La Diputació de València obri el termini perquè les bandes de música demanen ajudes

 

La Diputació de València ha publicat en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) d’este dilluns les convocatòries de sol·licitud d’ajudes per a l’adquisició d’instruments i pissarres digitals per part de les societats musicals federades de la província. Els anuncis inclouen també la possibilitat de comprar mampares de seguretat per a separar espais en l’actual context de la pandèmia.

 

Les bandes de música disposen de 15 dies hàbils, a partir d’este dimarts, per a participar en estes convocatòries d’adquisició d’instruments musicals i tecnologia que permeten millorar l’aprenentatge dels educands i dotar dels recursos necessaris a les bandes per a fer la seua activitat en les millors condicions.

 

La dotació total per a cobrir estes línies d’inversió és de 840.000 euros: 490.000 per a l’adquisició d’instruments, en els que s’inclouen les mampares de protecció, amb un topall de 2.000 euros per societat musical; i 350.000 per a les pissarres digitals, amb 1.300 euros com a màxim per a cada escola, que podrà decidir si instal·la un nou sistema d’aprenentatge interactiu o millora el que ja gasta.

 

Estes ajudes formen part del programa ‘Excel·lent Música de Banda’ de l’àrea que dirigix Jordi Mayor, i que compta amb altres 500.000 euros destinats a la faena formativa de les societats musicals a través de les seues escoles, amb un criteri d’equilibri territorial que beneficia a les bandes de música dels municipis més xicotets, en la línia de lluitar contra la despoblació, explica la corporació provincial en un comunicat.  En total, més de 2.150.000 euros que revertiran enguany en el suport directe de la Diputació a un sector tradicional com és el de la música de banda.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.