El dimecres es presenta el llibre ‘Cap a on va l’Acadèmia Valenciana de la Llengua’ en València

 

Este dimecres 11 de novembre, cap a les 19.00 hores de la vesprada, tindrà lloc la presentació del llibre Cap a on va l’Acadèmia Valenciana de la Llengua?’ en la sala Enric Valor de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València (UV).

 

En la presentació estarà l’autor del llibre, Abelard Saragossà, professor jubilat del Departament de Filologia Catalana de la UV i membre de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, junt a Carmen Hernando, sòcia de l’editorial valenciana Àrbena.

 

Els temes que es tractaran en esta presentació se centraran en la vida i evolució de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. A continuació pots trobar els punts sobre els que es parlarà:

  • L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ¿com ha vist l’Acadèmia Valenciana de la Llengua des de la seua fundació (2001) a l’actualitat?
  • L’acord entre l’Acadèmia, l’IEC i la UIB (firmat enguany, 2020) ¿tracta adequadament el valencià i el poble valencià?
  • En eixe document, ¿com apareixen les relacions lingüístiques entre els valencians, els catalans i els balears?
  • La proposta que fa ¿va pel camí d’afavorir la transversalitat social que permeté crear l’Acadèmia?
  • El document ¿respecta la legalitat valenciana (en concret, l’Estatut d’Autonomia i la Llei de Creació de l’Acadèmia)?

 

A demés, l’acte serà retransmés en directe en a través d’este enllaç i, posteriorment, es podrà vore en esta pàgina. L’acte comptarà amb totes les mesures de seguretat sanitàries corresponents que marca el protocol Covid.19.

Últimes notícies

Domingo, Arteta i Gandía encapçalaran una gran gala lírica del FiMuVin a Requena

El Teatre Principal de Requena acollirà el 23 d’agost una gala lírica del FiMuVin amb Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía, acompanyats per l’Orquestra Filharmònica Fundació Ciutat de Requena, en l’any del seu vinté aniversari.

La Comunitat Valenciana ja supera els 3,3 milions de vivendes i acumula 62.632 pisos nous buits

La Comunitat Valenciana ha tancat 2025 amb 3.332.698 vivendes i 62.632 pisos nous sense vendre, l’1,8 % del parc total, en un context de demanda creixent i falta d’oferta assequible a tot l’Estat.

La química valenciana concentra quasi tot el negoci del sector amb 7.000 milions

Quimacova agrupa 261 empreses que concentren el 90% de la facturació del sector químic valencià, amb quasi 7.000 milions de negoci i una forta aposta per la innovació i l’ocupació.

Catalá reclama que la polarització no embrute la defensa de l’Albufera com a reserva de la Biosfera

María José Catalá demana al Govern d’Espanya un suport clar a la candidatura de l’Albufera com a reserva de la Biosfera i alerta que la polarització política no ha de contaminar este consens social.

Cues de fins a 5 quilòmetres a l’A-7 a Manises i Moncada per una avaria i un accident

L’A-7 patix este dijous retencions de fins a cinc quilòmetres a Manises i Moncada per una avaria en un camió i un accident, mentre que un altre sinistre a la V-31 a Sedaví ha causat cues de quasi tres quilòmetres.

Quatre detinguts per una sèrie de robatoris en àrees de servici de l’AP-7 entre la Comunitat Valenciana i Múrcia

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup que presumptament robava en àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, València, Alacant i Múrcia, amb quatre hòmens detinguts de 35 a 45 anys.

Així és la nova equipació del Valencia CF amb detalls en roig Torino per a l’últim any a Mestalla

El Valencia CF i Puma han presentat la camiseta de la temporada 2026-27, que combina el blanc tradicional amb detalls en roig Torino i pantaló i mitjons negres, com a homenatge al Camp de Mestalla en la seua temporada de comiat.

Nacho Mañó nega maltractament o assetjament a Lydia Rodríguez i denuncia un dany irreparable a la seua imatge

El músic valencià Nacho Mañó, exmembre de Presuntos Implicados, ha difós un comunicat on nega haver maltractat o assetjat Lydia Rodríguez i assegura que les acusacions li provoquen un profund dolor i un dany irreparable a la seua imatge.