13.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Dona a llum a nou bebés en un part únic

Una dona de Mali ha donat a llum a nou bebés després de ser traslladada des del país africà al Marroc on els metges esperaven que donara a llum a "només set".

El Ministeri de Salut maliana ha informat l'extraordinari succés que reconeixen que és molt atípic. Després de sotmetre's a unes proves de detecció per ultrasons Halima Cisse, de 25 anys, va ser traslladada al Marroc per a rebre atenció especialitzada en un part en el qual s'esperaven set xiquets.

Una vegada es va practicar la cesària, l'equip mèdic va poder constatar que a l'interior del ventre de Cisse no hi havia set bebés sinó nou. Dels nounats, les autoritats han informat que cinc són xiquetes i quatre xiquets, segons publica The Guardian.

La dona i els seus bebés es troben bé de moment

 

El Ministeri de Salut va informar que fins al moment els bebés i la seua mare es troben en bones condicions i que, per tant, podran tornar a casa en les pròximes setmanes.

Els metges encara són prudents a l'hora de certificar les possibilitats de supervivència dels nou nounats i reconeixen que es tracta d'un cas extremadament rar.

Tal com han reconegut fonts sanitàries, parts múltiples d'este tipus normalment presenten complicacions i provoquen que no tots els bebés aconseguisquen sobreviure.

Últimes notícies

Calero s’acomiada del Llevant convençut que anava a salvar a l’equip i sense retrets al club

Julián Calero ha dit adeu al Llevant defenent que anava a salvar a l'equip i acceptant la decisió del club sense retrets. Deixa al conjunt a tres punts de la salvació després de l'ascens recent.

Rovira se’n va anar a Alacant el 29-O per la falsa tranquil·litat que atribuïx al Govern

El conseller d'Educació en funcions ha defés el seu desplaçament en plena DANA al·legant motius personals i una sensació de calma que li va traslladar la Delegació del Govern. Ha insistit que Educació no decidix tancar col·legis i que, amb dades completes de Aemet i la CHJ, s'hauria quedat a València.

Calero s’acomiada del Llevant: convencidísimo de salvar a l’equip i sense retrets

Julián Calero va assegurar en el seu adeu que estava convencidísimo de salvar al Llevant i, malgrat la mala ratxa, va dir que no retrau al club la rescissió.

Aagesen urgix al fet que la veritat arribe a la Comunitat Valenciana un any després de la DANA

La vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica va afirmar a Roma que va haver-hi informació suficient abans de la tragèdia i va demanar posar fi a les falsedats. Les seues paraules arriben després de l'emissió d'una entrevista a Salomé Pradas que va reactivar l'encreuament d'acusacions.

Ayoze Pérez subratlla la ratxa del Vila-real: cinc victòries seguides i tercer lloc a dos punts

El davanter va valorar el quint triomf seguit a Sant Sebastià, que va consolidar al Vila-real en la tercera plaça, a dos punts del Barcelona. També va abordar el contrast amb la 'Champions' i el seu retorn a l'onze després dels problemes físics.

Vent de ponent i calor, els adversaris previstos per a la Marató València

Ratxes de ponent de 30-40 km/h i calor marcaran la prova: 14é de mínima a l'eixida i fins a 22é al migdia, amb pluja molt improbable.

L’AVL firmarà un conveni amb el Congrés per a la difusió del valencià

L'AVL firmarà el dimecres a València un conveni amb el Congrés destinat a la formació, el coneixement i la difusió del valencià. A l'acte assistiran Verònica Cantó i Francina Armengol i es produirà una setmana després de l'elecció de Juanfran Pérez Llorca.

Les 17 obres d’emergència de la CHJ després de la DANA podrien estar acabades al juny de 2026

La CHJ preveu concloure al juny de 2026 les 17 obres d'emergència iniciades després de la DANA del 29 d'octubre de 2024. El pla de resiliència aspira a estar en execució en 2030.