La Diputació d’Alacant organitza tres webinar per a informar i resoldre dubtes relacionats amb el Brexit

La Diputació d’Alacant ha posat en marxa una àmplia campanya informativa en relació amb el Brexit per a proporcionar informació i resoldre dubtes al col·lectiu britànic. Entre altres accions, a partir de la setmana vinent es duran a terme tres webinar per a abordar diferents situacions que es puguen plantejar arran del canvi.

El diputat de Cooperació, Residents Internacionals i Voluntariat, Juan de Dios Navarro, ha explicat que esta iniciativa està dirigida, sobretot, als més de 80.000 britànics que resideixen a la província, així com als milers de visitants procedents d’este país que cada any trien la Costa Blanca com a destí. «A través d’este programa, la Diputació s’ha marcat com a objectiu facilitar al col·lectiu britànic tota la informació que puga resultar-li útil en esta etapa de canvi per a fer més fàcil la continuïtat de la seua estada a la província, o el procés nou d’iniciar la seua residència», ha explicat el diputat.

La primera acció del programa suposa l’activació de la web www.brexitdiputaciondelalicante.com a la qual es pot accedir també a través de la pàgina http://www.ciudadanosextranjeros.es/, en la qual es reflectirà cadascuna de les accions que componen la campanya informativa i s’intentarà respondre a tots els dubtes i qüestions que puguen sorgir amb la sortida del Regne Unit de la Unió Europea.

A més, l’àrea de Residents Internacionals ha previst webinars específics i des del 20 de maig fins al 10 de juny tindran lloc tres accions per a abordar, des de diversos angles, situacions com a tractaments mèdics, vacunacions, tràmits administratius i altres tipus de gestions relacionades amb la vida quotidiana.

El primer webinar tindrà lloc el dijous 20 de maig i comptarà amb la intervenció de la cònsol britànica a Alacant, Sara- Jane Morris, mentre que en la segona trobada, el dimarts 1 de juny, l’Associació Babelia explicarà com accedir a la residència. Finalment, el dijous 10 de juny s’analitzaran els aspectes legals del Brexit, amb el president de la Secció de Dret Internacional de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats d’Alacant i col·laborador de l’Àrea de Dret Internacional Privat de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, Pedro Heredia.

Les tres webinar començaran a les 10.30 hores i la inscripció és gratuïta a través de la web.

Últimes notícies

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.