16.3 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

L’empresa Magrudis sabia des de febrer que la seua carn entatxonada tenia listèria

 

El grup Laboratorios Microal SCL ha remés al Jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla, organisme que ha iniciat una investigació per a aclarir si hi ha responsabilitat penal davant de l’alerta sanitària per listeriosi, que ha afectat a més de 200 persones i ha provocat tres defuncions, un informe que reflectix que una mostra d’un lot de carn ‘La Mechá’ de l’empresa Magrudis va donar positiu per listèria el passat mes de febrer.

 

Segons han informat fonts judicials a Europa Press, l’informe remés, que ha sigut admés per a avançar en la investigació per la jutge instructora Pilar Ordóñez, indica que es va avisar «dins del termini i en la forma escaient» a Magrudis de la contaminació dels seus productes pel bacteri ‘listeria monocytogenes’, tal com ha indicat este divendres el diari ‘ABC’.

 

De fet, en l’acte d’admissió a tràmit de la querella interposada per Facua-Consumidors en Acció contra Magrudis i els seus responsables, al que va tindre accés Europa Press, la magistrada indica que eixe informe, que va ser aportat el passat 10 de setembre, s’unisca a les diligències d’investigació a més de què es facilite còpia del mateix als agents de la Unitat Central Operativa de Medi Ambient (Ucoma) de la Guàrdia Civil, organisme encarregat de la investigació.

 

Cal apuntar que el jutjat va admetre a tràmit la querella de Facua totes les voltes que els fets denunciats pogueren ser constitutius d’un delicte contra la salut pública i lesions. D’esta manera, s’han iniciat diligències per a esclarir els fets i destriar si se cita com a investigats als responsables de Magrudis.

 

Per part seua, Facua ha indicat que aportarà documentació per a que la investigació abaste també els delictes d’avortament i homicidi, sense perjudici d’uns altres que pogueren determinar-se al llarg de la instrucció de la causa.

 

Junta exerceix l’acusació particular

D’una altra part, la Junta d’Andalusia s’ha personat este passat dijous en el jutjat instructor com a acusació particular contra l’empresa Magrudis, tal com va anunciar el conseller andalús de Salut i Família, Jesús Aguirre, qui va criticar que la falta d’«autocontrol» d’eixa empresa va obligar a decretar una alerta sanitària per listeriosi.

 

«No han fet els deures, no han funcionat com havien de funcionar i ens vam vore obligats a activar una alerta sanitària», va indicar en declaracions als periodistes Aguirre, qui va remarcar que ja no queda cap afectat pel brot ingressat en l’UCI.

 

Denúncies davant la Fiscalia

A principis d’este mes, la Fiscalia de Sevilla va acordar tancar les tres investigacions que havia iniciat per les denúncies presentades pel brot de listeriosi i traslladar, d’eixa manera, la investigació al Jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla per a unir-la a les diligències que este òrgan judicial manté obertes després de les denúncies presentades per particulars afectats.

 

Segons va informar la Fiscalia Superior d’Andalusia en un comunicat, després d’investigar les denúncies presentades per la Conselleria de Salut i Família i l’Ajuntament de Sevilla, la Fiscalia de Sevilla va remetre les seues conclusions a l’òrgan responsable de la instrucció d’investigació.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

L’esquerra d’Alacant urgix al PP a fixar data per a la comissió per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han urgit a Luis Barcala a convocar ja la comissió que investigarà l'adjudicació de 140 VPP a la Platja de Sant Joan. També han avançat mesures de vivenda per al pròxim ple.

L’avís per vent puja a roig a Castelló amb ratxes de fins a 140 km/h este dissabte

Aemet ha elevat a roig l'avís per vent a Castelló, amb ratxes de 140 km/h a l'interior i 130 km/h en el litoral. Alacant i València activen avisos taronja i groc.

Marcelino avisa d’un dol ajustat davant un Getafe que concedix poc

El tècnic del Vila-real preveu un partit exigent en el camp del Getafe, destaca la solidesa del rival i reclama equilibri i eficàcia per a sostindre la gran temporada.

Un alt càrrec d’Emergències declara que el risc en la presa de Forata li va recordar la pantanada de Tous

Raúl Quílez ha atestat que el perill en la presa de Forata li va recordar el trencament de Tous. Ha detallat el debat intern sobre l'És-Alert i els dubtes sobre el confinament.

La Generalitat instal·la les primeres gàbies per al control de senglars al Millars

La Generalitat ha desplegat cinc gàbies homologades en la desembocadura del Millars per a reduir una densitat rècord de senglars i contindre el risc sanitari. El pla s'integra en 14 zones prioritàries i reforça el seguiment amb fototrampeo.

Un alt càrrec d’Emergències declara que el risc en la presa de Forata li va recordar la pantanada de Tous

Raúl Quílez, director general d'Innovació en Emergències, ha declarat davant la jutgessa de la DANA que l'avís sobre Forata li va evocar la catàstrofe de 1982. El seu testimoniatge detalla l'activació del Cecopi i les dificultats operatives prèvies.

Deu detinguts en desarticular una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que traficava amb gasos fluorats en diverses províncies, amb deu detinguts i 17 investigats. La trama introduïa material de Xinesa via Marroc, Turquia i països de l'oest de la UE, evadint quotes i impostos.

La sinistralitat laboral deixa 80 morts en 2025 en la Comunitat Valenciana, 31 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 80 morts per accidents laborals en 2025, 31 menys que en 2024. El descens es va compassar a la caiguda nacional, encara que els desplaçaments al treball només van repuntar en el conjunt d'Espanya.