11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La Diputació avalarà amb 50.000 euros les exhumacions de víctimes del franquisme

 

 

La Diputació de Castelló subvencionarà amb 50.000 euros les noves campanyes d’exhumacions que emprenga en 2021 el Grup per la revolta de la Memòria Històrica en el cementiri civil de Castelló. Ho ha anunciat la diputada provincial, Tania Baños, en el transcurs de la reunió que ha mantingut amb representants d’esta associació, als quals ha traslladat “el ferm propòsit de l’equip de govern” de José Martí de renovar el seu compromís amb la Memòria Democràtica perquè afirma que “és una mesura que busca potenciar esta àrea i les polítiques reparadores que impulsa”.

Esta inversió dona continuïtat a la realitzada en 2020, “l’any en què es van poder recuperar les restes mortals de 36 represaliats pel franquisme” amb les aportacions de la Diputació amb un valor de 50.000 euros, i l’Ajuntament de Castelló amb 35.000 euros.

Baños ha explicat que “per a la nova Diputació progressista de Castelló resulta fonamental consolidar i institucionalitzar les polítiques que s’impulsen des d’este departament per a garantir que en el futur la Memòria continuarà sent present en l’agenda de la institució, governe qui governe”.

Subvencions per a ajuntaments

 

La diputada també ha recordat que els pressupostos de la Diputació de #ReactivemCastelló per a 2021 contemplen “un important increment pressupostari per a polítiques de Memòria”, fins a aconseguir la xifra de 170.000 euros. Esta partida, a més de la contribució a una nova campanya d’exhumacions, contempla l’obertura d’una línia de subvencions per a ajuntaments.

Per a Baños, “la Memòria és una tasca que necessitem consolidar, les institucions i els càrrecs públics hem de fer pinya per a evitar que els enemics d’estes polítiques, que estan molt ben organitzats, continuen acoquinant amb querelles a regidors, alcaldesses i alcaldes amb la intenció d’impedir que les generacions actuals coneguen la història tal com va ocórrer i evitar que les víctimes del franquisme recuperen la dignitat de la qual en el seu moment van ser despullades”.

I com ja s’ha dit està subvencionat per a ajuntaments

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.