La Diputació invertirà en equipament informàtic per als ajuntaments valencians

 

La Diputació de València ajudarà a la renovació i modernització d’equips informàtics per a avançar en l’administració electrònica local, amb ordinadors portàtils, càmeres web, escàners i lectors de targetes, que es repartiran en funció de la població dels 265 ajuntaments, 25 mancomunitats i 3 entitats locals menors, a excepció de la ciutat de València.

 

«Amb esta ajuda en espècie volem continuar apostant per l’administració electrònica i la modernització dels nostres ajuntaments i mancomunitats per a millorar i agilitar tots els processos administratius i facilitar la seua adaptació a circumstàncies sobrevingudes com la que hem viscut els últims mesos amb el Covid-19», ha destacat la diputada de Modernització Mentxu Balaguer.

 

La Diputació repartirà aproximadament 1.200 ordinadors portàtils, 1.500 webcams, 1.200 lectors de targetes i 800 escàners. Els ajuntaments, mancomunitats i entitats locals menors només s’hauran d’adherir en el moment de rebre l’avís telemàtic, per al que tindran un termini d’una setmana, i ja no hauran de fer cap altra gestió administrativa, més que esperar a rebre els equips. El repartiment es farà, previsiblement, en la tardor.

 

«HI ha falta d’esta classe d’equipament»

«Hem analitzat la situació dels equipaments informàtics en l’àmbit municipal i hem conclòs que els ajuntaments i les mancomunitats tenen determinades falta d’equipament, sobretot quant a ordinadors portàtils i càmeres web, per a poder facilitar el teletreball o les videoconferències dels diferents departaments municipals o dels òrgans col·legiats», explica Balaguer.

 

Els 83 pobles menors de 1.000 habitants rebran 2 ordinadors portàtils, 2 càmeres web, 2 lectors de targetes i un escàner; els 49 municipis entre 1.000 i 2.000 habitants disposaran de 4 ordinadors portàtils, 5 webcams, 4 lectors de targetes i 3 escàners; les 56 localitats entre 2.000 i 5.000 habitants rebran 6 ordinadors portàtils, 7 càmeres web, 6 lectors de targetes i 4 escàners; mentre que els 26 municipis entre 5.000 i 10.000 seran beneficiaris de 6 ordinadors portàtils, 8 càmeres web, 6 lectors de targetes i 4 escàners.

 

Quant als pobles amb més de 10.000 habitants, els 21 que no superen els 20.000 tindran assignats 7 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 7 lectors de targetes i 5 escàners; i finalment, els 30 municipis majors de 20.000 obtindran 4 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 4 lectors de targetes i 2 escàners.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.