La Diputació d’Alacant prepara un documental i un llibre de José María Manzanares

 

La Diputació d’Alacant ha iniciat l’enregistrament d’un documental i un llibre sobre la figura del torero alacantí José María Manzanares amb motiu del 50 aniversari de la seua alternativa que es compleix demà dijous 24 de juny.

Manzanares és considerat com un dels alacantins més il·lustres que va portar el nom de la ciutat per tot el món, especialment per les places espanyoles, franceses i d’Iberoamèrica. La seua mort als 61 anys, un 28 d’octubre de 2014, va convertir al ‘mestre de mestres’ en tota una llegenda del toreig.

Als actes d’homenatge que se succeeixen estos dies a la ciutat i als actes ja presentats per l’Ajuntament d’Alacant, se suma la Diputació d’Alacant amb dos projectes que estarien més avançats si no haguera sigut per la pandèmia.

En este sentit, des de l’àrea d’Imatge de la institució provincial s’està ultimant el guió d’un documental sobre la vida de José María Manzanares que serà realitzat pel periodista alacantí Germán Estela, que en l’actualitat exerceix la seua labor professional en el canal Bous de Movistar. 

Este documental comptarà amb la participació de les persones més pròximes al torero alacantí, tant del món del bou com de la seua vida personal.

Així mateix, Estela està recollint els testimoniatges escrits de mig centenar de persones que es plasmaran en el llibre ‘José María Manzanares: 50 anys, 50 mirades’ que serà editat per Institut de Cultura Juan Gil-Albert, dependent de la Diputació.

L’any 2016, la institució provincial va editar el llibre ‘Manzanares, un mestre en la terreta’ escrit pel periodista Luis Miguel Sánchez, que recollia les aparicions del torero en la Plaça de Bous d’Alacant.

Últimes notícies

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.