10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

La Diputació de València aprova una moció a favor de la caça

 

El Grup Popular en la Diputació de València ha presentat una moció per la sobrepoblació d’algunes espècies cinegètiques a la Comunitat Valenciana, que dimarts passat va ser secundada per Ciutadans, Vox, PSPV i que ha comptat amb l’abstenció de Compromis.

La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana agraeix el suport de la Diputació de València cap a l’activitat cinegètica, a la qual reconeix com a “únic instrument eficient” de control poblacional.

Entre les mesures recollides en la moció es troben moltes de les quals la Federació de Caça ha vingut reclamant reiteradament els últims temps: incentius i compensacions econòmiques per al control de la sobrepoblació d’espècies; potenciar la caça a través dels clubs amb mesures de gestió forestal i prevenció d’incendis; fomentar la investigació, la formació i l’educació ambiental; i mitjans per al tractament i anàlisi de la triquina, entre altres.

El president de la Federació de Caça, Raúl Esteban, agraeix als partits que la moció haja tirat avant, ja que “suposa un reconeixement, en primer lloc, a l’esforç i treball dels caçadors en la muntanya i, per un altre, un impuls per a l’activitat cinegètica, que manca d’incentius i ajudes però que és tan necessària per a mantindre les poblacions en nivells òptims en els delimitats valencians”.

Els partits polítics reconeixen amb esta moció el problema que suposa la sobrepoblació d’espècies a la Comunitat Valenciana com el senglar, conill, cabirol, cabra, les poblacions de la qual s’han incrementat de manera exponencial en els últims anys.

Entre els danys que provoca la sobrepoblació animal es troba l’activitat agrícola–només en 2020 es van xifrar les pèrdues de cultius en 30 milions d’euros-, accidents de trànsit -en els últims 10 anys els sinistres per animals salvatges s’ha multiplicat per 7-, transmissió d’epizoòties i zoonosis com la sarna sarcòptica en la cabra hispànica, la PPA…, així com danys a les infraestructures, ramaderia, flora i fauna autòctones i a l’equilibri dels ecosistemes.

 

“La solució es troba en la caça”

 

La moció assenyala com a causes de la sobrepoblació “la falta d’autoritzacions o tardança de les mateixes per a realitzar batudes, l’abandó continu de cultius que ocasiona que cada vegada hi haja més terrenys sense controlar i els animals puguen campar pels mateixos sense que siguen molestats, també l’abandó dels Parcs Naturals i les dificultats per a poder actuar en estos”.

I afig: “Tot això ocasiona una greu problemàtica que s’ha d’atallar d’arrel, i la solució es troba en la caça, únic instrument eficient capaç de dur a terme un control de la quantitat d’animals”. Des de la Diputació de València demanen que el Consell i les associacions de caçadors “han de treballar de la mà per a evitar més catàstrofes a causa de la sobrepoblació”.

 

Facilitats per a l’aprofitament de la carn de caça

 

Un altre tema que ve preocupant la Federació de Caça és el de l’aprofitament de la carn de caça, que podria destinar-se tant per a fins solidaris com per a consum privat o sector de la restauració. En este context, la moció recull que siga “l’Administració Pública autonòmica la que es faça càrrec econòmicament de la gestió per a aconseguir que els productes relacionats amb la caça passen a formar part de la cadena alimentària, així com que augmente els centres autoritzats per a realitzar les analítiques de triquinosis i controls pertinents”.

L’acord al qual s’ha arribat entre els grups polítics amb representació en la Diputació de València es traslladarà a la Presidència de la Generalitat Valenciana, a la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, als Grups polítics amb representació en Les Corts Valencianes i a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana espera que donen suport a també la moció i recorda que “la sobrepoblació és un problema greu les conseqüències del qual les patim tots directament o indirectament”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor l’actor Eric Dane als 53 anys després de lluitar contra l’ELA

L’intèrpret, conegut per interpretar Mark Sloan a Anatomia de Grey, havia fet públic el diagnòstic fa menys d’un any

El xofer de Mazón declara que l’És-Alert va sonar quan anaven cap al Cecopi

El conductor del llavors president va afirmar davant la jutgessa que l'alerta va sonar a les 20.11 quan es dirigien a L'Eliana per al Cecopi i encara no havien eixit de València. Va reconstruir la seua ruta i va assegurar que no va percebre senyals previs de gravetat.

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.

Dones de la Comunitat guanyen quasi 5.000 euros menys a l’any que els hòmens malgrat baixar la bretxa

La bretxa salarial en la Comunitat Valenciana ha descendit al 13,1%, 2,6 punts per davall de la mitjana nacional, però les dones continuen guanyant quasi 5.000 euros menys a l'any. EVAP reclama mesures urgents davant factors estructurals, conciliació i complements que amplien la diferència.

El xofer de Mazón ha declarat que l’És-Alert del 29-O va sonar quan anaven cap al Cecopi i encara estaven a València

El conductor ha explicat davant la jutgessa que el primer avís És-Alert els va sorprendre abans d'eixir de València rumb al Cecopi. Ha precisat que va deixar al llavors president en el seu domicili entre la mitjanit i l'una.

Detinguda a València una dona de 68 anys per retindre a dos persones a la seua casa

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 68 anys per presumptament segrestar un home al qual acabava de conéixer i a una altra dona en la seua vivenda. Les dos víctimes van ser alliberades després d'una entrada forçada amb suport de bombers.