La Diputació d’Alacant organitza tres webinar per a informar i resoldre dubtes relacionats amb el Brexit

La Diputació d’Alacant ha posat en marxa una àmplia campanya informativa en relació amb el Brexit per a proporcionar informació i resoldre dubtes al col·lectiu britànic. Entre altres accions, a partir de la setmana vinent es duran a terme tres webinar per a abordar diferents situacions que es puguen plantejar arran del canvi.

El diputat de Cooperació, Residents Internacionals i Voluntariat, Juan de Dios Navarro, ha explicat que esta iniciativa està dirigida, sobretot, als més de 80.000 britànics que resideixen a la província, així com als milers de visitants procedents d’este país que cada any trien la Costa Blanca com a destí. «A través d’este programa, la Diputació s’ha marcat com a objectiu facilitar al col·lectiu britànic tota la informació que puga resultar-li útil en esta etapa de canvi per a fer més fàcil la continuïtat de la seua estada a la província, o el procés nou d’iniciar la seua residència», ha explicat el diputat.

La primera acció del programa suposa l’activació de la web www.brexitdiputaciondelalicante.com a la qual es pot accedir també a través de la pàgina http://www.ciudadanosextranjeros.es/, en la qual es reflectirà cadascuna de les accions que componen la campanya informativa i s’intentarà respondre a tots els dubtes i qüestions que puguen sorgir amb la sortida del Regne Unit de la Unió Europea.

A més, l’àrea de Residents Internacionals ha previst webinars específics i des del 20 de maig fins al 10 de juny tindran lloc tres accions per a abordar, des de diversos angles, situacions com a tractaments mèdics, vacunacions, tràmits administratius i altres tipus de gestions relacionades amb la vida quotidiana.

El primer webinar tindrà lloc el dijous 20 de maig i comptarà amb la intervenció de la cònsol britànica a Alacant, Sara- Jane Morris, mentre que en la segona trobada, el dimarts 1 de juny, l’Associació Babelia explicarà com accedir a la residència. Finalment, el dijous 10 de juny s’analitzaran els aspectes legals del Brexit, amb el president de la Secció de Dret Internacional de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats d’Alacant i col·laborador de l’Àrea de Dret Internacional Privat de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, Pedro Heredia.

Les tres webinar començaran a les 10.30 hores i la inscripció és gratuïta a través de la web.

Últimes notícies

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.

El PSPV portarà a la Fiscalia el conseller de Sanitat per ocultar dades de la privatització

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha anunciat que denunciarà el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per no facilitar dades detallades sobre contractacions i derivacions a la sanitat privada entre 2024 i 2026.

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.

Mor un home en caure d’un penya-segat a la cala Advocat de Benissa

Un home ha mort este dissabte a última hora de la vesprada en precipitar-se des d’un penya-segat a la cala Advocat, al terme municipal de Benissa. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies del succés i tracta d’identificar la víctima.

Oratge estable este diumenge a la Comunitat amb més calor a l’interior de València

Este diumenge l’oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i més calor a l’interior de València.