La DGT donarà de baixa automàticament a estos cotxes

Important nova mesura que han de conéixer els conductors i propietaris de vehicles al nostre país, ja que fa uns dies el ‘Boletín Oficial del Estado’ (BOE) va publicar un Reial decret sobre els vehicles al final de la seua vida útil (Reial decret 265/2021, de 13 d’abril, sobre els vehicles al final de la seua vida útil i pel qual es modifica el Reglament General de Vehicles, aprovat anteriorment pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre).

Una de les novetats que inclou el nou Reial decret és l’establiment d’un límit temporal d’un any des de la data de sol·licitud per a una baixa temporal d’un vehicle.

Una altra de les importants novetats que introdueix el Reial decret del 13 d’abril, segons la nota de premsa publicada en la web de la DGT és “la possibilitat d’anotar d’ofici la baixa definitiva dels vehicles, que no hagen estat assegurats o hagen superat la ITV durant els últims 10 anys. La baixa d’ofici s’anotarà prèvia resolució motivada de la Prefectura provincial de trànsit i garantirà, en un moment posterior, la rehabilitació i posada en circulació del vehicle si el titular del mateix acredita l’existència del mateix i el compliment dels requisits per a obtindre el permís de circulació”.

És a dir, aquells cotxes que no hagen estat assegurats ni hagen superat la ITV en els últims 10 anys podran ser donats de baixa automàticament per la DGT.

Amb estes novetats, el parc automobilístic espanyol podria patir de colp la baixa de milers de cotxes de manera automàtica. En el cas que els propietaris dels vehicles vulguen sol·licitar la baixa temporal del seu automòbil, si l’interessat no ha sol·licitat una pròrroga, el model tornarà a estar en situació activa, generant les corresponents obligacions administratives i fiscals (el pagament de l’impost de circulació i per a poder circular amb total legalitat, passar la ITV i assegurar el vehicle).

Per a sol·licitar la pròrroga de la baixa temporal (és a dir, que la baixa temporal del vehicle en qüestió continue), els propietaris hauran de sol·licitar-lo formalment a la Prefectura de Trànsit que els corresponga com a màxim dos mesos abans de la data de finalització de la baixa temporal.

Una altra de les novetats que inclou el nou Reial decret és l’obligació de superar una ITV per a vehicles que, després de patir un accident greu, siguen declarats sinistre total i el seu titular tinga la intenció de continuar circulant amb ell o transferir-lo a un tercer o nou propietari.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.