L’Ecoparc mòbil tornarà a recórrer els barris de Paterna per a continuar fomentant el reciclatge

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), en col·laboració amb l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus (Emtre), ha programat el calendari del recorregut que farà l’ecoparc mòbil durant 2021 pels diferents barris de la localitat.

 

Amb l’objectiu de fomentar el reciclatge entre els veïns de Paterna, s’han previst unes 20 visites del mini-ecoparc a diferents punts del nucli urbà, en Mas del Rosari, La Coma, a Bovalar, Lloma Llarga i La Canyada. La regidora de Servicis i Neteja, Merche Navarro, ha explicat que «volem continuar impulsant polítiques de reciclatge que ens convertisquen en una societat cada volta més sostenible, i acostar l’ecoparc als veïns del municipi és una manera de fomentar el reciclatge de molts residus domèstics que poden tindre altres usos i/o eliminar-los correctament per a no perjudicar el nostre entorn».

 

La instal·lació portàtil estava fins a dimecres en el Clot de Joan, en horari de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 19.00 hores. Les pròximes ubicacions seran el Mas del Rosari – La Coma en març, i La Canyada en abril, encara que des del consistori aniran informant de les ubicacions i horaris quan s’aproximen les dates d’arribada a cada barri.

 

El servici itinerant de l’ecoparc permet el reciclatge de fins a 40 classes de residus diferents com a piles, radiografies, medicament, xicotets electrodomèstics, cartutxos de tinta d’impressores o tèxtils. Per a això, la instal·lació compta amb dipòsits per a diferenciar els residus, i amb un sistema informàtic que facilita un registre d’informació sobre els residus que s’aboquen i els hàbits d’ús dels ciutadans. A demés, un operari de l’EMTRE es troba en tot moment en les instal·lacions per a atendre els dubtes que puguen tindre els veïns, i per a donar informació sobre com reciclar correctament algunes de les coses que tenim en casa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.