La Diputació de Castelló blinda la institució i els municipis de la corrupció política

Ejemplo de shortcode con estilo
La Diputació de Castelló fa un pas més en la seua implicació per a acabar amb la corrupció amb la implantació, a partir de 2022, d’un protocol de prevenció i lluita contra el frau i la mala praxis política. El president de la corporació, José Martí, ha refrendat el conveni de col·laboració amb l’Agència Antifrau de la […]

La Diputació de Castelló fa un pas més en la seua implicació per a acabar amb la corrupció amb la implantació, a partir de 2022, d’un protocol de prevenció i lluita contra el frau i la mala praxis política. El president de la corporació, José Martí, ha refrendat el conveni de col·laboració amb l’Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, Joan Antoni Llinares. Des d’ara, este ens autonòmic s’encarregarà de guiar la Diputació i els municipis en les seues polítiques de transparència ètica i prevenció de la corrupció. Es tracta del primer conveni segellat per este organisme amb una diputació provincial. En representació de l’AVAF ha participat el seu president Joan Antoni Llinares.

«Malauradament, el nom de la Diputació de Castelló ha estat durant molts anys esquitxat per la corrupció que ha anat malmetent la imatge de la nostra institució». Per a evitar que torne a passar «venim impulsant accions per a salvaguardar la institució i a la ciutadania de possibles corrupteles», ha afirmat Martí.

El president considera que «a partir del document aprovat esta setmana se senten les bases d’una administració més transparent i més compromesa amb la lluita contra la corrupció política i administrativa». Les actuacions es determinaran i avaluaran en una comissió de coordinació creada expressament per a esta finalitat.

Des de l’Agència Valenciana Antifrau, el seu director, Joan Llinares, ha manifestat que: «La signatura d’este conveni amb la Diputació de Castelló suposa l’inici d’una col·laboració entre totes dos institucions per a treballar en la prevenció i la lluita contra el frau i la corrupció. Des de l’Agència volem ajudar a l’elaboració dels plans antifrau així com la construcció de marcs d’ètica i integritat pública donant compliment a les exigències derivades de l’entrada en vigor de la Directiva Europea 1937/2019 de protecció de les persones denunciants de corrupció«.

Què inclou

El contingut incorporat al protocol inclou la participació activa de l’Agència Antifrau en l’assistència tant a la Diputació com als ajuntaments de la província perquè compten amb plans d’integritat. Des de l’AVAF també es proporcionarà una proposta de contingut mínim perquè els municipis disposen d’un pla antifrau, indispensable per a optar i obtenir fons europeus.

Així mateix, s’activaran plans formatius per al personal de la corporació i dels ajuntaments castellonencs i s’obrirà un canal on denunciar o posar en coneixement les irregularitats que es coneguen o a les que s’haja tingut accés.

«Contra la corrupció i els abusos de poder hem de ser implacables, per ètica i per responsabilitat política», ha finalitzat Martí.

 

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.