El lleig d’un conegut polític espanyol al rei Felip ‘per error’

 

La Corona està en el punt de mira des dels últims escàndols de corrupció del rei emèrit Joan Carles I, que ha decidit marxar d’Espanya i exiliar-se a Abu Dhabi fins que no es resolguen totes les investigacions judicials que l’involucren.

 

Tanmateix, molts dubten del seu fill, el rei Felip VI, a qui també qüestionen. Algunes d’estes crítiques han arribat des del govern, com la del vicepresident Pablo Iglesias, obertament declarat republicà i en contra de la figura del rei.

 

D’un temps ençà el líder de Podemos ha estat fent comentaris sobre la necessitat de la figura del rei, fins i tot afirmant que este Nadal moltes famílies es preguntarien sobre la institució de la monarquia, incitant a qüestionar la necessitat o no de la seua existència.

 

Recordem que Pablo Iglesias va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial després que en un acte de lliurament de Premis per a juristes el monarca remarcarà la necessitat d’un sistema «fruit de la separació de poders», reclamant la independència judicial. Felip VI va subratllar que cal una separació entre poders que «convisquen i actuen sense interferències, respectant l’òrbita dels altres», referint-se així a les interferències del govern de coalició en la renovació del CGPJ.

 

Assegura que no va ser culpa seua

És per això que en una recent entrevista en TVE ha manifestat que ell no va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial, sinó que la culpa és del seu ‘Community manager‘. 

 

Així mateix, s’ha desmarcat del seu soci de govern en el seu afany per reforçar la Corona, afirmant: «Jo respecte que els monàrquics vulguen reforçar a la Corona, però crec que el que hi ha en este país és un debat sobre si la monarquia és més o menys útil. Al govern hi ha dos formacions: una monàrquica i una republicana», ha assegurat.

 

«Si no interessa, per què hi ha tants diaris monàrquics que no parlen d’altra cosa? Si no li interessa a ningú, per què el CIS no pregunta per això?», s’ha preguntat.

 

El suport al rei Felip VI

D’altra banda, després del discurs de la nit de Nadal del rei Felip VI, que va ser vist per 10 milions de persones (açò suposa un rècord històric), Pedro Sánchez ha volgut exalçar el discurs pronunciat pel rei qualificant-lo de «valent», per haver fet referència indirectament a les suposades activitats il·lícites del seu pare.

 

Així doncs, el rei Felip VI va fer al·lusió de forma indirecta al seu pare, afirmant que:

 

«Ja en 2014, en la meua proclamació davant les Corts Generals, em referia als principis morals i ètics que els ciutadans reclamen de les nostres conductes. Uns principis que ens obliguen a tots sense excepció; i que estan per sobre de qualsevol consideració de la naturalesa que sigui, fins i tot de les personals o familiars», fent referència al rei emèrit, que seguix exiliat a Abu Dhabi. 

Últimes notícies

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.