La Diputació invertirà en equipament informàtic per als ajuntaments valencians

 

La Diputació de València ajudarà a la renovació i modernització d’equips informàtics per a avançar en l’administració electrònica local, amb ordinadors portàtils, càmeres web, escàners i lectors de targetes, que es repartiran en funció de la població dels 265 ajuntaments, 25 mancomunitats i 3 entitats locals menors, a excepció de la ciutat de València.

 

«Amb esta ajuda en espècie volem continuar apostant per l’administració electrònica i la modernització dels nostres ajuntaments i mancomunitats per a millorar i agilitar tots els processos administratius i facilitar la seua adaptació a circumstàncies sobrevingudes com la que hem viscut els últims mesos amb el Covid-19», ha destacat la diputada de Modernització Mentxu Balaguer.

 

La Diputació repartirà aproximadament 1.200 ordinadors portàtils, 1.500 webcams, 1.200 lectors de targetes i 800 escàners. Els ajuntaments, mancomunitats i entitats locals menors només s’hauran d’adherir en el moment de rebre l’avís telemàtic, per al que tindran un termini d’una setmana, i ja no hauran de fer cap altra gestió administrativa, més que esperar a rebre els equips. El repartiment es farà, previsiblement, en la tardor.

 

«HI ha falta d’esta classe d’equipament»

«Hem analitzat la situació dels equipaments informàtics en l’àmbit municipal i hem conclòs que els ajuntaments i les mancomunitats tenen determinades falta d’equipament, sobretot quant a ordinadors portàtils i càmeres web, per a poder facilitar el teletreball o les videoconferències dels diferents departaments municipals o dels òrgans col·legiats», explica Balaguer.

 

Els 83 pobles menors de 1.000 habitants rebran 2 ordinadors portàtils, 2 càmeres web, 2 lectors de targetes i un escàner; els 49 municipis entre 1.000 i 2.000 habitants disposaran de 4 ordinadors portàtils, 5 webcams, 4 lectors de targetes i 3 escàners; les 56 localitats entre 2.000 i 5.000 habitants rebran 6 ordinadors portàtils, 7 càmeres web, 6 lectors de targetes i 4 escàners; mentre que els 26 municipis entre 5.000 i 10.000 seran beneficiaris de 6 ordinadors portàtils, 8 càmeres web, 6 lectors de targetes i 4 escàners.

 

Quant als pobles amb més de 10.000 habitants, els 21 que no superen els 20.000 tindran assignats 7 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 7 lectors de targetes i 5 escàners; i finalment, els 30 municipis majors de 20.000 obtindran 4 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 4 lectors de targetes i 2 escàners.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.