Un estudi explica com afecta el coronavirus als principals òrgans del cos

 

Fa més de mig any que convivim amb el Covid-19 i els científics no han deixat d’estudiar el virus, siga el seu comportament, siga l’afectació en l’organisme humà. Després de mesos, ha quedat en el calaix aquella informació de «només és una grip», ja que, amb el pas dels temps i dels actes, el coronavirus ha mostrat la seua veritable cara.

 

Mentres hi ha molts investigadors que treballen per a trobar una vacuna, altres estudien amb deteniment com afecta la malaltia al nostre cos. L’últim estudi, a càrrec de la Universitat de Columbia (Nova York), ha conclòs que el Covid-19 pot deixar seqüeles, algunes d’elles permanents, en els òrgans més essencials del nostre organisme.

 

Danys pulmonars i renals

En un primer moment, el dany en els pulmons, a conseqüència de la pneumònia que pot provocar el coronavirus, era el més evident. Però ara se sap que els pulmons poden patir coàguls i lesions permanents que poden derivar en una fibrosi. L’estudi de la Universitat de Columbia va més enllà dels danys en el sistema respiratori i parla també de les afectacions en altres òrgans.

 

En este sentit, la investigació revela que els ronyons poden perdre sang i amb això les proteïnes que necessita per al seu correcte funcionament. De la mateixa manera, els diabètics han d’extremar les precaucions davant del virus, ja que este pot afectar el fetge i el pàncrees, encarregats de produir la insulina necessària en el nostre organisme.

 

La resposta de la pell davant del Covid-19

Alguns pacients han mostrat també símptomes gastrointestinals, i és que el Covid-19 també té efectes sobre els intestins provocant vòmits i diarrees. La malaltia també pot afectat el sistema circulatori, canviant el ritme corrent del cor i afectant la coagulació i l’oxigenació de la sang.

 

Tampoc el cervell escapa al virus. Alguns pacients poden experimentar mal de cap, marejos, confusió o canvis bruscos de comportament. Un del símptoma més visible que hem contret la malaltia es produïx en la pell, a on el Covid-19  pot provocar erupcions, inflamacions o blaus en els dits dels peus.

 

El fet que el virus no sempre es comporte de la mateixa manera, complica les coses per a conseguir posar-li setge. No obstant això, a poc a poc es van coneixent més detalls sobre la seua naturalesa que ajuden al seu diagnòstic i a saber quins passos donar per a conseguir un tractament eficaç.

Últimes notícies

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.