Dos autobusos van a arreplegar als alumnes d’una escola d’Alacant que estan atrapats en Roma

Una mujer llevando mascarilla como precaución contra el coronavirus en Ucrania

El número de casos en España sigue en aumento, con un importante foco en Madrid | España Diario

 

Dos autobusos van cap a Roma per a recollir als 62 alumnes de primer i segon curs de batxiller (16 i 17 anys) i cinc professors del col·legi Calasancio d’Alacant que porten diferents dies «atrapats» en un hotel de la capital italiana.

 

Els autobusos són del grup Vectalia i han sigut contractats per l’agència que ha organitzat el viatge d’estudis dels alumnes del col·legi concertat alacantí. Un portaveu de Vectalia ha explicat que els vehicles han eixit esta matinada i que en estos moments ja es troben en territori de França.

 

Al volant viatgen dos conductors que s’han presentat voluntaris per a este trajecte, els qui compten amb les mesures profilàctiques aconsellades: guants, màscares i gels desinfectants. Està previst que arriben a Roma en les pròximes hores i que els alumnes arriben a Alacant dissabte que ve al matí.

 

Cap dels estudiants té símptomes de coronavirus

El president de l’associació de pares d’alumnes (APA), Vicente García, ha relatat hui que este grup d’estudiants no presenta cap signe de coronavirus i es troba «correctament» atés en un hotel de Roma, a on «no els falta de res» i a on van arribar diumenge passat en viatge d’estudis per a, en principi, tornar a Alacant demà, divendres.

 

No obstant això i a la vista de l’empitjorament de la situació a Itàlia i del tancament de museus i recintes turístics, este col·legi concertat d’Alacant va tractar d’avançar el retorn mitjançant un ferri al passat dimarts pel matí o a la vesprada i també a ahir, dimecres, encara que sense èxit degut a la suspensió dels vols entre el país transalpí i Espanya.

 

Segons el president de l’APA, és una situació «rocambolesca» que provoca en els pares «una preocupació important perquè no hi ha possibilitat d’anar a buscar-los ni que puguen vindre de manera ràpida». García ha insistit que tots els alumnes i docents són «asimptomàtics» i cap presenta «cap signe de coronavirus». 

 

Estan tots tranquils en Roma

D’esta manera, els xics porten allí «una vida normal dins de les limitacions d’estar en Itàlia», país que entre altres mesures ha decretat l’obligatorietat de distanciar-se a un metre en la via pública. El propòsit dels pares és accelerar el retorn el màxim perquè creuen que «com menys temps siguen allí, menys risc» hi ha que es contagien de coronavirus, encara que ha afegit que són conscients que el Covid-19 també està present en la ciutat d’Alacant, a on ja hi ha casos.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.