Els empresaris diuen no a Pedro Sánchez: «No és el moment»

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha subscrit el Pacte per a la reactivació econòmica i per l’ocupació en els jardins del Palau de la Moncloa, a on s’ha trobat amb els secretaris generals de CCOO i UGT, Unai Sordo i Pepe Álvarez, i els presidents de CEOE i Cepime, Antonio Garamendi i Gerardo Cuerva, respectivament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els presidents de CEOE i Cepime han aprofitat les seues intervencions per a expressar el seu no als plans fiscals de l’Executiu, ja que podrien perjudicar el creixement econòmic.

 

Apujar els impostos podria ser un error

En eixe sentit, Cuerva ha advertit a Sánchez que seria un «error» apujar els impostos a les grans empreses. «La pujada a les grans empreses també repercutix en les xicotetes i pot afectar al creixement econòmic i la inversió», ha dit Cuerva, que ha insistit que ara és el moment de «creure en l’empresa i d’apostar per ella» perquè d’eixa manera també s’apostarà per l’ocupació.

 

Des CEOE, Garamendi ha afirmat que ara no és el moment d’obrir el debat fiscal i ha subratllat que el que cal fer és combatre l’economia submergida, perquè d’ahí n’eixirien «una muntanya de milions». 

 

A la firma hi han assistit també, per part de Govern, els quatre vicepresidents (Carmen Calvo, Pablo Iglesias, Nadia Calviño i Teresa Ribera), i els ministres d’Hisenda, María Jesús Montero; Treball, Yolanda Díaz; Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, i Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá.

 

Consell de Ministres extraordinari

A demés, el Consell de Ministres extraordinari ha aprovat el Pla Renove 2020 per a l’adquisició de vehicles. El Pla ja va ser anunciat fa uns dies, i és aplicable a compres efectuades des del passat 16 de juny, i la moratòria hipotecària per a immobles afectes a l’activitat turística.

 

El nou paquet de mesures, un import de 50.000 milions d’euros per a reactivar l’economia i l’ocupació, també ha sigut aprovat. Este paquet comprén una línia d’avals de l’ICO per 40.000 milions per a nous projectes d’inversió i un fons de 10.000 milions per a donar suport a la solvència d’empreses estratègiques amb problemes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.