Dona a llum a nou bebés en un part únic

Una dona de Mali ha donat a llum a nou bebés després de ser traslladada des del país africà al Marroc on els metges esperaven que donara a llum a "només set".

El Ministeri de Salut maliana ha informat l'extraordinari succés que reconeixen que és molt atípic. Després de sotmetre's a unes proves de detecció per ultrasons Halima Cisse, de 25 anys, va ser traslladada al Marroc per a rebre atenció especialitzada en un part en el qual s'esperaven set xiquets.

Una vegada es va practicar la cesària, l'equip mèdic va poder constatar que a l'interior del ventre de Cisse no hi havia set bebés sinó nou. Dels nounats, les autoritats han informat que cinc són xiquetes i quatre xiquets, segons publica The Guardian.

La dona i els seus bebés es troben bé de moment

 

El Ministeri de Salut va informar que fins al moment els bebés i la seua mare es troben en bones condicions i que, per tant, podran tornar a casa en les pròximes setmanes.

Els metges encara són prudents a l'hora de certificar les possibilitats de supervivència dels nou nounats i reconeixen que es tracta d'un cas extremadament rar.

Tal com han reconegut fonts sanitàries, parts múltiples d'este tipus normalment presenten complicacions i provoquen que no tots els bebés aconseguisquen sobreviure.

Últimes notícies

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.