Duque afirma que la vacuna del Covid-19 «té la mateixa seguretat que totes les altres»

 

El ministre de Ciència i Innovació, Pedro Duque, ha assegurat que tot el procés entorn de les vacunes contra el Covid-19 s’està fent amb els passos necessaris perquè totes les que s’oferisquen a la població siguen segures i eficaces. «No s’han saltat cap dels passos per a donar confiança en la seguretat», ha assenyalat a Efe el ministre, qui ha relatat que quan es pose en marxa l’autorització per part dels reguladors existiran unes condicions que caldrà complir.

 

Complint totes eixes condicions posades per l’Agència Europea del Medicament i per l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris «estarem davant d’un procés que té la mateixa seguretat que totes les altres vacunes que estan en el calendari».

 

Per al ministre, la rapidesa en el procés de creació té a vore amb el fet que s’han usat tecnologies de vacunació noves i que s’han fet assajos amb moltíssimes més persones del que normalment es fa per a obtindre dades abans. També que «els governs hem avançat els diners a les indústries perquè vagen fabricant i vagen posant en marxa les fàbriques amb eixos diners a compte de les vacunes que anàvem a comprar, cosa que mai s’havia fet».

 

«Eixos tres factors expliquen que les vacunes puguen ser segures però molt més ràpides», ha resumit el titular de Ciència, qui ha destacat també la concentració de recursos humans i econòmics.

Últimes notícies

Els sindicats exigixen a Educació avançar la negociació de la vaga docent a este efecte de setmana

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT reclamen a la Conselleria d'Educació que entregue ja el seu nou document i que la negociació sobre la vaga indefinida continue este cap de setmana.

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.