Anuncios

Dimiteix el primer ministre britànic Boris Johnson

El primer ministre britànic, Boris Johnson, ha acceptat dimitir després de l’al·luvió de renúncies en el seu Executiu, en una conversa amb el líder del grup de diputats conservadors sense cartera, Graham Brady, segons informa la BBC.

La dimissió, encara que es presentaria el dijous, podria ser en diferit, fins que a la tardor tinga un substitut en el seu partit.

Anuncios

Downing Street ha emés un comunicat que diu: «El primer ministre farà una declaració al país hui». S’espera que Boris Johnson parle davant del número 10 abans de l’hora de l’esmorzar.

Més de 50 alts càrrecs han dimitit en menys d’una setmana i exigeixen que abandone el poder. L’última ha sigut la secretària d’estat d’Educació, Michelle Donelan, nomenada aquest mateix dimarts.

El líder conservador va superar recentment una moció de censura interna del seu partit, però la votació va evidenciar el descontentament del 41% dels parlamentaris «tories» amb la seua gestió i amb la sèrie d’escàndol que han esguitat al primer ministre. Entre ells el de les festes en la residència oficial de Downing Street durant la pandèmia o per tractar d’ocultar que sabia els antecedents del diputat Chris Pincher.

Possibles substituts de Boris Johnson

La ministra d’Afers exteriors Lizz Truss és la favorita de les bases del Partit Conservador en el poder i ha encapçalat regularment les enquestes entre els membres del partit realitzades pel lloc web Conservative Home.

D’altra banda l’exsecretari d’Exteriors Jeremy Hunt de 55 anys va quedar en segon lloc després de Johnson en la contesa pel lideratge de 2019. Ha assegurat que si fora elegit com a primer ministre, la seua política oferiria un estil de lideratge més seriós i menys controvertit. En els últims dos anys, Hunt ha aprofitat la seua experiència com a exsecretari de Sanitat per a presidir el comité selecte de salut i no s’ha vist entelat per haver servit en el Govern actual.

També el ministre de Defensa Ben Wallace, de 52 anys, s’ha convertit en els últims mesos en el membre del Govern més popular en el si del Partit Conservador, segons Conservative Home, gràcies a la seua gestió de la crisi d’Ucraïna. Antic soldat, va servir a Irlanda del Nord, Alemanya, Xipre i Amèrica Central.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.
Anuncios