a Almussafes, tres d'ells nous, la qual cosa obligarà a incrementar la plantilla actual de 4.142 treballadors.

Pedro Sánchez visita Ford Almussafes en plena expectativa per un gran acord per a la planta

Pedro Sánchez ha visitat hui la planta de Ford a Almussafes per a acompanyar l’anunci d’un acord corporatiu clau per a les operacions europees de la multinacional i per al futur de la fàbrica valenciana.

Detingudes 29 persones a Elx per una estafa de 18.000 euros en gasolina a una empresa de transport

La Policia Nacional ha detingut 29 persones a Elx per una estafa de més de 10.600 litres de combustible, valorats en uns 18.000 euros, a una empresa de transport a través d’un codi de repostatge fraudulent.

A presó per tres robatoris en menys d’una hora a Aspe

Un home de 54 anys ha ingressat en presó provisional després de ser detingut per tres robatoris consecutius en menys d’una hora al municipi d’Aspe, a Alacant.

Detenen a una parella per abandonar una xiqueta de dos anys en un aparcament del centre d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha detingut una parella per tindre en estat d’abandó una xiqueta de dos anys i mig en un aparcament del centre de la ciutat. La menor ha sigut atesa a l’hospital i queda sota custòdia provisional en un centre d’acollida.

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.

Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.