L’empresa Magrudis sabia des de febrer que la seua carn entatxonada tenia listèria

 

El grup Laboratorios Microal SCL ha remés al Jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla, organisme que ha iniciat una investigació per a aclarir si hi ha responsabilitat penal davant de l’alerta sanitària per listeriosi, que ha afectat a més de 200 persones i ha provocat tres defuncions, un informe que reflectix que una mostra d’un lot de carn ‘La Mechá’ de l’empresa Magrudis va donar positiu per listèria el passat mes de febrer.

 

Segons han informat fonts judicials a Europa Press, l’informe remés, que ha sigut admés per a avançar en la investigació per la jutge instructora Pilar Ordóñez, indica que es va avisar «dins del termini i en la forma escaient» a Magrudis de la contaminació dels seus productes pel bacteri ‘listeria monocytogenes’, tal com ha indicat este divendres el diari ‘ABC’.

 

De fet, en l’acte d’admissió a tràmit de la querella interposada per Facua-Consumidors en Acció contra Magrudis i els seus responsables, al que va tindre accés Europa Press, la magistrada indica que eixe informe, que va ser aportat el passat 10 de setembre, s’unisca a les diligències d’investigació a més de què es facilite còpia del mateix als agents de la Unitat Central Operativa de Medi Ambient (Ucoma) de la Guàrdia Civil, organisme encarregat de la investigació.

 

Cal apuntar que el jutjat va admetre a tràmit la querella de Facua totes les voltes que els fets denunciats pogueren ser constitutius d’un delicte contra la salut pública i lesions. D’esta manera, s’han iniciat diligències per a esclarir els fets i destriar si se cita com a investigats als responsables de Magrudis.

 

Per part seua, Facua ha indicat que aportarà documentació per a que la investigació abaste també els delictes d’avortament i homicidi, sense perjudici d’uns altres que pogueren determinar-se al llarg de la instrucció de la causa.

 

Junta exerceix l’acusació particular

D’una altra part, la Junta d’Andalusia s’ha personat este passat dijous en el jutjat instructor com a acusació particular contra l’empresa Magrudis, tal com va anunciar el conseller andalús de Salut i Família, Jesús Aguirre, qui va criticar que la falta d’«autocontrol» d’eixa empresa va obligar a decretar una alerta sanitària per listeriosi.

 

«No han fet els deures, no han funcionat com havien de funcionar i ens vam vore obligats a activar una alerta sanitària», va indicar en declaracions als periodistes Aguirre, qui va remarcar que ja no queda cap afectat pel brot ingressat en l’UCI.

 

Denúncies davant la Fiscalia

A principis d’este mes, la Fiscalia de Sevilla va acordar tancar les tres investigacions que havia iniciat per les denúncies presentades pel brot de listeriosi i traslladar, d’eixa manera, la investigació al Jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla per a unir-la a les diligències que este òrgan judicial manté obertes després de les denúncies presentades per particulars afectats.

 

Segons va informar la Fiscalia Superior d’Andalusia en un comunicat, després d’investigar les denúncies presentades per la Conselleria de Salut i Família i l’Ajuntament de Sevilla, la Fiscalia de Sevilla va remetre les seues conclusions a l’òrgan responsable de la instrucció d’investigació.

 

També pots llegir…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.