Dos autobusos van a arreplegar als alumnes d’una escola d’Alacant que estan atrapats en Roma

Una mujer llevando mascarilla como precaución contra el coronavirus en Ucrania

El número de casos en España sigue en aumento, con un importante foco en Madrid | España Diario

 

Dos autobusos van cap a Roma per a recollir als 62 alumnes de primer i segon curs de batxiller (16 i 17 anys) i cinc professors del col·legi Calasancio d’Alacant que porten diferents dies «atrapats» en un hotel de la capital italiana.

 

Els autobusos són del grup Vectalia i han sigut contractats per l’agència que ha organitzat el viatge d’estudis dels alumnes del col·legi concertat alacantí. Un portaveu de Vectalia ha explicat que els vehicles han eixit esta matinada i que en estos moments ja es troben en territori de França.

 

Al volant viatgen dos conductors que s’han presentat voluntaris per a este trajecte, els qui compten amb les mesures profilàctiques aconsellades: guants, màscares i gels desinfectants. Està previst que arriben a Roma en les pròximes hores i que els alumnes arriben a Alacant dissabte que ve al matí.

 

Cap dels estudiants té símptomes de coronavirus

El president de l’associació de pares d’alumnes (APA), Vicente García, ha relatat hui que este grup d’estudiants no presenta cap signe de coronavirus i es troba «correctament» atés en un hotel de Roma, a on «no els falta de res» i a on van arribar diumenge passat en viatge d’estudis per a, en principi, tornar a Alacant demà, divendres.

 

No obstant això i a la vista de l’empitjorament de la situació a Itàlia i del tancament de museus i recintes turístics, este col·legi concertat d’Alacant va tractar d’avançar el retorn mitjançant un ferri al passat dimarts pel matí o a la vesprada i també a ahir, dimecres, encara que sense èxit degut a la suspensió dels vols entre el país transalpí i Espanya.

 

Segons el president de l’APA, és una situació «rocambolesca» que provoca en els pares «una preocupació important perquè no hi ha possibilitat d’anar a buscar-los ni que puguen vindre de manera ràpida». García ha insistit que tots els alumnes i docents són «asimptomàtics» i cap presenta «cap signe de coronavirus». 

 

Estan tots tranquils en Roma

D’esta manera, els xics porten allí «una vida normal dins de les limitacions d’estar en Itàlia», país que entre altres mesures ha decretat l’obligatorietat de distanciar-se a un metre en la via pública. El propòsit dels pares és accelerar el retorn el màxim perquè creuen que «com menys temps siguen allí, menys risc» hi ha que es contagien de coronavirus, encara que ha afegit que són conscients que el Covid-19 també està present en la ciutat d’Alacant, a on ja hi ha casos.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.