La DGT ho reconeix: no té competències per sancionar el mal ús de la mascareta dins del cotxe

L’aplicació de l’estat d’alarma ha generat en diverses ocasions alguns dubtes legals a l’hora de saber si jurídicament es podien aplicar algunes de les sancions anunciades. Així es troben en el cas de l’ús de les mascaretes dins dels cotxes, una mesura que ara mateix és obligatòria. El dubte, però, és qui ha de sancionar la infracció i d’acord amb què.

Doncs, bé, este dimecres, la Direcció General de Trànsit (DGT) ha posat una miqueta de llum en esta qüestió. I ho ha fet amb una sorprenent afirmació: ells no tenen competències per sancionar conductors que no complisquen adequadament les mesures relatives a l’ús de la mascareta.

Segons la DGT, «l’ús de la mascareta és una mesura sanitària i de salut pública. Per tant, la Direcció General de Trànsit no té cap mena de competència sobre la regulació de la mateixa», ha manifestat el departament dirigit per Pere Navarro en un comunicat emés per l’organisme a partir de l’aparició de diverses informacions en este sentit.

Així mateix, també s’ha precisat que «no hi ha cap article a la Llei de Trànsit i Seguretat Viària -ni en els reglaments que la desenvolupen- que reculla que el fet de no portar la mascareta, treure-se-la o altres accions amb la mateixa siga un precepte infractor. I encara molt menys que vaja acompanyat d’una pèrdua de punts del permís de conduir». Per estos motius, doncs, des de la DGT s’han mostrat contundents: «No és sancionable».

 

Possibles canvis en l’ús de la mascareta en els espais a l’aire lliure

Des de la seua publicació en el BOE i la seua posterior difusió a través dels mitjans de comunicació va generar polèmica. Gairebé d’amagat, ens assabentàvem que a partir d’ara seria obligatori portar mascareta en espais oberts com una platja o la muntanya encara que es pogués mantenir la distància de seguretat d’1,5 metres.

Esta mesura del govern espanyol va causar el rebuig de bona part de la població, però també d’experts o governs autonòmics. Ara, davant les pressions, l’escenari pot canviar. L’obligatorietat de l’ús de la mascareta en espais oberts serà un dels punts que es debatran avui en un nou Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut entre el ministeri i les diferents conselleries de Sanitat i Salut, que s’ha de celebrar este dimecres.

Segons avança el diari ‘El Mundo’, contemplaria que sí que es puga ser a la platja sense màscara, sempre que es guarden 1,5 metres de distància amb altres grups de persones que siguen «no convivents o assimilats».

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.