16.6 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Educació envia als centres mascaretes transparents per a millorar l’atenció a l’alumnat amb problemes auditius

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat l’enviament de 3.458 mascaretes transparents i 3.458 pantalles facials destinades al professorat dels centres sostinguts amb fons públics que atén l’alumnat que necessita reforç d’audició i llenguatge, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Este material el rebran els 602 centres d’Educació Especial, centres ordinaris amb unitats específiques d’Educació Especial, com les aules CyL, centres ordinaris que tenen escolaritzat alumnat amb pèrdua auditiva, i els equips dels Servicis Psicopedagògics Escolars (SPE).

 

El conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha destacat que estes mascaretes transparents permetran la visualització dels moviments de la boca i músculs facials del personal educatiu, al mateix temps que actuen com un element de protecció sanitària, amb el que «es treballarà millor amb l’alumnat que necessita reforç d’audició i llenguatge».

 

En eixe sentit, ha assenyalat que ja havíem detectat que l’ús obligatori de mascaretes en les aules suposa en alguns casos «una barrera perquè el professorat puga comunicar-se amb l’alumnat d’audició i llenguatge». Per això, ha recalcat que s’ha conseguit l’autorització de mascaretes transparents perquè el professorat les puga usar en eixos casos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.