El dimecres es presenta el llibre ‘Cap a on va l’Acadèmia Valenciana de la Llengua’ en València

 

Este dimecres 11 de novembre, cap a les 19.00 hores de la vesprada, tindrà lloc la presentació del llibre Cap a on va l’Acadèmia Valenciana de la Llengua?’ en la sala Enric Valor de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València (UV).

 

En la presentació estarà l’autor del llibre, Abelard Saragossà, professor jubilat del Departament de Filologia Catalana de la UV i membre de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, junt a Carmen Hernando, sòcia de l’editorial valenciana Àrbena.

 

Els temes que es tractaran en esta presentació se centraran en la vida i evolució de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. A continuació pots trobar els punts sobre els que es parlarà:

  • L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ¿com ha vist l’Acadèmia Valenciana de la Llengua des de la seua fundació (2001) a l’actualitat?
  • L’acord entre l’Acadèmia, l’IEC i la UIB (firmat enguany, 2020) ¿tracta adequadament el valencià i el poble valencià?
  • En eixe document, ¿com apareixen les relacions lingüístiques entre els valencians, els catalans i els balears?
  • La proposta que fa ¿va pel camí d’afavorir la transversalitat social que permeté crear l’Acadèmia?
  • El document ¿respecta la legalitat valenciana (en concret, l’Estatut d’Autonomia i la Llei de Creació de l’Acadèmia)?

 

A demés, l’acte serà retransmés en directe en a través d’este enllaç i, posteriorment, es podrà vore en esta pàgina. L’acte comptarà amb totes les mesures de seguretat sanitàries corresponents que marca el protocol Covid.19.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.