7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

El lleig d’un conegut polític espanyol al rei Felip ‘per error’

 

La Corona està en el punt de mira des dels últims escàndols de corrupció del rei emèrit Joan Carles I, que ha decidit marxar d’Espanya i exiliar-se a Abu Dhabi fins que no es resolguen totes les investigacions judicials que l’involucren.

 

Tanmateix, molts dubten del seu fill, el rei Felip VI, a qui també qüestionen. Algunes d’estes crítiques han arribat des del govern, com la del vicepresident Pablo Iglesias, obertament declarat republicà i en contra de la figura del rei.

 

D’un temps ençà el líder de Podemos ha estat fent comentaris sobre la necessitat de la figura del rei, fins i tot afirmant que este Nadal moltes famílies es preguntarien sobre la institució de la monarquia, incitant a qüestionar la necessitat o no de la seua existència.

 

Recordem que Pablo Iglesias va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial després que en un acte de lliurament de Premis per a juristes el monarca remarcarà la necessitat d’un sistema «fruit de la separació de poders», reclamant la independència judicial. Felip VI va subratllar que cal una separació entre poders que «convisquen i actuen sense interferències, respectant l’òrbita dels altres», referint-se així a les interferències del govern de coalició en la renovació del CGPJ.

 

Assegura que no va ser culpa seua

És per això que en una recent entrevista en TVE ha manifestat que ell no va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial, sinó que la culpa és del seu ‘Community manager‘. 

 

Així mateix, s’ha desmarcat del seu soci de govern en el seu afany per reforçar la Corona, afirmant: «Jo respecte que els monàrquics vulguen reforçar a la Corona, però crec que el que hi ha en este país és un debat sobre si la monarquia és més o menys útil. Al govern hi ha dos formacions: una monàrquica i una republicana», ha assegurat.

 

«Si no interessa, per què hi ha tants diaris monàrquics que no parlen d’altra cosa? Si no li interessa a ningú, per què el CIS no pregunta per això?», s’ha preguntat.

 

El suport al rei Felip VI

D’altra banda, després del discurs de la nit de Nadal del rei Felip VI, que va ser vist per 10 milions de persones (açò suposa un rècord històric), Pedro Sánchez ha volgut exalçar el discurs pronunciat pel rei qualificant-lo de «valent», per haver fet referència indirectament a les suposades activitats il·lícites del seu pare.

 

Així doncs, el rei Felip VI va fer al·lusió de forma indirecta al seu pare, afirmant que:

 

«Ja en 2014, en la meua proclamació davant les Corts Generals, em referia als principis morals i ètics que els ciutadans reclamen de les nostres conductes. Uns principis que ens obliguen a tots sense excepció; i que estan per sobre de qualsevol consideració de la naturalesa que sigui, fins i tot de les personals o familiars», fent referència al rei emèrit, que seguix exiliat a Abu Dhabi. 

Últimes notícies

26 afectats del Costa Concordia demanen més indemnització per seqüeles agreujades

Un grup de 26 afectats pel naufragi del Costa Concordia reclama que se'ls abone la diferència per l'agreujament de les seues seqüeles psicològiques. Després de dotze anys, informes pericials apunten a un trastorn per estrés posttraumàtic crònic i demanen que es reconega com a seqüela consolidada i permanent.

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.