Elx alerta que la pressió hospitalària és «insuportable» i demana reduir el contacte social

 

L’alcalde d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), Carlos González, ha manifestat este dilluns la seua preocupació davant de l’increment «substancial i alarmant» de contagis en la localitat per Covid-19. D’eixa manera, ha alertat que a hores d’ara la pressió hospitalària és «insuportable», pel que ha fet una crida al fet que reduir «al màxim» el contacte social.

 

«Estem vivint una situació extremadament complicada. Ens trobem prop del col·lapse», ha assenyalat González en un comunicat municipal. A demés, el primer edil ha exposat que en els últims set dies el número d’ingressats en UCI «ha crescut un 52%, mentres que en planta han augmentat un 93%».

 

Per això, el primer edil ha advertit que amb este ritme de creixement «en molt pocs dies podríem estar en una situació en la que el nostre sistema sanitari no podria suportar la demanda assistencial derivada de la pandèmia». D’altra banda, ha reconegut la «gran faena» de l’exèrcit de Terra amb la seua unitat NBQ a la ciutat il·licitana després de la intervenció que ha dut a terme en l’Asil de San José, a on un total de 20 militars han acudit a desinfectar el centre.

 

Acord amb les residències del municipi

En la mateixa línia, l’Ajuntament ha comunicat que s’ha conseguit un acord amb les cinc residències d’ancians d’Elx per a fer trobades de coordinació periòdiques, amb la intenció de «millorar la gestió de les seues necessitats» en l’actual context de pandèmia.

 

L’augment dels contagis ha motivat al consistori a oferir a les residències una coordinació única per a «millorar l’eficàcia de resultats». D’esta manera, s’organitzaran en l’edifici municipal reunions conjuntes de coordinació amb representants de les cinc residències d’ancians que hi ha a Elx: Sènior, Domusvi l’Aljub, Domusvi Carrús, Residència de la 3a Edat d’Altabix i l’Asil de San José.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.