L’estudi que ho canvia tot: La novetat del coronavirus que posa en dubte el futur

Personal del hospital de Puerta del Hierro de Madrid

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La temperatura i la latitud no pareixen estar associades amb la propagació de la COVID-19. D’eixa manera ho determina un estudi fet en diferents països i que s’ha publicat en la revista ‘Canadian Medical Association Journal’. La investigació ha conclòs, no obstant això, que el tancament d’escoles i altres mesures de salut pública estan tenint un efecte positiu.

 

«El nostre estudi aporta noves i importants proves, usant dades mundials de l’epidèmia de la COVID-19, que estes intervencions de salut pública han reduït el creixement de la pandèmia», explica un dels líders de l’estudi, Peter Jüni, de l’Institut de Política, Gestió i Avaluació de la Salut, de la Universitat de Toronto (Canadà).

 

  

L’estudi ha examinat 144 àrees geopolítiques (estats i províncies d’Austràlia, els Estats Units i el Canadà, (i en diferents països de tot el món) i un total de més de 375.600 casos confirmats. La Xina, Itàlia, l’Iran i Corea del Sud van ser exclosos. O bé perquè el virus estava disminuint, com en el cas de la Xina, o en ple brot de la malaltia en el moment de l’anàlisi en uns altres.

 

 

L’efecte de la latitud, la temperatura i la humitat en la transmissió del virus

Per a estimar el creixement de l’epidèmia, els investigadors van comparar el número de casos del 20 de març amb els del 27. Amb això van determinar la influència de la latitud, la temperatura, la humitat, el tancament d’escoles, les restriccions de les reunions massives i el distanciament social mesurats durant el període d’exposició del 7 al 13 de març.

 

  

Van trobar poca o cap associació entre la latitud o la temperatura amb el creixement epidèmic del virus. I una dèbil associació entre la humitat i la reducció de la transmissió. Les troballes que el clima més càlid no va tindre cap efecte en la progressió de la pandèmia van sorprendre els autors. «Havíem fet un estudi preliminar que suggeria que tant la latitud com la temperatura podien jugar un paper. Però quan repetim l’estudi baix condicions molt més rigoroses, vam obtindre el resultat oposat», apunta Jüni.

 

 

«L‘estiu no farà que això desaparega. És important que la gent ho sàpiga. D’altra banda, quantes més intervencions de salut pública hi haja en una àrea, major serà l’impacte en la disminució del creixement de l’epidèmia. Estes intervencions de salut pública són realment importants. Perquè són l’única cosa que funciona ara mateix per a frenar l’epidèmia», comenta Dionne Gesink, coautora i epidemiòloga de l’Escola de Salut Pública Dalla Llana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.