L’estudi que ho canvia tot: La novetat del coronavirus que posa en dubte el futur

Personal del hospital de Puerta del Hierro de Madrid

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La temperatura i la latitud no pareixen estar associades amb la propagació de la COVID-19. D’eixa manera ho determina un estudi fet en diferents països i que s’ha publicat en la revista ‘Canadian Medical Association Journal’. La investigació ha conclòs, no obstant això, que el tancament d’escoles i altres mesures de salut pública estan tenint un efecte positiu.

 

«El nostre estudi aporta noves i importants proves, usant dades mundials de l’epidèmia de la COVID-19, que estes intervencions de salut pública han reduït el creixement de la pandèmia», explica un dels líders de l’estudi, Peter Jüni, de l’Institut de Política, Gestió i Avaluació de la Salut, de la Universitat de Toronto (Canadà).

 

  

L’estudi ha examinat 144 àrees geopolítiques (estats i províncies d’Austràlia, els Estats Units i el Canadà, (i en diferents països de tot el món) i un total de més de 375.600 casos confirmats. La Xina, Itàlia, l’Iran i Corea del Sud van ser exclosos. O bé perquè el virus estava disminuint, com en el cas de la Xina, o en ple brot de la malaltia en el moment de l’anàlisi en uns altres.

 

 

L’efecte de la latitud, la temperatura i la humitat en la transmissió del virus

Per a estimar el creixement de l’epidèmia, els investigadors van comparar el número de casos del 20 de març amb els del 27. Amb això van determinar la influència de la latitud, la temperatura, la humitat, el tancament d’escoles, les restriccions de les reunions massives i el distanciament social mesurats durant el període d’exposició del 7 al 13 de març.

 

  

Van trobar poca o cap associació entre la latitud o la temperatura amb el creixement epidèmic del virus. I una dèbil associació entre la humitat i la reducció de la transmissió. Les troballes que el clima més càlid no va tindre cap efecte en la progressió de la pandèmia van sorprendre els autors. «Havíem fet un estudi preliminar que suggeria que tant la latitud com la temperatura podien jugar un paper. Però quan repetim l’estudi baix condicions molt més rigoroses, vam obtindre el resultat oposat», apunta Jüni.

 

 

«L‘estiu no farà que això desaparega. És important que la gent ho sàpiga. D’altra banda, quantes més intervencions de salut pública hi haja en una àrea, major serà l’impacte en la disminució del creixement de l’epidèmia. Estes intervencions de salut pública són realment importants. Perquè són l’única cosa que funciona ara mateix per a frenar l’epidèmia», comenta Dionne Gesink, coautora i epidemiòloga de l’Escola de Salut Pública Dalla Llana.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.