La DGT ho reconeix: no té competències per sancionar el mal ús de la mascareta dins del cotxe

L’aplicació de l’estat d’alarma ha generat en diverses ocasions alguns dubtes legals a l’hora de saber si jurídicament es podien aplicar algunes de les sancions anunciades. Així es troben en el cas de l’ús de les mascaretes dins dels cotxes, una mesura que ara mateix és obligatòria. El dubte, però, és qui ha de sancionar la infracció i d’acord amb què.

Doncs, bé, este dimecres, la Direcció General de Trànsit (DGT) ha posat una miqueta de llum en esta qüestió. I ho ha fet amb una sorprenent afirmació: ells no tenen competències per sancionar conductors que no complisquen adequadament les mesures relatives a l’ús de la mascareta.

Segons la DGT, «l’ús de la mascareta és una mesura sanitària i de salut pública. Per tant, la Direcció General de Trànsit no té cap mena de competència sobre la regulació de la mateixa», ha manifestat el departament dirigit per Pere Navarro en un comunicat emés per l’organisme a partir de l’aparició de diverses informacions en este sentit.

Així mateix, també s’ha precisat que «no hi ha cap article a la Llei de Trànsit i Seguretat Viària -ni en els reglaments que la desenvolupen- que reculla que el fet de no portar la mascareta, treure-se-la o altres accions amb la mateixa siga un precepte infractor. I encara molt menys que vaja acompanyat d’una pèrdua de punts del permís de conduir». Per estos motius, doncs, des de la DGT s’han mostrat contundents: «No és sancionable».

 

Possibles canvis en l’ús de la mascareta en els espais a l’aire lliure

Des de la seua publicació en el BOE i la seua posterior difusió a través dels mitjans de comunicació va generar polèmica. Gairebé d’amagat, ens assabentàvem que a partir d’ara seria obligatori portar mascareta en espais oberts com una platja o la muntanya encara que es pogués mantenir la distància de seguretat d’1,5 metres.

Esta mesura del govern espanyol va causar el rebuig de bona part de la població, però també d’experts o governs autonòmics. Ara, davant les pressions, l’escenari pot canviar. L’obligatorietat de l’ús de la mascareta en espais oberts serà un dels punts que es debatran avui en un nou Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut entre el ministeri i les diferents conselleries de Sanitat i Salut, que s’ha de celebrar este dimecres.

Segons avança el diari ‘El Mundo’, contemplaria que sí que es puga ser a la platja sense màscara, sempre que es guarden 1,5 metres de distància amb altres grups de persones que siguen «no convivents o assimilats».

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.