Dimiteix Santi Vila, conseller d’empresa de la Generalitat

 

  

Davant l’augment de les tensions internes en el govern de la Generalitat, el conseller d’empresa i Coneixement, Santi Vila, ha dimitit del seu càrrec. El ja exconseller no compartix l’estratègia rupturista actual de l’equip de govern i ha pres la decisió davant la impossibilitat de convèncer a Puigdemont perquè convoque ell mateix eleccions a Catalunya i renuncie a una declaració unilateral d’independència (DUI). Des de fa diverses setmanes, Vila ha rebut moltes pressions en el seu càrrec de màxima responsabilitat a causa de la «impossibilitat financera» i la fugida d’empreses que assoten a Catalunya des que es va produir el referèndum per la independència. Esta pressió política va afectar també a la seua vida personal, una altra de les raons per les quals hauria pres la seua decisió de dimitir, que alguns mitjans ja van avançar. Santi Vila ha volgut abandonar la Generalitat com un polític «moderat» davant la deriva independentista de la resta del govern autonòmic. Una de les últimes mostres d’oposició a eixa tendència va ser el missatge que va publicar en el seu compte de Twitter fa amb a penes uns dies després que ANC (Assemblea Nacional Catalana) i Òmnium Cultural organitzaren una acció conjunta i instaren als ciutadans a retirar diners dels cinc principals bancs catalans. L’exconseller va traslladar a les xarxes la seua preocupació i va alertar: «Tensar als bancs o dinàmiques de boicot comercial no són la millor forma de fer-se escoltar. Posar en risc l’economia és sempre un autogol».

 

 

 

Després de conéixer-se la seua renúncia, Santi Vila ha publicat un missatge en les xarxes socials en les quals aclarix el perquè de la seua decisió: «Dimitisc. Els meus intents de diàleg novament han fracassat. Espere haver sigut útil fins a l’últim moment al president @KRLS (Carles Puigdemont) i als catalans».

 

Últimes notícies

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.