Els transportistes suspenen la vaga de manera temporal després de 20 dies de parada

La Plataforma de Defensa del Sector del Transport ha acordat “suspendre temporalment” la vaga de transportistes que va començar el 14 de març. Així ho han decidit després de 20 dies de mobilitzacions en reunir-se aquest dissabte en una assemblea celebrada a Madrid a la qual han acudit un centenar de transportistes de tota Espanya.

La pujada de preus del carburant i les precàries condicions laborals són els motius que porten a vaga als transportistes. Un augment del preu que s’ha disparat arran de la guerra a Ucraïna.

Enfront d’aquesta situació el Govern impulsà un paquet que inclou una trentena de propostes que aconsegueixen una quantia de més de 1.000 milions d’euros. Entre aquestes, destaca un descompte de 20 cèntims per litre en combustible per al sector que inclou gasoil, gasolina, gas i adBlue, dels quals l’Estat aportarà 15 cèntims i les petrolieres un mínim de 5 cèntims per litre.

Aquestes mesures sembla que comencen a apaivagar als transportistes, encara que el líder de la Plataforma, Manuel Hernández, apunta que és el moment de “ser intel·ligent” i de “saber administrar la força” per a “donar el segon cop, que arribarà”.

Adverteixen des de l’organització que reprendran la vaga quan consideren oportú i que amb la “pausa” acordada aquest dissabte, la Plataforma busca organitzar-se millor per a “representar al treballador”.

Últimes notícies

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.