Dos agricultors valencians regalen taronges a residències i col·lectius necessitats

 

Dos agricultors de València amb parcel·les molt pròximes han decidit enviar taronges de manera gratuïta a residències de majors i centres de persones necessitades, en una acció solidària amb tints reivindicatius davant dels «ruïnosos preus» que es paguen per esta fruita, 10 cèntims per quilo en la indústria del suc que es queden en un «miserable» guany de 2 o 3 cèntims.

 

Quan les taronges es deixen en l’arbre al no ser comercials -bé per calibre o defectes en la pell-, el productor pot destinar-les a suc, però només percep 10 cèntims i el benefici és «quasi nul», ja que després de recol·lectar-les i portar-les al magatzem només li queden uns cèntims, per este motiu han preferit regalar-les «a la gent més necessitada», explica a EFE un dels productors, Nando Durà.

 

Per a donar-li valor i reivindicar la seua dignitat com a agricultors, este Nadal, «amb el que estem passant», han decidit que eixes taronges tinguen una fi solidària i de manera indirecta conscienciar sobre el desaprofitament que hi ha en el camp perquè no compensa.

 

Per eixos motius, Ismael Navarro, de 38 anys, i Nando Durá, de 33, de la comarca de la Ribera (València), han regalat caixes de 15 quilos a diferents residències de majors i centres assistencials de tota Espanya. Ja han fet enviaments a Madrid, Extremadura, Castella i Lleó i Navarra, i en la seua comarca les entreguen en persona.

Últimes notícies

L’alacantí Daniel Holgado farà el salt a MotoGP en 2027 amb Gresini Racing

El pilot alacantí Daniel Holgado, actual sisé del Mundial de Moto2 amb l’equip d’Aspar, ha signat amb Gresini Racing per a debutar en MotoGP en la temporada 2027.

Pablo Martínez s’acomiada del Llevant després de set temporades: ‘Sempre serà casa meua’

El migcampista madrileny Pablo Martínez ha dit adéu al Llevant després de set temporades i 155 partits, amb un emotiu missatge en què assegura que el club ‘sempre serà granota’ en el seu cor.

Consum dona 60.000 euros per a enviar ajuda humanitària a Veneçuela

La cooperativa canalitza l’aportació a través de Creu Roja per a atendre les persones damnificades pels terratrémols

Isaac Nogués deixa el Valencia Basket després d’acordar la rescissió del contracte

El Valencia Basket ha confirmat l’acord amb l’escorta català Isaac Nogués per rescindir el seu contracte, un any després de la seua arribada al club taronja.

L’eixida de Léo Pétrot deixa l’Elx sense laterals esquerrans per a la pròxima temporada

L’adéu de Léo Pétrot i la no continuïtat d’Adrià Pedrosa deixen l’Elx CF sense cap lateral esquerre específic i obliguen el club a acudir al mercat d’estiu.

Catalá insistix que el candidat del PP a la Generalitat es decidirà més avant i es descarta per ara

María José Catalá assegura que serà la direcció nacional del PP qui designe el candidat a la Presidència de la Generalitat quan marque el calendari i insistix que el seu objectiu és revalidar l’alcaldia de València.

Primera nit tòrrida generalitzada a la Comunitat Valenciana per l’oratge cobert

La Comunitat Valenciana ha registrat la primera nit tòrrida de l’any, amb mínimes que no han baixat dels 25 graus en àmplies zones de la costa de València i del litoral d’Alacant.

Gairebé 1,2 milions de migrants demanen regularitzar-se, amb 167.000 sol·licituds a la Comunitat Valenciana

La regularització extraordinària de migrants a Espanya ha rebut 1.174.978 sol·licituds, de les quals 167.000 corresponen a la Comunitat Valenciana i més de 608.000 ja s'han admés a tràmit.