7.7 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

L’Ecoparc mòbil tornarà a recórrer els barris de Paterna per a continuar fomentant el reciclatge

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), en col·laboració amb l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus (Emtre), ha programat el calendari del recorregut que farà l’ecoparc mòbil durant 2021 pels diferents barris de la localitat.

 

Amb l’objectiu de fomentar el reciclatge entre els veïns de Paterna, s’han previst unes 20 visites del mini-ecoparc a diferents punts del nucli urbà, en Mas del Rosari, La Coma, a Bovalar, Lloma Llarga i La Canyada. La regidora de Servicis i Neteja, Merche Navarro, ha explicat que «volem continuar impulsant polítiques de reciclatge que ens convertisquen en una societat cada volta més sostenible, i acostar l’ecoparc als veïns del municipi és una manera de fomentar el reciclatge de molts residus domèstics que poden tindre altres usos i/o eliminar-los correctament per a no perjudicar el nostre entorn».

 

La instal·lació portàtil estava fins a dimecres en el Clot de Joan, en horari de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 19.00 hores. Les pròximes ubicacions seran el Mas del Rosari – La Coma en març, i La Canyada en abril, encara que des del consistori aniran informant de les ubicacions i horaris quan s’aproximen les dates d’arribada a cada barri.

 

El servici itinerant de l’ecoparc permet el reciclatge de fins a 40 classes de residus diferents com a piles, radiografies, medicament, xicotets electrodomèstics, cartutxos de tinta d’impressores o tèxtils. Per a això, la instal·lació compta amb dipòsits per a diferenciar els residus, i amb un sistema informàtic que facilita un registre d’informació sobre els residus que s’aboquen i els hàbits d’ús dels ciutadans. A demés, un operari de l’EMTRE es troba en tot moment en les instal·lacions per a atendre els dubtes que puguen tindre els veïns, i per a donar informació sobre com reciclar correctament algunes de les coses que tenim en casa.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.