Educació demana dades als centres per a iniciar la vacunació del Covid-19 en els col·legis valencians

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Deport ha enviat una carta als centres educatius del territori valencià en la que sol·licita dades sobre el número de personal per a planificar adequadament el procés de vacunació.

 

L’organització inclou al personal docent adscrit, d’administració i servicis, d’atenció educativa, auxiliar de conversa, de pràctiques i treballadors externs que tenen contacte directe i habitual amb l’alumnat, com a treballadors de neteja, monitors de menjador i personal de cuina.

 

En l’escrit, la Conselleria sol·licita als centres que quantifiquen el número de persones que corresponen a cadascun d’ells. A demés, demana diferenciar, d’una banda, les persones amb data de naixement anterior a l’1 de gener de 1966 (majors de 55 anys) i, per un altre, aquelles amb data de naixement igual o posterior a l’1 de gener de 1966 (menors de 55 anys).

 

Un formulari disponible des d’este dilluns

Per este motiu, els directors dels centres hauran d’accedir a un formulari en línia, des d’este dilluns i fins dimecres que ve 3 de març a les 14.00 hores, a on hauran de precisar estes dades. Este imprès contindrà el codi de centre i el número de persones que correspon a cadascun d’ells.

 

Per a calcular el número de persones que correspon a cada centre educatiu, es comptabilitzarà, en primer lloc, el personal docent adscrit en el centre que treballe en este moment. També ho farà el que estiga en incapacitat temporal. Per contra, no es computaran les persones que estan en comissió de servicis fora d’eixe centre, en servicis especials o en excedència.

 

En segon lloc, el personal d’administració i servicis (administratiu, auxiliar de gestió, auxiliar de servicis, subaltern, ajudant de manteniment, personal de cuina i de neteja) i el personal d’atenció educativa (fisioterapeuta, personal educador d’educació especial i d’educació infantil, personal tècnic de gestió de suport de llengua de signes, treballadors socials).

 

Inclouen al personal de conversa i de pràctiques en el procés de vacunació

En este aspecte, la Conselleria establix que es computarà el personal adscrit en el centre que treballe en eixe moment, així com el que estiga en incapacitat temporal.

 

Finalment, Educació també inclou al personal auxiliar de conversa i de pràctiques i al personal extern que presta servicis per al centre i que té contacte directe i habitual amb l’alumnat.

 

Este últim bloc està conformat pel personal treballador de l’empresa de neteja, monitors de menjador i personal de cuina, treballadors del servici de bar-cafeteria i empleats de l’empresa de transport (conductors, monitors i acompanyants). Este últim cas es comptabilitzarà únicament quan el centre educatiu siga el destí final del trajecte, precisa l’escrit.

 

Segona fase: introduir les dades personals

Amb totes estes dades, Educació organitzarà el procés de vacunació en els llocs determinats per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

En una segona fase, la Conselleria sol·licitarà informació de les persones comptabilitzades en cada centre, per al que, durant la segona setmana de març, hauran d’introduir-se en un nou mòdul dades com el DNI, nom i cognoms, any de naixement, SIP, municipi i telèfon mòbil de tot el personal comptabilitzat pel centre.

 

Posteriorment, es comunicarà el lloc i l’hora a la que ha d’acudir tot el personal per a procedir a la seua vacunació.

Últimes notícies

El Valencia afronta contra l Eldense el segon amistós de la pretemporada a Paterna

El Valencia disputa este dimecres a les 20.00 hores, a l Estadi Antonio Puchades de Paterna, el segon amistós de la pretemporada contra l Eldense, nou equip de Segona Divisió.

Investiguen com a crim masclista la mort d’una dona en una vivenda d’Almoradí

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 56 anys en una vivenda del centre d’Almoradí i ha detingut el seu marit, de 61 anys, com a sospitós.

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.

L’ocupació turística puja un 4,3 % en juny a la Comunitat Valenciana amb 9.556 afiliats més

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al juny l’augment d’afiliació turística a Espanya, amb 9.556 treballadors més i un creixement del 4,3 %. A nivell estatal, el sector suma ja més de tres milions d’afiliats i representa el 13,7 % de l’ocupació total.

El primer mes d’estiu deixa 238 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la xifra més alta des de 2015

El Sistema MoMo ha estimat 238 morts atribuïbles a la calor entre el 21 de juny i el 20 de juliol a la Comunitat Valenciana, el registre més alt des que hi ha dades (2015), amb especial impacte a la província d’Alacant.

Ferrán Torres fa història i bat tots els rècords valencians amb Espanya al Mundial 2026

Ferrán Torres, autor del gol decisiu en la final del Mundial 2026 davant l’Argentina, s’ha convertit en el futbolista valencià amb més partits, gols i fites assolides amb la selecció espanyola.

L’Escut d’Or de les Habaneras reconeix Francisco Andréu com a memòria viva del certamen de Torrevieja

El Certamen Coral Internacional de Habaneras i Polifonia de Torrevieja ha lliurat l’Escut d’Or a Francisco Andréu, participant de la primera edició i nebot del compositor de la popular habanera 'Torrevieja'. La segona vetlada ha reunit sis corals locals i ha servit també per anunciar la creació de dues noves places de jutges al partit judicial de Torrevieja.