La DGT donarà de baixa automàticament a estos cotxes

Important nova mesura que han de conéixer els conductors i propietaris de vehicles al nostre país, ja que fa uns dies el ‘Boletín Oficial del Estado’ (BOE) va publicar un Reial decret sobre els vehicles al final de la seua vida útil (Reial decret 265/2021, de 13 d’abril, sobre els vehicles al final de la seua vida útil i pel qual es modifica el Reglament General de Vehicles, aprovat anteriorment pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre).

Una de les novetats que inclou el nou Reial decret és l’establiment d’un límit temporal d’un any des de la data de sol·licitud per a una baixa temporal d’un vehicle.

Una altra de les importants novetats que introdueix el Reial decret del 13 d’abril, segons la nota de premsa publicada en la web de la DGT és “la possibilitat d’anotar d’ofici la baixa definitiva dels vehicles, que no hagen estat assegurats o hagen superat la ITV durant els últims 10 anys. La baixa d’ofici s’anotarà prèvia resolució motivada de la Prefectura provincial de trànsit i garantirà, en un moment posterior, la rehabilitació i posada en circulació del vehicle si el titular del mateix acredita l’existència del mateix i el compliment dels requisits per a obtindre el permís de circulació”.

És a dir, aquells cotxes que no hagen estat assegurats ni hagen superat la ITV en els últims 10 anys podran ser donats de baixa automàticament per la DGT.

Amb estes novetats, el parc automobilístic espanyol podria patir de colp la baixa de milers de cotxes de manera automàtica. En el cas que els propietaris dels vehicles vulguen sol·licitar la baixa temporal del seu automòbil, si l’interessat no ha sol·licitat una pròrroga, el model tornarà a estar en situació activa, generant les corresponents obligacions administratives i fiscals (el pagament de l’impost de circulació i per a poder circular amb total legalitat, passar la ITV i assegurar el vehicle).

Per a sol·licitar la pròrroga de la baixa temporal (és a dir, que la baixa temporal del vehicle en qüestió continue), els propietaris hauran de sol·licitar-lo formalment a la Prefectura de Trànsit que els corresponga com a màxim dos mesos abans de la data de finalització de la baixa temporal.

Una altra de les novetats que inclou el nou Reial decret és l’obligació de superar una ITV per a vehicles que, després de patir un accident greu, siguen declarats sinistre total i el seu titular tinga la intenció de continuar circulant amb ell o transferir-lo a un tercer o nou propietari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.