La DGT donarà de baixa automàticament a estos cotxes

Important nova mesura que han de conéixer els conductors i propietaris de vehicles al nostre país, ja que fa uns dies el ‘Boletín Oficial del Estado’ (BOE) va publicar un Reial decret sobre els vehicles al final de la seua vida útil (Reial decret 265/2021, de 13 d’abril, sobre els vehicles al final de la seua vida útil i pel qual es modifica el Reglament General de Vehicles, aprovat anteriorment pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre).

Una de les novetats que inclou el nou Reial decret és l’establiment d’un límit temporal d’un any des de la data de sol·licitud per a una baixa temporal d’un vehicle.

Una altra de les importants novetats que introdueix el Reial decret del 13 d’abril, segons la nota de premsa publicada en la web de la DGT és “la possibilitat d’anotar d’ofici la baixa definitiva dels vehicles, que no hagen estat assegurats o hagen superat la ITV durant els últims 10 anys. La baixa d’ofici s’anotarà prèvia resolució motivada de la Prefectura provincial de trànsit i garantirà, en un moment posterior, la rehabilitació i posada en circulació del vehicle si el titular del mateix acredita l’existència del mateix i el compliment dels requisits per a obtindre el permís de circulació”.

És a dir, aquells cotxes que no hagen estat assegurats ni hagen superat la ITV en els últims 10 anys podran ser donats de baixa automàticament per la DGT.

Amb estes novetats, el parc automobilístic espanyol podria patir de colp la baixa de milers de cotxes de manera automàtica. En el cas que els propietaris dels vehicles vulguen sol·licitar la baixa temporal del seu automòbil, si l’interessat no ha sol·licitat una pròrroga, el model tornarà a estar en situació activa, generant les corresponents obligacions administratives i fiscals (el pagament de l’impost de circulació i per a poder circular amb total legalitat, passar la ITV i assegurar el vehicle).

Per a sol·licitar la pròrroga de la baixa temporal (és a dir, que la baixa temporal del vehicle en qüestió continue), els propietaris hauran de sol·licitar-lo formalment a la Prefectura de Trànsit que els corresponga com a màxim dos mesos abans de la data de finalització de la baixa temporal.

Una altra de les novetats que inclou el nou Reial decret és l’obligació de superar una ITV per a vehicles que, després de patir un accident greu, siguen declarats sinistre total i el seu titular tinga la intenció de continuar circulant amb ell o transferir-lo a un tercer o nou propietari.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.