Alerten d’una nova estafa a través del correu electrònic que suplanta la identitat de Correus

 

Este dilluns, l’Institut Nacional de Ciberseguretat (Incibe) ha alertat d’un cas d’estafa i frau massiu per internet en el que s’està suplantant la identitat de Correus.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, s’ha detectat una campanya d’enviament de correus electrònics fraudulents que simulen tindre de remitent a Correus per a difondre un programa maliciós que busca infiltrar-se en un dispositiu sense coneixement de l’usuari per a obtindre dades bancàries o informació personal.

 

Es tracta d’una alerta qualificada amb risc alt i que se centra en els correus electrònics que tenen com a assumpte: «Ordre Retornada – [aneu (números aleatoris)]». En este missatge s’informa de què s’ha tractat d’entregar un paquet però que no s’ha pogut fer i es convida a l’usuari a què reprograme l’enviament en 3 dies a una nova direcció, pagant abans entre 2,99 i 3,40 euros.

 

Els correus tenen un enllaç que simula ser de l’àrea de clients de Correus, però en realitat redirigix a la víctima a una pàgina web maliciosa. Es recomana als usuaris no obrir ni descarregar els arxius que van adjunts a este missatge.

Últimes notícies

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.