L’Ecoparc mòbil tornarà a recórrer els barris de Paterna per a continuar fomentant el reciclatge

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), en col·laboració amb l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus (Emtre), ha programat el calendari del recorregut que farà l’ecoparc mòbil durant 2021 pels diferents barris de la localitat.

 

Amb l’objectiu de fomentar el reciclatge entre els veïns de Paterna, s’han previst unes 20 visites del mini-ecoparc a diferents punts del nucli urbà, en Mas del Rosari, La Coma, a Bovalar, Lloma Llarga i La Canyada. La regidora de Servicis i Neteja, Merche Navarro, ha explicat que «volem continuar impulsant polítiques de reciclatge que ens convertisquen en una societat cada volta més sostenible, i acostar l’ecoparc als veïns del municipi és una manera de fomentar el reciclatge de molts residus domèstics que poden tindre altres usos i/o eliminar-los correctament per a no perjudicar el nostre entorn».

 

La instal·lació portàtil estava fins a dimecres en el Clot de Joan, en horari de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 19.00 hores. Les pròximes ubicacions seran el Mas del Rosari – La Coma en març, i La Canyada en abril, encara que des del consistori aniran informant de les ubicacions i horaris quan s’aproximen les dates d’arribada a cada barri.

 

El servici itinerant de l’ecoparc permet el reciclatge de fins a 40 classes de residus diferents com a piles, radiografies, medicament, xicotets electrodomèstics, cartutxos de tinta d’impressores o tèxtils. Per a això, la instal·lació compta amb dipòsits per a diferenciar els residus, i amb un sistema informàtic que facilita un registre d’informació sobre els residus que s’aboquen i els hàbits d’ús dels ciutadans. A demés, un operari de l’EMTRE es troba en tot moment en les instal·lacions per a atendre els dubtes que puguen tindre els veïns, i per a donar informació sobre com reciclar correctament algunes de les coses que tenim en casa.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.