Una dona dóna a llum després d’hores esperant una ambulància en Madrid

 

Filomena ha paralitzat part de país, deixant milers de vehicles a les carreteres sense poder avançar. La mobilitat s’ha vist afectada en moltes zones, especialment en Madrid, a on ha nevat durant 30 hores seguides deixant imàtgens històriques.

 

Prova d’això és la història d’una dona, que ha donat a llum al cotxe després d’hores esperant una ambulància. Finalment, el Samur-Protecció Civil ha traslladat a la mare i a la seua filla acabada de nàixer, a qui han batejat amb el nom de Clara, fins a l’Hospital de La Paz de Madrid.

 

Així i tot, en un primer moment els servicis d’emergència havien portat a la dona i a la xiqueta a l’hospital Carlos III, més proper a on es trobaven. Però dit centre hospitalari no compta amb planta de maternitat, de manera que finalment, una altra unitat ha portat a la mare, de 34 anys, i a la bebè, que ha nascut en ple temporal Filomena pesant 3,2 quilos, a l’hospital de La Paz .

 

Un part al cotxe en plena nevada

La parella feia hores que esperava a que arribarà l’ambulància, segons ha avançat Emergències Madrid. Vist el retard, decidien anar a l’hospital en el seu propi vehicle, a on la dona es posaria de part.

 

I ella no ha sigut l’única que s’ha posat de part en plena borrasca històrica. Els servicis del Samur-Protecció Civil han assistit a tres dones més de part, a demés d’ajudar a revertir una aturada cardiorespiratòria a un pacient, que traslladaven immediatament a l’hospital Gregorio Marañón de la capital espanyola.

 

A demés, el Samur-Protecció Civil, desplegat en un operatiu amb vehicles tot terreny per poder circular pels nevats carrers de Madrid sense problemes, s’ha encarregat també de repartir menjar al costat dels bombers, sense deixar d’atendre urgències mèdiques de diabètics, pacients amb crisi d’ansietat i diferents menors.

 

Deixa de nevar a Madrid després de 30 hores seguides

La nevada històrica que està deixant el temporal Filomena a la Comunitat de Madrid no ha parat durant 30 hores seguides, segons les dades que es desprenen del seguiment de la borrasca per part de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). Va començar al migdia de divendres i ha sigut prop de les 17:00 hores quan ha deixat de nevar a la capital.

 

També segons l’AEMET, no es descarta que torne a nevar a Madrid, encara que de manera més dèbil, però les autoritats seguixen demanant precaució als ciutadans, atès que les baixes temperatures que es preveuen provocaran que la neu es convertisca en gel, una cosa molt perillosa per a tot aquell que circule.

 

1.500 cotxes atrapats

El ministeri d’Interior, després d’informar que s’havien atès quasi 1500 persones atrapades en els seus vehicles, avança que ja no queda ningú atrapat en la carretera M-40 de Madrid. La Unitat Militar d’Emergències (UME) s’ha encarregat d’ajudar en esta tasca d’alliberar a tots aquells ciutadans que s’han vist atrapats per la neu, a la confluència de la M-40 amb la M-607.

 

Cal recordar, però, que l’ús de les cadenes continua sent obligatori per circular per totes les carreteres de la Comunitat de Madrid, la més afectada pel temporal Filomena, tot i que s’estan donant problemes de mobilitat en diferents punts de tot Espanya.

 

En este sentit, a les 17:30 hores es comptabilitzaven un total de 657 vies i llocs afectats per la neu en territori espanyol, dels quals 133 estan en estos moments tallats per complet: quatre corresponen a la xarxa principal, tres a la xarxa de Toledo (Cm-40 i To-22) i una a la de Girona (C-25). En total, parlem de 19.720 quilòmetres de vies afectades a tot el país per la borrasca Filomena.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.