Dos agricultors valencians regalen taronges a residències i col·lectius necessitats

 

Dos agricultors de València amb parcel·les molt pròximes han decidit enviar taronges de manera gratuïta a residències de majors i centres de persones necessitades, en una acció solidària amb tints reivindicatius davant dels «ruïnosos preus» que es paguen per esta fruita, 10 cèntims per quilo en la indústria del suc que es queden en un «miserable» guany de 2 o 3 cèntims.

 

Quan les taronges es deixen en l’arbre al no ser comercials -bé per calibre o defectes en la pell-, el productor pot destinar-les a suc, però només percep 10 cèntims i el benefici és «quasi nul», ja que després de recol·lectar-les i portar-les al magatzem només li queden uns cèntims, per este motiu han preferit regalar-les «a la gent més necessitada», explica a EFE un dels productors, Nando Durà.

 

Per a donar-li valor i reivindicar la seua dignitat com a agricultors, este Nadal, «amb el que estem passant», han decidit que eixes taronges tinguen una fi solidària i de manera indirecta conscienciar sobre el desaprofitament que hi ha en el camp perquè no compensa.

 

Per eixos motius, Ismael Navarro, de 38 anys, i Nando Durá, de 33, de la comarca de la Ribera (València), han regalat caixes de 15 quilos a diferents residències de majors i centres assistencials de tota Espanya. Ja han fet enviaments a Madrid, Extremadura, Castella i Lleó i Navarra, i en la seua comarca les entreguen en persona.

Últimes notícies

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.