La Diputació avalarà amb 50.000 euros les exhumacions de víctimes del franquisme

 

 

La Diputació de Castelló subvencionarà amb 50.000 euros les noves campanyes d’exhumacions que emprenga en 2021 el Grup per la revolta de la Memòria Històrica en el cementiri civil de Castelló. Ho ha anunciat la diputada provincial, Tania Baños, en el transcurs de la reunió que ha mantingut amb representants d’esta associació, als quals ha traslladat «el ferm propòsit de l’equip de govern» de José Martí de renovar el seu compromís amb la Memòria Democràtica perquè afirma que «és una mesura que busca potenciar esta àrea i les polítiques reparadores que impulsa».

Esta inversió dona continuïtat a la realitzada en 2020, «l’any en què es van poder recuperar les restes mortals de 36 represaliats pel franquisme» amb les aportacions de la Diputació amb un valor de 50.000 euros, i l’Ajuntament de Castelló amb 35.000 euros.

Baños ha explicat que «per a la nova Diputació progressista de Castelló resulta fonamental consolidar i institucionalitzar les polítiques que s’impulsen des d’este departament per a garantir que en el futur la Memòria continuarà sent present en l’agenda de la institució, governe qui governe».

Subvencions per a ajuntaments

 

La diputada també ha recordat que els pressupostos de la Diputació de #ReactivemCastelló per a 2021 contemplen «un important increment pressupostari per a polítiques de Memòria», fins a aconseguir la xifra de 170.000 euros. Esta partida, a més de la contribució a una nova campanya d’exhumacions, contempla l’obertura d’una línia de subvencions per a ajuntaments.

Per a Baños, «la Memòria és una tasca que necessitem consolidar, les institucions i els càrrecs públics hem de fer pinya per a evitar que els enemics d’estes polítiques, que estan molt ben organitzats, continuen acoquinant amb querelles a regidors, alcaldesses i alcaldes amb la intenció d’impedir que les generacions actuals coneguen la història tal com va ocórrer i evitar que les víctimes del franquisme recuperen la dignitat de la qual en el seu moment van ser despullades».

I com ja s’ha dit està subvencionat per a ajuntaments

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.