Duque afirma que la vacuna del Covid-19 «té la mateixa seguretat que totes les altres»

 

El ministre de Ciència i Innovació, Pedro Duque, ha assegurat que tot el procés entorn de les vacunes contra el Covid-19 s’està fent amb els passos necessaris perquè totes les que s’oferisquen a la població siguen segures i eficaces. «No s’han saltat cap dels passos per a donar confiança en la seguretat», ha assenyalat a Efe el ministre, qui ha relatat que quan es pose en marxa l’autorització per part dels reguladors existiran unes condicions que caldrà complir.

 

Complint totes eixes condicions posades per l’Agència Europea del Medicament i per l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris «estarem davant d’un procés que té la mateixa seguretat que totes les altres vacunes que estan en el calendari».

 

Per al ministre, la rapidesa en el procés de creació té a vore amb el fet que s’han usat tecnologies de vacunació noves i que s’han fet assajos amb moltíssimes més persones del que normalment es fa per a obtindre dades abans. També que «els governs hem avançat els diners a les indústries perquè vagen fabricant i vagen posant en marxa les fàbriques amb eixos diners a compte de les vacunes que anàvem a comprar, cosa que mai s’havia fet».

 

«Eixos tres factors expliquen que les vacunes puguen ser segures però molt més ràpides», ha resumit el titular de Ciència, qui ha destacat també la concentració de recursos humans i econòmics.

Últimes notícies

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.
FILMOTECA D'ESTIU