13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Empresaris valencians consideren «una gran decepció» no passar a la fase 1

Botiga de roba tancada

Imatge d’arxiu | Laia Solanellas

 

El president de la Confederació Empresarial del territori valencià, Salvador Navarro, considera «una gran decepció» no haver passat a la Fase 1 i ha criticat la «falsa» expectativa creada pel Govern valencià que ha portat als empresaris a fer inversions per a obrir els seus negocis.

 

Navarro, en declaracions a Europa Press, ha indicat que espera que el govern valencià sàpiga reaccionar i que «trasllade al Ministeri de Sanitat la informació que permeta replantejar-se la decisió presa».

 

A causa de la falsa expectativa creada per la informació que es traslladava des de la Generalitat els empresaris de diferents sectors han assumit despeses innecessàries, han agarrart personal de l’ERTO, han comprat matèries primeres i d’alimentació, entre altres coses, per a poder atendre les necessitats que es generava davant la incorporació del territori valencià a la Fase 1, segons ha explicat Navarro.

 

El president de la Confederació ha indicat que, davant de la «falsa expectativa» creada «una volta més ha pesat més la iniciativa empresarial, per damunt de les decisions lentes i a última hora de l’Administració. No es poden prendre decisions un divendres o dissabte a última hora per a que els empresaris assumisquen responsabilitat total», ha criticat. D’esta manera considera que la postura del Ministeri de Sanitat ha sigut «una gran decepció» que, al marge d’arruïnar les expectatives, aprofundirà en el mal econòmic que patixen els empresaris del territori valencià.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.