Una dona dóna a llum després d’hores esperant una ambulància en Madrid

 

Filomena ha paralitzat part de país, deixant milers de vehicles a les carreteres sense poder avançar. La mobilitat s’ha vist afectada en moltes zones, especialment en Madrid, a on ha nevat durant 30 hores seguides deixant imàtgens històriques.

 

Prova d’això és la història d’una dona, que ha donat a llum al cotxe després d’hores esperant una ambulància. Finalment, el Samur-Protecció Civil ha traslladat a la mare i a la seua filla acabada de nàixer, a qui han batejat amb el nom de Clara, fins a l’Hospital de La Paz de Madrid.

 

Així i tot, en un primer moment els servicis d’emergència havien portat a la dona i a la xiqueta a l’hospital Carlos III, més proper a on es trobaven. Però dit centre hospitalari no compta amb planta de maternitat, de manera que finalment, una altra unitat ha portat a la mare, de 34 anys, i a la bebè, que ha nascut en ple temporal Filomena pesant 3,2 quilos, a l’hospital de La Paz .

 

Un part al cotxe en plena nevada

La parella feia hores que esperava a que arribarà l’ambulància, segons ha avançat Emergències Madrid. Vist el retard, decidien anar a l’hospital en el seu propi vehicle, a on la dona es posaria de part.

 

I ella no ha sigut l’única que s’ha posat de part en plena borrasca històrica. Els servicis del Samur-Protecció Civil han assistit a tres dones més de part, a demés d’ajudar a revertir una aturada cardiorespiratòria a un pacient, que traslladaven immediatament a l’hospital Gregorio Marañón de la capital espanyola.

 

A demés, el Samur-Protecció Civil, desplegat en un operatiu amb vehicles tot terreny per poder circular pels nevats carrers de Madrid sense problemes, s’ha encarregat també de repartir menjar al costat dels bombers, sense deixar d’atendre urgències mèdiques de diabètics, pacients amb crisi d’ansietat i diferents menors.

 

Deixa de nevar a Madrid després de 30 hores seguides

La nevada històrica que està deixant el temporal Filomena a la Comunitat de Madrid no ha parat durant 30 hores seguides, segons les dades que es desprenen del seguiment de la borrasca per part de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). Va començar al migdia de divendres i ha sigut prop de les 17:00 hores quan ha deixat de nevar a la capital.

 

També segons l’AEMET, no es descarta que torne a nevar a Madrid, encara que de manera més dèbil, però les autoritats seguixen demanant precaució als ciutadans, atès que les baixes temperatures que es preveuen provocaran que la neu es convertisca en gel, una cosa molt perillosa per a tot aquell que circule.

 

1.500 cotxes atrapats

El ministeri d’Interior, després d’informar que s’havien atès quasi 1500 persones atrapades en els seus vehicles, avança que ja no queda ningú atrapat en la carretera M-40 de Madrid. La Unitat Militar d’Emergències (UME) s’ha encarregat d’ajudar en esta tasca d’alliberar a tots aquells ciutadans que s’han vist atrapats per la neu, a la confluència de la M-40 amb la M-607.

 

Cal recordar, però, que l’ús de les cadenes continua sent obligatori per circular per totes les carreteres de la Comunitat de Madrid, la més afectada pel temporal Filomena, tot i que s’estan donant problemes de mobilitat en diferents punts de tot Espanya.

 

En este sentit, a les 17:30 hores es comptabilitzaven un total de 657 vies i llocs afectats per la neu en territori espanyol, dels quals 133 estan en estos moments tallats per complet: quatre corresponen a la xarxa principal, tres a la xarxa de Toledo (Cm-40 i To-22) i una a la de Girona (C-25). En total, parlem de 19.720 quilòmetres de vies afectades a tot el país per la borrasca Filomena.

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.