La Diputació de València obri el termini perquè les bandes de música demanen ajudes

 

La Diputació de València ha publicat en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) d’este dilluns les convocatòries de sol·licitud d’ajudes per a l’adquisició d’instruments i pissarres digitals per part de les societats musicals federades de la província. Els anuncis inclouen també la possibilitat de comprar mampares de seguretat per a separar espais en l’actual context de la pandèmia.

 

Les bandes de música disposen de 15 dies hàbils, a partir d’este dimarts, per a participar en estes convocatòries d’adquisició d’instruments musicals i tecnologia que permeten millorar l’aprenentatge dels educands i dotar dels recursos necessaris a les bandes per a fer la seua activitat en les millors condicions.

 

La dotació total per a cobrir estes línies d’inversió és de 840.000 euros: 490.000 per a l’adquisició d’instruments, en els que s’inclouen les mampares de protecció, amb un topall de 2.000 euros per societat musical; i 350.000 per a les pissarres digitals, amb 1.300 euros com a màxim per a cada escola, que podrà decidir si instal·la un nou sistema d’aprenentatge interactiu o millora el que ja gasta.

 

Estes ajudes formen part del programa ‘Excel·lent Música de Banda’ de l’àrea que dirigix Jordi Mayor, i que compta amb altres 500.000 euros destinats a la faena formativa de les societats musicals a través de les seues escoles, amb un criteri d’equilibri territorial que beneficia a les bandes de música dels municipis més xicotets, en la línia de lluitar contra la despoblació, explica la corporació provincial en un comunicat.  En total, més de 2.150.000 euros que revertiran enguany en el suport directe de la Diputació a un sector tradicional com és el de la música de banda.

Últimes notícies

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.