13.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Dona a llum a nou bebés en un part únic

Una dona de Mali ha donat a llum a nou bebés després de ser traslladada des del país africà al Marroc on els metges esperaven que donara a llum a "només set".

El Ministeri de Salut maliana ha informat l'extraordinari succés que reconeixen que és molt atípic. Després de sotmetre's a unes proves de detecció per ultrasons Halima Cisse, de 25 anys, va ser traslladada al Marroc per a rebre atenció especialitzada en un part en el qual s'esperaven set xiquets.

Una vegada es va practicar la cesària, l'equip mèdic va poder constatar que a l'interior del ventre de Cisse no hi havia set bebés sinó nou. Dels nounats, les autoritats han informat que cinc són xiquetes i quatre xiquets, segons publica The Guardian.

La dona i els seus bebés es troben bé de moment

 

El Ministeri de Salut va informar que fins al moment els bebés i la seua mare es troben en bones condicions i que, per tant, podran tornar a casa en les pròximes setmanes.

Els metges encara són prudents a l'hora de certificar les possibilitats de supervivència dels nou nounats i reconeixen que es tracta d'un cas extremadament rar.

Tal com han reconegut fonts sanitàries, parts múltiples d'este tipus normalment presenten complicacions i provoquen que no tots els bebés aconseguisquen sobreviure.

Últimes notícies

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.

Aemet ha establit l’avís groc per pluges en el litoral sud de València i nord d’Alacant fins a la matinada del dijous

Aemet ha activat el nivell groc en el litoral sud de València i el nord d'Alacant per ruixats que podrien deixar 20 l/m² en una hora fins a les 7.00 del dijous. Altres avisos afecten trams del nord de València, el nord de Castelló i l'interior sud valencià durant la vesprada i la nit.

Barrachina defén que la Comunitat ha passat de perseguir a admirar als agricultors

El conseller Miguel Barrachina ha sostingut en Les Corts que la Comunitat ha passat 'de la persecució a l'admiració' dels agricultors i ha reivindicat més aigua, inversions i ajudes. L'oposició li ha enlletgit assumir l'agenda de Vox i la seua gestió de la DANA, mentres Vox li ha exigit complir el pacte d'investidura.

Montero demana mantindre els peus en la terra abans de visitar al Maccabi

L'escorta dominicà va subratllar l'exigència de l'Eurolliga després de véncer a Olympiacos i situar-se segon amb 11 triomfs en 16 jornades. Va demanar focus i intensitat per a competir a Tel Aviv.

Bellver estrena una sala 360é immersiva que convertix l’oceà en experiència

Bellver Blue Tech Zone ha obert amb The Rhythm of the Ocean Vortex, una creació de Desilence amb música de Suzanne Ciani que submergix al públic en 360é amb sòl immersiu. Amb 66 milions de píxels i resolució 11K, el recinte busca entrar en el circuit internacional de l'art digital.

Les pluges han deixat 30,6 l/m² en quatre hores a Anna i mantenen l’avís groc en la Comunitat Valenciana

L'episodi de precipitacions ha deixat el major acumulat a Anna i ha obligat a intervencions puntuals de sanejament de façanes a la província de València. Aemet ha assenyalat ruixats irregulars hui i una millora progressiva demà