Una empresa valenciana crea el primer test PCR de saliva que es fa des de casa

 

L’empresa biotecnològica valenciana Igenomix ha posat en el mercat el primer test PCR de saliva per a la detecció del Covid-19 que es fa des de casa, amb la finalitat de previndre riscos associats als desplaçaments. El test, que està destinat a la detecció qualitativa de l’àcid nucleic del SARS-CoV-2 en mostres del tracte respiratori superior, és una prova PCR que pot ser recollida fàcilment pel pacient, depositant un poc de saliva en un recipient, segons ha explicat el director de Màrqueting de la signatura, Gonzalo Echavarría.

 

El nou test d’Igenomix se sol·licita per internet i es rep en molt poques hores en casa. La caixa conté les instruccions de recollida i un xicotet recipient a on el pacient pot dipositar la saliva, després d’haver guardat «un micro dejuni» de 30 minuts. Segellat el recipient a on s’ha posat la saliva i introduït de nou en la caixa, la prova és recollida per un missatger d’Igenomix, que s’encarrega de portar-la al laboratori central per al seu processament.

 

Els resultats estan disponibles en 24 hores a partir de la recepció de la mostra en els laboratoris, i el pacient rep un correu electrònic amb el resultat de la prova. L’empresa assenyala que la PCR és la tècnica reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut com Gold Standard (test de referència) i, per tant, la més segura per a determinar un positiu o negatiu en l’individu.

 

La companyia valenciana es dedica a la salut i a la genètica reproductiva, i des de l’inici de la pandèmia, els seus laboratoris van ampliar els seus servicis per a testar per PCR i Anticossos als ciutadans de la majoria dels països en els que es troba present. Ha posat en marxa diferents iniciatives com la del test sense baixar del cotxe en alguns aparcaments de grans ciutats del món.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana registra un 28,8% menys de matriculacions de turismes al febrer per l’efecte de la dana

La Comunitat Valenciana va registrar un descens del 28,8% en les matriculacions de turismes al febrer per l'efecte comparatiu després de la dana. A Espanya, el mercat va créixer un 7,5% impulsat pels electrificats i el canal del lloguer.

Impulsen una Learning Factory del calçat a Elx per a formació i innovació

Generalitat, Ajuntament d'Elx, UMH, Inescop i les patronals del sector han firmat un protocol per a llançar la Learning Factory-Escola Municipal del Calçat. El projecte aspira a reforçar la competitivitat amb formació pràctica, tecnologia i col·laboració públic-privada.

La Comunitat Valenciana va importar 47 milions de l’Iran i va exportar 6,3 milions en 2025

La Comunitat Valenciana va importar de l'Iran 47 milions d'euros en 2025 i només va exportar 6,3 milions, amb un fort pes de safrà, pistatxos i polímers. Un informe de Cambra València advertix d'efectes econòmics del conflicte en la zona.

L’IVAM revisa la modernitat a través de tres generacions de la família Pinazo

L'IVAM acull fins al 7 de febrer de 2027 la mostra 'L'aura d'una saga moderna', amb 138 obres d'Ignacio, José i Marisa Pinazo. El recorregut enllaça del Naturalisme i el Modernisme a l'Art déco i recupera la figura de Marisa.

28 anys de presó per assassinar i robar al canonge de la Catedral de València

Un jurat popular ha avalat la condemna a 28 anys per a l'autor de la mort del canonge emèrit de 79 anys en el seu domicili. No es fixa indemnització civil i la resolució és recurrible.

Aznar participarà en Forinvest 2026 per a analitzar l’escenari geoestratègic

José María Aznar intervindrà en Forinvest 2026 l'11 de març en Fira València amb una ponència sobre el nou desorde mundial. La seua xarrada s'emmarca en el Business & Innovation Fòrum.

Espanya inicia la classificació al Mundial 2027 davant Islàndia a Castelló

La campiona del món debuta en el grup A3 davant la 16a del rànquing FIFA en Castalia a les 19 hores, amb una llista amb onze canvis i el retorn de Missa Rodríguez.

El Gremi d’Artistes Fallers demanarà paralitzar la plantà si la borrasca causa problemes

El Gremi d'Artistes Fallers va anunciar que demanarà detindre la plantà si la pluja o el vent de la nova borrasca compliquen els treballs. La prioritat serà la seguretat i se seguiran les recomanacions municipals.