13.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

La Diputació d’Alacant prepara un documental i un llibre de José María Manzanares

 

La Diputació d’Alacant ha iniciat l’enregistrament d’un documental i un llibre sobre la figura del torero alacantí José María Manzanares amb motiu del 50 aniversari de la seua alternativa que es compleix demà dijous 24 de juny.

Manzanares és considerat com un dels alacantins més il·lustres que va portar el nom de la ciutat per tot el món, especialment per les places espanyoles, franceses i d’Iberoamèrica. La seua mort als 61 anys, un 28 d’octubre de 2014, va convertir al ‘mestre de mestres’ en tota una llegenda del toreig.

Als actes d’homenatge que se succeeixen estos dies a la ciutat i als actes ja presentats per l’Ajuntament d’Alacant, se suma la Diputació d’Alacant amb dos projectes que estarien més avançats si no haguera sigut per la pandèmia.

En este sentit, des de l’àrea d’Imatge de la institució provincial s’està ultimant el guió d’un documental sobre la vida de José María Manzanares que serà realitzat pel periodista alacantí Germán Estela, que en l’actualitat exerceix la seua labor professional en el canal Bous de Movistar. 

Este documental comptarà amb la participació de les persones més pròximes al torero alacantí, tant del món del bou com de la seua vida personal.

Així mateix, Estela està recollint els testimoniatges escrits de mig centenar de persones que es plasmaran en el llibre ‘José María Manzanares: 50 anys, 50 mirades’ que serà editat per Institut de Cultura Juan Gil-Albert, dependent de la Diputació.

L’any 2016, la institució provincial va editar el llibre ‘Manzanares, un mestre en la terreta’ escrit pel periodista Luis Miguel Sánchez, que recollia les aparicions del torero en la Plaça de Bous d’Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.