La Diputació de València construirà un nou teatre com a seu definitiva de l’Escalante

 

La Diputació de València construirà un nou edifici com a seu definitiva del Teatre Escalante en el solar que té la institució entre els carrers Vicent Tomás i Martí i Xiprers, entorn de l’avinguda de les Corts. La decisió, consensuada entre els responsables provincials i els professionals del sector de les Arts Escèniques, es pren després d’escoltar una desena d’associacions i constatar que la majoria preferia l’opció de disposar d’una nova seu més moderna i adaptada a les necessitats del sector.

La corporació provincial invertirà al voltant de cinc milions d’euros, al que caldrà sumar el cost de l’equipament tècnic, en un projecte de construcció que té un termini estimat d’execució d’entre 45 i 47 mesos. En opinió dels tècnics, esta opció és la més econòmica i la que té els terminis més curts, enfront de les alternatives d’adquirir el vell teatre i rehabilitar-lo o adequar un edifici enclavat en les instal·lacions de l’IVAF, també propietat de la Diputació.

El solar de Vicent Tomás i Martí, amb 1.800 metres quadrats de sòl urbanitzable al costat de la biblioteca Joan de Timoneda de Beniferri, és el lloc triat per la corporació, després de fer partícips en el procés als diferents col·lectius professionals del sector, per a crear “un nou espai amb totes les facilitats per a adaptar-se a les necessitats de l’Escalante, amb instal·lacions i equipament moderns i una execució més àgil”. Així ho expliquen els responsables provincials, que des del primer moment han volgut anteposar el projecte teatral al recinte.

Projecte referent

 

El president de la Diputació, Toni Gaspar, té clar que la prioritat és “garantir la continuïtat d’un projecte referent en l’àmbit cultural i molt especialment per a un públic infantil que descobreix la grandesa del teatre amb un protagonisme destacat de les companyies valencianes, i l’objectiu és que disposen d’una seu estable i definitiva, un espai modern que els permeta desenvolupar el seu treball en les millors condicions”.

Coincideixen amb Gaspar tant la responsable de Teatres, Glòria Tello, com el diputat de Patrimoni, Andreu Salom, els qui agraeixen la seua implicació a les associacions consultades per la Diputació. Tello assegura que la corporació i el seu departament continuaran treballant, de la mà dels professionals de les arts escèniques, “per a dotar com més prompte millor a l’Escalante d’una seu definitiva que reforce la continuïtat d’un projecte teatral pel qual esta institució sempre ha apostat”.

Per part seua, el titular de Patrimoni, Andreu Salom, destaca de l’opció finalment triada “la possibilitat d’adaptar el nou espai a múltiples formats”, al mateix temps que “descentralitza l’activitat cultural a la ciutat en una zona molt accessible per a escolars, que són un bon percentatge dels espectadors”.

Comissió tècnica

 

Després de dos trobades entre els responsables provincials i els representants d’una desena d’associacions d’actors, empreses de circ i teatre, escriptors, gestors culturals i distribuïdors que agraïxen a la Diputació la seua manera de “fer política buscant la col·laboració del sector professional”, la corporació complix així amb el seu compromís de no alentir la decisió definitiva i posa en marxa la maquinària per a portar avant el projecte, que comptarà amb una comissió tècnica en la qual també participaran els professionals.

En el procés per a decidir la nova seu del Teatre Escalante han participat al costat de la Diputació la AAPV (Actors i Actrius del País Valencià), el Comité Escèniques, els Gestors Culturals, els distribuïdors d’ADVAEM, els escriptors de teatre agrupats en AVEET, l’Associació Valenciana d’Empreses de Teatre i Circ (AVETID), l’Associació de Professionals de Circ de la Comunitat (APCCV), les associacions de dansa AVED i APDCV i FETI, Federació d’Espais Teatrals Independents de la Universitat.

Sis dels deu col·lectius van deixar clara la seua preferència per una nova seu més moderna i àgil quant als terminis d’execució, mentre que un altre no es va decantar per cap de les opcions. La resta preferia rehabilitar la tradicional seu de l’Escalante al carrer Landerer; per a això la Diputació hauria primer d’adquirir l’edifici i iniciar després un procés costós per a solucionar el problema d’unes instal·lacions “obsoletes i insuficients”, com admeten els professionals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Baptista es retira lesionat davant Berrettini i diu adeu al Masters 1000 de Montecarlo

Roberto Bautista s'ha retirat en el seu debut en el Masters 1000 de Montecarlo davant Matteo Berrettini després de tot just 23 minuts de joc, deixant a Carlos Alcaraz com a únic espanyol en el quadre.

Desarticulada una banda lituana que robava i revenia cotxes en la Axarquía

La Policia ha desarticulat una organització d'origen lituà especialitzada a robar vehicles d'una mateixa marca japonesa en la Axarquía i revendre'ls després de falsificar la seua identitat, amb sis detinguts a Màlaga, Almeria i Alacant.

Desmantellat un taller tèxtil clandestí que explotava a 26 treballadors a Camp de Túria

La Policia Nacional ha desmantellat un taller tèxtil clandestí a Camp de Túria on 26 persones treballaven sense contracte ni alta en la Seguretat Social, la majoria en situació irregular, i ha detingut a dos hòmens com a presumptes responsables de l'entramat empresarial.

La UPV reunix a José Luis Sastre, Bermúdez de Castro i Paloma del Riu en la segona edició de Llegir consciència

La Universitat Politècnica de València celebra la segona edició de Llegir consciència, un cicle que unix literatura, actualitat i divulgació científica amb tres trobades obertes al públic.

El València s’estanca davant la zona alta: onze partits sense guanyar als set primers

El València encadena nou derrotes i dos empats en els seus onze enfrontaments d'esta Lliga enfront dels set primers classificats, amb un balanç molt negatiu de gols.

Luís Castro es perdrà el partit del Llevant davant el Getafe per sanció

Luís Castro no podrà asseure's en la banqueta del Llevant enfront del Getafe en complir un partit de sanció després d'acumular cinc targetes grogues.

Març de 2026 es tanca en la Comunitat Valenciana com un mes fred i molt humit

Març de 2026 ha sigut fred i molt humit en la Comunitat Valenciana, amb temperatures per davall de l'habitual i pluges que han duplicat la mitjana climàtica recent.

Arranca en el Suprem el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares

El Tribunal Suprem celebra la primera sessió del juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares en 2020.