Educació envia als centres mascaretes transparents per a millorar l’atenció a l’alumnat amb problemes auditius

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat l’enviament de 3.458 mascaretes transparents i 3.458 pantalles facials destinades al professorat dels centres sostinguts amb fons públics que atén l’alumnat que necessita reforç d’audició i llenguatge, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Este material el rebran els 602 centres d’Educació Especial, centres ordinaris amb unitats específiques d’Educació Especial, com les aules CyL, centres ordinaris que tenen escolaritzat alumnat amb pèrdua auditiva, i els equips dels Servicis Psicopedagògics Escolars (SPE).

 

El conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha destacat que estes mascaretes transparents permetran la visualització dels moviments de la boca i músculs facials del personal educatiu, al mateix temps que actuen com un element de protecció sanitària, amb el que «es treballarà millor amb l’alumnat que necessita reforç d’audició i llenguatge».

 

En eixe sentit, ha assenyalat que ja havíem detectat que l’ús obligatori de mascaretes en les aules suposa en alguns casos «una barrera perquè el professorat puga comunicar-se amb l’alumnat d’audició i llenguatge». Per això, ha recalcat que s’ha conseguit l’autorització de mascaretes transparents perquè el professorat les puga usar en eixos casos.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.