La Diputació de Castelló parla sobre el futur del moviment feminista en el primer acte oficial del 25N

 

La Diputació de Castelló ha posat este dijous sobre la taula els reptes als que s’enfronta el moviment feminista en el futur més pròxim en una conferència que ha servit per a obrir la programació reivindicativa de la institució provincial per a este 25N.

 

El col·loqui ha sigut inaugurat i impartit en un primer moment pel grup feminista de referència ‘Towanda Rebels’, les que han evidenciat un canvi de rumb en el moviment feminista que l’ha portat, en només dos anys, a acaparar el protagonisme que li pertoca dins la societat gràcies al poder de la mobilització i de les xarxes socials. A partir d’este nou escenari, les ‘Towanda Rebels’ han tractat de posar llum al que ja es coneix ja com «la quarta onada del feminisme», la que consideren que serà la consolidació de la reivindicació per una igualtat vertadera a gran escala.

 

L’acte ha tingut lloc en el Saló de Recepcions del Palau Provincial de Castelló i ha comptat amb el recolzament de la vicepresidenta i diputada d’Igualtat, Patricia Puerta, qui ha assegurat que «ara més que mai hem de parlar de feminisme sense pors i sense embuts perquè com a dones, després de molts anys en un segon pla, hem de prendre el paper de protagonistes en el camí per la consecució d’una societat més justa i equilibrada».

 

L’activitat ha comptat amb la participació d’una cinquantena de persones, fent complir la normativa imposada per la pròpia institució de no superar en el 30% de l’aforament màxim permés en el saló d’actes principal de la Diputació de Castelló.

 

Tres pancartes contra la violència

En acabar la conferència, la façana del Palau Provincial s’ha il·luminat de dalt a baix amb tonalitats violeta en senyal de lluita contra la violència masclista. Junt al joc de llums també lluixen des de este mateix dijous tres pancartes que recullen la veu de la institució contra la violència.

 

Paral·lelament, la Diputació de Castelló ha llançat a totes les seues xarxes socials un vídeo de conscienciació contra la violència de gènere en que s’apel·la a la societat i a totes les víctimes a que denuncien qualsevol cas de maltractament. «La pandèmia ha agreujat la situació de moltes dones que s’han vist obligades a passar més temps amb els seus maltractadors, per això hem volgut aportar el nostre granet per a conscienciar tothom que denunciar és la millor opció».

 

El pròxim dimecres 25 tindran lloc el gruix principal de la programació commemorativa del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, que tindrà com a eix central la plaça de les Aules de Castelló. Al llarg del matí s’anunciaran els noms de les persones guanyadores del concurs de microrelats ‘Rocío López Agredano’, es procedirà a la lectura de la declaració institucional del 25N i es tancarà la programació amb l’espectacle teatreal ‘De puertas para adentro’ en l’Espai Cultural Obert Les Aules.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.