Els empresaris diuen no a Pedro Sánchez: «No és el moment»

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha subscrit el Pacte per a la reactivació econòmica i per l’ocupació en els jardins del Palau de la Moncloa, a on s’ha trobat amb els secretaris generals de CCOO i UGT, Unai Sordo i Pepe Álvarez, i els presidents de CEOE i Cepime, Antonio Garamendi i Gerardo Cuerva, respectivament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els presidents de CEOE i Cepime han aprofitat les seues intervencions per a expressar el seu no als plans fiscals de l’Executiu, ja que podrien perjudicar el creixement econòmic.

 

Apujar els impostos podria ser un error

En eixe sentit, Cuerva ha advertit a Sánchez que seria un «error» apujar els impostos a les grans empreses. «La pujada a les grans empreses també repercutix en les xicotetes i pot afectar al creixement econòmic i la inversió», ha dit Cuerva, que ha insistit que ara és el moment de «creure en l’empresa i d’apostar per ella» perquè d’eixa manera també s’apostarà per l’ocupació.

 

Des CEOE, Garamendi ha afirmat que ara no és el moment d’obrir el debat fiscal i ha subratllat que el que cal fer és combatre l’economia submergida, perquè d’ahí n’eixirien «una muntanya de milions». 

 

A la firma hi han assistit també, per part de Govern, els quatre vicepresidents (Carmen Calvo, Pablo Iglesias, Nadia Calviño i Teresa Ribera), i els ministres d’Hisenda, María Jesús Montero; Treball, Yolanda Díaz; Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, i Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá.

 

Consell de Ministres extraordinari

A demés, el Consell de Ministres extraordinari ha aprovat el Pla Renove 2020 per a l’adquisició de vehicles. El Pla ja va ser anunciat fa uns dies, i és aplicable a compres efectuades des del passat 16 de juny, i la moratòria hipotecària per a immobles afectes a l’activitat turística.

 

El nou paquet de mesures, un import de 50.000 milions d’euros per a reactivar l’economia i l’ocupació, també ha sigut aprovat. Este paquet comprén una línia d’avals de l’ICO per 40.000 milions per a nous projectes d’inversió i un fons de 10.000 milions per a donar suport a la solvència d’empreses estratègiques amb problemes.

Últimes notícies

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.

El Vila-real manté el seu ple de victòries de lliga en Montilivi davant el Girona

El Vila-real arriba a Montilivi amb un ple de cinc triomfs de lliga en les seues visites al Girona, inclosa l'última per 0-1 amb gol decisiu de Etta Eyong en el tram final.

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.

AMDComVal aposta per créixer més enllà de l’àmbit digital després de la celebració de la seua Assemblea General a Alacant

Així mateix, es va presentar la proposta econòmica per a 2026 i els seus pressupostos, i es va consultar els associats sobre la possible incorporació de nous membres de diferents segments, així com sobre una futura reforma dels estatuts

Vandalitzen el mural de l’IES Cabanyal dedicat a la científica Eva Nogales amb la frase ‘Oltra encobridora’

El mural de l'IES Cabanyal dedicat a la biofísica Eva Nogales apareix amb la pintada 'Oltra encobridora', un atac que la UPV condemna com a acte vandàlic contra la cultura i la ciència.

Cau a València una xarxa de robatoris de coure a empreses del transport ferroviari

Sis detinguts, cinc d'ells a la presó, per una sèrie de robatoris de cable de coure en la xarxa ferroviària de València que van afectar més de 700 trens i van causar importants danys econòmics.

El València encadena nou partits de Lliga sense perdre davant el Celta a Mestalla

El València rep al Celta a Mestalla en la trentena jornada de Lliga amb una ratxa de nou partits invicte com a local davant el conjunt gallec, amb set triomfs i dos empats des de 2016.