12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

La Diputació de Castelló oferix 145 beques per a la formació universitària de la gent major

 

La Diputació de Castelló oferirà 145 beques d’estudi perquè persones majors de 55 anys puguen cursar una carrera universitària sènior en algun dels dos centres d’educació superior amb els que compta la província de Castelló, la UNED i la Universitat Jaume (UJI).

 

D’eixa manera ho ha avançat la vicepresidenta i diputada de Benestar Social, Patricia Puerta, qui ha explicat que s’espera que les convocatòries es facen públiques a partir de la setmana que ve, una volta siguen aprovades les bases en comissió informativa.

 

Entre les dos línies d’ajudes, cada una per a cada centre universitari, es destinaran un total de 12.000 euros. En el cas de la UNED s’han establert 35 beques d’estudi, mentres que per a l’alumnat de la Universitat Jaume I se n’oferiran 110 tant per a graus com per a postgraus. Les ajudes no només seran per a estudiants de nou accés, sinó també per a aquells que actualment ja estan formant-se.

 

Atenent a les bases, cal destacar que podran beneficiar-se d’estes ajudes qualsevol persona empadronada a la província de Castelló que tinga complits els 55 anys o més. Obligatòriament hauran d’estar matriculats dins d’este curs acadèmic en qualsevol estudi dels programes UNED Sènior o Universitat de Majors de l’UJI. A demés, es prioritzaran les peticions de persones amb pocs ingressos, discapacitats o que siguen víctimes de violència de gènere.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.