12.3 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

La Diputació de València conclou els plans enfront les inundacions per als municipis de risc extrem

 

Amb l’aprovació dels plans de Sollana, en la Ribera (València), a falta de superar els últims tràmits per a estar plenament operatiu, i Benimuslem, la Diputació de València ha completat l’elaboració dels huit primers plans d’actuació municipal que serviran als dos municipis en la prevenció davant del risc d’inundacions.

 

La col·laboració, que la institució provincial ha prestat per iniciativa pròpia, s’ha cenyit a aquelles localitats de menys de 5.000 habitants que estan catalogades com de màxim risc de patir episodis de gota freda i inundacions. D’esta manera, els municipis compten ja amb una eina fonamental per a fer front a les inundacions, abans de l’inici de l’època en la que és més habitual la presència d’estos fenòmens meteorològics.

 

Ha sigut la Diputació la que ha enviat als seus tècnics per a, després d’una anàlisi exhaustiva sobre el terreny de la problemàtica específica que té cada població, redactar íntegrament els informes pertinents i explicar de manera detallada a cada ajuntament com s’ha d’actuar davant d’una emergència d’estes característiques.

 

Cada pla compta amb diferents apartats, en els que s’analitza el risc per a determinar quins són exactament les zones del terme municipal més vulnerables, s’establix una estructura organitzativa per a intervindre en cas d’emergència, i s’especifiquen els procediments a dur a terme, sempre tenint en compte els mitjans i recursos disponibles en el municipi.

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.