12.6 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

La Diputació invertirà en equipament informàtic per als ajuntaments valencians

 

La Diputació de València ajudarà a la renovació i modernització d’equips informàtics per a avançar en l’administració electrònica local, amb ordinadors portàtils, càmeres web, escàners i lectors de targetes, que es repartiran en funció de la població dels 265 ajuntaments, 25 mancomunitats i 3 entitats locals menors, a excepció de la ciutat de València.

 

«Amb esta ajuda en espècie volem continuar apostant per l’administració electrònica i la modernització dels nostres ajuntaments i mancomunitats per a millorar i agilitar tots els processos administratius i facilitar la seua adaptació a circumstàncies sobrevingudes com la que hem viscut els últims mesos amb el Covid-19», ha destacat la diputada de Modernització Mentxu Balaguer.

 

La Diputació repartirà aproximadament 1.200 ordinadors portàtils, 1.500 webcams, 1.200 lectors de targetes i 800 escàners. Els ajuntaments, mancomunitats i entitats locals menors només s’hauran d’adherir en el moment de rebre l’avís telemàtic, per al que tindran un termini d’una setmana, i ja no hauran de fer cap altra gestió administrativa, més que esperar a rebre els equips. El repartiment es farà, previsiblement, en la tardor.

 

«HI ha falta d’esta classe d’equipament»

«Hem analitzat la situació dels equipaments informàtics en l’àmbit municipal i hem conclòs que els ajuntaments i les mancomunitats tenen determinades falta d’equipament, sobretot quant a ordinadors portàtils i càmeres web, per a poder facilitar el teletreball o les videoconferències dels diferents departaments municipals o dels òrgans col·legiats», explica Balaguer.

 

Els 83 pobles menors de 1.000 habitants rebran 2 ordinadors portàtils, 2 càmeres web, 2 lectors de targetes i un escàner; els 49 municipis entre 1.000 i 2.000 habitants disposaran de 4 ordinadors portàtils, 5 webcams, 4 lectors de targetes i 3 escàners; les 56 localitats entre 2.000 i 5.000 habitants rebran 6 ordinadors portàtils, 7 càmeres web, 6 lectors de targetes i 4 escàners; mentre que els 26 municipis entre 5.000 i 10.000 seran beneficiaris de 6 ordinadors portàtils, 8 càmeres web, 6 lectors de targetes i 4 escàners.

 

Quant als pobles amb més de 10.000 habitants, els 21 que no superen els 20.000 tindran assignats 7 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 7 lectors de targetes i 5 escàners; i finalment, els 30 municipis majors de 20.000 obtindran 4 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 4 lectors de targetes i 2 escàners.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.