L’empresa valenciana Bioinicia i el CSIC creen la primera mascareta biodegradable

 

L’empresa valenciana Bionicia i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) han creat Proveil Biomask, la primera mascareta biodegradable, que té la mateixa tecnologia de nanofibres que les mascaretes actuals però que «en usar-la i rebutjar-la, afectarà molt menys el planeta».

 

L’investigador del CSIC que ha creat el filtre de Proveil, José María Lagarón, ha destacat: «L’objectiu és que després de ser usades, la gent les puga afegir al contenidor marró de la matèria orgànica, perquè o bé s’emporten a l’abocador i allí és bio degraden en terra, o bé s’emporten a les plantes de compostatge industrial per a bio degradar-se amb la resta de la matèria orgànica».

 

«El cos d’estes mascaretes es transformarà en aigua i abonament, pel que recomanem, com s’hauria de fer amb totes les mascaretes, separar del cos de la mascareta les gomes de les orelles, que no són compostables i el clip nasal per al seu reciclatge», ha assenyalat en un comunicat remés este dimecres per l’empresa valenciana.

 

Part dels beneficis, per a les investigacions del CSIC

Lagarón ha explicat que esta creació es basa en la línia de desenrotllament i de compromisos que s’ha adquirit amb les institucions públiques que els han cofinançat, inicialment, per a resoldre el problema del subministrament d’equips de protecció individual.

 

La directora de Màrqueting de Bionicia, Paola Dezi, per part seua, ha manifestat: «Creiem que la salut de la població no és alguna cosa a tindre en compte només a curt termini, sinó que és alguna cosa sobre el que hauríem de treballar dia rere dia. Per este motiu, traurem al mercat la primera mascareta de cos totalment biodegradable, fins i tot en el medi ambient».

 

Segons esta empresa, estes noves mascaretes biodegradables compten amb una eficàcia de filtració bacteriana superior a un 92% i una eficiència de filtració d’aerosols superior a un 85%. A denés, part dels beneficis derivats de la venda d’estes mascaretes serà destinat al CSIC, que, al seu torn, els tornarà a invertir en projectes d’investigació per a millorar la qualitat de vida de la població.

Últimes notícies

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.

Set municipis de la Comunitat es queden sense Punts de Trobada Familiar judicials, segons el PSPV

El PSPV denuncia que el nou mapa de Punts de Trobada Familiar Judicials manté el tancament de centres en set municipis valencians i critica el Consell per reduir la xarxa de protecció a la infància. Els socialistes avisen que més de 2.000 famílies es veuran afectades i hauran de fer més desplaçaments i front a més llistes d’espera.

The Ocean Race deixa Alicante després de generar més de 500 milions

The Ocean Race eixirà per última vegada d’Alicante el 17 de gener de 2027, després de sis edicions i més de 500 milions d’euros d’impacte econòmic. Oporto assumirà les eixides de la volta al món a vela de 2030, 2034 i 2038.

El problema de les llengües minoritzades també demana solució

Segons Gimenez les llengües i els problemes socials dominaran els programes polítics per a les eleccions generals