La Diputació de València conclou els plans enfront les inundacions per als municipis de risc extrem

 

Amb l’aprovació dels plans de Sollana, en la Ribera (València), a falta de superar els últims tràmits per a estar plenament operatiu, i Benimuslem, la Diputació de València ha completat l’elaboració dels huit primers plans d’actuació municipal que serviran als dos municipis en la prevenció davant del risc d’inundacions.

 

La col·laboració, que la institució provincial ha prestat per iniciativa pròpia, s’ha cenyit a aquelles localitats de menys de 5.000 habitants que estan catalogades com de màxim risc de patir episodis de gota freda i inundacions. D’esta manera, els municipis compten ja amb una eina fonamental per a fer front a les inundacions, abans de l’inici de l’època en la que és més habitual la presència d’estos fenòmens meteorològics.

 

Ha sigut la Diputació la que ha enviat als seus tècnics per a, després d’una anàlisi exhaustiva sobre el terreny de la problemàtica específica que té cada població, redactar íntegrament els informes pertinents i explicar de manera detallada a cada ajuntament com s’ha d’actuar davant d’una emergència d’estes característiques.

 

Cada pla compta amb diferents apartats, en els que s’analitza el risc per a determinar quins són exactament les zones del terme municipal més vulnerables, s’establix una estructura organitzativa per a intervindre en cas d’emergència, i s’especifiquen els procediments a dur a terme, sempre tenint en compte els mitjans i recursos disponibles en el municipi.

Últimes notícies

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.