La Diputació avalarà amb 50.000 euros les exhumacions de víctimes del franquisme

 

 

La Diputació de Castelló subvencionarà amb 50.000 euros les noves campanyes d’exhumacions que emprenga en 2021 el Grup per la revolta de la Memòria Històrica en el cementiri civil de Castelló. Ho ha anunciat la diputada provincial, Tania Baños, en el transcurs de la reunió que ha mantingut amb representants d’esta associació, als quals ha traslladat «el ferm propòsit de l’equip de govern» de José Martí de renovar el seu compromís amb la Memòria Democràtica perquè afirma que «és una mesura que busca potenciar esta àrea i les polítiques reparadores que impulsa».

Esta inversió dona continuïtat a la realitzada en 2020, «l’any en què es van poder recuperar les restes mortals de 36 represaliats pel franquisme» amb les aportacions de la Diputació amb un valor de 50.000 euros, i l’Ajuntament de Castelló amb 35.000 euros.

Baños ha explicat que «per a la nova Diputació progressista de Castelló resulta fonamental consolidar i institucionalitzar les polítiques que s’impulsen des d’este departament per a garantir que en el futur la Memòria continuarà sent present en l’agenda de la institució, governe qui governe».

Subvencions per a ajuntaments

 

La diputada també ha recordat que els pressupostos de la Diputació de #ReactivemCastelló per a 2021 contemplen «un important increment pressupostari per a polítiques de Memòria», fins a aconseguir la xifra de 170.000 euros. Esta partida, a més de la contribució a una nova campanya d’exhumacions, contempla l’obertura d’una línia de subvencions per a ajuntaments.

Per a Baños, «la Memòria és una tasca que necessitem consolidar, les institucions i els càrrecs públics hem de fer pinya per a evitar que els enemics d’estes polítiques, que estan molt ben organitzats, continuen acoquinant amb querelles a regidors, alcaldesses i alcaldes amb la intenció d’impedir que les generacions actuals coneguen la història tal com va ocórrer i evitar que les víctimes del franquisme recuperen la dignitat de la qual en el seu moment van ser despullades».

I com ja s’ha dit està subvencionat per a ajuntaments

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.