17.4 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Duque afirma que la vacuna del Covid-19 «té la mateixa seguretat que totes les altres»

 

El ministre de Ciència i Innovació, Pedro Duque, ha assegurat que tot el procés entorn de les vacunes contra el Covid-19 s’està fent amb els passos necessaris perquè totes les que s’oferisquen a la població siguen segures i eficaces. «No s’han saltat cap dels passos per a donar confiança en la seguretat», ha assenyalat a Efe el ministre, qui ha relatat que quan es pose en marxa l’autorització per part dels reguladors existiran unes condicions que caldrà complir.

 

Complint totes eixes condicions posades per l’Agència Europea del Medicament i per l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris «estarem davant d’un procés que té la mateixa seguretat que totes les altres vacunes que estan en el calendari».

 

Per al ministre, la rapidesa en el procés de creació té a vore amb el fet que s’han usat tecnologies de vacunació noves i que s’han fet assajos amb moltíssimes més persones del que normalment es fa per a obtindre dades abans. També que «els governs hem avançat els diners a les indústries perquè vagen fabricant i vagen posant en marxa les fàbriques amb eixos diners a compte de les vacunes que anàvem a comprar, cosa que mai s’havia fet».

 

«Eixos tres factors expliquen que les vacunes puguen ser segures però molt més ràpides», ha resumit el titular de Ciència, qui ha destacat també la concentració de recursos humans i econòmics.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebria 3.670 milions més en 2027 amb el nou model de finançament

La Comunitat Valenciana rebria 3.670 milions més en 2027 si s'aprova el nou sistema de finançament, un salt de quasi el 18%. S'insta el president a recaptar suports en el CPFF.

Corberán admet ràbia pel València en descens i recupera a Sadiq

El tècnic del València va assumir el moment exigent, va evitar parlar de permanència i va centrar el pla a sumar ja davant l'Elx. Va destacar l'estil arriscat del rival i la necessitat de fortalesa mental.

Feijóo afirma que Sánchez va suggerir a Mazón gestionar la dana des de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Mazón li va traslladar que Sánchez preferia que l'emergència per la dana es gestionara des de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa no es va declarar l'emergència nacional.

Nou model de finançament autonòmic: claus, xifres i calendari

Hisenda ha presentat la seua proposta per a reformar un sistema caducat des de fa dotze anys. El pla preveu més recursos, més cessió tributària i nous ajustos.

Robles condecora a la unitat de transports de l’Exèrcit pel seu paper en la dana

Margarita Robles ha condecorat a deu membres de l'Agrupació de Transports núm. 1 pel seu suport logístic durant la dana a València. Defensa ha destacat la seua capacitat de desplegament i la importància dels seus mitjans pesats per a restablir la mobilitat.

El Consell defén el compromís de Feijóo amb València abans, durant i després de la dana

Miguel Barrachina ha assegurat que Feijóo s'ha implicat amb la Comunitat Valenciana abans, durant i després de la dana i ha recordat el 'Pla València' de 12.000 milions que, segons diu, el Govern seguix sense executar. Ha evitat valorar detalls judicials i ha dirigit les seues crítiques al PSOE i a Diana Morant.

La Generalitat busca contactar amb la família del pres valencià alliberat a Veneçuela

El Consell ha confirmat l'alliberament a Veneçuela d'Ernesto Gorbe Cardona i està establint contacte amb la seua família. Exteriors ha confirmat l'excarceració de cinc espanyols dins d'un nombre important d'alliberaments.

El València dona per perduda la temporada de Diakhaby i buscarà un central en el mercat

El València assumix que Mouctar Diakhaby no tornarà esta temporada després de la seua operació muscular. Carlos Corberán fixa com a prioritat fitxar un central al gener.