L’empresa Magrudis sabia des de febrer que la seua carn entatxonada tenia listèria

 

El grup Laboratorios Microal SCL ha remés al Jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla, organisme que ha iniciat una investigació per a aclarir si hi ha responsabilitat penal davant de l’alerta sanitària per listeriosi, que ha afectat a més de 200 persones i ha provocat tres defuncions, un informe que reflectix que una mostra d’un lot de carn ‘La Mechá’ de l’empresa Magrudis va donar positiu per listèria el passat mes de febrer.

 

Segons han informat fonts judicials a Europa Press, l’informe remés, que ha sigut admés per a avançar en la investigació per la jutge instructora Pilar Ordóñez, indica que es va avisar «dins del termini i en la forma escaient» a Magrudis de la contaminació dels seus productes pel bacteri ‘listeria monocytogenes’, tal com ha indicat este divendres el diari ‘ABC’.

 

De fet, en l’acte d’admissió a tràmit de la querella interposada per Facua-Consumidors en Acció contra Magrudis i els seus responsables, al que va tindre accés Europa Press, la magistrada indica que eixe informe, que va ser aportat el passat 10 de setembre, s’unisca a les diligències d’investigació a més de què es facilite còpia del mateix als agents de la Unitat Central Operativa de Medi Ambient (Ucoma) de la Guàrdia Civil, organisme encarregat de la investigació.

 

Cal apuntar que el jutjat va admetre a tràmit la querella de Facua totes les voltes que els fets denunciats pogueren ser constitutius d’un delicte contra la salut pública i lesions. D’esta manera, s’han iniciat diligències per a esclarir els fets i destriar si se cita com a investigats als responsables de Magrudis.

 

Per part seua, Facua ha indicat que aportarà documentació per a que la investigació abaste també els delictes d’avortament i homicidi, sense perjudici d’uns altres que pogueren determinar-se al llarg de la instrucció de la causa.

 

Junta exerceix l’acusació particular

D’una altra part, la Junta d’Andalusia s’ha personat este passat dijous en el jutjat instructor com a acusació particular contra l’empresa Magrudis, tal com va anunciar el conseller andalús de Salut i Família, Jesús Aguirre, qui va criticar que la falta d’«autocontrol» d’eixa empresa va obligar a decretar una alerta sanitària per listeriosi.

 

«No han fet els deures, no han funcionat com havien de funcionar i ens vam vore obligats a activar una alerta sanitària», va indicar en declaracions als periodistes Aguirre, qui va remarcar que ja no queda cap afectat pel brot ingressat en l’UCI.

 

Denúncies davant la Fiscalia

A principis d’este mes, la Fiscalia de Sevilla va acordar tancar les tres investigacions que havia iniciat per les denúncies presentades pel brot de listeriosi i traslladar, d’eixa manera, la investigació al Jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla per a unir-la a les diligències que este òrgan judicial manté obertes després de les denúncies presentades per particulars afectats.

 

Segons va informar la Fiscalia Superior d’Andalusia en un comunicat, després d’investigar les denúncies presentades per la Conselleria de Salut i Família i l’Ajuntament de Sevilla, la Fiscalia de Sevilla va remetre les seues conclusions a l’òrgan responsable de la instrucció d’investigació.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.