25.9 C
València
Dimarts, 8 juliol, 2025

Els empresaris diuen no a Pedro Sánchez: «No és el moment»

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha subscrit el Pacte per a la reactivació econòmica i per l’ocupació en els jardins del Palau de la Moncloa, a on s’ha trobat amb els secretaris generals de CCOO i UGT, Unai Sordo i Pepe Álvarez, i els presidents de CEOE i Cepime, Antonio Garamendi i Gerardo Cuerva, respectivament.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els presidents de CEOE i Cepime han aprofitat les seues intervencions per a expressar el seu no als plans fiscals de l’Executiu, ja que podrien perjudicar el creixement econòmic.

 

Apujar els impostos podria ser un error

En eixe sentit, Cuerva ha advertit a Sánchez que seria un «error» apujar els impostos a les grans empreses. «La pujada a les grans empreses també repercutix en les xicotetes i pot afectar al creixement econòmic i la inversió», ha dit Cuerva, que ha insistit que ara és el moment de «creure en l’empresa i d’apostar per ella» perquè d’eixa manera també s’apostarà per l’ocupació.

 

Des CEOE, Garamendi ha afirmat que ara no és el moment d’obrir el debat fiscal i ha subratllat que el que cal fer és combatre l’economia submergida, perquè d’ahí n’eixirien «una muntanya de milions». 

 

A la firma hi han assistit també, per part de Govern, els quatre vicepresidents (Carmen Calvo, Pablo Iglesias, Nadia Calviño i Teresa Ribera), i els ministres d’Hisenda, María Jesús Montero; Treball, Yolanda Díaz; Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, i Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá.

 

Consell de Ministres extraordinari

A demés, el Consell de Ministres extraordinari ha aprovat el Pla Renove 2020 per a l’adquisició de vehicles. El Pla ja va ser anunciat fa uns dies, i és aplicable a compres efectuades des del passat 16 de juny, i la moratòria hipotecària per a immobles afectes a l’activitat turística.

 

El nou paquet de mesures, un import de 50.000 milions d’euros per a reactivar l’economia i l’ocupació, també ha sigut aprovat. Este paquet comprén una línia d’avals de l’ICO per 40.000 milions per a nous projectes d’inversió i un fons de 10.000 milions per a donar suport a la solvència d’empreses estratègiques amb problemes.

Últimes notícies

Detenen a dos hòmens per intentar robar 30.000 euros en una emboscada en carretera a Alacant

Dos individus van intentar robar 30.000 euros a un comercial a Alacant mitjançant una emboscada en carretera mentres transportava els diners en efectiu.

Detingut a València per més de 20 robatoris amb força a Albal i Catarroja

Un home de 40 anys ha sigut detingut a València acusat de realitzar més d'una vintena de robatoris amb força en comerços d'Albal i Catarroja, amb un valor total de quasi 38.000 euros en efectiu sostret.

La Comunitat Valenciana tindrà temperatures més baixes hui abans de tempestes fortes previstes per a demà

Hui en la Comunitat Valenciana les temperatures baixaran lleugerament, especialment a Castelló, abans de l'arribada de tempestes localment fortes en la mitat nord demà.

El punt de control del Pedrís no és eficient per al seguiment d’avingudes com la del 29 d’octubre, segons la CHJ

El Sistema Automàtic d'Informació Hidrològica compta amb un punt de control en la rambla de Poio, però no complix els requisits per a anticipar crescudes i previndre inundacions en zones crítiques.

Tanquen temporalment la piscina municipal de Banyeres de Mariola després d’un acte vandàlic

La piscina municipal de Banyeres de Mariola a Alacant tanca temporalment a causa d'actes vandàlics que van comprometre la seguretat i neteja de l'espai públic.

El Consell i Paiporta impulsen un edifici d’emergències després de la DANA d’octubre

La Generalitat i l'Ajuntament de Paiporta acorden construir un edifici per a emergències que acollirà Policia Local, Protecció Civil i servicis sanitaris, després de les greus inundacions causades per la DANA d'octubre.

Carlos Mazón s’assega recolzat en el congrés del PP i agraïx el suport rebut

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana i líder del PPCV, destaca el suport rebut en el congrés del PP i agraïx les mostres de carinyo. Rebutja acusacions i condemna atacs a seus polítiques.

Sanitat invertix 6,8 milions per a ampliar la flota d’ambulàncies en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha destinat 6,8 milions d'euros per a incorporar 15 noves ambulàncies TNA i una unitat SVB a Peníscola per a millorar l'atenció sanitària, especialment en temporada alta.