10.9 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

La Diputació de Castelló oferix 145 beques per a la formació universitària de la gent major

 

La Diputació de Castelló oferirà 145 beques d’estudi perquè persones majors de 55 anys puguen cursar una carrera universitària sènior en algun dels dos centres d’educació superior amb els que compta la província de Castelló, la UNED i la Universitat Jaume (UJI).

 

D’eixa manera ho ha avançat la vicepresidenta i diputada de Benestar Social, Patricia Puerta, qui ha explicat que s’espera que les convocatòries es facen públiques a partir de la setmana que ve, una volta siguen aprovades les bases en comissió informativa.

 

Entre les dos línies d’ajudes, cada una per a cada centre universitari, es destinaran un total de 12.000 euros. En el cas de la UNED s’han establert 35 beques d’estudi, mentres que per a l’alumnat de la Universitat Jaume I se n’oferiran 110 tant per a graus com per a postgraus. Les ajudes no només seran per a estudiants de nou accés, sinó també per a aquells que actualment ja estan formant-se.

 

Atenent a les bases, cal destacar que podran beneficiar-se d’estes ajudes qualsevol persona empadronada a la província de Castelló que tinga complits els 55 anys o més. Obligatòriament hauran d’estar matriculats dins d’este curs acadèmic en qualsevol estudi dels programes UNED Sènior o Universitat de Majors de l’UJI. A demés, es prioritzaran les peticions de persones amb pocs ingressos, discapacitats o que siguen víctimes de violència de gènere.

Últimes notícies

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.