10.7 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

El DNI per a mascotes ja és una realitat en l’entrada en vigor de la Llei de Protecció Animal

Aquest dimecres 5 de gener ha entrat en vigor la nova Llei de Protecció i Drets dels Animals, la qual suposa l’obligatorietat per part dels propietaris de les mascotes d’enregistrar-les. Aquesta inscripció servirà per a dur un control dels tractaments, calendari de vacunació o desparasitacions de l’animal, entre altres.

Amb el registre es crearà un DNI animal, encara no se sap si serà electrònic o físic, on apareixerà el seu nom, el del seu propietari i les dades de contacte, en cas de pèrdua o abandó.

D’aquesta manera, les mascotes passaran a formar part de la família i es consideren éssers vius amb sensibilitat. Un canvi que vindrà reflectit en el Còdec Civil i les Lleis d’Enjudiciament Civil i Hipotecària, ja que s’impedeix l’embargament de l’animal en cas d’impagaments.

A més a més, en cas de separació o divorci, els jutges podran decidir quin dels dos integrants de la parella es queda amb l’animal o si la custòdia i les cures del mateix, corresponen a ambdues persones.

No obstant això, en cas que un dels cònjuges es trobe immers en un procés penal per tractar d’atemptar contra la vida, la integritat física, la llibertat, la integritat moral o sexual de l’altre o dels seus fills; el jutge podrà decretar la impossibilitat d’exercir aquestes cures compartides. Possibilitat que també es contempla en cas que existisquen condemnes o indicis de maltractament als animals.

En la llei s’especifica que si mor el propietari de la mascota sense indicar la seua última voluntat al testament, l’animal s’entregarà als hereus que el reclamen en conformitat amb la llei i en cas de no poder fer-se així immediatament, es donarà a l’òrgan competent o a una protectora que es faça càrrec dels animals abandonats.

La llei també preveu que algú puga perdre la possessió de l’animal en cas d’abandó, cessió, pèrdua o que ja siga possessió d’una altra persona, també en contra de la voluntat de l’antic posseïdor, sempre que pertanga al nou propietari al llarg d’un any.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.