Dimiteix Santi Vila, conseller d’empresa de la Generalitat

 

  

Davant l’augment de les tensions internes en el govern de la Generalitat, el conseller d’empresa i Coneixement, Santi Vila, ha dimitit del seu càrrec. El ja exconseller no compartix l’estratègia rupturista actual de l’equip de govern i ha pres la decisió davant la impossibilitat de convèncer a Puigdemont perquè convoque ell mateix eleccions a Catalunya i renuncie a una declaració unilateral d’independència (DUI). Des de fa diverses setmanes, Vila ha rebut moltes pressions en el seu càrrec de màxima responsabilitat a causa de la «impossibilitat financera» i la fugida d’empreses que assoten a Catalunya des que es va produir el referèndum per la independència. Esta pressió política va afectar també a la seua vida personal, una altra de les raons per les quals hauria pres la seua decisió de dimitir, que alguns mitjans ja van avançar. Santi Vila ha volgut abandonar la Generalitat com un polític «moderat» davant la deriva independentista de la resta del govern autonòmic. Una de les últimes mostres d’oposició a eixa tendència va ser el missatge que va publicar en el seu compte de Twitter fa amb a penes uns dies després que ANC (Assemblea Nacional Catalana) i Òmnium Cultural organitzaren una acció conjunta i instaren als ciutadans a retirar diners dels cinc principals bancs catalans. L’exconseller va traslladar a les xarxes la seua preocupació i va alertar: «Tensar als bancs o dinàmiques de boicot comercial no són la millor forma de fer-se escoltar. Posar en risc l’economia és sempre un autogol».

 

 

 

Després de conéixer-se la seua renúncia, Santi Vila ha publicat un missatge en les xarxes socials en les quals aclarix el perquè de la seua decisió: «Dimitisc. Els meus intents de diàleg novament han fracassat. Espere haver sigut útil fins a l’últim moment al president @KRLS (Carles Puigdemont) i als catalans».

 

Últimes notícies

Igualtat confirma l’assassinat masclista d’una dona en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores

Igualtat confirma com a crim masclista l'assassinat d'una dona de 51 anys en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores, on també van ser trobats morts el seu marit i el seu fill de 24 anys.

Una funcionària revela que l’oferta guanyadora de les VPP d’Alacant va arribar només 24 hores després de publicar-se els plecs

La cap de Gestió Patrimonial de l'Ajuntament d'Alacant declara que la promotora adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan a penes un dia després de publicar-se els plecs, en un cas que manté oberta una causa judicial i una forta polèmica política.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb nou jugadors al final de contracte

El València es juga a Mestalla la seua classificació per a la Lliga Conferència davant el Barcelona en un dol marcat pel possible adeu de fins a nou futbolistes entre cessions i contractes que expiren.

Ford Almussafes obri la negociació del marc laboral per a l’electrificació i el nou Bast

Ford Almussafes i els sindicats UGT i STM han constituït la comissió que negociarà les condicions laborals i salarials a partir de 2027, lligades a l'Acord per l'Electrificació 2030 i al llançament del nou model de la família Bast.

Ryan i Dela seguiran fins a 2027 si el Llevant assegura la permanència

Ryan i Dela ampliaran el seu contracte amb el Llevant fins a 2027 si l'equip certifica la permanència en Primera, en un estiu marcat per eixides i cessions que conclouen.

Ximo Puig assenyala a Diana Morant com la candidata capaç de donar la volta a la Comunitat Valenciana

Ximo Puig destaca a Diana Morant com la dirigent capaç de revertir la situació econòmica i social de la Comunitat Valenciana i subratlla que el seu lideratge partix del PSPV i no del càrrec de ministra.

PP i Vox bloquegen en Les Corts la tramitació de la taxa turística proposada per l’oposició

PP i Vox s'oposen en Les Corts a tramitar les proposicions de llei de PSPV i Compromís per a implantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, reobrint el debat polític sobre com finançar l'impacte del turisme.

Javi Guerra arriba al final de la temporada en el seu millor moment al València

Javi Guerra afronta l'últim partit de Lliga després de completar la seua millor temporada amb el València, amb més protagonisme, gols i assistències decisives.