La Diputació d’Alacant prepara un documental i un llibre de José María Manzanares

 

La Diputació d’Alacant ha iniciat l’enregistrament d’un documental i un llibre sobre la figura del torero alacantí José María Manzanares amb motiu del 50 aniversari de la seua alternativa que es compleix demà dijous 24 de juny.

Manzanares és considerat com un dels alacantins més il·lustres que va portar el nom de la ciutat per tot el món, especialment per les places espanyoles, franceses i d’Iberoamèrica. La seua mort als 61 anys, un 28 d’octubre de 2014, va convertir al ‘mestre de mestres’ en tota una llegenda del toreig.

Als actes d’homenatge que se succeeixen estos dies a la ciutat i als actes ja presentats per l’Ajuntament d’Alacant, se suma la Diputació d’Alacant amb dos projectes que estarien més avançats si no haguera sigut per la pandèmia.

En este sentit, des de l’àrea d’Imatge de la institució provincial s’està ultimant el guió d’un documental sobre la vida de José María Manzanares que serà realitzat pel periodista alacantí Germán Estela, que en l’actualitat exerceix la seua labor professional en el canal Bous de Movistar. 

Este documental comptarà amb la participació de les persones més pròximes al torero alacantí, tant del món del bou com de la seua vida personal.

Així mateix, Estela està recollint els testimoniatges escrits de mig centenar de persones que es plasmaran en el llibre ‘José María Manzanares: 50 anys, 50 mirades’ que serà editat per Institut de Cultura Juan Gil-Albert, dependent de la Diputació.

L’any 2016, la institució provincial va editar el llibre ‘Manzanares, un mestre en la terreta’ escrit pel periodista Luis Miguel Sánchez, que recollia les aparicions del torero en la Plaça de Bous d’Alacant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens per robatoris amb força en comerços del centre històric de Gandia

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens de 45 i 33 anys per dos robatoris amb força en una perfumeria i una peluqueria del centre historico de Gandia, on van sostraure diners en efectiu i material professional.

El TSJCV manté la seua decisió de no investigar a Carlos Mazón per la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja per unanimitat els recursos de súplica i confirma que no investigarà al expresident Carlos Mazón per la seua actuació durant la dana de 2024.

El TSJCV manté l’arxiu i no investigarà a Mazón per la seua actuació en la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana desestima per unanimitat els recursos de les acusacions i confirma que no obrirà investigació penal contra Carlos Mazón per la gestió de l'avís És-Alert durant la dana de 2024.

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.