El DNI per a mascotes ja és una realitat en l’entrada en vigor de la Llei de Protecció Animal

Aquest dimecres 5 de gener ha entrat en vigor la nova Llei de Protecció i Drets dels Animals, la qual suposa l’obligatorietat per part dels propietaris de les mascotes d’enregistrar-les. Aquesta inscripció servirà per a dur un control dels tractaments, calendari de vacunació o desparasitacions de l’animal, entre altres.

Amb el registre es crearà un DNI animal, encara no se sap si serà electrònic o físic, on apareixerà el seu nom, el del seu propietari i les dades de contacte, en cas de pèrdua o abandó.

D’aquesta manera, les mascotes passaran a formar part de la família i es consideren éssers vius amb sensibilitat. Un canvi que vindrà reflectit en el Còdec Civil i les Lleis d’Enjudiciament Civil i Hipotecària, ja que s’impedeix l’embargament de l’animal en cas d’impagaments.

A més a més, en cas de separació o divorci, els jutges podran decidir quin dels dos integrants de la parella es queda amb l’animal o si la custòdia i les cures del mateix, corresponen a ambdues persones.

No obstant això, en cas que un dels cònjuges es trobe immers en un procés penal per tractar d’atemptar contra la vida, la integritat física, la llibertat, la integritat moral o sexual de l’altre o dels seus fills; el jutge podrà decretar la impossibilitat d’exercir aquestes cures compartides. Possibilitat que també es contempla en cas que existisquen condemnes o indicis de maltractament als animals.

En la llei s’especifica que si mor el propietari de la mascota sense indicar la seua última voluntat al testament, l’animal s’entregarà als hereus que el reclamen en conformitat amb la llei i en cas de no poder fer-se així immediatament, es donarà a l’òrgan competent o a una protectora que es faça càrrec dels animals abandonats.

La llei també preveu que algú puga perdre la possessió de l’animal en cas d’abandó, cessió, pèrdua o que ja siga possessió d’una altra persona, també en contra de la voluntat de l’antic posseïdor, sempre que pertanga al nou propietari al llarg d’un any.

Últimes notícies

Pedro Bigas amplia el seu contracte amb l’Elx per una temporada més

El central Pedro Bigas continuarà una temporada més a l'Elx després d'acordar l'ampliació del seu contracte, consolidant-se com un dels pilars del vestuari franjiverde.

Carlos Cuerpo, nou vicepresident primer, i Arcadi España assumix Hisenda després de l’eixida de Montero

Carlos Cuerpo serà el nou vicepresident primer del Govern i mantindrà la cartera d'Economia, mentres que Arcadi España substituirà a María Jesús Montero al capdavant del Ministeri d'Hisenda després de la seua eixida per a competir a Andalusia.

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.

Les màximes cauen fins a 8 graus en la Comunitat però Llíria encara supera els 20

Les temperatures màximes descendixen de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb baixades de fins a 8 graus, encara que en punts com Llíria encara se superen els 20 graus.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana oculta en un contenidor en el port de València

Guàrdia Civil, Policia Nacional i Agència Tributària han interceptat en el port de València 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà, ocults en un contenidor en trànsit, en la major partida detectada fins ara amb eixe origen.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil, a un coordinador de l'Agència de Seguretat i a una treballadora de Ilunion que va estar operativa durant l'episodi.

Una partida de llesques amb ou en mal estat causa una intoxicació per salmonel·la a 89 persones a València

Un banquet celebrat a València el febrer passat va acabar amb 89 persones intoxicades per salmonel·la després de consumir llesques amb ou en mal estat, set d'elles hospitalitzades i ja donades d'alta.