La Diputació de València construirà un nou teatre com a seu definitiva de l’Escalante

 

La Diputació de València construirà un nou edifici com a seu definitiva del Teatre Escalante en el solar que té la institució entre els carrers Vicent Tomás i Martí i Xiprers, entorn de l’avinguda de les Corts. La decisió, consensuada entre els responsables provincials i els professionals del sector de les Arts Escèniques, es pren després d’escoltar una desena d’associacions i constatar que la majoria preferia l’opció de disposar d’una nova seu més moderna i adaptada a les necessitats del sector.

La corporació provincial invertirà al voltant de cinc milions d’euros, al que caldrà sumar el cost de l’equipament tècnic, en un projecte de construcció que té un termini estimat d’execució d’entre 45 i 47 mesos. En opinió dels tècnics, esta opció és la més econòmica i la que té els terminis més curts, enfront de les alternatives d’adquirir el vell teatre i rehabilitar-lo o adequar un edifici enclavat en les instal·lacions de l’IVAF, també propietat de la Diputació.

El solar de Vicent Tomás i Martí, amb 1.800 metres quadrats de sòl urbanitzable al costat de la biblioteca Joan de Timoneda de Beniferri, és el lloc triat per la corporació, després de fer partícips en el procés als diferents col·lectius professionals del sector, per a crear “un nou espai amb totes les facilitats per a adaptar-se a les necessitats de l’Escalante, amb instal·lacions i equipament moderns i una execució més àgil”. Així ho expliquen els responsables provincials, que des del primer moment han volgut anteposar el projecte teatral al recinte.

Projecte referent

 

El president de la Diputació, Toni Gaspar, té clar que la prioritat és “garantir la continuïtat d’un projecte referent en l’àmbit cultural i molt especialment per a un públic infantil que descobreix la grandesa del teatre amb un protagonisme destacat de les companyies valencianes, i l’objectiu és que disposen d’una seu estable i definitiva, un espai modern que els permeta desenvolupar el seu treball en les millors condicions”.

Coincideixen amb Gaspar tant la responsable de Teatres, Glòria Tello, com el diputat de Patrimoni, Andreu Salom, els qui agraeixen la seua implicació a les associacions consultades per la Diputació. Tello assegura que la corporació i el seu departament continuaran treballant, de la mà dels professionals de les arts escèniques, “per a dotar com més prompte millor a l’Escalante d’una seu definitiva que reforce la continuïtat d’un projecte teatral pel qual esta institució sempre ha apostat”.

Per part seua, el titular de Patrimoni, Andreu Salom, destaca de l’opció finalment triada “la possibilitat d’adaptar el nou espai a múltiples formats”, al mateix temps que “descentralitza l’activitat cultural a la ciutat en una zona molt accessible per a escolars, que són un bon percentatge dels espectadors”.

Comissió tècnica

 

Després de dos trobades entre els responsables provincials i els representants d’una desena d’associacions d’actors, empreses de circ i teatre, escriptors, gestors culturals i distribuïdors que agraïxen a la Diputació la seua manera de “fer política buscant la col·laboració del sector professional”, la corporació complix així amb el seu compromís de no alentir la decisió definitiva i posa en marxa la maquinària per a portar avant el projecte, que comptarà amb una comissió tècnica en la qual també participaran els professionals.

En el procés per a decidir la nova seu del Teatre Escalante han participat al costat de la Diputació la AAPV (Actors i Actrius del País Valencià), el Comité Escèniques, els Gestors Culturals, els distribuïdors d’ADVAEM, els escriptors de teatre agrupats en AVEET, l’Associació Valenciana d’Empreses de Teatre i Circ (AVETID), l’Associació de Professionals de Circ de la Comunitat (APCCV), les associacions de dansa AVED i APDCV i FETI, Federació d’Espais Teatrals Independents de la Universitat.

Sis dels deu col·lectius van deixar clara la seua preferència per una nova seu més moderna i àgil quant als terminis d’execució, mentre que un altre no es va decantar per cap de les opcions. La resta preferia rehabilitar la tradicional seu de l’Escalante al carrer Landerer; per a això la Diputació hauria primer d’adquirir l’edifici i iniciar després un procés costós per a solucionar el problema d’unes instal·lacions “obsoletes i insuficients”, com admeten els professionals.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.