12.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Un estudi explica com afecta el coronavirus als principals òrgans del cos

 

Fa més de mig any que convivim amb el Covid-19 i els científics no han deixat d’estudiar el virus, siga el seu comportament, siga l’afectació en l’organisme humà. Després de mesos, ha quedat en el calaix aquella informació de «només és una grip», ja que, amb el pas dels temps i dels actes, el coronavirus ha mostrat la seua veritable cara.

 

Mentres hi ha molts investigadors que treballen per a trobar una vacuna, altres estudien amb deteniment com afecta la malaltia al nostre cos. L’últim estudi, a càrrec de la Universitat de Columbia (Nova York), ha conclòs que el Covid-19 pot deixar seqüeles, algunes d’elles permanents, en els òrgans més essencials del nostre organisme.

 

Danys pulmonars i renals

En un primer moment, el dany en els pulmons, a conseqüència de la pneumònia que pot provocar el coronavirus, era el més evident. Però ara se sap que els pulmons poden patir coàguls i lesions permanents que poden derivar en una fibrosi. L’estudi de la Universitat de Columbia va més enllà dels danys en el sistema respiratori i parla també de les afectacions en altres òrgans.

 

En este sentit, la investigació revela que els ronyons poden perdre sang i amb això les proteïnes que necessita per al seu correcte funcionament. De la mateixa manera, els diabètics han d’extremar les precaucions davant del virus, ja que este pot afectar el fetge i el pàncrees, encarregats de produir la insulina necessària en el nostre organisme.

 

La resposta de la pell davant del Covid-19

Alguns pacients han mostrat també símptomes gastrointestinals, i és que el Covid-19 també té efectes sobre els intestins provocant vòmits i diarrees. La malaltia també pot afectat el sistema circulatori, canviant el ritme corrent del cor i afectant la coagulació i l’oxigenació de la sang.

 

Tampoc el cervell escapa al virus. Alguns pacients poden experimentar mal de cap, marejos, confusió o canvis bruscos de comportament. Un del símptoma més visible que hem contret la malaltia es produïx en la pell, a on el Covid-19  pot provocar erupcions, inflamacions o blaus en els dits dels peus.

 

El fet que el virus no sempre es comporte de la mateixa manera, complica les coses per a conseguir posar-li setge. No obstant això, a poc a poc es van coneixent més detalls sobre la seua naturalesa que ajuden al seu diagnòstic i a saber quins passos donar per a conseguir un tractament eficaç.

Últimes notícies

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.

Almeida veu a un València en alça i exigix guanyar ja fora de casa

André Almeida sosté que el València està canviant la dinàmica després de l'empat davant el Betis i el triomf enfront del Llevant, i fixa com a prioritat guanyar a domicili.