El DNI per a mascotes ja és una realitat en l’entrada en vigor de la Llei de Protecció Animal

Aquest dimecres 5 de gener ha entrat en vigor la nova Llei de Protecció i Drets dels Animals, la qual suposa l’obligatorietat per part dels propietaris de les mascotes d’enregistrar-les. Aquesta inscripció servirà per a dur un control dels tractaments, calendari de vacunació o desparasitacions de l’animal, entre altres.

Amb el registre es crearà un DNI animal, encara no se sap si serà electrònic o físic, on apareixerà el seu nom, el del seu propietari i les dades de contacte, en cas de pèrdua o abandó.

D’aquesta manera, les mascotes passaran a formar part de la família i es consideren éssers vius amb sensibilitat. Un canvi que vindrà reflectit en el Còdec Civil i les Lleis d’Enjudiciament Civil i Hipotecària, ja que s’impedeix l’embargament de l’animal en cas d’impagaments.

A més a més, en cas de separació o divorci, els jutges podran decidir quin dels dos integrants de la parella es queda amb l’animal o si la custòdia i les cures del mateix, corresponen a ambdues persones.

No obstant això, en cas que un dels cònjuges es trobe immers en un procés penal per tractar d’atemptar contra la vida, la integritat física, la llibertat, la integritat moral o sexual de l’altre o dels seus fills; el jutge podrà decretar la impossibilitat d’exercir aquestes cures compartides. Possibilitat que també es contempla en cas que existisquen condemnes o indicis de maltractament als animals.

En la llei s’especifica que si mor el propietari de la mascota sense indicar la seua última voluntat al testament, l’animal s’entregarà als hereus que el reclamen en conformitat amb la llei i en cas de no poder fer-se així immediatament, es donarà a l’òrgan competent o a una protectora que es faça càrrec dels animals abandonats.

La llei també preveu que algú puga perdre la possessió de l’animal en cas d’abandó, cessió, pèrdua o que ja siga possessió d’una altra persona, també en contra de la voluntat de l’antic posseïdor, sempre que pertanga al nou propietari al llarg d’un any.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.