Alerten d’una nova estafa a través del correu electrònic que suplanta la identitat de Correus

 

Este dilluns, l’Institut Nacional de Ciberseguretat (Incibe) ha alertat d’un cas d’estafa i frau massiu per internet en el que s’està suplantant la identitat de Correus.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, s’ha detectat una campanya d’enviament de correus electrònics fraudulents que simulen tindre de remitent a Correus per a difondre un programa maliciós que busca infiltrar-se en un dispositiu sense coneixement de l’usuari per a obtindre dades bancàries o informació personal.

 

Es tracta d’una alerta qualificada amb risc alt i que se centra en els correus electrònics que tenen com a assumpte: «Ordre Retornada – [aneu (números aleatoris)]». En este missatge s’informa de què s’ha tractat d’entregar un paquet però que no s’ha pogut fer i es convida a l’usuari a què reprograme l’enviament en 3 dies a una nova direcció, pagant abans entre 2,99 i 3,40 euros.

 

Els correus tenen un enllaç que simula ser de l’àrea de clients de Correus, però en realitat redirigix a la víctima a una pàgina web maliciosa. Es recomana als usuaris no obrir ni descarregar els arxius que van adjunts a este missatge.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU