La DGT ho reconeix: no té competències per sancionar el mal ús de la mascareta dins del cotxe

L’aplicació de l’estat d’alarma ha generat en diverses ocasions alguns dubtes legals a l’hora de saber si jurídicament es podien aplicar algunes de les sancions anunciades. Així es troben en el cas de l’ús de les mascaretes dins dels cotxes, una mesura que ara mateix és obligatòria. El dubte, però, és qui ha de sancionar la infracció i d’acord amb què.

Doncs, bé, este dimecres, la Direcció General de Trànsit (DGT) ha posat una miqueta de llum en esta qüestió. I ho ha fet amb una sorprenent afirmació: ells no tenen competències per sancionar conductors que no complisquen adequadament les mesures relatives a l’ús de la mascareta.

Segons la DGT, «l’ús de la mascareta és una mesura sanitària i de salut pública. Per tant, la Direcció General de Trànsit no té cap mena de competència sobre la regulació de la mateixa», ha manifestat el departament dirigit per Pere Navarro en un comunicat emés per l’organisme a partir de l’aparició de diverses informacions en este sentit.

Així mateix, també s’ha precisat que «no hi ha cap article a la Llei de Trànsit i Seguretat Viària -ni en els reglaments que la desenvolupen- que reculla que el fet de no portar la mascareta, treure-se-la o altres accions amb la mateixa siga un precepte infractor. I encara molt menys que vaja acompanyat d’una pèrdua de punts del permís de conduir». Per estos motius, doncs, des de la DGT s’han mostrat contundents: «No és sancionable».

 

Possibles canvis en l’ús de la mascareta en els espais a l’aire lliure

Des de la seua publicació en el BOE i la seua posterior difusió a través dels mitjans de comunicació va generar polèmica. Gairebé d’amagat, ens assabentàvem que a partir d’ara seria obligatori portar mascareta en espais oberts com una platja o la muntanya encara que es pogués mantenir la distància de seguretat d’1,5 metres.

Esta mesura del govern espanyol va causar el rebuig de bona part de la població, però també d’experts o governs autonòmics. Ara, davant les pressions, l’escenari pot canviar. L’obligatorietat de l’ús de la mascareta en espais oberts serà un dels punts que es debatran avui en un nou Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut entre el ministeri i les diferents conselleries de Sanitat i Salut, que s’ha de celebrar este dimecres.

Segons avança el diari ‘El Mundo’, contemplaria que sí que es puga ser a la platja sense màscara, sempre que es guarden 1,5 metres de distància amb altres grups de persones que siguen «no convivents o assimilats».

 

 

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.