10.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Detingut a Espanya per anar a treballar amb covid, a 40ºC de febra i tossint sense mascareta

La Policia Nacional ha detingut al municipi mallorquí de Manacor un home de 40 anys per presumptament haver contagiat 22 persones a la feina i al gimnàs sabent-ho i sense prendre cap precaució. L’individu tenia símptomes evidents i s’havia realitzat una prova PCR, però continuava fent vida normal sense esperar el resultat ni mantenir la quarantena.

Segons diversos companys de feina, l’home anava a treballar amb més de 40ºC de febra, tossia amb molta força per tot el local —abaixant-se la mascareta— i manifestava en veu alta: «Vos infectaré a tots del coronavirus». Entre la vintena de contagiats —vuit d’ells de forma directa i 14 de forma indirecta— hi ha diversos menors d’edat, entre els quals tres bebés de només un any.

Una investigació de la Policia Nacional iniciada el passat mes de gener

 

La investigació policial va començar a finals de gener quan els agents van conéixer de l’existència d’un brot de covid-19 en un conegut establiment de Manacor. Allí, un treballador s’havia contagiat i havia ocultat aparentment la seua malaltia. Dies abans d’esclatar el brot, el treballador va començar a presentar símptomes compatibles amb la covid-19 i els seus companys van començar a mostrar preocupació, ja que no volia marxar a casa. Acabada la jornada laboral, l’ara detingut va anar a un centre mèdic per realitzar-se una PCR, però va tornar al gimnàs i al seu lloc de treball l’endemà.

Tots els companys i l’encarregat de l’establiment van ordenar-li que marxés a casa, ja que podria estar contagiat de la covid-19, però l’home va fer cas omís de les ordres i es passejava per tot el local, tossint i amb la mascareta baixada i proferint frases com «Us contagiaré a tots del coronavirus». Finalitzada la jornada laboral, van comunicar al treballador el resultat positiu de la PCR i tota la plantilla va haver de passar els testos. Cinc treballadors més van donar positiu i alhora havien contagiat a diversos familiars, entre els quals tres bebés de només un any. En el gimnàs que freqüentava l’arrestat, es van contagiar directament tres persones, que igualment van contagiar altres familiars.

En total, 22 persones contagiades, cap però de gravetat ni amb necessitat d’ingrés hospitalari. Davant estos fets, la Policia Nacional va detenir el treballador com a presumpte autor d’un delicte de lesions i ahir divendres va ser posat a disposició de l’autoritat judicial. Un fet absolutament sorprenent i indignant, doncs, que ha succeït a Mallorca.

Últimes notícies

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.

Avís groc per pluges, neu i onatge en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat l'avís groc per pluges en el nord d'Alacant i sud de València, per neu a l'interior nord de Castelló i per onatge a València i Castelló. Els avisos s'estenen des de les 10.00 fins a la mitjanit i, en la costa, de 19.00 a 9.00 del divendres.

El Vila-real buscarà repetir en la Lliga de Campions en 2026 després de cinc intents fallits

El club s'ha fixat com a meta encadenar dos participacions consecutives en 2026. Malgrat cinc presències en la seua història, cap va tindre continuïtat immediata.

Corberán complix un any al València: de la salvació heroica a la part baixa

Carlos Corberán complix un any en la banqueta del València després d'un rescat fulgurant i una segona volta de nivell, i tanca el curs en la zona baixa de la taula.