La Diputació d’Alacant prepara un documental i un llibre de José María Manzanares

 

La Diputació d’Alacant ha iniciat l’enregistrament d’un documental i un llibre sobre la figura del torero alacantí José María Manzanares amb motiu del 50 aniversari de la seua alternativa que es compleix demà dijous 24 de juny.

Manzanares és considerat com un dels alacantins més il·lustres que va portar el nom de la ciutat per tot el món, especialment per les places espanyoles, franceses i d’Iberoamèrica. La seua mort als 61 anys, un 28 d’octubre de 2014, va convertir al ‘mestre de mestres’ en tota una llegenda del toreig.

Als actes d’homenatge que se succeeixen estos dies a la ciutat i als actes ja presentats per l’Ajuntament d’Alacant, se suma la Diputació d’Alacant amb dos projectes que estarien més avançats si no haguera sigut per la pandèmia.

En este sentit, des de l’àrea d’Imatge de la institució provincial s’està ultimant el guió d’un documental sobre la vida de José María Manzanares que serà realitzat pel periodista alacantí Germán Estela, que en l’actualitat exerceix la seua labor professional en el canal Bous de Movistar. 

Este documental comptarà amb la participació de les persones més pròximes al torero alacantí, tant del món del bou com de la seua vida personal.

Així mateix, Estela està recollint els testimoniatges escrits de mig centenar de persones que es plasmaran en el llibre ‘José María Manzanares: 50 anys, 50 mirades’ que serà editat per Institut de Cultura Juan Gil-Albert, dependent de la Diputació.

L’any 2016, la institució provincial va editar el llibre ‘Manzanares, un mestre en la terreta’ escrit pel periodista Luis Miguel Sánchez, que recollia les aparicions del torero en la Plaça de Bous d’Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé proposa permetre l’arribada de les línies C-1 i C-2 a l’Estació del Nord de València

La delegada del Govern ha plantejat que C-1 i C-2 acaben en l'Estació del Nord durant les Falles, condicionat a l'aval tècnic municipal i a l'organització de l'operatiu.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a les explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a guanyar rendibilitat i agilitzar tràmits.

La banca preveu un creixement moderat però sòlid de l’economia espanyola en 2026

Experts del sector bancari han pronosticat un creixement moderat però sòlid de l'economia espanyola en 2026, per damunt de l'eurozona. Han assenyalat riscos pel petroli i el conflicte a l'Iran i han destacat el suport del consum, la inversió i els fons europeus.

Tellado rebutja reobrir la ferida del 11M i ho considera matèria jutjada en tribunals i urnes

El secretari general del PP ha rebutjat furgar en la 'ferida' del 11M i ha remarcat que és una matèria jutjada en tribunals i urnes. Responia a les tesis de Jaime Mayor Orella.

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis a comandaments i empleats d’FGV

La instructora ha cridat a declarar a responsables del lloc d'FGV a Paiporta i a un coordinador de seguretat. També ha demanat confirmar si va haver-hi instruccions d'Emergències entre el 24 i el 29 d'octubre de 2024.

Tellado resta importància al congrés del PPCV i prioritza la gestió de la DANA

El secretari general del PP ha assegurat que el partit està centrat en governar i a atendre els efectes de la DANA, i que el congrés del PPCV no és una prioritat per a la ciutadania.

Tellado refreda el debat sobre el congrés del PPCV i posa el focus a governar

Miguel Tellado ha sostingut que el PP està centrat en governar i a atendre els problemes derivats de la DANA. Ha restat importància al calendari del congrés del PPCV.

PSPV i Compromís exigixen a Massó explicacions per un assessor que treballaria per a Vox a Múrcia

PSPV i Compromís han demanat a la presidenta de Les Corts, Plans Massó, que aclarisca la situació d'un assessor contractat que, segons s'ha publicat, operaria per a Vox a Múrcia. Presidència ha defés que el treballador assessora en comunicació.