Alerten d’una nova estafa a través del correu electrònic que suplanta la identitat de Correus

 

Este dilluns, l’Institut Nacional de Ciberseguretat (Incibe) ha alertat d’un cas d’estafa i frau massiu per internet en el que s’està suplantant la identitat de Correus.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, s’ha detectat una campanya d’enviament de correus electrònics fraudulents que simulen tindre de remitent a Correus per a difondre un programa maliciós que busca infiltrar-se en un dispositiu sense coneixement de l’usuari per a obtindre dades bancàries o informació personal.

 

Es tracta d’una alerta qualificada amb risc alt i que se centra en els correus electrònics que tenen com a assumpte: «Ordre Retornada – [aneu (números aleatoris)]». En este missatge s’informa de què s’ha tractat d’entregar un paquet però que no s’ha pogut fer i es convida a l’usuari a què reprograme l’enviament en 3 dies a una nova direcció, pagant abans entre 2,99 i 3,40 euros.

 

Els correus tenen un enllaç que simula ser de l’àrea de clients de Correus, però en realitat redirigix a la víctima a una pàgina web maliciosa. Es recomana als usuaris no obrir ni descarregar els arxius que van adjunts a este missatge.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.