27.4 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

La Diputació de València aprova una moció a favor de la caça

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El Grup Popular en la Diputació de València ha presentat una moció per la sobrepoblació d’algunes espècies cinegètiques a la Comunitat Valenciana, que dimarts passat va ser secundada per Ciutadans, Vox, PSPV i que ha comptat amb l’abstenció de Compromis.

La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana agraeix el suport de la Diputació de València cap a l’activitat cinegètica, a la qual reconeix com a “únic instrument eficient” de control poblacional.

Entre les mesures recollides en la moció es troben moltes de les quals la Federació de Caça ha vingut reclamant reiteradament els últims temps: incentius i compensacions econòmiques per al control de la sobrepoblació d’espècies; potenciar la caça a través dels clubs amb mesures de gestió forestal i prevenció d’incendis; fomentar la investigació, la formació i l’educació ambiental; i mitjans per al tractament i anàlisi de la triquina, entre altres.

El president de la Federació de Caça, Raúl Esteban, agraeix als partits que la moció haja tirat avant, ja que “suposa un reconeixement, en primer lloc, a l’esforç i treball dels caçadors en la muntanya i, per un altre, un impuls per a l’activitat cinegètica, que manca d’incentius i ajudes però que és tan necessària per a mantindre les poblacions en nivells òptims en els delimitats valencians”.

Els partits polítics reconeixen amb esta moció el problema que suposa la sobrepoblació d’espècies a la Comunitat Valenciana com el senglar, conill, cabirol, cabra, les poblacions de la qual s’han incrementat de manera exponencial en els últims anys.

Entre els danys que provoca la sobrepoblació animal es troba l’activitat agrícola–només en 2020 es van xifrar les pèrdues de cultius en 30 milions d’euros-, accidents de trànsit -en els últims 10 anys els sinistres per animals salvatges s’ha multiplicat per 7-, transmissió d’epizoòties i zoonosis com la sarna sarcòptica en la cabra hispànica, la PPA…, així com danys a les infraestructures, ramaderia, flora i fauna autòctones i a l’equilibri dels ecosistemes.

 

“La solució es troba en la caça”

 

La moció assenyala com a causes de la sobrepoblació “la falta d’autoritzacions o tardança de les mateixes per a realitzar batudes, l’abandó continu de cultius que ocasiona que cada vegada hi haja més terrenys sense controlar i els animals puguen campar pels mateixos sense que siguen molestats, també l’abandó dels Parcs Naturals i les dificultats per a poder actuar en estos”.

I afig: “Tot això ocasiona una greu problemàtica que s’ha d’atallar d’arrel, i la solució es troba en la caça, únic instrument eficient capaç de dur a terme un control de la quantitat d’animals”. Des de la Diputació de València demanen que el Consell i les associacions de caçadors “han de treballar de la mà per a evitar més catàstrofes a causa de la sobrepoblació”.

 

Facilitats per a l’aprofitament de la carn de caça

 

Un altre tema que ve preocupant la Federació de Caça és el de l’aprofitament de la carn de caça, que podria destinar-se tant per a fins solidaris com per a consum privat o sector de la restauració. En este context, la moció recull que siga “l’Administració Pública autonòmica la que es faça càrrec econòmicament de la gestió per a aconseguir que els productes relacionats amb la caça passen a formar part de la cadena alimentària, així com que augmente els centres autoritzats per a realitzar les analítiques de triquinosis i controls pertinents”.

L’acord al qual s’ha arribat entre els grups polítics amb representació en la Diputació de València es traslladarà a la Presidència de la Generalitat Valenciana, a la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, als Grups polítics amb representació en Les Corts Valencianes i a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana espera que donen suport a també la moció i recorda que “la sobrepoblació és un problema greu les conseqüències del qual les patim tots directament o indirectament”.

Últimes notícies

Bombers lluiten per controlar incendi en nau industrial de Manises, València

Un incendi declarat en una nau industrial de Manises (València) ha obligat a tallar part de la línia 9 del Metrovalencia. Els bombers treballen per a controlar les flames.

Compromís concreta la seua ruptura en el Congrés amb una diputada en Mixt i un altre a Sumar

Compromís ha formalitzat l'escissió dels seus diputats en el Congrés, amb Àgueda Micó en el Grup Mixt i Alberto Ibáñez romanent a Sumar després d'una reunió sense acord.

Troben el cos d’un pescador surant al Perelló, València

Troben el cos d'un home surant en aigües del Perelló, València. Se sospita que era pescador i va poder patir un problema de salut que va causar la seua caiguda a l'aigua.

Les escultures monumentals de Manolo Valdés arriben per a transformar Santander este estiu

Les escultures monumentals de l'artista valencià Manolo Valdés s'exhibixen en la península de La Magdalena i el moll de Calderón a Santander, en una mostra que durarà fins a un any.

Sergio García torna al DP World Tour buscant la Ryder Cup després del seu pas per LIV Golf

Sergio García torna al DP World Tour després de tres anys en LIV Golf per a disputar el BMW International Open a Munic i buscar la seua plaça en la Ryder Cup 2025 amb l'equip europeu.

Eder Sarabia: Un inici de temporada il·lusionant i desafiadora per a l’Elx en Primera Divisió

Eder Sarabia, entrenador de l'Elx, expressa la seua il·lusió i compromís davant l'inici de la temporada en Primera Divisió, destacant el calendari i l'enfrontament inaugural contra el Betis.

València Basket no renova al pivot ghanés Amida Brimah per a la pròxima temporada

València Basket anuncia que Amida Brimah, pivot ghanés de 213 cm, no continuarà en l'equip la pròxima temporada després del seu pas en 2025.

Atlètic de Madrid reforça el seu medul·lar amb Álex Baena després del seu traspàs des del Vila-real per 42 milions més variables

Álex Baena fa el gran salt a l'Atlètic de Madrid des del Vila-real en una operació que reporta al club castellonenc 42 milions fixos i fins a 13 milions addicionals en variables. El migcampista firma per cinc anys i podria aportar consolidació al centre del camp colchonero.