Detingut a Espanya per anar a treballar amb covid, a 40ºC de febra i tossint sense mascareta

La Policia Nacional ha detingut al municipi mallorquí de Manacor un home de 40 anys per presumptament haver contagiat 22 persones a la feina i al gimnàs sabent-ho i sense prendre cap precaució. L’individu tenia símptomes evidents i s’havia realitzat una prova PCR, però continuava fent vida normal sense esperar el resultat ni mantenir la quarantena.

Segons diversos companys de feina, l’home anava a treballar amb més de 40ºC de febra, tossia amb molta força per tot el local —abaixant-se la mascareta— i manifestava en veu alta: «Vos infectaré a tots del coronavirus». Entre la vintena de contagiats —vuit d’ells de forma directa i 14 de forma indirecta— hi ha diversos menors d’edat, entre els quals tres bebés de només un any.

Una investigació de la Policia Nacional iniciada el passat mes de gener

 

La investigació policial va començar a finals de gener quan els agents van conéixer de l’existència d’un brot de covid-19 en un conegut establiment de Manacor. Allí, un treballador s’havia contagiat i havia ocultat aparentment la seua malaltia. Dies abans d’esclatar el brot, el treballador va començar a presentar símptomes compatibles amb la covid-19 i els seus companys van començar a mostrar preocupació, ja que no volia marxar a casa. Acabada la jornada laboral, l’ara detingut va anar a un centre mèdic per realitzar-se una PCR, però va tornar al gimnàs i al seu lloc de treball l’endemà.

Tots els companys i l’encarregat de l’establiment van ordenar-li que marxés a casa, ja que podria estar contagiat de la covid-19, però l’home va fer cas omís de les ordres i es passejava per tot el local, tossint i amb la mascareta baixada i proferint frases com «Us contagiaré a tots del coronavirus». Finalitzada la jornada laboral, van comunicar al treballador el resultat positiu de la PCR i tota la plantilla va haver de passar els testos. Cinc treballadors més van donar positiu i alhora havien contagiat a diversos familiars, entre els quals tres bebés de només un any. En el gimnàs que freqüentava l’arrestat, es van contagiar directament tres persones, que igualment van contagiar altres familiars.

En total, 22 persones contagiades, cap però de gravetat ni amb necessitat d’ingrés hospitalari. Davant estos fets, la Policia Nacional va detenir el treballador com a presumpte autor d’un delicte de lesions i ahir divendres va ser posat a disposició de l’autoritat judicial. Un fet absolutament sorprenent i indignant, doncs, que ha succeït a Mallorca.

Últimes notícies

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.