15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Una empresa valenciana ven 13.000 barretes proteiques de grill en dos mesos

 

L’empresa emergent InsectFit, liderada per dos joves de la localitat alacantina de Crevillent, ha aconseguit vendre més de 13.000 barretes proteiques fetes a base de farina de grill en els seus dos primers mesos d’independència de Lanzadera, l’acceleradora empresarial de Juan Roig en La Marina de València.

   

«La gent se sorprén, posa cares estranyes, potser perquè s’imagina un grill damunt del menjar, però posteriorment comproven que el sabor és bo i que els seus valors nutricionals són excel·lents», explica Alberto Mas, tècnic superior en dietètica i confundador de l’empresa al costat de Gabriel Vicedo, titulat en ADE i Turisme.

  

L’empresa, posada en marxa amb un capital inicial de poc més de 30.000 euros, encara no té un canal de distribució establit ni presència en els lineals dels supermercats; en conseqüència, venen la major part d’aquestes barretes per internet.

 

De moment es pot triar entre tres sabors

  

Per aquest motiu, InsectFit estudia incloure en el seu catàleg altres productes derivats del grill, com la pasta confeccionada amb farina d’aquest insecte, un altre tipus de suplements per a esportistes i fins i tot comercialitzar la farina de blat en si mateixa, perquè cada quin decidisca com cuinar-la o en quines altres receptes emprar-la.

  

«Les nostres barretes són atractives, estan fetes a consciència perquè tinguen molt bon sabor», explica per a detallar que, de moment, es pot triar entre tres diferents: maduixa i iogurt; fruita seca i xocolate, i xocolate pur, pinya i coco.

    

«Potser la imatge que tenim del grill a Espanya és la d’un animal de camp, no com la panerola o el cuc, per exemple», afig Mas.

La matèria prima són grills tailandesos processats a Finlàndia

  

Amb un preu d’uns dos euros, aquestes barretes tenen com a principal matèria primera grills tailandesos que són posteriorment processats a Finlàndia, ja que la legislació espanyola impedix de moment la fabricació d’aquest tipus de productes.

  

«Estem a l’espera que en uns nou mesos s’autoritze la fabricació a Espanya, perquè la nostra intenció és controlar el procés complet», detalla Mas.

 

Últimes notícies

La Diputació de València reclama un calendari per a transferir l’Hospital General a la Generalitat

Vicent Mompó ha demanat fixar terminis i crear una comissió mixta per a integrar l'Hospital General en la xarxa autonòmica. També ha defés mesures per a la llengua i la pilota i ha anomenat a la coordinació institucional.

El PSPV oferirà a Pérez Llorca 26 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV-PSOE presentarà a Juanfran Pérez Llorca un paquet de 26 propostes urgents que abasten reformes institucionals, finançament, educació, vivenda i sanitat.

L’estand valencià en Fitur supera 100.000 visites en cap de setmana i suma 206.796 en total

Més de 100.000 persones han passat per l'estand de la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana en Fitur. En els cinc dies del certamen s'han registrat 206.796 visites, amb rècord de reunions i alta interacció digital.

Les ratxes de vent han aconseguit 128 km/h a l’interior de la Comunitat Valenciana

Les ratxes de vent han arribat a 128 km/h a Xixona i a 118 km/h a La Pobla de Benifassà i La Font de la Figuera. Poques incidències, amb un arbre caigut a Castelló.

Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut, creus de quarts de la Copa

El sorteig va fixar els encreuaments: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà amb UCAM Murcia o Kosner Baskonia i el que quede es mesurarà a la Llacuna Tenerife.

Morant defén que el Govern ha assumit responsabilitats en l’accident de Adamuz

Diana Morant ha sostingut que l'Executiu atén víctimes i familiars i que la investigació en marxa permetrà evitar que es repetisca. També ha reivindicat que la confiança en el sistema ferroviari es recompon amb veritat i transparència.

Benavent nega ser un treballador zombi i assegura que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha defés a la seua arribada a la Ciutat de la Justícia que no és un treballador zombi i que ell sí que treballava. S'enfronta a una petició fiscal de 6 anys i 6 mesos pel suposat tripijoc de contractes en Cultura entre 2003 i 2008.

Les hipoteques sobre vivendes creixen un 12,4% al novembre a Espanya i un 25,7% en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes van avançar al novembre un 12,4% a Espanya, fins a 43.319 operacions. La Comunitat Valenciana va destacar amb un augment del 25,7%.