El dimecres es presenta el llibre ‘Cap a on va l’Acadèmia Valenciana de la Llengua’ en València

 

Este dimecres 11 de novembre, cap a les 19.00 hores de la vesprada, tindrà lloc la presentació del llibre Cap a on va l’Acadèmia Valenciana de la Llengua?’ en la sala Enric Valor de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València (UV).

 

En la presentació estarà l’autor del llibre, Abelard Saragossà, professor jubilat del Departament de Filologia Catalana de la UV i membre de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, junt a Carmen Hernando, sòcia de l’editorial valenciana Àrbena.

 

Els temes que es tractaran en esta presentació se centraran en la vida i evolució de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. A continuació pots trobar els punts sobre els que es parlarà:

  • L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ¿com ha vist l’Acadèmia Valenciana de la Llengua des de la seua fundació (2001) a l’actualitat?
  • L’acord entre l’Acadèmia, l’IEC i la UIB (firmat enguany, 2020) ¿tracta adequadament el valencià i el poble valencià?
  • En eixe document, ¿com apareixen les relacions lingüístiques entre els valencians, els catalans i els balears?
  • La proposta que fa ¿va pel camí d’afavorir la transversalitat social que permeté crear l’Acadèmia?
  • El document ¿respecta la legalitat valenciana (en concret, l’Estatut d’Autonomia i la Llei de Creació de l’Acadèmia)?

 

A demés, l’acte serà retransmés en directe en a través d’este enllaç i, posteriorment, es podrà vore en esta pàgina. L’acte comptarà amb totes les mesures de seguretat sanitàries corresponents que marca el protocol Covid.19.

Últimes notícies

Barrachina retreu a Compromís que pose el focus en viatges privats i no en els pagats amb diners públics

Miguel Barrachina ha defensat que el viatge del president Juanfran Pérez Llorca a la final del Mundial va ser privat i ha instat Compromís a centrar-se en els desplaçaments pagats amb diners públics, citant casos anteriors de càrrecs de la coalició i del PSOE.

El Consell denuncia que la Comunitat Valenciana perd una quarta part dels reforços judicials

La consellera de Justícia, Nuria Martínez, acusa el Govern central d’obligar la Comunitat Valenciana a assumir la pèrdua de 18 dels 72 reforços judicials suprimits a tot Espanya i alerta del colp als drets dels valencians.

El Consell exigeix a Diana Morant perdó a les víctimes del nazisme i la seua dimissió

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reclamat que la ministra Diana Morant demane perdó per haver comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler i que dimitisca si Pedro Sánchez no la cessa. Barrachina l’ha acusada de banalitzar el nazisme i ha criticat també les seues decisions internes al PSPV-PSOE.

Cinc jugadores del València Basket, clau en la preparació del Mundial amb Espanya

La selecció espanyola femenina ha cridat cinc jugadores del Valencia Basket per a la gira de preparació del Mundial d’Alemanya, que es jugarà del 4 al 13 de setembre.

El Valencia vol mantindre les bones sensacions en el amistós contra el Castelló a Paterna

El Valencia CF rep este dissabte el Castelló a l’estadi Antonio Puchades, en un nou amistós de pretemporada on vol confirmar el bon rendiment mostrat davant l’Eldense. El conjunt albinegre afronta la prova per calibrar el seu nivell davant un rival de categoria superior.

El Villarreal posa a prova la seua nova etapa en un amistós exigent a Eindhoven

El Villarreal visita este dissabte el PSV Eindhoven en el seu segon amistós de pretemporada, amb moltes baixes però amb la vista posada en la millora física i tàctica. Diversos jóvens del planter, com Macià, busquen guanyar-se minuts davant un rival d’alt nivell.

Un tauró gris de l’Oceanogràfic portarà el nom de Ferran Torres

L’Oceanogràfic de València ha posat el nom de Ferran Torres a un tauró gris com a reconeixement al seu compromís amb la conservació marina i la sensibilització sobre la protecció d’estes espècies amenaçades.

Morant nega haver comparat Feijóo amb Hitler i defensa que parlava de polítiques racistes

Diana Morant assegura que no ha comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler, sinó que ha reflexionat sobre el paral·lelisme entre les polítiques nazis i la 'prioritat nacional' aprovada a la Comunitat Valenciana.