La DGT donarà de baixa automàticament a estos cotxes

Important nova mesura que han de conéixer els conductors i propietaris de vehicles al nostre país, ja que fa uns dies el ‘Boletín Oficial del Estado’ (BOE) va publicar un Reial decret sobre els vehicles al final de la seua vida útil (Reial decret 265/2021, de 13 d’abril, sobre els vehicles al final de la seua vida útil i pel qual es modifica el Reglament General de Vehicles, aprovat anteriorment pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre).

Una de les novetats que inclou el nou Reial decret és l’establiment d’un límit temporal d’un any des de la data de sol·licitud per a una baixa temporal d’un vehicle.

Una altra de les importants novetats que introdueix el Reial decret del 13 d’abril, segons la nota de premsa publicada en la web de la DGT és “la possibilitat d’anotar d’ofici la baixa definitiva dels vehicles, que no hagen estat assegurats o hagen superat la ITV durant els últims 10 anys. La baixa d’ofici s’anotarà prèvia resolució motivada de la Prefectura provincial de trànsit i garantirà, en un moment posterior, la rehabilitació i posada en circulació del vehicle si el titular del mateix acredita l’existència del mateix i el compliment dels requisits per a obtindre el permís de circulació”.

És a dir, aquells cotxes que no hagen estat assegurats ni hagen superat la ITV en els últims 10 anys podran ser donats de baixa automàticament per la DGT.

Amb estes novetats, el parc automobilístic espanyol podria patir de colp la baixa de milers de cotxes de manera automàtica. En el cas que els propietaris dels vehicles vulguen sol·licitar la baixa temporal del seu automòbil, si l’interessat no ha sol·licitat una pròrroga, el model tornarà a estar en situació activa, generant les corresponents obligacions administratives i fiscals (el pagament de l’impost de circulació i per a poder circular amb total legalitat, passar la ITV i assegurar el vehicle).

Per a sol·licitar la pròrroga de la baixa temporal (és a dir, que la baixa temporal del vehicle en qüestió continue), els propietaris hauran de sol·licitar-lo formalment a la Prefectura de Trànsit que els corresponga com a màxim dos mesos abans de la data de finalització de la baixa temporal.

Una altra de les novetats que inclou el nou Reial decret és l’obligació de superar una ITV per a vehicles que, després de patir un accident greu, siguen declarats sinistre total i el seu titular tinga la intenció de continuar circulant amb ell o transferir-lo a un tercer o nou propietari.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.