La Diputació de Castelló oferix 145 beques per a la formació universitària de la gent major

 

La Diputació de Castelló oferirà 145 beques d’estudi perquè persones majors de 55 anys puguen cursar una carrera universitària sènior en algun dels dos centres d’educació superior amb els que compta la província de Castelló, la UNED i la Universitat Jaume (UJI).

 

D’eixa manera ho ha avançat la vicepresidenta i diputada de Benestar Social, Patricia Puerta, qui ha explicat que s’espera que les convocatòries es facen públiques a partir de la setmana que ve, una volta siguen aprovades les bases en comissió informativa.

 

Entre les dos línies d’ajudes, cada una per a cada centre universitari, es destinaran un total de 12.000 euros. En el cas de la UNED s’han establert 35 beques d’estudi, mentres que per a l’alumnat de la Universitat Jaume I se n’oferiran 110 tant per a graus com per a postgraus. Les ajudes no només seran per a estudiants de nou accés, sinó també per a aquells que actualment ja estan formant-se.

 

Atenent a les bases, cal destacar que podran beneficiar-se d’estes ajudes qualsevol persona empadronada a la província de Castelló que tinga complits els 55 anys o més. Obligatòriament hauran d’estar matriculats dins d’este curs acadèmic en qualsevol estudi dels programes UNED Sènior o Universitat de Majors de l’UJI. A demés, es prioritzaran les peticions de persones amb pocs ingressos, discapacitats o que siguen víctimes de violència de gènere.

Últimes notícies

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.
FILMOTECA D'ESTIU