La Diputació de València obri el termini perquè les bandes de música demanen ajudes

 

La Diputació de València ha publicat en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) d’este dilluns les convocatòries de sol·licitud d’ajudes per a l’adquisició d’instruments i pissarres digitals per part de les societats musicals federades de la província. Els anuncis inclouen també la possibilitat de comprar mampares de seguretat per a separar espais en l’actual context de la pandèmia.

 

Les bandes de música disposen de 15 dies hàbils, a partir d’este dimarts, per a participar en estes convocatòries d’adquisició d’instruments musicals i tecnologia que permeten millorar l’aprenentatge dels educands i dotar dels recursos necessaris a les bandes per a fer la seua activitat en les millors condicions.

 

La dotació total per a cobrir estes línies d’inversió és de 840.000 euros: 490.000 per a l’adquisició d’instruments, en els que s’inclouen les mampares de protecció, amb un topall de 2.000 euros per societat musical; i 350.000 per a les pissarres digitals, amb 1.300 euros com a màxim per a cada escola, que podrà decidir si instal·la un nou sistema d’aprenentatge interactiu o millora el que ja gasta.

 

Estes ajudes formen part del programa ‘Excel·lent Música de Banda’ de l’àrea que dirigix Jordi Mayor, i que compta amb altres 500.000 euros destinats a la faena formativa de les societats musicals a través de les seues escoles, amb un criteri d’equilibri territorial que beneficia a les bandes de música dels municipis més xicotets, en la línia de lluitar contra la despoblació, explica la corporació provincial en un comunicat.  En total, més de 2.150.000 euros que revertiran enguany en el suport directe de la Diputació a un sector tradicional com és el de la música de banda.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.