Una dona dóna a llum després d’hores esperant una ambulància en Madrid

 

Filomena ha paralitzat part de país, deixant milers de vehicles a les carreteres sense poder avançar. La mobilitat s’ha vist afectada en moltes zones, especialment en Madrid, a on ha nevat durant 30 hores seguides deixant imàtgens històriques.

 

Prova d’això és la història d’una dona, que ha donat a llum al cotxe després d’hores esperant una ambulància. Finalment, el Samur-Protecció Civil ha traslladat a la mare i a la seua filla acabada de nàixer, a qui han batejat amb el nom de Clara, fins a l’Hospital de La Paz de Madrid.

 

Així i tot, en un primer moment els servicis d’emergència havien portat a la dona i a la xiqueta a l’hospital Carlos III, més proper a on es trobaven. Però dit centre hospitalari no compta amb planta de maternitat, de manera que finalment, una altra unitat ha portat a la mare, de 34 anys, i a la bebè, que ha nascut en ple temporal Filomena pesant 3,2 quilos, a l’hospital de La Paz .

 

Un part al cotxe en plena nevada

La parella feia hores que esperava a que arribarà l’ambulància, segons ha avançat Emergències Madrid. Vist el retard, decidien anar a l’hospital en el seu propi vehicle, a on la dona es posaria de part.

 

I ella no ha sigut l’única que s’ha posat de part en plena borrasca històrica. Els servicis del Samur-Protecció Civil han assistit a tres dones més de part, a demés d’ajudar a revertir una aturada cardiorespiratòria a un pacient, que traslladaven immediatament a l’hospital Gregorio Marañón de la capital espanyola.

 

A demés, el Samur-Protecció Civil, desplegat en un operatiu amb vehicles tot terreny per poder circular pels nevats carrers de Madrid sense problemes, s’ha encarregat també de repartir menjar al costat dels bombers, sense deixar d’atendre urgències mèdiques de diabètics, pacients amb crisi d’ansietat i diferents menors.

 

Deixa de nevar a Madrid després de 30 hores seguides

La nevada històrica que està deixant el temporal Filomena a la Comunitat de Madrid no ha parat durant 30 hores seguides, segons les dades que es desprenen del seguiment de la borrasca per part de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). Va començar al migdia de divendres i ha sigut prop de les 17:00 hores quan ha deixat de nevar a la capital.

 

També segons l’AEMET, no es descarta que torne a nevar a Madrid, encara que de manera més dèbil, però les autoritats seguixen demanant precaució als ciutadans, atès que les baixes temperatures que es preveuen provocaran que la neu es convertisca en gel, una cosa molt perillosa per a tot aquell que circule.

 

1.500 cotxes atrapats

El ministeri d’Interior, després d’informar que s’havien atès quasi 1500 persones atrapades en els seus vehicles, avança que ja no queda ningú atrapat en la carretera M-40 de Madrid. La Unitat Militar d’Emergències (UME) s’ha encarregat d’ajudar en esta tasca d’alliberar a tots aquells ciutadans que s’han vist atrapats per la neu, a la confluència de la M-40 amb la M-607.

 

Cal recordar, però, que l’ús de les cadenes continua sent obligatori per circular per totes les carreteres de la Comunitat de Madrid, la més afectada pel temporal Filomena, tot i que s’estan donant problemes de mobilitat en diferents punts de tot Espanya.

 

En este sentit, a les 17:30 hores es comptabilitzaven un total de 657 vies i llocs afectats per la neu en territori espanyol, dels quals 133 estan en estos moments tallats per complet: quatre corresponen a la xarxa principal, tres a la xarxa de Toledo (Cm-40 i To-22) i una a la de Girona (C-25). En total, parlem de 19.720 quilòmetres de vies afectades a tot el país per la borrasca Filomena.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.