Detingut a Espanya per anar a treballar amb covid, a 40ºC de febra i tossint sense mascareta

La Policia Nacional ha detingut al municipi mallorquí de Manacor un home de 40 anys per presumptament haver contagiat 22 persones a la feina i al gimnàs sabent-ho i sense prendre cap precaució. L’individu tenia símptomes evidents i s’havia realitzat una prova PCR, però continuava fent vida normal sense esperar el resultat ni mantenir la quarantena.

Segons diversos companys de feina, l’home anava a treballar amb més de 40ºC de febra, tossia amb molta força per tot el local —abaixant-se la mascareta— i manifestava en veu alta: «Vos infectaré a tots del coronavirus». Entre la vintena de contagiats —vuit d’ells de forma directa i 14 de forma indirecta— hi ha diversos menors d’edat, entre els quals tres bebés de només un any.

Una investigació de la Policia Nacional iniciada el passat mes de gener

 

La investigació policial va començar a finals de gener quan els agents van conéixer de l’existència d’un brot de covid-19 en un conegut establiment de Manacor. Allí, un treballador s’havia contagiat i havia ocultat aparentment la seua malaltia. Dies abans d’esclatar el brot, el treballador va començar a presentar símptomes compatibles amb la covid-19 i els seus companys van començar a mostrar preocupació, ja que no volia marxar a casa. Acabada la jornada laboral, l’ara detingut va anar a un centre mèdic per realitzar-se una PCR, però va tornar al gimnàs i al seu lloc de treball l’endemà.

Tots els companys i l’encarregat de l’establiment van ordenar-li que marxés a casa, ja que podria estar contagiat de la covid-19, però l’home va fer cas omís de les ordres i es passejava per tot el local, tossint i amb la mascareta baixada i proferint frases com «Us contagiaré a tots del coronavirus». Finalitzada la jornada laboral, van comunicar al treballador el resultat positiu de la PCR i tota la plantilla va haver de passar els testos. Cinc treballadors més van donar positiu i alhora havien contagiat a diversos familiars, entre els quals tres bebés de només un any. En el gimnàs que freqüentava l’arrestat, es van contagiar directament tres persones, que igualment van contagiar altres familiars.

En total, 22 persones contagiades, cap però de gravetat ni amb necessitat d’ingrés hospitalari. Davant estos fets, la Policia Nacional va detenir el treballador com a presumpte autor d’un delicte de lesions i ahir divendres va ser posat a disposició de l’autoritat judicial. Un fet absolutament sorprenent i indignant, doncs, que ha succeït a Mallorca.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU