La Diputació avalarà amb 50.000 euros les exhumacions de víctimes del franquisme

 

 

La Diputació de Castelló subvencionarà amb 50.000 euros les noves campanyes d’exhumacions que emprenga en 2021 el Grup per la revolta de la Memòria Històrica en el cementiri civil de Castelló. Ho ha anunciat la diputada provincial, Tania Baños, en el transcurs de la reunió que ha mantingut amb representants d’esta associació, als quals ha traslladat «el ferm propòsit de l’equip de govern» de José Martí de renovar el seu compromís amb la Memòria Democràtica perquè afirma que «és una mesura que busca potenciar esta àrea i les polítiques reparadores que impulsa».

Esta inversió dona continuïtat a la realitzada en 2020, «l’any en què es van poder recuperar les restes mortals de 36 represaliats pel franquisme» amb les aportacions de la Diputació amb un valor de 50.000 euros, i l’Ajuntament de Castelló amb 35.000 euros.

Baños ha explicat que «per a la nova Diputació progressista de Castelló resulta fonamental consolidar i institucionalitzar les polítiques que s’impulsen des d’este departament per a garantir que en el futur la Memòria continuarà sent present en l’agenda de la institució, governe qui governe».

Subvencions per a ajuntaments

 

La diputada també ha recordat que els pressupostos de la Diputació de #ReactivemCastelló per a 2021 contemplen «un important increment pressupostari per a polítiques de Memòria», fins a aconseguir la xifra de 170.000 euros. Esta partida, a més de la contribució a una nova campanya d’exhumacions, contempla l’obertura d’una línia de subvencions per a ajuntaments.

Per a Baños, «la Memòria és una tasca que necessitem consolidar, les institucions i els càrrecs públics hem de fer pinya per a evitar que els enemics d’estes polítiques, que estan molt ben organitzats, continuen acoquinant amb querelles a regidors, alcaldesses i alcaldes amb la intenció d’impedir que les generacions actuals coneguen la història tal com va ocórrer i evitar que les víctimes del franquisme recuperen la dignitat de la qual en el seu moment van ser despullades».

I com ja s’ha dit està subvencionat per a ajuntaments

Últimes notícies

Elx licita per 4,6 milions el nou bloc de San Antón amb 45 vivendes protegides

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 4,6 milions la construcció del bloc 5 del barri de San Antón, amb 45 vivendes protegides per al reallotjament de famílies del bloc 8, declarat en ruïna. El projecte s’integra en una reordenació global de la zona valorada en 5,8 milions, cofinançada per Generalitat, veïns i consistori.

Pérez Llorca desafia el PSPV a portar el dosier al jutjat o fer-ho ell mateix

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es mostra tranquil davant el suposat dosier que, segons el PSPV-PSOE, qüestiona la seua candidatura i reclama que es presente davant la justícia o se li entregue per a fer-ho ell mateix.

Nou detinguts, dos menors, per una brutal agressió en grup a un jove a València

La Policia Nacional ha detingut nou persones, entre elles dos menors, per una agressió en grup a un jove de 20 anys a l’avinguda del Port de València el passat 15 d’agost, que va acabar hospitalitzat amb ferides d’arma blanca, cops d’un bate de beisbol i impactes de balins.

Un ferit lleu i quatre desallotjats en l’incendi d’una discoteca abandonada a Benidorm

Un incendi en l’antiga discoteca Mansion de Benidorm ha deixat un ferit lleu i ha obligat a desallotjar quatre persones, amb un important desplegament de bombers i tall de trànsit en la zona.

El PP qüestiona el dosier sense firma sobre Pérez Llorca i acusa el PSPV de fer-ne un espectacle

Fernando Pastor, síndic del PP en Les Corts, rebutja el dosier anònim sobre Juanfran Pérez Llorca i critica José Muñoz per exhibir-lo com una burla. Defensa que els únics informes creïbles són els de la UCO i la UDEF, que, segons diu, afecten dirigents del PSOE.

Oltra reclama per a València una alcaldessa que l’estime i no un govern indolent

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l'alcaldia de València, defensa una candidatura àmplia que desborde les sigles i critica la gestió de María José Catalá. Assegura que no es farà un empadronament fals i resta importància al juí pendent, que qualifica de guerra bruta.

Aemet activa avís taronja per pluges intenses dijous a la vesprada

Aemet ha activat per a dijous a la vesprada l’avís taronja per pluges molt intenses a Castelló, València i el litoral nord d’Alacant, amb fins a 50 litres per hora i 160 en dotze hores. Este dimecres ja hi ha avís groc a l’interior d’Alacant i el sud de València per tempestes amb pedra i ratxes fortes de vent.

Avis d’Emergències pel desembassament de Contreras i l’augment del cabal del riu

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha anunciat el desembassament de la presa de Contreras i ha advertit de l’augment del cabal del riu als municipis situats aigües avall.