10.8 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Dimiteix el primer ministre britànic Boris Johnson

El primer ministre britànic, Boris Johnson, ha acceptat dimitir després de l’al·luvió de renúncies en el seu Executiu, en una conversa amb el líder del grup de diputats conservadors sense cartera, Graham Brady, segons informa la BBC.

La dimissió, encara que es presentaria el dijous, podria ser en diferit, fins que a la tardor tinga un substitut en el seu partit.

Downing Street ha emés un comunicat que diu: «El primer ministre farà una declaració al país hui». S’espera que Boris Johnson parle davant del número 10 abans de l’hora de l’esmorzar.

Més de 50 alts càrrecs han dimitit en menys d’una setmana i exigeixen que abandone el poder. L’última ha sigut la secretària d’estat d’Educació, Michelle Donelan, nomenada aquest mateix dimarts.

El líder conservador va superar recentment una moció de censura interna del seu partit, però la votació va evidenciar el descontentament del 41% dels parlamentaris «tories» amb la seua gestió i amb la sèrie d’escàndol que han esguitat al primer ministre. Entre ells el de les festes en la residència oficial de Downing Street durant la pandèmia o per tractar d’ocultar que sabia els antecedents del diputat Chris Pincher.

Possibles substituts de Boris Johnson

La ministra d’Afers exteriors Lizz Truss és la favorita de les bases del Partit Conservador en el poder i ha encapçalat regularment les enquestes entre els membres del partit realitzades pel lloc web Conservative Home.

D’altra banda l’exsecretari d’Exteriors Jeremy Hunt de 55 anys va quedar en segon lloc després de Johnson en la contesa pel lideratge de 2019. Ha assegurat que si fora elegit com a primer ministre, la seua política oferiria un estil de lideratge més seriós i menys controvertit. En els últims dos anys, Hunt ha aprofitat la seua experiència com a exsecretari de Sanitat per a presidir el comité selecte de salut i no s’ha vist entelat per haver servit en el Govern actual.

També el ministre de Defensa Ben Wallace, de 52 anys, s’ha convertit en els últims mesos en el membre del Govern més popular en el si del Partit Conservador, segons Conservative Home, gràcies a la seua gestió de la crisi d’Ucraïna. Antic soldat, va servir a Irlanda del Nord, Alemanya, Xipre i Amèrica Central.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.