La Diputació d’Alacant prepara un documental i un llibre de José María Manzanares

 

La Diputació d’Alacant ha iniciat l’enregistrament d’un documental i un llibre sobre la figura del torero alacantí José María Manzanares amb motiu del 50 aniversari de la seua alternativa que es compleix demà dijous 24 de juny.

Manzanares és considerat com un dels alacantins més il·lustres que va portar el nom de la ciutat per tot el món, especialment per les places espanyoles, franceses i d’Iberoamèrica. La seua mort als 61 anys, un 28 d’octubre de 2014, va convertir al ‘mestre de mestres’ en tota una llegenda del toreig.

Als actes d’homenatge que se succeeixen estos dies a la ciutat i als actes ja presentats per l’Ajuntament d’Alacant, se suma la Diputació d’Alacant amb dos projectes que estarien més avançats si no haguera sigut per la pandèmia.

En este sentit, des de l’àrea d’Imatge de la institució provincial s’està ultimant el guió d’un documental sobre la vida de José María Manzanares que serà realitzat pel periodista alacantí Germán Estela, que en l’actualitat exerceix la seua labor professional en el canal Bous de Movistar. 

Este documental comptarà amb la participació de les persones més pròximes al torero alacantí, tant del món del bou com de la seua vida personal.

Així mateix, Estela està recollint els testimoniatges escrits de mig centenar de persones que es plasmaran en el llibre ‘José María Manzanares: 50 anys, 50 mirades’ que serà editat per Institut de Cultura Juan Gil-Albert, dependent de la Diputació.

L’any 2016, la institució provincial va editar el llibre ‘Manzanares, un mestre en la terreta’ escrit pel periodista Luis Miguel Sánchez, que recollia les aparicions del torero en la Plaça de Bous d’Alacant.

Últimes notícies

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.