20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

La Diputació de Castelló parla sobre el futur del moviment feminista en el primer acte oficial del 25N

 

La Diputació de Castelló ha posat este dijous sobre la taula els reptes als que s’enfronta el moviment feminista en el futur més pròxim en una conferència que ha servit per a obrir la programació reivindicativa de la institució provincial per a este 25N.

 

El col·loqui ha sigut inaugurat i impartit en un primer moment pel grup feminista de referència ‘Towanda Rebels’, les que han evidenciat un canvi de rumb en el moviment feminista que l’ha portat, en només dos anys, a acaparar el protagonisme que li pertoca dins la societat gràcies al poder de la mobilització i de les xarxes socials. A partir d’este nou escenari, les ‘Towanda Rebels’ han tractat de posar llum al que ja es coneix ja com «la quarta onada del feminisme», la que consideren que serà la consolidació de la reivindicació per una igualtat vertadera a gran escala.

 

L’acte ha tingut lloc en el Saló de Recepcions del Palau Provincial de Castelló i ha comptat amb el recolzament de la vicepresidenta i diputada d’Igualtat, Patricia Puerta, qui ha assegurat que «ara més que mai hem de parlar de feminisme sense pors i sense embuts perquè com a dones, després de molts anys en un segon pla, hem de prendre el paper de protagonistes en el camí per la consecució d’una societat més justa i equilibrada».

 

L’activitat ha comptat amb la participació d’una cinquantena de persones, fent complir la normativa imposada per la pròpia institució de no superar en el 30% de l’aforament màxim permés en el saló d’actes principal de la Diputació de Castelló.

 

Tres pancartes contra la violència

En acabar la conferència, la façana del Palau Provincial s’ha il·luminat de dalt a baix amb tonalitats violeta en senyal de lluita contra la violència masclista. Junt al joc de llums també lluixen des de este mateix dijous tres pancartes que recullen la veu de la institució contra la violència.

 

Paral·lelament, la Diputació de Castelló ha llançat a totes les seues xarxes socials un vídeo de conscienciació contra la violència de gènere en que s’apel·la a la societat i a totes les víctimes a que denuncien qualsevol cas de maltractament. «La pandèmia ha agreujat la situació de moltes dones que s’han vist obligades a passar més temps amb els seus maltractadors, per això hem volgut aportar el nostre granet per a conscienciar tothom que denunciar és la millor opció».

 

El pròxim dimecres 25 tindran lloc el gruix principal de la programació commemorativa del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, que tindrà com a eix central la plaça de les Aules de Castelló. Al llarg del matí s’anunciaran els noms de les persones guanyadores del concurs de microrelats ‘Rocío López Agredano’, es procedirà a la lectura de la declaració institucional del 25N i es tancarà la programació amb l’espectacle teatreal ‘De puertas para adentro’ en l’Espai Cultural Obert Les Aules.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.

El cap d’escortes de Mazón declara que no era la primera vegada que prescindia del servici

El cap del dispositiu de seguretat de Carlos Mazón ha declarat que el 29-O el llavors president va prescindir de l'escorta i que eixa situació ja s'havia donat. Detalla que l'orde es va comunicar per telèfon, sense registre escrit, i explica la cronologia d'aquella vesprada durant la DANA.