L’estudi que ho canvia tot: La novetat del coronavirus que posa en dubte el futur

Personal del hospital de Puerta del Hierro de Madrid

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La temperatura i la latitud no pareixen estar associades amb la propagació de la COVID-19. D’eixa manera ho determina un estudi fet en diferents països i que s’ha publicat en la revista ‘Canadian Medical Association Journal’. La investigació ha conclòs, no obstant això, que el tancament d’escoles i altres mesures de salut pública estan tenint un efecte positiu.

 

«El nostre estudi aporta noves i importants proves, usant dades mundials de l’epidèmia de la COVID-19, que estes intervencions de salut pública han reduït el creixement de la pandèmia», explica un dels líders de l’estudi, Peter Jüni, de l’Institut de Política, Gestió i Avaluació de la Salut, de la Universitat de Toronto (Canadà).

 

  

L’estudi ha examinat 144 àrees geopolítiques (estats i províncies d’Austràlia, els Estats Units i el Canadà, (i en diferents països de tot el món) i un total de més de 375.600 casos confirmats. La Xina, Itàlia, l’Iran i Corea del Sud van ser exclosos. O bé perquè el virus estava disminuint, com en el cas de la Xina, o en ple brot de la malaltia en el moment de l’anàlisi en uns altres.

 

 

L’efecte de la latitud, la temperatura i la humitat en la transmissió del virus

Per a estimar el creixement de l’epidèmia, els investigadors van comparar el número de casos del 20 de març amb els del 27. Amb això van determinar la influència de la latitud, la temperatura, la humitat, el tancament d’escoles, les restriccions de les reunions massives i el distanciament social mesurats durant el període d’exposició del 7 al 13 de març.

 

  

Van trobar poca o cap associació entre la latitud o la temperatura amb el creixement epidèmic del virus. I una dèbil associació entre la humitat i la reducció de la transmissió. Les troballes que el clima més càlid no va tindre cap efecte en la progressió de la pandèmia van sorprendre els autors. «Havíem fet un estudi preliminar que suggeria que tant la latitud com la temperatura podien jugar un paper. Però quan repetim l’estudi baix condicions molt més rigoroses, vam obtindre el resultat oposat», apunta Jüni.

 

 

«L‘estiu no farà que això desaparega. És important que la gent ho sàpiga. D’altra banda, quantes més intervencions de salut pública hi haja en una àrea, major serà l’impacte en la disminució del creixement de l’epidèmia. Estes intervencions de salut pública són realment importants. Perquè són l’única cosa que funciona ara mateix per a frenar l’epidèmia», comenta Dionne Gesink, coautora i epidemiòloga de l’Escola de Salut Pública Dalla Llana.

Últimes notícies

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.