L’estudi que ho canvia tot: La novetat del coronavirus que posa en dubte el futur

Personal del hospital de Puerta del Hierro de Madrid

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La temperatura i la latitud no pareixen estar associades amb la propagació de la COVID-19. D’eixa manera ho determina un estudi fet en diferents països i que s’ha publicat en la revista ‘Canadian Medical Association Journal’. La investigació ha conclòs, no obstant això, que el tancament d’escoles i altres mesures de salut pública estan tenint un efecte positiu.

 

«El nostre estudi aporta noves i importants proves, usant dades mundials de l’epidèmia de la COVID-19, que estes intervencions de salut pública han reduït el creixement de la pandèmia», explica un dels líders de l’estudi, Peter Jüni, de l’Institut de Política, Gestió i Avaluació de la Salut, de la Universitat de Toronto (Canadà).

 

  

L’estudi ha examinat 144 àrees geopolítiques (estats i províncies d’Austràlia, els Estats Units i el Canadà, (i en diferents països de tot el món) i un total de més de 375.600 casos confirmats. La Xina, Itàlia, l’Iran i Corea del Sud van ser exclosos. O bé perquè el virus estava disminuint, com en el cas de la Xina, o en ple brot de la malaltia en el moment de l’anàlisi en uns altres.

 

 

L’efecte de la latitud, la temperatura i la humitat en la transmissió del virus

Per a estimar el creixement de l’epidèmia, els investigadors van comparar el número de casos del 20 de març amb els del 27. Amb això van determinar la influència de la latitud, la temperatura, la humitat, el tancament d’escoles, les restriccions de les reunions massives i el distanciament social mesurats durant el període d’exposició del 7 al 13 de març.

 

  

Van trobar poca o cap associació entre la latitud o la temperatura amb el creixement epidèmic del virus. I una dèbil associació entre la humitat i la reducció de la transmissió. Les troballes que el clima més càlid no va tindre cap efecte en la progressió de la pandèmia van sorprendre els autors. «Havíem fet un estudi preliminar que suggeria que tant la latitud com la temperatura podien jugar un paper. Però quan repetim l’estudi baix condicions molt més rigoroses, vam obtindre el resultat oposat», apunta Jüni.

 

 

«L‘estiu no farà que això desaparega. És important que la gent ho sàpiga. D’altra banda, quantes més intervencions de salut pública hi haja en una àrea, major serà l’impacte en la disminució del creixement de l’epidèmia. Estes intervencions de salut pública són realment importants. Perquè són l’única cosa que funciona ara mateix per a frenar l’epidèmia», comenta Dionne Gesink, coautora i epidemiòloga de l’Escola de Salut Pública Dalla Llana.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.