15 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

La Diputació de Castelló oferix 145 beques per a la formació universitària de la gent major

 

La Diputació de Castelló oferirà 145 beques d’estudi perquè persones majors de 55 anys puguen cursar una carrera universitària sènior en algun dels dos centres d’educació superior amb els que compta la província de Castelló, la UNED i la Universitat Jaume (UJI).

 

D’eixa manera ho ha avançat la vicepresidenta i diputada de Benestar Social, Patricia Puerta, qui ha explicat que s’espera que les convocatòries es facen públiques a partir de la setmana que ve, una volta siguen aprovades les bases en comissió informativa.

 

Entre les dos línies d’ajudes, cada una per a cada centre universitari, es destinaran un total de 12.000 euros. En el cas de la UNED s’han establert 35 beques d’estudi, mentres que per a l’alumnat de la Universitat Jaume I se n’oferiran 110 tant per a graus com per a postgraus. Les ajudes no només seran per a estudiants de nou accés, sinó també per a aquells que actualment ja estan formant-se.

 

Atenent a les bases, cal destacar que podran beneficiar-se d’estes ajudes qualsevol persona empadronada a la província de Castelló que tinga complits els 55 anys o més. Obligatòriament hauran d’estar matriculats dins d’este curs acadèmic en qualsevol estudi dels programes UNED Sènior o Universitat de Majors de l’UJI. A demés, es prioritzaran les peticions de persones amb pocs ingressos, discapacitats o que siguen víctimes de violència de gènere.

Últimes notícies

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.

Xiquet ferit per la caiguda d’una cornisa a València

Un xiquet ha resultat ferit després de caure part de la cornisa d'una vivenda al carrer Santos Justo i Pastor de València. Policia i bombers han assegurat la zona; l'edat del menor diferix entre les primeres fonts.

L’Elx busca tancar l’any invicte a casa davant un Raig eufòric a Europa

Elx, invicte com a local, aspira a acomiadar un any d'ascens amb un triomf davant un Raig eufòric per Europa però bloquejat en Lliga. Les baixes obliguen a ajustos.

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.