L’empresa Magrudis sabia des de febrer que la seua carn entatxonada tenia listèria

 

El grup Laboratorios Microal SCL ha remés al Jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla, organisme que ha iniciat una investigació per a aclarir si hi ha responsabilitat penal davant de l’alerta sanitària per listeriosi, que ha afectat a més de 200 persones i ha provocat tres defuncions, un informe que reflectix que una mostra d’un lot de carn ‘La Mechá’ de l’empresa Magrudis va donar positiu per listèria el passat mes de febrer.

 

Segons han informat fonts judicials a Europa Press, l’informe remés, que ha sigut admés per a avançar en la investigació per la jutge instructora Pilar Ordóñez, indica que es va avisar «dins del termini i en la forma escaient» a Magrudis de la contaminació dels seus productes pel bacteri ‘listeria monocytogenes’, tal com ha indicat este divendres el diari ‘ABC’.

 

De fet, en l’acte d’admissió a tràmit de la querella interposada per Facua-Consumidors en Acció contra Magrudis i els seus responsables, al que va tindre accés Europa Press, la magistrada indica que eixe informe, que va ser aportat el passat 10 de setembre, s’unisca a les diligències d’investigació a més de què es facilite còpia del mateix als agents de la Unitat Central Operativa de Medi Ambient (Ucoma) de la Guàrdia Civil, organisme encarregat de la investigació.

 

Cal apuntar que el jutjat va admetre a tràmit la querella de Facua totes les voltes que els fets denunciats pogueren ser constitutius d’un delicte contra la salut pública i lesions. D’esta manera, s’han iniciat diligències per a esclarir els fets i destriar si se cita com a investigats als responsables de Magrudis.

 

Per part seua, Facua ha indicat que aportarà documentació per a que la investigació abaste també els delictes d’avortament i homicidi, sense perjudici d’uns altres que pogueren determinar-se al llarg de la instrucció de la causa.

 

Junta exerceix l’acusació particular

D’una altra part, la Junta d’Andalusia s’ha personat este passat dijous en el jutjat instructor com a acusació particular contra l’empresa Magrudis, tal com va anunciar el conseller andalús de Salut i Família, Jesús Aguirre, qui va criticar que la falta d’«autocontrol» d’eixa empresa va obligar a decretar una alerta sanitària per listeriosi.

 

«No han fet els deures, no han funcionat com havien de funcionar i ens vam vore obligats a activar una alerta sanitària», va indicar en declaracions als periodistes Aguirre, qui va remarcar que ja no queda cap afectat pel brot ingressat en l’UCI.

 

Denúncies davant la Fiscalia

A principis d’este mes, la Fiscalia de Sevilla va acordar tancar les tres investigacions que havia iniciat per les denúncies presentades pel brot de listeriosi i traslladar, d’eixa manera, la investigació al Jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla per a unir-la a les diligències que este òrgan judicial manté obertes després de les denúncies presentades per particulars afectats.

 

Segons va informar la Fiscalia Superior d’Andalusia en un comunicat, després d’investigar les denúncies presentades per la Conselleria de Salut i Família i l’Ajuntament de Sevilla, la Fiscalia de Sevilla va remetre les seues conclusions a l’òrgan responsable de la instrucció d’investigació.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Cinc mil aficionats omplin el Roig Arena en una festa històrica del Valencia Basket amb regust de comiat

El Valencia Basket ha celebrat el segon títol de la Lliga Endesa al Roig Arena davant de cinc mil aficionats en un acte ple d’eufòria, missatges de gratitud i un clar aire de comiat per possibles eixides com la de Jean Montero.

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.