El lleig d’un conegut polític espanyol al rei Felip ‘per error’

 

La Corona està en el punt de mira des dels últims escàndols de corrupció del rei emèrit Joan Carles I, que ha decidit marxar d’Espanya i exiliar-se a Abu Dhabi fins que no es resolguen totes les investigacions judicials que l’involucren.

 

Tanmateix, molts dubten del seu fill, el rei Felip VI, a qui també qüestionen. Algunes d’estes crítiques han arribat des del govern, com la del vicepresident Pablo Iglesias, obertament declarat republicà i en contra de la figura del rei.

 

D’un temps ençà el líder de Podemos ha estat fent comentaris sobre la necessitat de la figura del rei, fins i tot afirmant que este Nadal moltes famílies es preguntarien sobre la institució de la monarquia, incitant a qüestionar la necessitat o no de la seua existència.

 

Recordem que Pablo Iglesias va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial després que en un acte de lliurament de Premis per a juristes el monarca remarcarà la necessitat d’un sistema «fruit de la separació de poders», reclamant la independència judicial. Felip VI va subratllar que cal una separació entre poders que «convisquen i actuen sense interferències, respectant l’òrbita dels altres», referint-se així a les interferències del govern de coalició en la renovació del CGPJ.

 

Assegura que no va ser culpa seua

És per això que en una recent entrevista en TVE ha manifestat que ell no va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial, sinó que la culpa és del seu ‘Community manager‘. 

 

Així mateix, s’ha desmarcat del seu soci de govern en el seu afany per reforçar la Corona, afirmant: «Jo respecte que els monàrquics vulguen reforçar a la Corona, però crec que el que hi ha en este país és un debat sobre si la monarquia és més o menys útil. Al govern hi ha dos formacions: una monàrquica i una republicana», ha assegurat.

 

«Si no interessa, per què hi ha tants diaris monàrquics que no parlen d’altra cosa? Si no li interessa a ningú, per què el CIS no pregunta per això?», s’ha preguntat.

 

El suport al rei Felip VI

D’altra banda, després del discurs de la nit de Nadal del rei Felip VI, que va ser vist per 10 milions de persones (açò suposa un rècord històric), Pedro Sánchez ha volgut exalçar el discurs pronunciat pel rei qualificant-lo de «valent», per haver fet referència indirectament a les suposades activitats il·lícites del seu pare.

 

Així doncs, el rei Felip VI va fer al·lusió de forma indirecta al seu pare, afirmant que:

 

«Ja en 2014, en la meua proclamació davant les Corts Generals, em referia als principis morals i ètics que els ciutadans reclamen de les nostres conductes. Uns principis que ens obliguen a tots sense excepció; i que estan per sobre de qualsevol consideració de la naturalesa que sigui, fins i tot de les personals o familiars», fent referència al rei emèrit, que seguix exiliat a Abu Dhabi. 

Últimes notícies

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.

Com vore hui l’històric eclipsi total de Sol que creuarà Espanya

La vesprada d’este 12 d’agost es produïx un eclipsi total de Sol visible com a total en bona part d’Espanya i com a parcial en tot el territori, amb milions de desplaçaments previstos i importants recomanacions de seguretat.

La maièutica ens fa falta

Maièutica és una veu que no pronunciem tots els...

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.