La Diputació de València aprova una moció a favor de la caça

 

El Grup Popular en la Diputació de València ha presentat una moció per la sobrepoblació d’algunes espècies cinegètiques a la Comunitat Valenciana, que dimarts passat va ser secundada per Ciutadans, Vox, PSPV i que ha comptat amb l’abstenció de Compromis.

La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana agraeix el suport de la Diputació de València cap a l’activitat cinegètica, a la qual reconeix com a “únic instrument eficient” de control poblacional.

Entre les mesures recollides en la moció es troben moltes de les quals la Federació de Caça ha vingut reclamant reiteradament els últims temps: incentius i compensacions econòmiques per al control de la sobrepoblació d’espècies; potenciar la caça a través dels clubs amb mesures de gestió forestal i prevenció d’incendis; fomentar la investigació, la formació i l’educació ambiental; i mitjans per al tractament i anàlisi de la triquina, entre altres.

El president de la Federació de Caça, Raúl Esteban, agraeix als partits que la moció haja tirat avant, ja que “suposa un reconeixement, en primer lloc, a l’esforç i treball dels caçadors en la muntanya i, per un altre, un impuls per a l’activitat cinegètica, que manca d’incentius i ajudes però que és tan necessària per a mantindre les poblacions en nivells òptims en els delimitats valencians”.

Els partits polítics reconeixen amb esta moció el problema que suposa la sobrepoblació d’espècies a la Comunitat Valenciana com el senglar, conill, cabirol, cabra, les poblacions de la qual s’han incrementat de manera exponencial en els últims anys.

Entre els danys que provoca la sobrepoblació animal es troba l’activitat agrícola–només en 2020 es van xifrar les pèrdues de cultius en 30 milions d’euros-, accidents de trànsit -en els últims 10 anys els sinistres per animals salvatges s’ha multiplicat per 7-, transmissió d’epizoòties i zoonosis com la sarna sarcòptica en la cabra hispànica, la PPA…, així com danys a les infraestructures, ramaderia, flora i fauna autòctones i a l’equilibri dels ecosistemes.

 

“La solució es troba en la caça”

 

La moció assenyala com a causes de la sobrepoblació “la falta d’autoritzacions o tardança de les mateixes per a realitzar batudes, l’abandó continu de cultius que ocasiona que cada vegada hi haja més terrenys sense controlar i els animals puguen campar pels mateixos sense que siguen molestats, també l’abandó dels Parcs Naturals i les dificultats per a poder actuar en estos”.

I afig: “Tot això ocasiona una greu problemàtica que s’ha d’atallar d’arrel, i la solució es troba en la caça, únic instrument eficient capaç de dur a terme un control de la quantitat d’animals”. Des de la Diputació de València demanen que el Consell i les associacions de caçadors “han de treballar de la mà per a evitar més catàstrofes a causa de la sobrepoblació”.

 

Facilitats per a l’aprofitament de la carn de caça

 

Un altre tema que ve preocupant la Federació de Caça és el de l’aprofitament de la carn de caça, que podria destinar-se tant per a fins solidaris com per a consum privat o sector de la restauració. En este context, la moció recull que siga “l’Administració Pública autonòmica la que es faça càrrec econòmicament de la gestió per a aconseguir que els productes relacionats amb la caça passen a formar part de la cadena alimentària, així com que augmente els centres autoritzats per a realitzar les analítiques de triquinosis i controls pertinents”.

L’acord al qual s’ha arribat entre els grups polítics amb representació en la Diputació de València es traslladarà a la Presidència de la Generalitat Valenciana, a la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, als Grups polítics amb representació en Les Corts Valencianes i a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana espera que donen suport a també la moció i recorda que “la sobrepoblació és un problema greu les conseqüències del qual les patim tots directament o indirectament”.

Últimes notícies

València acull el rodatge de una pel·lícula documental sobre Carlos Berlanga

El documental '¿A quién le importa?' roda estos dies entre València i Madrid, repassa la vida de Carlos Berlanga i preveu estrenar-se en cinemes en 2027.

Guia de la Nit de Sant Joan a València: més d’un miler d’efectius i 25 tones de llenya

València ha activat un ampli dispositiu per a la Nit de Sant Joan, amb més d’un miler d’efectius, repartiment de llenya, Punts Violeta, reforç sanitari, neteja i línies especials d’autobús.

Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014

El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.

Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia

Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.

La Audiencia reobre la causa a Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de Valencia ha reobert la causa per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco per una presumpta comissió il·lícita de 600.000 euros vinculada al cas Azud, en estimar un recurs de la Fiscalia i descartar que el delicte haja prescrit.

24 anys de presó per a Ábalos per les comissions il·legals en contractes de mascaretes

El Tribunal Suprem ha condemnat l’exministre de Transports i exdiputat per València José Luis Ábalos a 24 anys i 3 mesos de presó, amb un màxim de compliment de 16 anys i mig, per mordides en la compra de mascaretes el 2020 i per contractacions irregulars en empreses públiques.

La Justícia reobre la causa contra Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de València ha ordenat reobrir la investigació per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco pels 600.000 euros que presumptament hauria cobrat en 2008 en el marc del cas Azud, en considerar que el delicte encara no ha prescrit.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus en zones de València i Alacant

Aemet ha activat l avís groc este dilluns i dimarts per temperatures màximes de fins a 36 graus en el nord de la província de València i en el litoral sud de València i Alacant.