20.9 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Dos autobusos van a arreplegar als alumnes d’una escola d’Alacant que estan atrapats en Roma

Una mujer llevando mascarilla como precaución contra el coronavirus en Ucrania

El número de casos en España sigue en aumento, con un importante foco en Madrid | España Diario

 

Dos autobusos van cap a Roma per a recollir als 62 alumnes de primer i segon curs de batxiller (16 i 17 anys) i cinc professors del col·legi Calasancio d’Alacant que porten diferents dies «atrapats» en un hotel de la capital italiana.

 

Els autobusos són del grup Vectalia i han sigut contractats per l’agència que ha organitzat el viatge d’estudis dels alumnes del col·legi concertat alacantí. Un portaveu de Vectalia ha explicat que els vehicles han eixit esta matinada i que en estos moments ja es troben en territori de França.

 

Al volant viatgen dos conductors que s’han presentat voluntaris per a este trajecte, els qui compten amb les mesures profilàctiques aconsellades: guants, màscares i gels desinfectants. Està previst que arriben a Roma en les pròximes hores i que els alumnes arriben a Alacant dissabte que ve al matí.

 

Cap dels estudiants té símptomes de coronavirus

El president de l’associació de pares d’alumnes (APA), Vicente García, ha relatat hui que este grup d’estudiants no presenta cap signe de coronavirus i es troba «correctament» atés en un hotel de Roma, a on «no els falta de res» i a on van arribar diumenge passat en viatge d’estudis per a, en principi, tornar a Alacant demà, divendres.

 

No obstant això i a la vista de l’empitjorament de la situació a Itàlia i del tancament de museus i recintes turístics, este col·legi concertat d’Alacant va tractar d’avançar el retorn mitjançant un ferri al passat dimarts pel matí o a la vesprada i també a ahir, dimecres, encara que sense èxit degut a la suspensió dels vols entre el país transalpí i Espanya.

 

Segons el president de l’APA, és una situació «rocambolesca» que provoca en els pares «una preocupació important perquè no hi ha possibilitat d’anar a buscar-los ni que puguen vindre de manera ràpida». García ha insistit que tots els alumnes i docents són «asimptomàtics» i cap presenta «cap signe de coronavirus». 

 

Estan tots tranquils en Roma

D’esta manera, els xics porten allí «una vida normal dins de les limitacions d’estar en Itàlia», país que entre altres mesures ha decretat l’obligatorietat de distanciar-se a un metre en la via pública. El propòsit dels pares és accelerar el retorn el màxim perquè creuen que «com menys temps siguen allí, menys risc» hi ha que es contagien de coronavirus, encara que ha afegit que són conscients que el Covid-19 també està present en la ciutat d’Alacant, a on ja hi ha casos.

Últimes notícies

L’Enforne EÓ mesura la seua millora amb Roi Sánchez en la difícil pista del Granollers

L'Enforne EÓ Alacant visita al Fraikin Granollers el dissabte a les 19.00 amb la missió d'afermar l'impuls reeixit en el debut de Roi Sánchez. Després de tallar cinc derrotes, l'equip busca puntuar en una de les pistes més exigents de la ASOBAL.

Prop de 2.000 agents de la Guàrdia Civil conformen el dispositiu del Gran Premi de Cheste

L'operatiu es desplega de divendres a diumenge en el Circuit Ricardo Tormo amb tasques de seguretat, trànsit i prevenció. Hi haurà dron, tres helicòpters, rutes alternatives de la DGT i reforç de trens després de la reobertura parcial de la C-3.

Alex Escrig sorprén amb el millor temps i descol·loca als favorits en Moto2 a Cheste

Alex Escrig ha liderat la primera sessió lliure de Moto2 a Cheste amb un 1.33.050 després d'una tanda alterada per una bandera roja en la corba sis. Huertas es va lesionar i és baixa; González, Dixon i Moreira es van alternar al capdavant abans del colp final del valencià.

Air Nostrum reforça la connectivitat este Nadal amb més places a Balears

Air Nostrum ha anunciat més capacitat per a la campanya de Nadal 2025, amb focus en les rutes entre la península i Balears. També hi haurà reforços a Canàries, Melilla i la connexió amb Estrasburg.

La Generalitat inicia la reparació de la CV-4126 a Alfafar després de la dana

La Generalitat, a petició de l'Ajuntament d'Alfafar, ha arrancat la rehabilitació de la CV-4126, deteriorada pels treballs de postemergència després de la dana. L'obra, amb 500.000 euros, s'emmarca en el Pla Endavant.

Miguel Ángel Corona va deixar el València: cinc anys, tres càrrecs i un balanç de vendes i eixides polèmiques

L'eixida de Miguel Ángel Corona es va tancar per mutu acord després de rebre una oferta d'un altre club i en plena reestructuració de l'àrea esportiva. En cinc anys va assumir tres càrrecs, va apostar per fitxatges de baix cost i va conviure amb nombroses vendes que van reduir el valor de la plantilla.

El calendari solidari del València i Asindown complix 20 anys amb el primer equip i llegendes

València CF i la Fundació Asindown han presentat el calendari benèfic del seu 20é aniversari, amb jugadors de les primeres plantilles i llegendes del club. El pack 'Genèticament Rebels 2026' inclou gran format, cromos commemoratius i calendari de taula per un donatiu recomanat de 10 euros.

Presó per a dos hòmens per violar a una dona a Paterna

Dos hòmens de 21 i 28 anys han ingressat a la presó després de ser detinguts per una agressió sexual amb penetració a una dona a Paterna. Els fets van ocórrer el 4 de novembre i es va activar el protocol d'atenció integral; un dels arrestats tenia antecedents i situació irregular.