15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

El lleig d’un conegut polític espanyol al rei Felip ‘per error’

 

La Corona està en el punt de mira des dels últims escàndols de corrupció del rei emèrit Joan Carles I, que ha decidit marxar d’Espanya i exiliar-se a Abu Dhabi fins que no es resolguen totes les investigacions judicials que l’involucren.

 

Tanmateix, molts dubten del seu fill, el rei Felip VI, a qui també qüestionen. Algunes d’estes crítiques han arribat des del govern, com la del vicepresident Pablo Iglesias, obertament declarat republicà i en contra de la figura del rei.

 

D’un temps ençà el líder de Podemos ha estat fent comentaris sobre la necessitat de la figura del rei, fins i tot afirmant que este Nadal moltes famílies es preguntarien sobre la institució de la monarquia, incitant a qüestionar la necessitat o no de la seua existència.

 

Recordem que Pablo Iglesias va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial després que en un acte de lliurament de Premis per a juristes el monarca remarcarà la necessitat d’un sistema «fruit de la separació de poders», reclamant la independència judicial. Felip VI va subratllar que cal una separació entre poders que «convisquen i actuen sense interferències, respectant l’òrbita dels altres», referint-se així a les interferències del govern de coalició en la renovació del CGPJ.

 

Assegura que no va ser culpa seua

És per això que en una recent entrevista en TVE ha manifestat que ell no va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial, sinó que la culpa és del seu ‘Community manager‘. 

 

Així mateix, s’ha desmarcat del seu soci de govern en el seu afany per reforçar la Corona, afirmant: «Jo respecte que els monàrquics vulguen reforçar a la Corona, però crec que el que hi ha en este país és un debat sobre si la monarquia és més o menys útil. Al govern hi ha dos formacions: una monàrquica i una republicana», ha assegurat.

 

«Si no interessa, per què hi ha tants diaris monàrquics que no parlen d’altra cosa? Si no li interessa a ningú, per què el CIS no pregunta per això?», s’ha preguntat.

 

El suport al rei Felip VI

D’altra banda, després del discurs de la nit de Nadal del rei Felip VI, que va ser vist per 10 milions de persones (açò suposa un rècord històric), Pedro Sánchez ha volgut exalçar el discurs pronunciat pel rei qualificant-lo de «valent», per haver fet referència indirectament a les suposades activitats il·lícites del seu pare.

 

Així doncs, el rei Felip VI va fer al·lusió de forma indirecta al seu pare, afirmant que:

 

«Ja en 2014, en la meua proclamació davant les Corts Generals, em referia als principis morals i ètics que els ciutadans reclamen de les nostres conductes. Uns principis que ens obliguen a tots sense excepció; i que estan per sobre de qualsevol consideració de la naturalesa que sigui, fins i tot de les personals o familiars», fent referència al rei emèrit, que seguix exiliat a Abu Dhabi. 

Últimes notícies

Els convocants de la marxa per la dana reclamen que Mazón renuncie a l’acta i comparega davant la jutgessa

En vespres de la investidura de Juanfran Pérez Llorca, més de 200 entitats han demanat que Mazón entregue l'acta i es presente davant la jutgessa per la gestió de la dana. La protesta retrà homenatge a les 229 víctimes i exigirà canvis en les polítiques per a futures emergències.

Tárrega va afirmar que ha crescut amb Corberán i va negar problemes en el vestuari

El central del València va defendre al cos tècnic, va explicar l'ajust amb eixida de tres al costat de Pepelu i va demanar començar a sumar fora per a consolidar la millora.

Raquel Carrera recau de les molèsties en el genoll esquerre i se sotmetrà a noves proves

La interior del València Basket ha recaigut de les molèsties en el seu genoll esquerre i serà sotmesa a noves proves. El club fixarà els terminis quan conega l'abast.

Seguretat Social actua en l’Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València

Seguretat Social ha actuat per sorpresa en l'Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València, que se celebra el 13 de desembre en el Roig Arena. L'acció s'emmarca en la campanya 'Enjoy the music' de Enjoy Aena.

Montero acusa a Mazón de no dir la veritat sobre la seua actuació el dia de la DANA

La vicepresidenta primera ha acusat a Carlos Mazón d'ocultar els seus moviments durant la DANA de 2024 i ha qualificat de lamentable la versió contradictòria publicada per Levante-EMV. També ha insistit que el PP degué convocar eleccions en la Comunitat Valenciana després de la tragèdia.

El Consell licita cinc parcel·les per a unes 220 vivendes protegides a Alacant

La EVHA ha tret a licitació cinc parcel·les municipals per a alçar unes 220 vivendes protegides a Alacant mitjançant permuta a canvi d'obra futura.

Avís groc per vents forts i fenòmens costaners a Castelló i Alacant

Aemet ha activat el nivell groc per ratxes de fins a 80 km/h i onatge de tres metres en zones de Castelló i Alacant. Els avisos es prolonguen des d'este dimecres fins a primeres hores del dijous, amb trams horaris concrets segons la zona.

Recuperat un capitell del segle XV reutilitzat en una reforma a Sagunt

La Policia de la Generalitat ha recuperat un capitell de mitjan segle XV que havia sigut encastat com a material d'obra en una vivenda de Sagunt. La peça ha sigut traslladada al Museu Arqueològic per al seu estudi i es mostrarà al públic durant unes setmanes.