La DGT donarà de baixa automàticament a estos cotxes

Important nova mesura que han de conéixer els conductors i propietaris de vehicles al nostre país, ja que fa uns dies el ‘Boletín Oficial del Estado’ (BOE) va publicar un Reial decret sobre els vehicles al final de la seua vida útil (Reial decret 265/2021, de 13 d’abril, sobre els vehicles al final de la seua vida útil i pel qual es modifica el Reglament General de Vehicles, aprovat anteriorment pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre).

Una de les novetats que inclou el nou Reial decret és l’establiment d’un límit temporal d’un any des de la data de sol·licitud per a una baixa temporal d’un vehicle.

Una altra de les importants novetats que introdueix el Reial decret del 13 d’abril, segons la nota de premsa publicada en la web de la DGT és “la possibilitat d’anotar d’ofici la baixa definitiva dels vehicles, que no hagen estat assegurats o hagen superat la ITV durant els últims 10 anys. La baixa d’ofici s’anotarà prèvia resolució motivada de la Prefectura provincial de trànsit i garantirà, en un moment posterior, la rehabilitació i posada en circulació del vehicle si el titular del mateix acredita l’existència del mateix i el compliment dels requisits per a obtindre el permís de circulació”.

És a dir, aquells cotxes que no hagen estat assegurats ni hagen superat la ITV en els últims 10 anys podran ser donats de baixa automàticament per la DGT.

Amb estes novetats, el parc automobilístic espanyol podria patir de colp la baixa de milers de cotxes de manera automàtica. En el cas que els propietaris dels vehicles vulguen sol·licitar la baixa temporal del seu automòbil, si l’interessat no ha sol·licitat una pròrroga, el model tornarà a estar en situació activa, generant les corresponents obligacions administratives i fiscals (el pagament de l’impost de circulació i per a poder circular amb total legalitat, passar la ITV i assegurar el vehicle).

Per a sol·licitar la pròrroga de la baixa temporal (és a dir, que la baixa temporal del vehicle en qüestió continue), els propietaris hauran de sol·licitar-lo formalment a la Prefectura de Trànsit que els corresponga com a màxim dos mesos abans de la data de finalització de la baixa temporal.

Una altra de les novetats que inclou el nou Reial decret és l’obligació de superar una ITV per a vehicles que, després de patir un accident greu, siguen declarats sinistre total i el seu titular tinga la intenció de continuar circulant amb ell o transferir-lo a un tercer o nou propietari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.