La Diputació de València aprova una moció a favor de la caça

 

El Grup Popular en la Diputació de València ha presentat una moció per la sobrepoblació d’algunes espècies cinegètiques a la Comunitat Valenciana, que dimarts passat va ser secundada per Ciutadans, Vox, PSPV i que ha comptat amb l’abstenció de Compromis.

La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana agraeix el suport de la Diputació de València cap a l’activitat cinegètica, a la qual reconeix com a “únic instrument eficient” de control poblacional.

Entre les mesures recollides en la moció es troben moltes de les quals la Federació de Caça ha vingut reclamant reiteradament els últims temps: incentius i compensacions econòmiques per al control de la sobrepoblació d’espècies; potenciar la caça a través dels clubs amb mesures de gestió forestal i prevenció d’incendis; fomentar la investigació, la formació i l’educació ambiental; i mitjans per al tractament i anàlisi de la triquina, entre altres.

El president de la Federació de Caça, Raúl Esteban, agraeix als partits que la moció haja tirat avant, ja que “suposa un reconeixement, en primer lloc, a l’esforç i treball dels caçadors en la muntanya i, per un altre, un impuls per a l’activitat cinegètica, que manca d’incentius i ajudes però que és tan necessària per a mantindre les poblacions en nivells òptims en els delimitats valencians”.

Els partits polítics reconeixen amb esta moció el problema que suposa la sobrepoblació d’espècies a la Comunitat Valenciana com el senglar, conill, cabirol, cabra, les poblacions de la qual s’han incrementat de manera exponencial en els últims anys.

Entre els danys que provoca la sobrepoblació animal es troba l’activitat agrícola–només en 2020 es van xifrar les pèrdues de cultius en 30 milions d’euros-, accidents de trànsit -en els últims 10 anys els sinistres per animals salvatges s’ha multiplicat per 7-, transmissió d’epizoòties i zoonosis com la sarna sarcòptica en la cabra hispànica, la PPA…, així com danys a les infraestructures, ramaderia, flora i fauna autòctones i a l’equilibri dels ecosistemes.

 

“La solució es troba en la caça”

 

La moció assenyala com a causes de la sobrepoblació “la falta d’autoritzacions o tardança de les mateixes per a realitzar batudes, l’abandó continu de cultius que ocasiona que cada vegada hi haja més terrenys sense controlar i els animals puguen campar pels mateixos sense que siguen molestats, també l’abandó dels Parcs Naturals i les dificultats per a poder actuar en estos”.

I afig: “Tot això ocasiona una greu problemàtica que s’ha d’atallar d’arrel, i la solució es troba en la caça, únic instrument eficient capaç de dur a terme un control de la quantitat d’animals”. Des de la Diputació de València demanen que el Consell i les associacions de caçadors “han de treballar de la mà per a evitar més catàstrofes a causa de la sobrepoblació”.

 

Facilitats per a l’aprofitament de la carn de caça

 

Un altre tema que ve preocupant la Federació de Caça és el de l’aprofitament de la carn de caça, que podria destinar-se tant per a fins solidaris com per a consum privat o sector de la restauració. En este context, la moció recull que siga “l’Administració Pública autonòmica la que es faça càrrec econòmicament de la gestió per a aconseguir que els productes relacionats amb la caça passen a formar part de la cadena alimentària, així com que augmente els centres autoritzats per a realitzar les analítiques de triquinosis i controls pertinents”.

L’acord al qual s’ha arribat entre els grups polítics amb representació en la Diputació de València es traslladarà a la Presidència de la Generalitat Valenciana, a la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, als Grups polítics amb representació en Les Corts Valencianes i a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana espera que donen suport a també la moció i recorda que “la sobrepoblació és un problema greu les conseqüències del qual les patim tots directament o indirectament”.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.