L’Ecoparc mòbil tornarà a recórrer els barris de Paterna per a continuar fomentant el reciclatge

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), en col·laboració amb l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus (Emtre), ha programat el calendari del recorregut que farà l’ecoparc mòbil durant 2021 pels diferents barris de la localitat.

 

Amb l’objectiu de fomentar el reciclatge entre els veïns de Paterna, s’han previst unes 20 visites del mini-ecoparc a diferents punts del nucli urbà, en Mas del Rosari, La Coma, a Bovalar, Lloma Llarga i La Canyada. La regidora de Servicis i Neteja, Merche Navarro, ha explicat que «volem continuar impulsant polítiques de reciclatge que ens convertisquen en una societat cada volta més sostenible, i acostar l’ecoparc als veïns del municipi és una manera de fomentar el reciclatge de molts residus domèstics que poden tindre altres usos i/o eliminar-los correctament per a no perjudicar el nostre entorn».

 

La instal·lació portàtil estava fins a dimecres en el Clot de Joan, en horari de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 19.00 hores. Les pròximes ubicacions seran el Mas del Rosari – La Coma en març, i La Canyada en abril, encara que des del consistori aniran informant de les ubicacions i horaris quan s’aproximen les dates d’arribada a cada barri.

 

El servici itinerant de l’ecoparc permet el reciclatge de fins a 40 classes de residus diferents com a piles, radiografies, medicament, xicotets electrodomèstics, cartutxos de tinta d’impressores o tèxtils. Per a això, la instal·lació compta amb dipòsits per a diferenciar els residus, i amb un sistema informàtic que facilita un registre d’informació sobre els residus que s’aboquen i els hàbits d’ús dels ciutadans. A demés, un operari de l’EMTRE es troba en tot moment en les instal·lacions per a atendre els dubtes que puguen tindre els veïns, i per a donar informació sobre com reciclar correctament algunes de les coses que tenim en casa.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.