12.8 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

La Diputació de Castelló parla sobre el futur del moviment feminista en el primer acte oficial del 25N

 

La Diputació de Castelló ha posat este dijous sobre la taula els reptes als que s’enfronta el moviment feminista en el futur més pròxim en una conferència que ha servit per a obrir la programació reivindicativa de la institució provincial per a este 25N.

 

El col·loqui ha sigut inaugurat i impartit en un primer moment pel grup feminista de referència ‘Towanda Rebels’, les que han evidenciat un canvi de rumb en el moviment feminista que l’ha portat, en només dos anys, a acaparar el protagonisme que li pertoca dins la societat gràcies al poder de la mobilització i de les xarxes socials. A partir d’este nou escenari, les ‘Towanda Rebels’ han tractat de posar llum al que ja es coneix ja com «la quarta onada del feminisme», la que consideren que serà la consolidació de la reivindicació per una igualtat vertadera a gran escala.

 

L’acte ha tingut lloc en el Saló de Recepcions del Palau Provincial de Castelló i ha comptat amb el recolzament de la vicepresidenta i diputada d’Igualtat, Patricia Puerta, qui ha assegurat que «ara més que mai hem de parlar de feminisme sense pors i sense embuts perquè com a dones, després de molts anys en un segon pla, hem de prendre el paper de protagonistes en el camí per la consecució d’una societat més justa i equilibrada».

 

L’activitat ha comptat amb la participació d’una cinquantena de persones, fent complir la normativa imposada per la pròpia institució de no superar en el 30% de l’aforament màxim permés en el saló d’actes principal de la Diputació de Castelló.

 

Tres pancartes contra la violència

En acabar la conferència, la façana del Palau Provincial s’ha il·luminat de dalt a baix amb tonalitats violeta en senyal de lluita contra la violència masclista. Junt al joc de llums també lluixen des de este mateix dijous tres pancartes que recullen la veu de la institució contra la violència.

 

Paral·lelament, la Diputació de Castelló ha llançat a totes les seues xarxes socials un vídeo de conscienciació contra la violència de gènere en que s’apel·la a la societat i a totes les víctimes a que denuncien qualsevol cas de maltractament. «La pandèmia ha agreujat la situació de moltes dones que s’han vist obligades a passar més temps amb els seus maltractadors, per això hem volgut aportar el nostre granet per a conscienciar tothom que denunciar és la millor opció».

 

El pròxim dimecres 25 tindran lloc el gruix principal de la programació commemorativa del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, que tindrà com a eix central la plaça de les Aules de Castelló. Al llarg del matí s’anunciaran els noms de les persones guanyadores del concurs de microrelats ‘Rocío López Agredano’, es procedirà a la lectura de la declaració institucional del 25N i es tancarà la programació amb l’espectacle teatreal ‘De puertas para adentro’ en l’Espai Cultural Obert Les Aules.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil desbloqueja més de 6 milions després d’una estafa digital a una empresa amb seu a València

La Guàrdia Civil ha desbloquejat més de sis milions d'euros retinguts després d'una estafa de màrqueting digital que va generar càrrecs pròxims a huit milions en una empresa amb seu a València. La investigació seguix oberta després d'acreditar l'ús fraudulent de permisos i reforçar la seguretat dels servidors.

Tres detinguts pel robatori de 278 quilos de coure en la línia elèctrica entre Xàtiva i Canals

La Guàrdia Civil ha detingut a tres persones i investiga a altres dos per vendre en chatarrerías 278 quilos de coure robats de l'estesa entre Xàtiva i Canals. El perjuí per reparacions i corts ha ascendit a 1,8 milions d'euros.

Convoquen a València una manifestació el 27 de desembre amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats, al costat d'associacions de víctimes de la dana i comités de reconstrucció, han convocat una marxa a València el 27 de desembre. Exigixen que Mazón renuncie a l'acta i declare davant la jutgessa.

85-82: el Maccabi desactiva a un València sense punteria en el seu retorn a Israel

El Maccabi Tel Aviv es va imposar 85-82 després d'ofegar al València amb el seu defensa de canvis i el desencert exterior. Els taronja van fallar tres triples per a forçar la pròrroga.

La Comunitat Valenciana acomiada la tardor amb un cap de setmana fred, plujós i amb neu en cotes altes

El cap de setmana marca l'arribada de l'hivern amb cels nuvolosos, pluges localment fortes el dissabte en la costa i neu el diumenge a 1.200-1.600 m. Vent de component oest i ambient fred, amb gelades febles a l'interior nord.

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.