El DNI per a mascotes ja és una realitat en l’entrada en vigor de la Llei de Protecció Animal

Aquest dimecres 5 de gener ha entrat en vigor la nova Llei de Protecció i Drets dels Animals, la qual suposa l’obligatorietat per part dels propietaris de les mascotes d’enregistrar-les. Aquesta inscripció servirà per a dur un control dels tractaments, calendari de vacunació o desparasitacions de l’animal, entre altres.

Amb el registre es crearà un DNI animal, encara no se sap si serà electrònic o físic, on apareixerà el seu nom, el del seu propietari i les dades de contacte, en cas de pèrdua o abandó.

D’aquesta manera, les mascotes passaran a formar part de la família i es consideren éssers vius amb sensibilitat. Un canvi que vindrà reflectit en el Còdec Civil i les Lleis d’Enjudiciament Civil i Hipotecària, ja que s’impedeix l’embargament de l’animal en cas d’impagaments.

A més a més, en cas de separació o divorci, els jutges podran decidir quin dels dos integrants de la parella es queda amb l’animal o si la custòdia i les cures del mateix, corresponen a ambdues persones.

No obstant això, en cas que un dels cònjuges es trobe immers en un procés penal per tractar d’atemptar contra la vida, la integritat física, la llibertat, la integritat moral o sexual de l’altre o dels seus fills; el jutge podrà decretar la impossibilitat d’exercir aquestes cures compartides. Possibilitat que també es contempla en cas que existisquen condemnes o indicis de maltractament als animals.

En la llei s’especifica que si mor el propietari de la mascota sense indicar la seua última voluntat al testament, l’animal s’entregarà als hereus que el reclamen en conformitat amb la llei i en cas de no poder fer-se així immediatament, es donarà a l’òrgan competent o a una protectora que es faça càrrec dels animals abandonats.

La llei també preveu que algú puga perdre la possessió de l’animal en cas d’abandó, cessió, pèrdua o que ja siga possessió d’una altra persona, també en contra de la voluntat de l’antic posseïdor, sempre que pertanga al nou propietari al llarg d’un any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.