10.4 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Dos autobusos van a arreplegar als alumnes d’una escola d’Alacant que estan atrapats en Roma

Una mujer llevando mascarilla como precaución contra el coronavirus en Ucrania

El número de casos en España sigue en aumento, con un importante foco en Madrid | España Diario

 

Dos autobusos van cap a Roma per a recollir als 62 alumnes de primer i segon curs de batxiller (16 i 17 anys) i cinc professors del col·legi Calasancio d’Alacant que porten diferents dies «atrapats» en un hotel de la capital italiana.

 

Els autobusos són del grup Vectalia i han sigut contractats per l’agència que ha organitzat el viatge d’estudis dels alumnes del col·legi concertat alacantí. Un portaveu de Vectalia ha explicat que els vehicles han eixit esta matinada i que en estos moments ja es troben en territori de França.

 

Al volant viatgen dos conductors que s’han presentat voluntaris per a este trajecte, els qui compten amb les mesures profilàctiques aconsellades: guants, màscares i gels desinfectants. Està previst que arriben a Roma en les pròximes hores i que els alumnes arriben a Alacant dissabte que ve al matí.

 

Cap dels estudiants té símptomes de coronavirus

El president de l’associació de pares d’alumnes (APA), Vicente García, ha relatat hui que este grup d’estudiants no presenta cap signe de coronavirus i es troba «correctament» atés en un hotel de Roma, a on «no els falta de res» i a on van arribar diumenge passat en viatge d’estudis per a, en principi, tornar a Alacant demà, divendres.

 

No obstant això i a la vista de l’empitjorament de la situació a Itàlia i del tancament de museus i recintes turístics, este col·legi concertat d’Alacant va tractar d’avançar el retorn mitjançant un ferri al passat dimarts pel matí o a la vesprada i també a ahir, dimecres, encara que sense èxit degut a la suspensió dels vols entre el país transalpí i Espanya.

 

Segons el president de l’APA, és una situació «rocambolesca» que provoca en els pares «una preocupació important perquè no hi ha possibilitat d’anar a buscar-los ni que puguen vindre de manera ràpida». García ha insistit que tots els alumnes i docents són «asimptomàtics» i cap presenta «cap signe de coronavirus». 

 

Estan tots tranquils en Roma

D’esta manera, els xics porten allí «una vida normal dins de les limitacions d’estar en Itàlia», país que entre altres mesures ha decretat l’obligatorietat de distanciar-se a un metre en la via pública. El propòsit dels pares és accelerar el retorn el màxim perquè creuen que «com menys temps siguen allí, menys risc» hi ha que es contagien de coronavirus, encara que ha afegit que són conscients que el Covid-19 també està present en la ciutat d’Alacant, a on ja hi ha casos.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.