La Diputació d’Alacant organitza tres webinar per a informar i resoldre dubtes relacionats amb el Brexit

La Diputació d’Alacant ha posat en marxa una àmplia campanya informativa en relació amb el Brexit per a proporcionar informació i resoldre dubtes al col·lectiu britànic. Entre altres accions, a partir de la setmana vinent es duran a terme tres webinar per a abordar diferents situacions que es puguen plantejar arran del canvi.

El diputat de Cooperació, Residents Internacionals i Voluntariat, Juan de Dios Navarro, ha explicat que esta iniciativa està dirigida, sobretot, als més de 80.000 britànics que resideixen a la província, així com als milers de visitants procedents d’este país que cada any trien la Costa Blanca com a destí. «A través d’este programa, la Diputació s’ha marcat com a objectiu facilitar al col·lectiu britànic tota la informació que puga resultar-li útil en esta etapa de canvi per a fer més fàcil la continuïtat de la seua estada a la província, o el procés nou d’iniciar la seua residència», ha explicat el diputat.

La primera acció del programa suposa l’activació de la web www.brexitdiputaciondelalicante.com a la qual es pot accedir també a través de la pàgina http://www.ciudadanosextranjeros.es/, en la qual es reflectirà cadascuna de les accions que componen la campanya informativa i s’intentarà respondre a tots els dubtes i qüestions que puguen sorgir amb la sortida del Regne Unit de la Unió Europea.

A més, l’àrea de Residents Internacionals ha previst webinars específics i des del 20 de maig fins al 10 de juny tindran lloc tres accions per a abordar, des de diversos angles, situacions com a tractaments mèdics, vacunacions, tràmits administratius i altres tipus de gestions relacionades amb la vida quotidiana.

El primer webinar tindrà lloc el dijous 20 de maig i comptarà amb la intervenció de la cònsol britànica a Alacant, Sara- Jane Morris, mentre que en la segona trobada, el dimarts 1 de juny, l’Associació Babelia explicarà com accedir a la residència. Finalment, el dijous 10 de juny s’analitzaran els aspectes legals del Brexit, amb el president de la Secció de Dret Internacional de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats d’Alacant i col·laborador de l’Àrea de Dret Internacional Privat de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, Pedro Heredia.

Les tres webinar començaran a les 10.30 hores i la inscripció és gratuïta a través de la web.

Últimes notícies

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.