La Diputació de València conclou els plans enfront les inundacions per als municipis de risc extrem

 

Amb l’aprovació dels plans de Sollana, en la Ribera (València), a falta de superar els últims tràmits per a estar plenament operatiu, i Benimuslem, la Diputació de València ha completat l’elaboració dels huit primers plans d’actuació municipal que serviran als dos municipis en la prevenció davant del risc d’inundacions.

 

La col·laboració, que la institució provincial ha prestat per iniciativa pròpia, s’ha cenyit a aquelles localitats de menys de 5.000 habitants que estan catalogades com de màxim risc de patir episodis de gota freda i inundacions. D’esta manera, els municipis compten ja amb una eina fonamental per a fer front a les inundacions, abans de l’inici de l’època en la que és més habitual la presència d’estos fenòmens meteorològics.

 

Ha sigut la Diputació la que ha enviat als seus tècnics per a, després d’una anàlisi exhaustiva sobre el terreny de la problemàtica específica que té cada població, redactar íntegrament els informes pertinents i explicar de manera detallada a cada ajuntament com s’ha d’actuar davant d’una emergència d’estes característiques.

 

Cada pla compta amb diferents apartats, en els que s’analitza el risc per a determinar quins són exactament les zones del terme municipal més vulnerables, s’establix una estructura organitzativa per a intervindre en cas d’emergència, i s’especifiquen els procediments a dur a terme, sempre tenint en compte els mitjans i recursos disponibles en el municipi.

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.