La Diputació avalarà amb 50.000 euros les exhumacions de víctimes del franquisme

 

 

La Diputació de Castelló subvencionarà amb 50.000 euros les noves campanyes d’exhumacions que emprenga en 2021 el Grup per la revolta de la Memòria Històrica en el cementiri civil de Castelló. Ho ha anunciat la diputada provincial, Tania Baños, en el transcurs de la reunió que ha mantingut amb representants d’esta associació, als quals ha traslladat “el ferm propòsit de l’equip de govern” de José Martí de renovar el seu compromís amb la Memòria Democràtica perquè afirma que “és una mesura que busca potenciar esta àrea i les polítiques reparadores que impulsa”.

Esta inversió dona continuïtat a la realitzada en 2020, “l’any en què es van poder recuperar les restes mortals de 36 represaliats pel franquisme” amb les aportacions de la Diputació amb un valor de 50.000 euros, i l’Ajuntament de Castelló amb 35.000 euros.

Baños ha explicat que “per a la nova Diputació progressista de Castelló resulta fonamental consolidar i institucionalitzar les polítiques que s’impulsen des d’este departament per a garantir que en el futur la Memòria continuarà sent present en l’agenda de la institució, governe qui governe”.

Subvencions per a ajuntaments

 

La diputada també ha recordat que els pressupostos de la Diputació de #ReactivemCastelló per a 2021 contemplen “un important increment pressupostari per a polítiques de Memòria”, fins a aconseguir la xifra de 170.000 euros. Esta partida, a més de la contribució a una nova campanya d’exhumacions, contempla l’obertura d’una línia de subvencions per a ajuntaments.

Per a Baños, “la Memòria és una tasca que necessitem consolidar, les institucions i els càrrecs públics hem de fer pinya per a evitar que els enemics d’estes polítiques, que estan molt ben organitzats, continuen acoquinant amb querelles a regidors, alcaldesses i alcaldes amb la intenció d’impedir que les generacions actuals coneguen la història tal com va ocórrer i evitar que les víctimes del franquisme recuperen la dignitat de la qual en el seu moment van ser despullades”.

I com ja s’ha dit està subvencionat per a ajuntaments

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Vida nocturna i experiències de benestar per a adults a València

Descobreix les experiències de benestar a València, des de la seua rica cultura gastronòmica fins a activitats d'oci relaxants.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.