12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Duque afirma que la vacuna del Covid-19 «té la mateixa seguretat que totes les altres»

 

El ministre de Ciència i Innovació, Pedro Duque, ha assegurat que tot el procés entorn de les vacunes contra el Covid-19 s’està fent amb els passos necessaris perquè totes les que s’oferisquen a la població siguen segures i eficaces. «No s’han saltat cap dels passos per a donar confiança en la seguretat», ha assenyalat a Efe el ministre, qui ha relatat que quan es pose en marxa l’autorització per part dels reguladors existiran unes condicions que caldrà complir.

 

Complint totes eixes condicions posades per l’Agència Europea del Medicament i per l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris «estarem davant d’un procés que té la mateixa seguretat que totes les altres vacunes que estan en el calendari».

 

Per al ministre, la rapidesa en el procés de creació té a vore amb el fet que s’han usat tecnologies de vacunació noves i que s’han fet assajos amb moltíssimes més persones del que normalment es fa per a obtindre dades abans. També que «els governs hem avançat els diners a les indústries perquè vagen fabricant i vagen posant en marxa les fàbriques amb eixos diners a compte de les vacunes que anàvem a comprar, cosa que mai s’havia fet».

 

«Eixos tres factors expliquen que les vacunes puguen ser segures però molt més ràpides», ha resumit el titular de Ciència, qui ha destacat també la concentració de recursos humans i econòmics.

Últimes notícies

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.

La jutgessa manté en 230 les víctimes mortals de la dana i rebutja sumar dos morts

La instructora ha denegat incorporar com a víctimes mortals a un home i a una dona al no veure nexe causal amb la dana. També descarta una víctima per lesions psicològiques i ordena recuperar missatges sobre la gestió de l'emergència.