La Diputació de Castelló parla sobre el futur del moviment feminista en el primer acte oficial del 25N

 

La Diputació de Castelló ha posat este dijous sobre la taula els reptes als que s’enfronta el moviment feminista en el futur més pròxim en una conferència que ha servit per a obrir la programació reivindicativa de la institució provincial per a este 25N.

 

El col·loqui ha sigut inaugurat i impartit en un primer moment pel grup feminista de referència ‘Towanda Rebels’, les que han evidenciat un canvi de rumb en el moviment feminista que l’ha portat, en només dos anys, a acaparar el protagonisme que li pertoca dins la societat gràcies al poder de la mobilització i de les xarxes socials. A partir d’este nou escenari, les ‘Towanda Rebels’ han tractat de posar llum al que ja es coneix ja com «la quarta onada del feminisme», la que consideren que serà la consolidació de la reivindicació per una igualtat vertadera a gran escala.

 

L’acte ha tingut lloc en el Saló de Recepcions del Palau Provincial de Castelló i ha comptat amb el recolzament de la vicepresidenta i diputada d’Igualtat, Patricia Puerta, qui ha assegurat que «ara més que mai hem de parlar de feminisme sense pors i sense embuts perquè com a dones, després de molts anys en un segon pla, hem de prendre el paper de protagonistes en el camí per la consecució d’una societat més justa i equilibrada».

 

L’activitat ha comptat amb la participació d’una cinquantena de persones, fent complir la normativa imposada per la pròpia institució de no superar en el 30% de l’aforament màxim permés en el saló d’actes principal de la Diputació de Castelló.

 

Tres pancartes contra la violència

En acabar la conferència, la façana del Palau Provincial s’ha il·luminat de dalt a baix amb tonalitats violeta en senyal de lluita contra la violència masclista. Junt al joc de llums també lluixen des de este mateix dijous tres pancartes que recullen la veu de la institució contra la violència.

 

Paral·lelament, la Diputació de Castelló ha llançat a totes les seues xarxes socials un vídeo de conscienciació contra la violència de gènere en que s’apel·la a la societat i a totes les víctimes a que denuncien qualsevol cas de maltractament. «La pandèmia ha agreujat la situació de moltes dones que s’han vist obligades a passar més temps amb els seus maltractadors, per això hem volgut aportar el nostre granet per a conscienciar tothom que denunciar és la millor opció».

 

El pròxim dimecres 25 tindran lloc el gruix principal de la programació commemorativa del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, que tindrà com a eix central la plaça de les Aules de Castelló. Al llarg del matí s’anunciaran els noms de les persones guanyadores del concurs de microrelats ‘Rocío López Agredano’, es procedirà a la lectura de la declaració institucional del 25N i es tancarà la programació amb l’espectacle teatreal ‘De puertas para adentro’ en l’Espai Cultural Obert Les Aules.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.