La Diputació de València aprova una moció a favor de la caça

 

El Grup Popular en la Diputació de València ha presentat una moció per la sobrepoblació d’algunes espècies cinegètiques a la Comunitat Valenciana, que dimarts passat va ser secundada per Ciutadans, Vox, PSPV i que ha comptat amb l’abstenció de Compromis.

La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana agraeix el suport de la Diputació de València cap a l’activitat cinegètica, a la qual reconeix com a “únic instrument eficient” de control poblacional.

Entre les mesures recollides en la moció es troben moltes de les quals la Federació de Caça ha vingut reclamant reiteradament els últims temps: incentius i compensacions econòmiques per al control de la sobrepoblació d’espècies; potenciar la caça a través dels clubs amb mesures de gestió forestal i prevenció d’incendis; fomentar la investigació, la formació i l’educació ambiental; i mitjans per al tractament i anàlisi de la triquina, entre altres.

El president de la Federació de Caça, Raúl Esteban, agraeix als partits que la moció haja tirat avant, ja que “suposa un reconeixement, en primer lloc, a l’esforç i treball dels caçadors en la muntanya i, per un altre, un impuls per a l’activitat cinegètica, que manca d’incentius i ajudes però que és tan necessària per a mantindre les poblacions en nivells òptims en els delimitats valencians”.

Els partits polítics reconeixen amb esta moció el problema que suposa la sobrepoblació d’espècies a la Comunitat Valenciana com el senglar, conill, cabirol, cabra, les poblacions de la qual s’han incrementat de manera exponencial en els últims anys.

Entre els danys que provoca la sobrepoblació animal es troba l’activitat agrícola–només en 2020 es van xifrar les pèrdues de cultius en 30 milions d’euros-, accidents de trànsit -en els últims 10 anys els sinistres per animals salvatges s’ha multiplicat per 7-, transmissió d’epizoòties i zoonosis com la sarna sarcòptica en la cabra hispànica, la PPA…, així com danys a les infraestructures, ramaderia, flora i fauna autòctones i a l’equilibri dels ecosistemes.

 

“La solució es troba en la caça”

 

La moció assenyala com a causes de la sobrepoblació “la falta d’autoritzacions o tardança de les mateixes per a realitzar batudes, l’abandó continu de cultius que ocasiona que cada vegada hi haja més terrenys sense controlar i els animals puguen campar pels mateixos sense que siguen molestats, també l’abandó dels Parcs Naturals i les dificultats per a poder actuar en estos”.

I afig: “Tot això ocasiona una greu problemàtica que s’ha d’atallar d’arrel, i la solució es troba en la caça, únic instrument eficient capaç de dur a terme un control de la quantitat d’animals”. Des de la Diputació de València demanen que el Consell i les associacions de caçadors “han de treballar de la mà per a evitar més catàstrofes a causa de la sobrepoblació”.

 

Facilitats per a l’aprofitament de la carn de caça

 

Un altre tema que ve preocupant la Federació de Caça és el de l’aprofitament de la carn de caça, que podria destinar-se tant per a fins solidaris com per a consum privat o sector de la restauració. En este context, la moció recull que siga “l’Administració Pública autonòmica la que es faça càrrec econòmicament de la gestió per a aconseguir que els productes relacionats amb la caça passen a formar part de la cadena alimentària, així com que augmente els centres autoritzats per a realitzar les analítiques de triquinosis i controls pertinents”.

L’acord al qual s’ha arribat entre els grups polítics amb representació en la Diputació de València es traslladarà a la Presidència de la Generalitat Valenciana, a la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, als Grups polítics amb representació en Les Corts Valencianes i a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana espera que donen suport a també la moció i recorda que “la sobrepoblació és un problema greu les conseqüències del qual les patim tots directament o indirectament”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.