10 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Educació envia als centres mascaretes transparents per a millorar l’atenció a l’alumnat amb problemes auditius

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat l’enviament de 3.458 mascaretes transparents i 3.458 pantalles facials destinades al professorat dels centres sostinguts amb fons públics que atén l’alumnat que necessita reforç d’audició i llenguatge, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Este material el rebran els 602 centres d’Educació Especial, centres ordinaris amb unitats específiques d’Educació Especial, com les aules CyL, centres ordinaris que tenen escolaritzat alumnat amb pèrdua auditiva, i els equips dels Servicis Psicopedagògics Escolars (SPE).

 

El conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha destacat que estes mascaretes transparents permetran la visualització dels moviments de la boca i músculs facials del personal educatiu, al mateix temps que actuen com un element de protecció sanitària, amb el que «es treballarà millor amb l’alumnat que necessita reforç d’audició i llenguatge».

 

En eixe sentit, ha assenyalat que ja havíem detectat que l’ús obligatori de mascaretes en les aules suposa en alguns casos «una barrera perquè el professorat puga comunicar-se amb l’alumnat d’audició i llenguatge». Per això, ha recalcat que s’ha conseguit l’autorització de mascaretes transparents perquè el professorat les puga usar en eixos casos.

Últimes notícies

Albacete porta la seua cuina a Dénia per a reforçar la seua marca gastronòmica

Albacete ha presentat a Dénia un recorregut per la seua cuina tradicional i contemporània davant més d'un centenar de professionals. L'acció busca impulsar la Marca Albacete i atraure turisme de proximitat.

Pocs núvols i vent fluix, amb temperatures en descens en la Comunitat Valenciana

Jornada estable amb cel poc nuvolós i descens tèrmic. Demà augmentaran els intervals de núvols, amb baixa probabilitat de ruixats en el litoral d'Alacant a la vesprada

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.