Dos autobusos van a arreplegar als alumnes d’una escola d’Alacant que estan atrapats en Roma

Una mujer llevando mascarilla como precaución contra el coronavirus en Ucrania

El número de casos en España sigue en aumento, con un importante foco en Madrid | España Diario

 

Dos autobusos van cap a Roma per a recollir als 62 alumnes de primer i segon curs de batxiller (16 i 17 anys) i cinc professors del col·legi Calasancio d’Alacant que porten diferents dies «atrapats» en un hotel de la capital italiana.

 

Els autobusos són del grup Vectalia i han sigut contractats per l’agència que ha organitzat el viatge d’estudis dels alumnes del col·legi concertat alacantí. Un portaveu de Vectalia ha explicat que els vehicles han eixit esta matinada i que en estos moments ja es troben en territori de França.

 

Al volant viatgen dos conductors que s’han presentat voluntaris per a este trajecte, els qui compten amb les mesures profilàctiques aconsellades: guants, màscares i gels desinfectants. Està previst que arriben a Roma en les pròximes hores i que els alumnes arriben a Alacant dissabte que ve al matí.

 

Cap dels estudiants té símptomes de coronavirus

El president de l’associació de pares d’alumnes (APA), Vicente García, ha relatat hui que este grup d’estudiants no presenta cap signe de coronavirus i es troba «correctament» atés en un hotel de Roma, a on «no els falta de res» i a on van arribar diumenge passat en viatge d’estudis per a, en principi, tornar a Alacant demà, divendres.

 

No obstant això i a la vista de l’empitjorament de la situació a Itàlia i del tancament de museus i recintes turístics, este col·legi concertat d’Alacant va tractar d’avançar el retorn mitjançant un ferri al passat dimarts pel matí o a la vesprada i també a ahir, dimecres, encara que sense èxit degut a la suspensió dels vols entre el país transalpí i Espanya.

 

Segons el president de l’APA, és una situació «rocambolesca» que provoca en els pares «una preocupació important perquè no hi ha possibilitat d’anar a buscar-los ni que puguen vindre de manera ràpida». García ha insistit que tots els alumnes i docents són «asimptomàtics» i cap presenta «cap signe de coronavirus». 

 

Estan tots tranquils en Roma

D’esta manera, els xics porten allí «una vida normal dins de les limitacions d’estar en Itàlia», país que entre altres mesures ha decretat l’obligatorietat de distanciar-se a un metre en la via pública. El propòsit dels pares és accelerar el retorn el màxim perquè creuen que «com menys temps siguen allí, menys risc» hi ha que es contagien de coronavirus, encara que ha afegit que són conscients que el Covid-19 també està present en la ciutat d’Alacant, a on ja hi ha casos.

Últimes notícies

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.

Kempes demana no alimentar teories conspiratives després de la final del Mundial

Mario Alberto Kempes ha criticat les teories conspiratives sobre la derrota d’Argentina contra Espanya en la final del Mundial 2026 i ha demanat respecte per la selecció albiceleste.

Camarero rebutja que la Comunitat Valenciana blanquege la política migratòria del Govern

La vicepresidenta Susana Camarero rebutja acudir a la Conferència Sectorial d’Immigració a Madrid i acusa el Govern d’imposar una regularització migratòria opaca i sense finançament suficient.

Onze anys de presó per agredir sexualment durant anys la seua filla menor a la Plana Alta

La Audiencia Provincial de Castellón ha condemnat a onze anys de presó un home per un delicte continuat d’agressió sexual a la seua filla menor en una localitat de la Plana Alta. La xiqueta, que tenia 7 anys quan van començar els abusos, va revelar els fets al col·legi en 2024.

La UPV suspén les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia per l’alerta roja

La Universitat Politècnica de València ha suspés les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia i les ha restringides als de València i Alcoi per l’alerta per calor extrema.

Mediterránea Triatlón bat rècord amb més de 6.600 participants en 2026

El circuit Mediterránea Triatlón ha tancat l’edició de 2026 amb més de 6.600 participants, la xifra més alta fins ara, i un fort impacte internacional i femení.

Benidorm reunirà l’elit mundial del ciclisme en la primera Gala UCI el 9 de desembre

Benidorm acollirà el 9 de desembre la primera Gala del Ciclisme UCI, on es premiarà els millors ciclistes, equips i països de la temporada 2026.

Investiguen un veí d’Alacant per suplantar un treballador i quedar-se el seu finiquito

La Guàrdia Civil ha identificat un ciberdelinqüent d'Alacant que ha suplantat el correu d'un empleat d'una empresa de la província de València per cobrar el seu finiquito i l'última nòmina. El frau, basat en la tècnica BEC, ha acabat amb l'investigat acusat d'estafa informàtica i blanqueig de capitals.