Una empresa valenciana ven 13.000 barretes proteiques de grill en dos mesos

 

L’empresa emergent InsectFit, liderada per dos joves de la localitat alacantina de Crevillent, ha aconseguit vendre més de 13.000 barretes proteiques fetes a base de farina de grill en els seus dos primers mesos d’independència de Lanzadera, l’acceleradora empresarial de Juan Roig en La Marina de València.

   

«La gent se sorprén, posa cares estranyes, potser perquè s’imagina un grill damunt del menjar, però posteriorment comproven que el sabor és bo i que els seus valors nutricionals són excel·lents», explica Alberto Mas, tècnic superior en dietètica i confundador de l’empresa al costat de Gabriel Vicedo, titulat en ADE i Turisme.

  

L’empresa, posada en marxa amb un capital inicial de poc més de 30.000 euros, encara no té un canal de distribució establit ni presència en els lineals dels supermercats; en conseqüència, venen la major part d’aquestes barretes per internet.

 

De moment es pot triar entre tres sabors

  

Per aquest motiu, InsectFit estudia incloure en el seu catàleg altres productes derivats del grill, com la pasta confeccionada amb farina d’aquest insecte, un altre tipus de suplements per a esportistes i fins i tot comercialitzar la farina de blat en si mateixa, perquè cada quin decidisca com cuinar-la o en quines altres receptes emprar-la.

  

«Les nostres barretes són atractives, estan fetes a consciència perquè tinguen molt bon sabor», explica per a detallar que, de moment, es pot triar entre tres diferents: maduixa i iogurt; fruita seca i xocolate, i xocolate pur, pinya i coco.

    

«Potser la imatge que tenim del grill a Espanya és la d’un animal de camp, no com la panerola o el cuc, per exemple», afig Mas.

La matèria prima són grills tailandesos processats a Finlàndia

  

Amb un preu d’uns dos euros, aquestes barretes tenen com a principal matèria primera grills tailandesos que són posteriorment processats a Finlàndia, ja que la legislació espanyola impedix de moment la fabricació d’aquest tipus de productes.

  

«Estem a l’espera que en uns nou mesos s’autoritze la fabricació a Espanya, perquè la nostra intenció és controlar el procés complet», detalla Mas.

 

Últimes notícies

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.

Mor un home en caure d’un penya-segat a la cala Advocat de Benissa

Un home ha mort este dissabte a última hora de la vesprada en precipitar-se des d’un penya-segat a la cala Advocat, al terme municipal de Benissa. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies del succés i tracta d’identificar la víctima.

Oratge estable este diumenge a la Comunitat amb més calor a l’interior de València

Este diumenge l’oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i més calor a l’interior de València.

Les persones amb diversitat funcional tindran millor accés als jutjats d’Alacant

La Conselleria de Justicia, Transparencia y Participación ha finalitzat unes obres de 371.712 euros per a eliminar barreres i millorar l’accessibilitat a la seu judicial d’Alacant del carrer Pardo Gimeno.

Oratge tranquil este diumenge: temperatures a l’alça i cel poc núvol en la Comunitat

Este diumenge l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc núvol, vent fluix i temperatures en lleuger ascens, sobretot les màximes a l’interior de la província de València.

Dubljevic penja les botes i el seu mític 14 quedarà retirat al València Basket

Bojan Dubljevic ha anunciat la seua retirada com a jugador professional i el València Basket retirarà el dorsal 14 de la primera plantilla masculina en homenatge al pivot montenegrí.

Crida de la UPV per a ajudar dues germanes de Gaza que han arribat a València

La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per continuar estudiant.

Alumnat de música, dansa i arts plàstiques podrà optar a nous premis d’excel·lència a la Comunitat

Educació ha convocat els premis de les ensenyances professionals de Música, Dansa i Arts Plàstiques i Disseny del curs 2025-2026 per a distingir l’esforç i l’excel·lència acadèmica de l’alumnat de la Comunitat Valenciana.