20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

L’època juràssica arriba enguany al Porrat de Benirredrà

Díptic

Plànol dels carrers a on se celebrarà l’event | Ajuntament de Gandia

 

Este matí de dimecres, en la localitat de Benirredrà, en la comarca de la Safor (València), s’han presentat les activitats previstes amb motiu de la celebració del tradicional Porrat de Benirredrà, declarat Festa d’Interés Turístic Local en 2010 per la Generalitat Valenciana.

 

L’alcalde de Benirredrà, Emilio Falquet i el regidor delegat de Política Festiva en l’Ajuntament de Gandia, Jose Manuel Prieto, han explicat els actes de l’event que tindrà lloc del 17 al 19 de gener. La crema de la foguera es farà a la plaça de l’església en lloc de l’ermita per a evitar possibles incidents en la muntanya.

 

Programa

Dijous 16

La festa recorrerà els carrers de Benirredrà el pròxim cap de setmana tot i que, este dijous 16, en l’aula de Cultura, es presenta l’exposició ‘Ulls de Mussol’, del Col·lectiu de Pintura de la Safor. 

 

Divendres 17

Els més menuts podran disfrutar en la plaça de l’església del ‘Porrat en l’escola’, jocs populars i activitats dinàmiques destinades a escolars. Un pregó teatralitzat inaugurarà oficialment el Porrat, enguany a càrrec del Tio Vicent de la Terreta, vigilant de la Cova del Puntal del Gat, que recitarà el ‘gojos de Sant Antoni’. A les 20.45 hores serà el torn de l’espectacle de foc i animació ‘Passe de dinosaures’ i, posteriorment, a les 21.00 hores, cremarà la foguera. A les 23:30 hores la Carpa del Porrat serà escenari per a la música amb l’actuació del grup de la Seu.

 

Dissabte 18

Durant este dia es podrà disfrutar d’un mercat amb llocs de temàtica valenciana que oferixen artesania i productes gastronòmics als visitants en horari d’11.00 a 14.30 hores i de 16.30 a 20.30 hores. Hi haurà zones d’exposició amb rèpliques de fòssils i ous de dinosaures i panells amb imàtgens d’estes criatures, amb música i efectes de so corresponents a la temàtica. A partir de les 23:30 hores, a la Carpa del Porrat, sopar i ball amb la discomòbil ‘Prosonik’ – Festa Remember.

 

Diumenge 19

Els actes començaran a les 11.00 hores en la plaça de l’Església, amb els tocs històrics medievals de campanes, una exhibició a càrrec de l’Associació de Campaners de Benirredrà juntament amb la Colla de Campaners de l’Alqueria de la Comtessa. 

 

El cicle de música clàssica tindrà lloc a les 12.00 hores en l’ermita i tindrà com a repertori obres dels grans mestres del Barroc, a càrrec de professorat de Conservatori de Música Jose Clemente d’Oliva davall la direcció de Telmo Gadea.

 

A les 12:30, en l’església de Sant Llorenç, tradicional benedicció d’animals i repartiment de pans beneïts que deixarà lloc a les 13.00 hores a l’actuació de la Muixeranga de la Safor. A partir de les 14:30, serà el moment de la tradició gastronòmica amb les cassoles d’arròs al forn a la carpa del carrer de Tramuntana. La programació finalitzarà a les 20.30 hores amb la cercavila de la Colla de Dolçainers i Tabaleters de la Safor, pels carrers del poble i al voltant del Porrat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.