L’Ecoparc mòbil tornarà a recórrer els barris de Paterna per a continuar fomentant el reciclatge

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), en col·laboració amb l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus (Emtre), ha programat el calendari del recorregut que farà l’ecoparc mòbil durant 2021 pels diferents barris de la localitat.

 

Amb l’objectiu de fomentar el reciclatge entre els veïns de Paterna, s’han previst unes 20 visites del mini-ecoparc a diferents punts del nucli urbà, en Mas del Rosari, La Coma, a Bovalar, Lloma Llarga i La Canyada. La regidora de Servicis i Neteja, Merche Navarro, ha explicat que «volem continuar impulsant polítiques de reciclatge que ens convertisquen en una societat cada volta més sostenible, i acostar l’ecoparc als veïns del municipi és una manera de fomentar el reciclatge de molts residus domèstics que poden tindre altres usos i/o eliminar-los correctament per a no perjudicar el nostre entorn».

 

La instal·lació portàtil estava fins a dimecres en el Clot de Joan, en horari de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 19.00 hores. Les pròximes ubicacions seran el Mas del Rosari – La Coma en març, i La Canyada en abril, encara que des del consistori aniran informant de les ubicacions i horaris quan s’aproximen les dates d’arribada a cada barri.

 

El servici itinerant de l’ecoparc permet el reciclatge de fins a 40 classes de residus diferents com a piles, radiografies, medicament, xicotets electrodomèstics, cartutxos de tinta d’impressores o tèxtils. Per a això, la instal·lació compta amb dipòsits per a diferenciar els residus, i amb un sistema informàtic que facilita un registre d’informació sobre els residus que s’aboquen i els hàbits d’ús dels ciutadans. A demés, un operari de l’EMTRE es troba en tot moment en les instal·lacions per a atendre els dubtes que puguen tindre els veïns, i per a donar informació sobre com reciclar correctament algunes de les coses que tenim en casa.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.