14.6 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

El DNI per a mascotes ja és una realitat en l’entrada en vigor de la Llei de Protecció Animal

Aquest dimecres 5 de gener ha entrat en vigor la nova Llei de Protecció i Drets dels Animals, la qual suposa l’obligatorietat per part dels propietaris de les mascotes d’enregistrar-les. Aquesta inscripció servirà per a dur un control dels tractaments, calendari de vacunació o desparasitacions de l’animal, entre altres.

Amb el registre es crearà un DNI animal, encara no se sap si serà electrònic o físic, on apareixerà el seu nom, el del seu propietari i les dades de contacte, en cas de pèrdua o abandó.

D’aquesta manera, les mascotes passaran a formar part de la família i es consideren éssers vius amb sensibilitat. Un canvi que vindrà reflectit en el Còdec Civil i les Lleis d’Enjudiciament Civil i Hipotecària, ja que s’impedeix l’embargament de l’animal en cas d’impagaments.

A més a més, en cas de separació o divorci, els jutges podran decidir quin dels dos integrants de la parella es queda amb l’animal o si la custòdia i les cures del mateix, corresponen a ambdues persones.

No obstant això, en cas que un dels cònjuges es trobe immers en un procés penal per tractar d’atemptar contra la vida, la integritat física, la llibertat, la integritat moral o sexual de l’altre o dels seus fills; el jutge podrà decretar la impossibilitat d’exercir aquestes cures compartides. Possibilitat que també es contempla en cas que existisquen condemnes o indicis de maltractament als animals.

En la llei s’especifica que si mor el propietari de la mascota sense indicar la seua última voluntat al testament, l’animal s’entregarà als hereus que el reclamen en conformitat amb la llei i en cas de no poder fer-se així immediatament, es donarà a l’òrgan competent o a una protectora que es faça càrrec dels animals abandonats.

La llei també preveu que algú puga perdre la possessió de l’animal en cas d’abandó, cessió, pèrdua o que ja siga possessió d’una altra persona, també en contra de la voluntat de l’antic posseïdor, sempre que pertanga al nou propietari al llarg d’un any.

Últimes notícies

Desmantellen una plantació de marihuana en una nau industrial de Massanassa (València)

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació de marihuana en una nau de Massanassa (València) i ha detingut a tres hòmens d'entre 20 i 62 anys. Es van intervindre 1.550 plantes i un sistema complet de cultiu interior amb enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

Detinguda a Elx per vendre temporades completes pirates de telenovel·les en Milanuncios

Una dona de 52 anys ha sigut detinguda a Elx per vendre còpies pirates de telenovel·les a través de Milanuncios. S'han intervingut 1.300 Dvds, set discos durs i un ordinador.

Casa 47 tira a caminar: així operarà la nova empresa pública de vivenda i sòl

Casa 47 ha arrancat després de la transformació de Sepes i preveu invertir 13.000 milions en deu anys. Hi haurà un pilot de 171 vivendes i un portal de sol·licituds l'any vinent.

Naturgy posa en marxa a Sagunt un centre de control remot per als seus 17 cicles combinats

Naturgy ha posat en marxa a Sagunt un centre de control remot que opera en temps real els seus 17 cicles combinats després d'invertir uns 8 milions. La instal·lació centralitza maniobres crítiques, reforça la seguretat del subministrament i gestiona una potència de 7,4 GW.

Precipitacions febles i persistents en el sud de València i nord d’Alacant

Cels molt nuvolosos i precipitacions febles a moderades, més contínues en el sud de València i nord d'Alacant. Mínimes en ascens i vent de nord-est en la costa

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.