Empresaris valencians consideren «una gran decepció» no passar a la fase 1

Botiga de roba tancada

Imatge d’arxiu | Laia Solanellas

 

El president de la Confederació Empresarial del territori valencià, Salvador Navarro, considera «una gran decepció» no haver passat a la Fase 1 i ha criticat la «falsa» expectativa creada pel Govern valencià que ha portat als empresaris a fer inversions per a obrir els seus negocis.

 

Navarro, en declaracions a Europa Press, ha indicat que espera que el govern valencià sàpiga reaccionar i que «trasllade al Ministeri de Sanitat la informació que permeta replantejar-se la decisió presa».

 

A causa de la falsa expectativa creada per la informació que es traslladava des de la Generalitat els empresaris de diferents sectors han assumit despeses innecessàries, han agarrart personal de l’ERTO, han comprat matèries primeres i d’alimentació, entre altres coses, per a poder atendre les necessitats que es generava davant la incorporació del territori valencià a la Fase 1, segons ha explicat Navarro.

 

El president de la Confederació ha indicat que, davant de la «falsa expectativa» creada «una volta més ha pesat més la iniciativa empresarial, per damunt de les decisions lentes i a última hora de l’Administració. No es poden prendre decisions un divendres o dissabte a última hora per a que els empresaris assumisquen responsabilitat total», ha criticat. D’esta manera considera que la postura del Ministeri de Sanitat ha sigut «una gran decepció» que, al marge d’arruïnar les expectatives, aprofundirà en el mal econòmic que patixen els empresaris del territori valencià.

Últimes notícies

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.