Una dona dóna a llum després d’hores esperant una ambulància en Madrid

 

Filomena ha paralitzat part de país, deixant milers de vehicles a les carreteres sense poder avançar. La mobilitat s’ha vist afectada en moltes zones, especialment en Madrid, a on ha nevat durant 30 hores seguides deixant imàtgens històriques.

 

Prova d’això és la història d’una dona, que ha donat a llum al cotxe després d’hores esperant una ambulància. Finalment, el Samur-Protecció Civil ha traslladat a la mare i a la seua filla acabada de nàixer, a qui han batejat amb el nom de Clara, fins a l’Hospital de La Paz de Madrid.

 

Així i tot, en un primer moment els servicis d’emergència havien portat a la dona i a la xiqueta a l’hospital Carlos III, més proper a on es trobaven. Però dit centre hospitalari no compta amb planta de maternitat, de manera que finalment, una altra unitat ha portat a la mare, de 34 anys, i a la bebè, que ha nascut en ple temporal Filomena pesant 3,2 quilos, a l’hospital de La Paz .

 

Un part al cotxe en plena nevada

La parella feia hores que esperava a que arribarà l’ambulància, segons ha avançat Emergències Madrid. Vist el retard, decidien anar a l’hospital en el seu propi vehicle, a on la dona es posaria de part.

 

I ella no ha sigut l’única que s’ha posat de part en plena borrasca històrica. Els servicis del Samur-Protecció Civil han assistit a tres dones més de part, a demés d’ajudar a revertir una aturada cardiorespiratòria a un pacient, que traslladaven immediatament a l’hospital Gregorio Marañón de la capital espanyola.

 

A demés, el Samur-Protecció Civil, desplegat en un operatiu amb vehicles tot terreny per poder circular pels nevats carrers de Madrid sense problemes, s’ha encarregat també de repartir menjar al costat dels bombers, sense deixar d’atendre urgències mèdiques de diabètics, pacients amb crisi d’ansietat i diferents menors.

 

Deixa de nevar a Madrid després de 30 hores seguides

La nevada històrica que està deixant el temporal Filomena a la Comunitat de Madrid no ha parat durant 30 hores seguides, segons les dades que es desprenen del seguiment de la borrasca per part de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). Va començar al migdia de divendres i ha sigut prop de les 17:00 hores quan ha deixat de nevar a la capital.

 

També segons l’AEMET, no es descarta que torne a nevar a Madrid, encara que de manera més dèbil, però les autoritats seguixen demanant precaució als ciutadans, atès que les baixes temperatures que es preveuen provocaran que la neu es convertisca en gel, una cosa molt perillosa per a tot aquell que circule.

 

1.500 cotxes atrapats

El ministeri d’Interior, després d’informar que s’havien atès quasi 1500 persones atrapades en els seus vehicles, avança que ja no queda ningú atrapat en la carretera M-40 de Madrid. La Unitat Militar d’Emergències (UME) s’ha encarregat d’ajudar en esta tasca d’alliberar a tots aquells ciutadans que s’han vist atrapats per la neu, a la confluència de la M-40 amb la M-607.

 

Cal recordar, però, que l’ús de les cadenes continua sent obligatori per circular per totes les carreteres de la Comunitat de Madrid, la més afectada pel temporal Filomena, tot i que s’estan donant problemes de mobilitat en diferents punts de tot Espanya.

 

En este sentit, a les 17:30 hores es comptabilitzaven un total de 657 vies i llocs afectats per la neu en territori espanyol, dels quals 133 estan en estos moments tallats per complet: quatre corresponen a la xarxa principal, tres a la xarxa de Toledo (Cm-40 i To-22) i una a la de Girona (C-25). En total, parlem de 19.720 quilòmetres de vies afectades a tot el país per la borrasca Filomena.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.