El lleig d’un conegut polític espanyol al rei Felip ‘per error’

 

La Corona està en el punt de mira des dels últims escàndols de corrupció del rei emèrit Joan Carles I, que ha decidit marxar d’Espanya i exiliar-se a Abu Dhabi fins que no es resolguen totes les investigacions judicials que l’involucren.

 

Tanmateix, molts dubten del seu fill, el rei Felip VI, a qui també qüestionen. Algunes d’estes crítiques han arribat des del govern, com la del vicepresident Pablo Iglesias, obertament declarat republicà i en contra de la figura del rei.

 

D’un temps ençà el líder de Podemos ha estat fent comentaris sobre la necessitat de la figura del rei, fins i tot afirmant que este Nadal moltes famílies es preguntarien sobre la institució de la monarquia, incitant a qüestionar la necessitat o no de la seua existència.

 

Recordem que Pablo Iglesias va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial després que en un acte de lliurament de Premis per a juristes el monarca remarcarà la necessitat d’un sistema «fruit de la separació de poders», reclamant la independència judicial. Felip VI va subratllar que cal una separació entre poders que «convisquen i actuen sense interferències, respectant l’òrbita dels altres», referint-se així a les interferències del govern de coalició en la renovació del CGPJ.

 

Assegura que no va ser culpa seua

És per això que en una recent entrevista en TVE ha manifestat que ell no va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial, sinó que la culpa és del seu ‘Community manager‘. 

 

Així mateix, s’ha desmarcat del seu soci de govern en el seu afany per reforçar la Corona, afirmant: «Jo respecte que els monàrquics vulguen reforçar a la Corona, però crec que el que hi ha en este país és un debat sobre si la monarquia és més o menys útil. Al govern hi ha dos formacions: una monàrquica i una republicana», ha assegurat.

 

«Si no interessa, per què hi ha tants diaris monàrquics que no parlen d’altra cosa? Si no li interessa a ningú, per què el CIS no pregunta per això?», s’ha preguntat.

 

El suport al rei Felip VI

D’altra banda, després del discurs de la nit de Nadal del rei Felip VI, que va ser vist per 10 milions de persones (açò suposa un rècord històric), Pedro Sánchez ha volgut exalçar el discurs pronunciat pel rei qualificant-lo de «valent», per haver fet referència indirectament a les suposades activitats il·lícites del seu pare.

 

Així doncs, el rei Felip VI va fer al·lusió de forma indirecta al seu pare, afirmant que:

 

«Ja en 2014, en la meua proclamació davant les Corts Generals, em referia als principis morals i ètics que els ciutadans reclamen de les nostres conductes. Uns principis que ens obliguen a tots sense excepció; i que estan per sobre de qualsevol consideració de la naturalesa que sigui, fins i tot de les personals o familiars», fent referència al rei emèrit, que seguix exiliat a Abu Dhabi. 

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.