La Diputació de Castelló parla sobre el futur del moviment feminista en el primer acte oficial del 25N

 

La Diputació de Castelló ha posat este dijous sobre la taula els reptes als que s’enfronta el moviment feminista en el futur més pròxim en una conferència que ha servit per a obrir la programació reivindicativa de la institució provincial per a este 25N.

 

El col·loqui ha sigut inaugurat i impartit en un primer moment pel grup feminista de referència ‘Towanda Rebels’, les que han evidenciat un canvi de rumb en el moviment feminista que l’ha portat, en només dos anys, a acaparar el protagonisme que li pertoca dins la societat gràcies al poder de la mobilització i de les xarxes socials. A partir d’este nou escenari, les ‘Towanda Rebels’ han tractat de posar llum al que ja es coneix ja com «la quarta onada del feminisme», la que consideren que serà la consolidació de la reivindicació per una igualtat vertadera a gran escala.

 

L’acte ha tingut lloc en el Saló de Recepcions del Palau Provincial de Castelló i ha comptat amb el recolzament de la vicepresidenta i diputada d’Igualtat, Patricia Puerta, qui ha assegurat que «ara més que mai hem de parlar de feminisme sense pors i sense embuts perquè com a dones, després de molts anys en un segon pla, hem de prendre el paper de protagonistes en el camí per la consecució d’una societat més justa i equilibrada».

 

L’activitat ha comptat amb la participació d’una cinquantena de persones, fent complir la normativa imposada per la pròpia institució de no superar en el 30% de l’aforament màxim permés en el saló d’actes principal de la Diputació de Castelló.

 

Tres pancartes contra la violència

En acabar la conferència, la façana del Palau Provincial s’ha il·luminat de dalt a baix amb tonalitats violeta en senyal de lluita contra la violència masclista. Junt al joc de llums també lluixen des de este mateix dijous tres pancartes que recullen la veu de la institució contra la violència.

 

Paral·lelament, la Diputació de Castelló ha llançat a totes les seues xarxes socials un vídeo de conscienciació contra la violència de gènere en que s’apel·la a la societat i a totes les víctimes a que denuncien qualsevol cas de maltractament. «La pandèmia ha agreujat la situació de moltes dones que s’han vist obligades a passar més temps amb els seus maltractadors, per això hem volgut aportar el nostre granet per a conscienciar tothom que denunciar és la millor opció».

 

El pròxim dimecres 25 tindran lloc el gruix principal de la programació commemorativa del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, que tindrà com a eix central la plaça de les Aules de Castelló. Al llarg del matí s’anunciaran els noms de les persones guanyadores del concurs de microrelats ‘Rocío López Agredano’, es procedirà a la lectura de la declaració institucional del 25N i es tancarà la programació amb l’espectacle teatreal ‘De puertas para adentro’ en l’Espai Cultural Obert Les Aules.

Últimes notícies

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.

Brancou Badio s’acosta a eixir del València Basket rumb al Panathinaikos

Brancou Badio té molt avançat el seu traspàs del València Basket al Panathinaikos, que estaria disposat a pagar la clàusula de rescissió. El club taronja també podria perdre altres peces com Jean Montero, Sergio De Larrea, Jaime Pradilla o Kam Taylor.

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.