Els transportistes suspenen la vaga de manera temporal després de 20 dies de parada

La Plataforma de Defensa del Sector del Transport ha acordat “suspendre temporalment” la vaga de transportistes que va començar el 14 de març. Així ho han decidit després de 20 dies de mobilitzacions en reunir-se aquest dissabte en una assemblea celebrada a Madrid a la qual han acudit un centenar de transportistes de tota Espanya.

La pujada de preus del carburant i les precàries condicions laborals són els motius que porten a vaga als transportistes. Un augment del preu que s’ha disparat arran de la guerra a Ucraïna.

Enfront d’aquesta situació el Govern impulsà un paquet que inclou una trentena de propostes que aconsegueixen una quantia de més de 1.000 milions d’euros. Entre aquestes, destaca un descompte de 20 cèntims per litre en combustible per al sector que inclou gasoil, gasolina, gas i adBlue, dels quals l’Estat aportarà 15 cèntims i les petrolieres un mínim de 5 cèntims per litre.

Aquestes mesures sembla que comencen a apaivagar als transportistes, encara que el líder de la Plataforma, Manuel Hernández, apunta que és el moment de “ser intel·ligent” i de “saber administrar la força” per a “donar el segon cop, que arribarà”.

Adverteixen des de l’organització que reprendran la vaga quan consideren oportú i que amb la “pausa” acordada aquest dissabte, la Plataforma busca organitzar-se millor per a “representar al treballador”.

Últimes notícies

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.