Dona a llum a nou bebés en un part únic

Una dona de Mali ha donat a llum a nou bebés després de ser traslladada des del país africà al Marroc on els metges esperaven que donara a llum a "només set".

El Ministeri de Salut maliana ha informat l'extraordinari succés que reconeixen que és molt atípic. Després de sotmetre's a unes proves de detecció per ultrasons Halima Cisse, de 25 anys, va ser traslladada al Marroc per a rebre atenció especialitzada en un part en el qual s'esperaven set xiquets.

Una vegada es va practicar la cesària, l'equip mèdic va poder constatar que a l'interior del ventre de Cisse no hi havia set bebés sinó nou. Dels nounats, les autoritats han informat que cinc són xiquetes i quatre xiquets, segons publica The Guardian.

La dona i els seus bebés es troben bé de moment

 

El Ministeri de Salut va informar que fins al moment els bebés i la seua mare es troben en bones condicions i que, per tant, podran tornar a casa en les pròximes setmanes.

Els metges encara són prudents a l'hora de certificar les possibilitats de supervivència dels nou nounats i reconeixen que es tracta d'un cas extremadament rar.

Tal com han reconegut fonts sanitàries, parts múltiples d'este tipus normalment presenten complicacions i provoquen que no tots els bebés aconseguisquen sobreviure.

Últimes notícies

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.

Tyrik, el príncep d’Ilercavònia, en valencià cult i natural

Les propostes, projectes o aportacions a la normativa del...

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.