Una dona dóna a llum després d’hores esperant una ambulància en Madrid

 

Filomena ha paralitzat part de país, deixant milers de vehicles a les carreteres sense poder avançar. La mobilitat s’ha vist afectada en moltes zones, especialment en Madrid, a on ha nevat durant 30 hores seguides deixant imàtgens històriques.

 

Prova d’això és la història d’una dona, que ha donat a llum al cotxe després d’hores esperant una ambulància. Finalment, el Samur-Protecció Civil ha traslladat a la mare i a la seua filla acabada de nàixer, a qui han batejat amb el nom de Clara, fins a l’Hospital de La Paz de Madrid.

 

Així i tot, en un primer moment els servicis d’emergència havien portat a la dona i a la xiqueta a l’hospital Carlos III, més proper a on es trobaven. Però dit centre hospitalari no compta amb planta de maternitat, de manera que finalment, una altra unitat ha portat a la mare, de 34 anys, i a la bebè, que ha nascut en ple temporal Filomena pesant 3,2 quilos, a l’hospital de La Paz .

 

Un part al cotxe en plena nevada

La parella feia hores que esperava a que arribarà l’ambulància, segons ha avançat Emergències Madrid. Vist el retard, decidien anar a l’hospital en el seu propi vehicle, a on la dona es posaria de part.

 

I ella no ha sigut l’única que s’ha posat de part en plena borrasca històrica. Els servicis del Samur-Protecció Civil han assistit a tres dones més de part, a demés d’ajudar a revertir una aturada cardiorespiratòria a un pacient, que traslladaven immediatament a l’hospital Gregorio Marañón de la capital espanyola.

 

A demés, el Samur-Protecció Civil, desplegat en un operatiu amb vehicles tot terreny per poder circular pels nevats carrers de Madrid sense problemes, s’ha encarregat també de repartir menjar al costat dels bombers, sense deixar d’atendre urgències mèdiques de diabètics, pacients amb crisi d’ansietat i diferents menors.

 

Deixa de nevar a Madrid després de 30 hores seguides

La nevada històrica que està deixant el temporal Filomena a la Comunitat de Madrid no ha parat durant 30 hores seguides, segons les dades que es desprenen del seguiment de la borrasca per part de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). Va començar al migdia de divendres i ha sigut prop de les 17:00 hores quan ha deixat de nevar a la capital.

 

També segons l’AEMET, no es descarta que torne a nevar a Madrid, encara que de manera més dèbil, però les autoritats seguixen demanant precaució als ciutadans, atès que les baixes temperatures que es preveuen provocaran que la neu es convertisca en gel, una cosa molt perillosa per a tot aquell que circule.

 

1.500 cotxes atrapats

El ministeri d’Interior, després d’informar que s’havien atès quasi 1500 persones atrapades en els seus vehicles, avança que ja no queda ningú atrapat en la carretera M-40 de Madrid. La Unitat Militar d’Emergències (UME) s’ha encarregat d’ajudar en esta tasca d’alliberar a tots aquells ciutadans que s’han vist atrapats per la neu, a la confluència de la M-40 amb la M-607.

 

Cal recordar, però, que l’ús de les cadenes continua sent obligatori per circular per totes les carreteres de la Comunitat de Madrid, la més afectada pel temporal Filomena, tot i que s’estan donant problemes de mobilitat en diferents punts de tot Espanya.

 

En este sentit, a les 17:30 hores es comptabilitzaven un total de 657 vies i llocs afectats per la neu en territori espanyol, dels quals 133 estan en estos moments tallats per complet: quatre corresponen a la xarxa principal, tres a la xarxa de Toledo (Cm-40 i To-22) i una a la de Girona (C-25). En total, parlem de 19.720 quilòmetres de vies afectades a tot el país per la borrasca Filomena.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU