Elx alerta que la pressió hospitalària és «insuportable» i demana reduir el contacte social

 

L’alcalde d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), Carlos González, ha manifestat este dilluns la seua preocupació davant de l’increment «substancial i alarmant» de contagis en la localitat per Covid-19. D’eixa manera, ha alertat que a hores d’ara la pressió hospitalària és «insuportable», pel que ha fet una crida al fet que reduir «al màxim» el contacte social.

 

«Estem vivint una situació extremadament complicada. Ens trobem prop del col·lapse», ha assenyalat González en un comunicat municipal. A demés, el primer edil ha exposat que en els últims set dies el número d’ingressats en UCI «ha crescut un 52%, mentres que en planta han augmentat un 93%».

 

Per això, el primer edil ha advertit que amb este ritme de creixement «en molt pocs dies podríem estar en una situació en la que el nostre sistema sanitari no podria suportar la demanda assistencial derivada de la pandèmia». D’altra banda, ha reconegut la «gran faena» de l’exèrcit de Terra amb la seua unitat NBQ a la ciutat il·licitana després de la intervenció que ha dut a terme en l’Asil de San José, a on un total de 20 militars han acudit a desinfectar el centre.

 

Acord amb les residències del municipi

En la mateixa línia, l’Ajuntament ha comunicat que s’ha conseguit un acord amb les cinc residències d’ancians d’Elx per a fer trobades de coordinació periòdiques, amb la intenció de «millorar la gestió de les seues necessitats» en l’actual context de pandèmia.

 

L’augment dels contagis ha motivat al consistori a oferir a les residències una coordinació única per a «millorar l’eficàcia de resultats». D’esta manera, s’organitzaran en l’edifici municipal reunions conjuntes de coordinació amb representants de les cinc residències d’ancians que hi ha a Elx: Sènior, Domusvi l’Aljub, Domusvi Carrús, Residència de la 3a Edat d’Altabix i l’Asil de San José.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.