12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Educació envia als centres mascaretes transparents per a millorar l’atenció a l’alumnat amb problemes auditius

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat l’enviament de 3.458 mascaretes transparents i 3.458 pantalles facials destinades al professorat dels centres sostinguts amb fons públics que atén l’alumnat que necessita reforç d’audició i llenguatge, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Este material el rebran els 602 centres d’Educació Especial, centres ordinaris amb unitats específiques d’Educació Especial, com les aules CyL, centres ordinaris que tenen escolaritzat alumnat amb pèrdua auditiva, i els equips dels Servicis Psicopedagògics Escolars (SPE).

 

El conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha destacat que estes mascaretes transparents permetran la visualització dels moviments de la boca i músculs facials del personal educatiu, al mateix temps que actuen com un element de protecció sanitària, amb el que «es treballarà millor amb l’alumnat que necessita reforç d’audició i llenguatge».

 

En eixe sentit, ha assenyalat que ja havíem detectat que l’ús obligatori de mascaretes en les aules suposa en alguns casos «una barrera perquè el professorat puga comunicar-se amb l’alumnat d’audició i llenguatge». Per això, ha recalcat que s’ha conseguit l’autorització de mascaretes transparents perquè el professorat les puga usar en eixos casos.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.