L’empresa valenciana Bioinicia i el CSIC creen la primera mascareta biodegradable

 

L’empresa valenciana Bionicia i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) han creat Proveil Biomask, la primera mascareta biodegradable, que té la mateixa tecnologia de nanofibres que les mascaretes actuals però que «en usar-la i rebutjar-la, afectarà molt menys el planeta».

 

L’investigador del CSIC que ha creat el filtre de Proveil, José María Lagarón, ha destacat: «L’objectiu és que després de ser usades, la gent les puga afegir al contenidor marró de la matèria orgànica, perquè o bé s’emporten a l’abocador i allí és bio degraden en terra, o bé s’emporten a les plantes de compostatge industrial per a bio degradar-se amb la resta de la matèria orgànica».

 

«El cos d’estes mascaretes es transformarà en aigua i abonament, pel que recomanem, com s’hauria de fer amb totes les mascaretes, separar del cos de la mascareta les gomes de les orelles, que no són compostables i el clip nasal per al seu reciclatge», ha assenyalat en un comunicat remés este dimecres per l’empresa valenciana.

 

Part dels beneficis, per a les investigacions del CSIC

Lagarón ha explicat que esta creació es basa en la línia de desenrotllament i de compromisos que s’ha adquirit amb les institucions públiques que els han cofinançat, inicialment, per a resoldre el problema del subministrament d’equips de protecció individual.

 

La directora de Màrqueting de Bionicia, Paola Dezi, per part seua, ha manifestat: «Creiem que la salut de la població no és alguna cosa a tindre en compte només a curt termini, sinó que és alguna cosa sobre el que hauríem de treballar dia rere dia. Per este motiu, traurem al mercat la primera mascareta de cos totalment biodegradable, fins i tot en el medi ambient».

 

Segons esta empresa, estes noves mascaretes biodegradables compten amb una eficàcia de filtració bacteriana superior a un 92% i una eficiència de filtració d’aerosols superior a un 85%. A denés, part dels beneficis derivats de la venda d’estes mascaretes serà destinat al CSIC, que, al seu torn, els tornarà a invertir en projectes d’investigació per a millorar la qualitat de vida de la població.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.