La Diputació de Castelló blinda la institució i els municipis de la corrupció política

La Diputació de Castelló fa un pas més en la seua implicació per a acabar amb la corrupció amb la implantació, a partir de 2022, d’un protocol de prevenció i lluita contra el frau i la mala praxis política. El president de la corporació, José Martí, ha refrendat el conveni de col·laboració amb l’Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, Joan Antoni Llinares. Des d’ara, este ens autonòmic s’encarregarà de guiar la Diputació i els municipis en les seues polítiques de transparència ètica i prevenció de la corrupció. Es tracta del primer conveni segellat per este organisme amb una diputació provincial. En representació de l’AVAF ha participat el seu president Joan Antoni Llinares.

«Malauradament, el nom de la Diputació de Castelló ha estat durant molts anys esquitxat per la corrupció que ha anat malmetent la imatge de la nostra institució». Per a evitar que torne a passar «venim impulsant accions per a salvaguardar la institució i a la ciutadania de possibles corrupteles», ha afirmat Martí.

El president considera que «a partir del document aprovat esta setmana se senten les bases d’una administració més transparent i més compromesa amb la lluita contra la corrupció política i administrativa». Les actuacions es determinaran i avaluaran en una comissió de coordinació creada expressament per a esta finalitat.

Des de l’Agència Valenciana Antifrau, el seu director, Joan Llinares, ha manifestat que: “La signatura d’este conveni amb la Diputació de Castelló suposa l’inici d’una col·laboració entre totes dos institucions per a treballar en la prevenció i la lluita contra el frau i la corrupció. Des de l’Agència volem ajudar a l’elaboració dels plans antifrau així com la construcció de marcs d’ètica i integritat pública donant compliment a les exigències derivades de l’entrada en vigor de la Directiva Europea 1937/2019 de protecció de les persones denunciants de corrupció“.

Què inclou

El contingut incorporat al protocol inclou la participació activa de l’Agència Antifrau en l’assistència tant a la Diputació com als ajuntaments de la província perquè compten amb plans d’integritat. Des de l’AVAF també es proporcionarà una proposta de contingut mínim perquè els municipis disposen d’un pla antifrau, indispensable per a optar i obtenir fons europeus.

Així mateix, s’activaran plans formatius per al personal de la corporació i dels ajuntaments castellonencs i s’obrirà un canal on denunciar o posar en coneixement les irregularitats que es coneguen o a les que s’haja tingut accés.

«Contra la corrupció i els abusos de poder hem de ser implacables, per ètica i per responsabilitat política», ha finalitzat Martí.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.

La guerra d’arcabusseria tanca les festes de Moros i Cristians a Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa recreació de les batalles de 1276 amb quasi tres tones de pólvora i l'Aparició de Sant Jordiet.

Mor una dona i tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una dona de 77 anys ha mort i altres tres persones han resultat ferides per inhalació de fum en l'incendi d'una vivenda unifamiliar en Orihuela Costa, el foc de la qual es va originar en la cuina.