16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Dona a llum a nou bebés en un part únic

Una dona de Mali ha donat a llum a nou bebés després de ser traslladada des del país africà al Marroc on els metges esperaven que donara a llum a "només set".

El Ministeri de Salut maliana ha informat l'extraordinari succés que reconeixen que és molt atípic. Després de sotmetre's a unes proves de detecció per ultrasons Halima Cisse, de 25 anys, va ser traslladada al Marroc per a rebre atenció especialitzada en un part en el qual s'esperaven set xiquets.

Una vegada es va practicar la cesària, l'equip mèdic va poder constatar que a l'interior del ventre de Cisse no hi havia set bebés sinó nou. Dels nounats, les autoritats han informat que cinc són xiquetes i quatre xiquets, segons publica The Guardian.

La dona i els seus bebés es troben bé de moment

 

El Ministeri de Salut va informar que fins al moment els bebés i la seua mare es troben en bones condicions i que, per tant, podran tornar a casa en les pròximes setmanes.

Els metges encara són prudents a l'hora de certificar les possibilitats de supervivència dels nou nounats i reconeixen que es tracta d'un cas extremadament rar.

Tal com han reconegut fonts sanitàries, parts múltiples d'este tipus normalment presenten complicacions i provoquen que no tots els bebés aconseguisquen sobreviure.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 i van afectar 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 fins a 4.506 procediments i van afectar 124.921 treballadors. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 16.670 afectats i 762 empreses amb expedients.

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.