Dos detinguts per robatoris en cotxes de zones de platja de Guardamar

objectes incautats

Objectes incautats pels agents als dos detinguts | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Guardamar del Segura (el Baix Segura) a dos hòmens com a presumptes autors d’una sèrie de robatoris comesos en l’interior de vehicles estacionats en aparcaments i zones de platja de la localitat.

 

Els autors cometien els robatoris en la franja horària del dinar, aprofitant l’afluència de gent als restaurants de la zona. La investigació va arrancar el passat mes de maig.

 

D’esta forma, el passat 29 de maig, els agents van observar un vehicle sospitós en l’aparcament d’un restaurant de la partida El Campico i les característiques del qual coincidien amb les aportades per les víctimes.

 

El vehicle va accedir a l’aparcament en el qual es trobaven els agents i els seus dos ocupants es van situar en la part posterior del cotxe. Els agents van decidir identificar-los quan van començar a observar detingudament la resta de vehicles estacionats.

 

Els dos hòmens, de 32 i 47 anys, de nacionalitat algeriana, presentaven, entre els dos, un gran número d’antecedents per delictes contra el patrimoni.

 

En registrar el vehicle en el qual anaven, se’ls va trobar un aparell llança destells blau (llum blava policial portàtil), un tornavís de grans dimensions i una ferramenta com una bossa inflable, de les que s’utilitzen per a obrir les portes dels cotxes sense causar-los danys, evitant així que els propietaris dels vehicles es donaren compte, a primera vista, d’haver patit un robatori.

 

A més, un d’ells coincidia amb la descripció aportada per un testimoni, qui va identificar tant a ell com al vehicle en el qual anava per un robatori que va presenciar el 20 de maig. El testimoni va aportar una gravació realitzada amb el seu telèfon mòbil i en la qual es captava el cotxe utilitzat pels autors mentres fugien a alta velocitat.

 

Per tot açò, es va procedir a la detenció dels dos, que han passat a disposició judicial. Han quedat en llibertat amb càrrecs a l’espera de juí.

 

Un dels detinguts, a més, es trobava residint de manera il·legal en territori espanyol, per la qual cosa va quedar, també, a disposició de la Brigada d’Estrangeria de la Comissaria Local d’Elx de la Policia Nacional.

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.