21.3 C
València
Diumenge, 13 juliol, 2025

Dos agricultors valencians regalen taronges a residències i col·lectius necessitats

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Dos agricultors de València amb parcel·les molt pròximes han decidit enviar taronges de manera gratuïta a residències de majors i centres de persones necessitades, en una acció solidària amb tints reivindicatius davant dels «ruïnosos preus» que es paguen per esta fruita, 10 cèntims per quilo en la indústria del suc que es queden en un «miserable» guany de 2 o 3 cèntims.

 

Quan les taronges es deixen en l’arbre al no ser comercials -bé per calibre o defectes en la pell-, el productor pot destinar-les a suc, però només percep 10 cèntims i el benefici és «quasi nul», ja que després de recol·lectar-les i portar-les al magatzem només li queden uns cèntims, per este motiu han preferit regalar-les «a la gent més necessitada», explica a EFE un dels productors, Nando Durà.

 

Per a donar-li valor i reivindicar la seua dignitat com a agricultors, este Nadal, «amb el que estem passant», han decidit que eixes taronges tinguen una fi solidària i de manera indirecta conscienciar sobre el desaprofitament que hi ha en el camp perquè no compensa.

 

Per eixos motius, Ismael Navarro, de 38 anys, i Nando Durá, de 33, de la comarca de la Ribera (València), han regalat caixes de 15 quilos a diferents residències de majors i centres assistencials de tota Espanya. Ja han fet enviaments a Madrid, Extremadura, Castella i Lleó i Navarra, i en la seua comarca les entreguen en persona.

Últimes notícies

El curt ‘El príncep’ d’Àlex Sardà guanya el 37 Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi

El curtmetratge ‘El príncep’, dirigit per Àlex Sardà, triomfa en el 37 Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi amb un premi de 4.000 euros i preselecció per als Goya.

Emergències activa alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències eleva a alerta taronja les pluges en el litoral nord d'Alacant i manté alertes en zones de Castelló i València per fenòmens meteorològics.

Calamarsades i fortes tempestes assoten la província de Castelló amb ratxes de vent de fins a 114 km/h

La província de Castelló patix intenses tempestes acompanyades de graníssol, forts vents de fins a 114 km/h i precipitacions que superen els 100 litres per metre quadrat en diverses localitats.

Tres mitjans aeris intervenen en un incendi forestal en zona de difícil accés a Moixent

Tres mitjans aeris i unitats terrestres combaten un incendi forestal declarat en una zona de difícil accés a Moixent, València.

Màlaga renuncia a ser seu del Mundial 2030 i obri la porta a València

L'Ajuntament i la Junta d'Andalusia renuncien al fet que Màlaga siga seu del Mundial 2030 a causa de problemes en la remodelació de l'estadi El Roserar. València podria ocupar el seu lloc.

Màlaga renuncia a ser seu del Mundial de Futbol 2030 i recolza la candidatura de València

L'Ajuntament de Màlaga renuncia a ser seu del Mundial 2030 per l'impacte al Màlaga CF i la seua afició, donant suport a la candidatura de València després de la reactivació d'obres del Nou Mestalla.

Tempestes en la Comunitat Valenciana deixen mànegues marines i generen nombroses intervencions d’emergència

Fortes tempestes en la Comunitat Valenciana deixen mànegues marines a Xàbia, Vinaròs i Peníscola. Emergències gestionen més de 130 incidències i suspenen esdeveniments a València.

Renfe suspén trens entre Barcelona i València per pluges torrencials: mesures i recomanacions

Renfe interromp trens de llarga distància entre Barcelona i València davant previsions de pluges torrencials, amb avisos d'emergència a Catalunya fins a les 21 hores.