La Diputació de Castelló blinda la institució i els municipis de la corrupció política

Ejemplo de shortcode con estilo
La Diputació de Castelló fa un pas més en la seua implicació per a acabar amb la corrupció amb la implantació, a partir de 2022, d’un protocol de prevenció i lluita contra el frau i la mala praxis política. El president de la corporació, José Martí, ha refrendat el conveni de col·laboració amb l’Agència Antifrau de la […]

La Diputació de Castelló fa un pas més en la seua implicació per a acabar amb la corrupció amb la implantació, a partir de 2022, d’un protocol de prevenció i lluita contra el frau i la mala praxis política. El president de la corporació, José Martí, ha refrendat el conveni de col·laboració amb l’Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, Joan Antoni Llinares. Des d’ara, este ens autonòmic s’encarregarà de guiar la Diputació i els municipis en les seues polítiques de transparència ètica i prevenció de la corrupció. Es tracta del primer conveni segellat per este organisme amb una diputació provincial. En representació de l’AVAF ha participat el seu president Joan Antoni Llinares.

«Malauradament, el nom de la Diputació de Castelló ha estat durant molts anys esquitxat per la corrupció que ha anat malmetent la imatge de la nostra institució». Per a evitar que torne a passar «venim impulsant accions per a salvaguardar la institució i a la ciutadania de possibles corrupteles», ha afirmat Martí.

El president considera que «a partir del document aprovat esta setmana se senten les bases d’una administració més transparent i més compromesa amb la lluita contra la corrupció política i administrativa». Les actuacions es determinaran i avaluaran en una comissió de coordinació creada expressament per a esta finalitat.

Des de l’Agència Valenciana Antifrau, el seu director, Joan Llinares, ha manifestat que: «La signatura d’este conveni amb la Diputació de Castelló suposa l’inici d’una col·laboració entre totes dos institucions per a treballar en la prevenció i la lluita contra el frau i la corrupció. Des de l’Agència volem ajudar a l’elaboració dels plans antifrau així com la construcció de marcs d’ètica i integritat pública donant compliment a les exigències derivades de l’entrada en vigor de la Directiva Europea 1937/2019 de protecció de les persones denunciants de corrupció«.

Què inclou

El contingut incorporat al protocol inclou la participació activa de l’Agència Antifrau en l’assistència tant a la Diputació com als ajuntaments de la província perquè compten amb plans d’integritat. Des de l’AVAF també es proporcionarà una proposta de contingut mínim perquè els municipis disposen d’un pla antifrau, indispensable per a optar i obtenir fons europeus.

Així mateix, s’activaran plans formatius per al personal de la corporació i dels ajuntaments castellonencs i s’obrirà un canal on denunciar o posar en coneixement les irregularitats que es coneguen o a les que s’haja tingut accés.

«Contra la corrupció i els abusos de poder hem de ser implacables, per ètica i per responsabilitat política», ha finalitzat Martí.

 

Últimes notícies

Una gestoria haurà de pagar 20.709 euros a un treballador acomiadat

Una gestoria ha sigut condemnada a pagar 20.709,26 euros a un treballador estranger que va perdre la faena per errors en el seu permís de residència i treball.

La Comunitat Valenciana afronta més risc en la despesa pública

L’AIReF alerta del risc d’incomplir la regla de despesa en 2026 i 2027. També preveu més deute i un dèficit superior a l’1,5% del PIB.

Presó per a l’home que va deixar inconscient una dona a Paterna

Un home de 45 anys té decretat l’ingrés en presó després de ser detingut a Paterna. Se l’acusa d’agredir una dona per robar-li la bossa i d’assaltar una farmàcia amb un ganivet.

El Tribunal Supremo reclama 647.000 euros a Ábalos, Koldo García i Aldama

El Tribunal Supremo ha requerit 647.000 euros a Ábalos, Koldo García i Aldama per l’execució de la condemna vinculada als contractes de mascaretes. Els tres disposen de 15 dies per a pagar les quantitats fixades.

Elda nomena Raquel Sánchez Silva ambaixadora del calçat

Raquel Sánchez Silva ha firmat el llibre d’honor d’Elda abans de rebre el premi i ser nomenada ambaixadora del calçat durant un any. La ciutat li dedica una placa i li entregarà el guardó esta vesprada.

Els videojocs acosten els joves a les apostes amb diners reals

Especialistes reunits a València alerten que les caixes de botí i les recompenses aleatòries poden acostar els videojocs a les apostes. Reclamen prevenció basada en evidència i més atenció als joves afectats.

Quatre artistes valencianes homenatgen Concha Piquer a València

Quatre artistes valencianes homenatgen Concha Piquer en una exposició a la Galeria del Tossal, oberta fins al 6 de desembre. La proposta s’emmarca en la 41a edició de la Mostra de València.

Els cerealistes d’Alacant celebren les ajudes després de les restriccions

El Consell ha concedit ajudes als titulars d’explotacions de cereal de secà d’Alacant afectats per les limitacions de sega durant l’estiu. Asaja de Alicante havia reclamat compensacions per les pèrdues.