Una empresa valenciana crea el primer test PCR de saliva que es fa des de casa

 

L’empresa biotecnològica valenciana Igenomix ha posat en el mercat el primer test PCR de saliva per a la detecció del Covid-19 que es fa des de casa, amb la finalitat de previndre riscos associats als desplaçaments. El test, que està destinat a la detecció qualitativa de l’àcid nucleic del SARS-CoV-2 en mostres del tracte respiratori superior, és una prova PCR que pot ser recollida fàcilment pel pacient, depositant un poc de saliva en un recipient, segons ha explicat el director de Màrqueting de la signatura, Gonzalo Echavarría.

 

El nou test d’Igenomix se sol·licita per internet i es rep en molt poques hores en casa. La caixa conté les instruccions de recollida i un xicotet recipient a on el pacient pot dipositar la saliva, després d’haver guardat «un micro dejuni» de 30 minuts. Segellat el recipient a on s’ha posat la saliva i introduït de nou en la caixa, la prova és recollida per un missatger d’Igenomix, que s’encarrega de portar-la al laboratori central per al seu processament.

 

Els resultats estan disponibles en 24 hores a partir de la recepció de la mostra en els laboratoris, i el pacient rep un correu electrònic amb el resultat de la prova. L’empresa assenyala que la PCR és la tècnica reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut com Gold Standard (test de referència) i, per tant, la més segura per a determinar un positiu o negatiu en l’individu.

 

La companyia valenciana es dedica a la salut i a la genètica reproductiva, i des de l’inici de la pandèmia, els seus laboratoris van ampliar els seus servicis per a testar per PCR i Anticossos als ciutadans de la majoria dels països en els que es troba present. Ha posat en marxa diferents iniciatives com la del test sense baixar del cotxe en alguns aparcaments de grans ciutats del món.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.