17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Duque afirma que la vacuna del Covid-19 «té la mateixa seguretat que totes les altres»

 

El ministre de Ciència i Innovació, Pedro Duque, ha assegurat que tot el procés entorn de les vacunes contra el Covid-19 s’està fent amb els passos necessaris perquè totes les que s’oferisquen a la població siguen segures i eficaces. «No s’han saltat cap dels passos per a donar confiança en la seguretat», ha assenyalat a Efe el ministre, qui ha relatat que quan es pose en marxa l’autorització per part dels reguladors existiran unes condicions que caldrà complir.

 

Complint totes eixes condicions posades per l’Agència Europea del Medicament i per l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris «estarem davant d’un procés que té la mateixa seguretat que totes les altres vacunes que estan en el calendari».

 

Per al ministre, la rapidesa en el procés de creació té a vore amb el fet que s’han usat tecnologies de vacunació noves i que s’han fet assajos amb moltíssimes més persones del que normalment es fa per a obtindre dades abans. També que «els governs hem avançat els diners a les indústries perquè vagen fabricant i vagen posant en marxa les fàbriques amb eixos diners a compte de les vacunes que anàvem a comprar, cosa que mai s’havia fet».

 

«Eixos tres factors expliquen que les vacunes puguen ser segures però molt més ràpides», ha resumit el titular de Ciència, qui ha destacat també la concentració de recursos humans i econòmics.

Últimes notícies

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.

Pradas defén que va donar la cara en la causa de la DANA i retrau que uns altres reinicialitzen els seus mòbils

La exconsellera s'ha ratificat davant la jutgessa en un acarament amb José Manuel Cuenca i ha sostingut que va informar Presidència durant la DANA. Assegura que va trencar la indicació de no cridar al president, va aportar guasaps i crides, i que va actuar segons criteri tècnic.

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.