Dimiteix el primer ministre britànic Boris Johnson

El primer ministre britànic, Boris Johnson, ha acceptat dimitir després de l’al·luvió de renúncies en el seu Executiu, en una conversa amb el líder del grup de diputats conservadors sense cartera, Graham Brady, segons informa la BBC.

La dimissió, encara que es presentaria el dijous, podria ser en diferit, fins que a la tardor tinga un substitut en el seu partit.

Downing Street ha emés un comunicat que diu: «El primer ministre farà una declaració al país hui». S’espera que Boris Johnson parle davant del número 10 abans de l’hora de l’esmorzar.

Més de 50 alts càrrecs han dimitit en menys d’una setmana i exigeixen que abandone el poder. L’última ha sigut la secretària d’estat d’Educació, Michelle Donelan, nomenada aquest mateix dimarts.

El líder conservador va superar recentment una moció de censura interna del seu partit, però la votació va evidenciar el descontentament del 41% dels parlamentaris «tories» amb la seua gestió i amb la sèrie d’escàndol que han esguitat al primer ministre. Entre ells el de les festes en la residència oficial de Downing Street durant la pandèmia o per tractar d’ocultar que sabia els antecedents del diputat Chris Pincher.

Possibles substituts de Boris Johnson

La ministra d’Afers exteriors Lizz Truss és la favorita de les bases del Partit Conservador en el poder i ha encapçalat regularment les enquestes entre els membres del partit realitzades pel lloc web Conservative Home.

D’altra banda l’exsecretari d’Exteriors Jeremy Hunt de 55 anys va quedar en segon lloc després de Johnson en la contesa pel lideratge de 2019. Ha assegurat que si fora elegit com a primer ministre, la seua política oferiria un estil de lideratge més seriós i menys controvertit. En els últims dos anys, Hunt ha aprofitat la seua experiència com a exsecretari de Sanitat per a presidir el comité selecte de salut i no s’ha vist entelat per haver servit en el Govern actual.

També el ministre de Defensa Ben Wallace, de 52 anys, s’ha convertit en els últims mesos en el membre del Govern més popular en el si del Partit Conservador, segons Conservative Home, gràcies a la seua gestió de la crisi d’Ucraïna. Antic soldat, va servir a Irlanda del Nord, Alemanya, Xipre i Amèrica Central.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.