Dimiteix Santi Vila, conseller d’empresa de la Generalitat

 

  

Davant l’augment de les tensions internes en el govern de la Generalitat, el conseller d’empresa i Coneixement, Santi Vila, ha dimitit del seu càrrec. El ja exconseller no compartix l’estratègia rupturista actual de l’equip de govern i ha pres la decisió davant la impossibilitat de convèncer a Puigdemont perquè convoque ell mateix eleccions a Catalunya i renuncie a una declaració unilateral d’independència (DUI). Des de fa diverses setmanes, Vila ha rebut moltes pressions en el seu càrrec de màxima responsabilitat a causa de la «impossibilitat financera» i la fugida d’empreses que assoten a Catalunya des que es va produir el referèndum per la independència. Esta pressió política va afectar també a la seua vida personal, una altra de les raons per les quals hauria pres la seua decisió de dimitir, que alguns mitjans ja van avançar. Santi Vila ha volgut abandonar la Generalitat com un polític «moderat» davant la deriva independentista de la resta del govern autonòmic. Una de les últimes mostres d’oposició a eixa tendència va ser el missatge que va publicar en el seu compte de Twitter fa amb a penes uns dies després que ANC (Assemblea Nacional Catalana) i Òmnium Cultural organitzaren una acció conjunta i instaren als ciutadans a retirar diners dels cinc principals bancs catalans. L’exconseller va traslladar a les xarxes la seua preocupació i va alertar: «Tensar als bancs o dinàmiques de boicot comercial no són la millor forma de fer-se escoltar. Posar en risc l’economia és sempre un autogol».

 

 

 

Després de conéixer-se la seua renúncia, Santi Vila ha publicat un missatge en les xarxes socials en les quals aclarix el perquè de la seua decisió: «Dimitisc. Els meus intents de diàleg novament han fracassat. Espere haver sigut útil fins a l’últim moment al president @KRLS (Carles Puigdemont) i als catalans».

 

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.