Un estudi explica com afecta el coronavirus als principals òrgans del cos

 

Fa més de mig any que convivim amb el Covid-19 i els científics no han deixat d’estudiar el virus, siga el seu comportament, siga l’afectació en l’organisme humà. Després de mesos, ha quedat en el calaix aquella informació de «només és una grip», ja que, amb el pas dels temps i dels actes, el coronavirus ha mostrat la seua veritable cara.

 

Mentres hi ha molts investigadors que treballen per a trobar una vacuna, altres estudien amb deteniment com afecta la malaltia al nostre cos. L’últim estudi, a càrrec de la Universitat de Columbia (Nova York), ha conclòs que el Covid-19 pot deixar seqüeles, algunes d’elles permanents, en els òrgans més essencials del nostre organisme.

 

Danys pulmonars i renals

En un primer moment, el dany en els pulmons, a conseqüència de la pneumònia que pot provocar el coronavirus, era el més evident. Però ara se sap que els pulmons poden patir coàguls i lesions permanents que poden derivar en una fibrosi. L’estudi de la Universitat de Columbia va més enllà dels danys en el sistema respiratori i parla també de les afectacions en altres òrgans.

 

En este sentit, la investigació revela que els ronyons poden perdre sang i amb això les proteïnes que necessita per al seu correcte funcionament. De la mateixa manera, els diabètics han d’extremar les precaucions davant del virus, ja que este pot afectar el fetge i el pàncrees, encarregats de produir la insulina necessària en el nostre organisme.

 

La resposta de la pell davant del Covid-19

Alguns pacients han mostrat també símptomes gastrointestinals, i és que el Covid-19 també té efectes sobre els intestins provocant vòmits i diarrees. La malaltia també pot afectat el sistema circulatori, canviant el ritme corrent del cor i afectant la coagulació i l’oxigenació de la sang.

 

Tampoc el cervell escapa al virus. Alguns pacients poden experimentar mal de cap, marejos, confusió o canvis bruscos de comportament. Un del símptoma més visible que hem contret la malaltia es produïx en la pell, a on el Covid-19  pot provocar erupcions, inflamacions o blaus en els dits dels peus.

 

El fet que el virus no sempre es comporte de la mateixa manera, complica les coses per a conseguir posar-li setge. No obstant això, a poc a poc es van coneixent més detalls sobre la seua naturalesa que ajuden al seu diagnòstic i a saber quins passos donar per a conseguir un tractament eficaç.

Últimes notícies

L’onada de calor deixa avisos per temperatures extremes en huit autonomies

L’Aemet ha activat avisos per altes temperatures en huit comunitats autònomes, inclosa la Comunitat Valenciana, on també es preveuen tempestes fortes.

Rototom obri el reggae a la generació Z amb nous ritmes i més compromís social

El Rototom Sunsplash celebrarà del 16 al 22 d’agost la seua 31a edició a Benicàssim amb un cartell pensat per connectar amb la generació Z, més fusió de ritmes urbans i una potent agenda d’activisme social.

Aemet activa l’avís groc per tempestes i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per pluges, tempestes i possible granís a l’interior nord de Castelló, i per temperatures de fins a 38 graus en punts d’Alacant i València.

La regularització d’immigrants deixa un de cada huit nous afiliats a la Comunitat

La regularització extraordinària d’immigrants ha incorporat 262.475 persones a la Seguretat Social fins al 30 de juliol, de les quals el 12,1 % treballen a la Comunitat Valenciana, que és la quarta autonomia amb més nous afiliats.

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.
FILMOTECA D'ESTIU