El dimecres es presenta el llibre ‘Cap a on va l’Acadèmia Valenciana de la Llengua’ en València

 

Este dimecres 11 de novembre, cap a les 19.00 hores de la vesprada, tindrà lloc la presentació del llibre Cap a on va l’Acadèmia Valenciana de la Llengua?’ en la sala Enric Valor de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València (UV).

 

En la presentació estarà l’autor del llibre, Abelard Saragossà, professor jubilat del Departament de Filologia Catalana de la UV i membre de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, junt a Carmen Hernando, sòcia de l’editorial valenciana Àrbena.

 

Els temes que es tractaran en esta presentació se centraran en la vida i evolució de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. A continuació pots trobar els punts sobre els que es parlarà:

  • L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ¿com ha vist l’Acadèmia Valenciana de la Llengua des de la seua fundació (2001) a l’actualitat?
  • L’acord entre l’Acadèmia, l’IEC i la UIB (firmat enguany, 2020) ¿tracta adequadament el valencià i el poble valencià?
  • En eixe document, ¿com apareixen les relacions lingüístiques entre els valencians, els catalans i els balears?
  • La proposta que fa ¿va pel camí d’afavorir la transversalitat social que permeté crear l’Acadèmia?
  • El document ¿respecta la legalitat valenciana (en concret, l’Estatut d’Autonomia i la Llei de Creació de l’Acadèmia)?

 

A demés, l’acte serà retransmés en directe en a través d’este enllaç i, posteriorment, es podrà vore en esta pàgina. L’acte comptarà amb totes les mesures de seguretat sanitàries corresponents que marca el protocol Covid.19.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.