El dimecres es presenta el llibre ‘Cap a on va l’Acadèmia Valenciana de la Llengua’ en València

 

Este dimecres 11 de novembre, cap a les 19.00 hores de la vesprada, tindrà lloc la presentació del llibre Cap a on va l’Acadèmia Valenciana de la Llengua?’ en la sala Enric Valor de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València (UV).

 

En la presentació estarà l’autor del llibre, Abelard Saragossà, professor jubilat del Departament de Filologia Catalana de la UV i membre de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, junt a Carmen Hernando, sòcia de l’editorial valenciana Àrbena.

 

Els temes que es tractaran en esta presentació se centraran en la vida i evolució de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. A continuació pots trobar els punts sobre els que es parlarà:

  • L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ¿com ha vist l’Acadèmia Valenciana de la Llengua des de la seua fundació (2001) a l’actualitat?
  • L’acord entre l’Acadèmia, l’IEC i la UIB (firmat enguany, 2020) ¿tracta adequadament el valencià i el poble valencià?
  • En eixe document, ¿com apareixen les relacions lingüístiques entre els valencians, els catalans i els balears?
  • La proposta que fa ¿va pel camí d’afavorir la transversalitat social que permeté crear l’Acadèmia?
  • El document ¿respecta la legalitat valenciana (en concret, l’Estatut d’Autonomia i la Llei de Creació de l’Acadèmia)?

 

A demés, l’acte serà retransmés en directe en a través d’este enllaç i, posteriorment, es podrà vore en esta pàgina. L’acte comptarà amb totes les mesures de seguretat sanitàries corresponents que marca el protocol Covid.19.

Últimes notícies

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.