La Diputació de Castelló blinda la institució i els municipis de la corrupció política

Ejemplo de shortcode con estilo
La Diputació de Castelló fa un pas més en la seua implicació per a acabar amb la corrupció amb la implantació, a partir de 2022, d’un protocol de prevenció i lluita contra el frau i la mala praxis política. El president de la corporació, José Martí, ha refrendat el conveni de col·laboració amb l’Agència Antifrau de la […]

La Diputació de Castelló fa un pas més en la seua implicació per a acabar amb la corrupció amb la implantació, a partir de 2022, d’un protocol de prevenció i lluita contra el frau i la mala praxis política. El president de la corporació, José Martí, ha refrendat el conveni de col·laboració amb l’Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, Joan Antoni Llinares. Des d’ara, este ens autonòmic s’encarregarà de guiar la Diputació i els municipis en les seues polítiques de transparència ètica i prevenció de la corrupció. Es tracta del primer conveni segellat per este organisme amb una diputació provincial. En representació de l’AVAF ha participat el seu president Joan Antoni Llinares.

«Malauradament, el nom de la Diputació de Castelló ha estat durant molts anys esquitxat per la corrupció que ha anat malmetent la imatge de la nostra institució». Per a evitar que torne a passar «venim impulsant accions per a salvaguardar la institució i a la ciutadania de possibles corrupteles», ha afirmat Martí.

El president considera que «a partir del document aprovat esta setmana se senten les bases d’una administració més transparent i més compromesa amb la lluita contra la corrupció política i administrativa». Les actuacions es determinaran i avaluaran en una comissió de coordinació creada expressament per a esta finalitat.

Des de l’Agència Valenciana Antifrau, el seu director, Joan Llinares, ha manifestat que: «La signatura d’este conveni amb la Diputació de Castelló suposa l’inici d’una col·laboració entre totes dos institucions per a treballar en la prevenció i la lluita contra el frau i la corrupció. Des de l’Agència volem ajudar a l’elaboració dels plans antifrau així com la construcció de marcs d’ètica i integritat pública donant compliment a les exigències derivades de l’entrada en vigor de la Directiva Europea 1937/2019 de protecció de les persones denunciants de corrupció«.

Què inclou

El contingut incorporat al protocol inclou la participació activa de l’Agència Antifrau en l’assistència tant a la Diputació com als ajuntaments de la província perquè compten amb plans d’integritat. Des de l’AVAF també es proporcionarà una proposta de contingut mínim perquè els municipis disposen d’un pla antifrau, indispensable per a optar i obtenir fons europeus.

Així mateix, s’activaran plans formatius per al personal de la corporació i dels ajuntaments castellonencs i s’obrirà un canal on denunciar o posar en coneixement les irregularitats que es coneguen o a les que s’haja tingut accés.

«Contra la corrupció i els abusos de poder hem de ser implacables, per ètica i per responsabilitat política», ha finalitzat Martí.

 

Últimes notícies

L’escriptor valencià Sergio Hernández, finalista del Planeta amb una novel·la que rescata Machado

L’escriptor valencià Sergio Hernández ha resultat finalista del Premi Planeta 2026 amb La añoranza, una ficció històrica que ret homenatge a Antonio Machado i revisita les ferides de la Guerra Civil des de la Barcelona de 1959.

El Valencia Basket cau davant el Maccabi en un final ajustat al Roig Arena

El Valencia Basket ha perdut 88-91 contra el Maccabi Tel Aviv en un duel marcat per la falta de duresa defensiva i l’herència anímica de la derrota prèvia davant l’Olympiacos, segons ha admés Xavi Albert.

Cal un nou decàleg pel valencià, però transversal

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reclama més compromís dels polítics amb l’ús del valencià, ja que considera que els representants públics haurien de donar exemple parlant-lo i escrivint-lo habitualment

Les pluges més adverses es preveuen el 18 i 19 d’octubre, sobretot a Alacant

El Centre de Coordinació d’Emergències alerta que diumenge 18 i dilluns 19 d’octubre poden ser els dies de més afectació del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència al litoral nord d’Alacant i l’entorn del cap de la Nau.

La jutgessa del cas Les Naus manté la investigació i rebutja arxivar la causa de 3 encausats

La magistrada que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha denegat el sobreseïment lliure per a tres investigats, entre ells una arquitecta municipal, en considerar que la petició és prematura perquè queden diligències clau, com un informe de la UDEF.

Paiporta acull la mostra fotogràfica dels 21 anys de la UME

La UME porta al Museu de la Rajoleria de Paiporta la mostra fotogràfica 'InvencibleS', que repassa 21 anys d’actuacions en emergències i ret homenatge tant als equips d’intervenció com a les víctimes.

Deting a la platja del Cabanyal després d’estar una hora amagat darrere d’una boia

La Policia Local de València ha detingut un home que havia passat una hora amagat darrere d’una boia, després de ser acusat de sostraure diversos telèfons mòbils a les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Un home detingut després d’estar una hora amagat darrere d’una boia a València

La Policia Local de València ha detingut un home relacionat amb el robatori de telèfons mòbils al Cabanyal i la Malva-rosa després d’estar una hora amagat darrere d’una boia per evitar els agents.