La DGT ho reconeix: no té competències per sancionar el mal ús de la mascareta dins del cotxe

L’aplicació de l’estat d’alarma ha generat en diverses ocasions alguns dubtes legals a l’hora de saber si jurídicament es podien aplicar algunes de les sancions anunciades. Així es troben en el cas de l’ús de les mascaretes dins dels cotxes, una mesura que ara mateix és obligatòria. El dubte, però, és qui ha de sancionar la infracció i d’acord amb què.

Doncs, bé, este dimecres, la Direcció General de Trànsit (DGT) ha posat una miqueta de llum en esta qüestió. I ho ha fet amb una sorprenent afirmació: ells no tenen competències per sancionar conductors que no complisquen adequadament les mesures relatives a l’ús de la mascareta.

Segons la DGT, «l’ús de la mascareta és una mesura sanitària i de salut pública. Per tant, la Direcció General de Trànsit no té cap mena de competència sobre la regulació de la mateixa», ha manifestat el departament dirigit per Pere Navarro en un comunicat emés per l’organisme a partir de l’aparició de diverses informacions en este sentit.

Així mateix, també s’ha precisat que «no hi ha cap article a la Llei de Trànsit i Seguretat Viària -ni en els reglaments que la desenvolupen- que reculla que el fet de no portar la mascareta, treure-se-la o altres accions amb la mateixa siga un precepte infractor. I encara molt menys que vaja acompanyat d’una pèrdua de punts del permís de conduir». Per estos motius, doncs, des de la DGT s’han mostrat contundents: «No és sancionable».

 

Possibles canvis en l’ús de la mascareta en els espais a l’aire lliure

Des de la seua publicació en el BOE i la seua posterior difusió a través dels mitjans de comunicació va generar polèmica. Gairebé d’amagat, ens assabentàvem que a partir d’ara seria obligatori portar mascareta en espais oberts com una platja o la muntanya encara que es pogués mantenir la distància de seguretat d’1,5 metres.

Esta mesura del govern espanyol va causar el rebuig de bona part de la població, però també d’experts o governs autonòmics. Ara, davant les pressions, l’escenari pot canviar. L’obligatorietat de l’ús de la mascareta en espais oberts serà un dels punts que es debatran avui en un nou Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut entre el ministeri i les diferents conselleries de Sanitat i Salut, que s’ha de celebrar este dimecres.

Segons avança el diari ‘El Mundo’, contemplaria que sí que es puga ser a la platja sense màscara, sempre que es guarden 1,5 metres de distància amb altres grups de persones que siguen «no convivents o assimilats».

 

 

Últimes notícies

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.

Alicant accelera els tràmits per a impulsar més de 10.000 vivendes en nous barris

L’Ajuntament d’Alacant ha avançat en el desbloqueig i tramitació de diversos sectors urbanístics que permetran construir més de 10.000 vivendes en diferents barris, combinant habitatge lliure i protegit. El pla s’emmarca en el nou Pla General Estructural, que preveu fins a 44.000 vivendes noves a la ciutat.