12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Els empresaris diuen no a Pedro Sánchez: «No és el moment»

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha subscrit el Pacte per a la reactivació econòmica i per l’ocupació en els jardins del Palau de la Moncloa, a on s’ha trobat amb els secretaris generals de CCOO i UGT, Unai Sordo i Pepe Álvarez, i els presidents de CEOE i Cepime, Antonio Garamendi i Gerardo Cuerva, respectivament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els presidents de CEOE i Cepime han aprofitat les seues intervencions per a expressar el seu no als plans fiscals de l’Executiu, ja que podrien perjudicar el creixement econòmic.

 

Apujar els impostos podria ser un error

En eixe sentit, Cuerva ha advertit a Sánchez que seria un «error» apujar els impostos a les grans empreses. «La pujada a les grans empreses també repercutix en les xicotetes i pot afectar al creixement econòmic i la inversió», ha dit Cuerva, que ha insistit que ara és el moment de «creure en l’empresa i d’apostar per ella» perquè d’eixa manera també s’apostarà per l’ocupació.

 

Des CEOE, Garamendi ha afirmat que ara no és el moment d’obrir el debat fiscal i ha subratllat que el que cal fer és combatre l’economia submergida, perquè d’ahí n’eixirien «una muntanya de milions». 

 

A la firma hi han assistit també, per part de Govern, els quatre vicepresidents (Carmen Calvo, Pablo Iglesias, Nadia Calviño i Teresa Ribera), i els ministres d’Hisenda, María Jesús Montero; Treball, Yolanda Díaz; Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, i Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá.

 

Consell de Ministres extraordinari

A demés, el Consell de Ministres extraordinari ha aprovat el Pla Renove 2020 per a l’adquisició de vehicles. El Pla ja va ser anunciat fa uns dies, i és aplicable a compres efectuades des del passat 16 de juny, i la moratòria hipotecària per a immobles afectes a l’activitat turística.

 

El nou paquet de mesures, un import de 50.000 milions d’euros per a reactivar l’economia i l’ocupació, també ha sigut aprovat. Este paquet comprén una línia d’avals de l’ICO per 40.000 milions per a nous projectes d’inversió i un fons de 10.000 milions per a donar suport a la solvència d’empreses estratègiques amb problemes.

Últimes notícies

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un xiquet de 13 anys comesa este dissabte a la vesprada a Sueca, després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.