Educació envia als centres mascaretes transparents per a millorar l’atenció a l’alumnat amb problemes auditius

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat l’enviament de 3.458 mascaretes transparents i 3.458 pantalles facials destinades al professorat dels centres sostinguts amb fons públics que atén l’alumnat que necessita reforç d’audició i llenguatge, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Este material el rebran els 602 centres d’Educació Especial, centres ordinaris amb unitats específiques d’Educació Especial, com les aules CyL, centres ordinaris que tenen escolaritzat alumnat amb pèrdua auditiva, i els equips dels Servicis Psicopedagògics Escolars (SPE).

 

El conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha destacat que estes mascaretes transparents permetran la visualització dels moviments de la boca i músculs facials del personal educatiu, al mateix temps que actuen com un element de protecció sanitària, amb el que «es treballarà millor amb l’alumnat que necessita reforç d’audició i llenguatge».

 

En eixe sentit, ha assenyalat que ja havíem detectat que l’ús obligatori de mascaretes en les aules suposa en alguns casos «una barrera perquè el professorat puga comunicar-se amb l’alumnat d’audició i llenguatge». Per això, ha recalcat que s’ha conseguit l’autorització de mascaretes transparents perquè el professorat les puga usar en eixos casos.

Últimes notícies

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.

Els taxistes es concentraran el 17 de juny en Les Corts contra el nou decret de mobilitat

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana han convocat per al 17 de juny una protesta en Les Corts contra el nou decret llei de mobilitat, que consideren una liberalització encoberta del servici i una porta d’entrada per a més de 2.000 VTC.