12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Dos agricultors valencians regalen taronges a residències i col·lectius necessitats

 

Dos agricultors de València amb parcel·les molt pròximes han decidit enviar taronges de manera gratuïta a residències de majors i centres de persones necessitades, en una acció solidària amb tints reivindicatius davant dels «ruïnosos preus» que es paguen per esta fruita, 10 cèntims per quilo en la indústria del suc que es queden en un «miserable» guany de 2 o 3 cèntims.

 

Quan les taronges es deixen en l’arbre al no ser comercials -bé per calibre o defectes en la pell-, el productor pot destinar-les a suc, però només percep 10 cèntims i el benefici és «quasi nul», ja que després de recol·lectar-les i portar-les al magatzem només li queden uns cèntims, per este motiu han preferit regalar-les «a la gent més necessitada», explica a EFE un dels productors, Nando Durà.

 

Per a donar-li valor i reivindicar la seua dignitat com a agricultors, este Nadal, «amb el que estem passant», han decidit que eixes taronges tinguen una fi solidària i de manera indirecta conscienciar sobre el desaprofitament que hi ha en el camp perquè no compensa.

 

Per eixos motius, Ismael Navarro, de 38 anys, i Nando Durá, de 33, de la comarca de la Ribera (València), han regalat caixes de 15 quilos a diferents residències de majors i centres assistencials de tota Espanya. Ja han fet enviaments a Madrid, Extremadura, Castella i Lleó i Navarra, i en la seua comarca les entreguen en persona.

Últimes notícies

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.