Un estudi explica com afecta el coronavirus als principals òrgans del cos

 

Fa més de mig any que convivim amb el Covid-19 i els científics no han deixat d’estudiar el virus, siga el seu comportament, siga l’afectació en l’organisme humà. Després de mesos, ha quedat en el calaix aquella informació de «només és una grip», ja que, amb el pas dels temps i dels actes, el coronavirus ha mostrat la seua veritable cara.

 

Mentres hi ha molts investigadors que treballen per a trobar una vacuna, altres estudien amb deteniment com afecta la malaltia al nostre cos. L’últim estudi, a càrrec de la Universitat de Columbia (Nova York), ha conclòs que el Covid-19 pot deixar seqüeles, algunes d’elles permanents, en els òrgans més essencials del nostre organisme.

 

Danys pulmonars i renals

En un primer moment, el dany en els pulmons, a conseqüència de la pneumònia que pot provocar el coronavirus, era el més evident. Però ara se sap que els pulmons poden patir coàguls i lesions permanents que poden derivar en una fibrosi. L’estudi de la Universitat de Columbia va més enllà dels danys en el sistema respiratori i parla també de les afectacions en altres òrgans.

 

En este sentit, la investigació revela que els ronyons poden perdre sang i amb això les proteïnes que necessita per al seu correcte funcionament. De la mateixa manera, els diabètics han d’extremar les precaucions davant del virus, ja que este pot afectar el fetge i el pàncrees, encarregats de produir la insulina necessària en el nostre organisme.

 

La resposta de la pell davant del Covid-19

Alguns pacients han mostrat també símptomes gastrointestinals, i és que el Covid-19 també té efectes sobre els intestins provocant vòmits i diarrees. La malaltia també pot afectat el sistema circulatori, canviant el ritme corrent del cor i afectant la coagulació i l’oxigenació de la sang.

 

Tampoc el cervell escapa al virus. Alguns pacients poden experimentar mal de cap, marejos, confusió o canvis bruscos de comportament. Un del símptoma més visible que hem contret la malaltia es produïx en la pell, a on el Covid-19  pot provocar erupcions, inflamacions o blaus en els dits dels peus.

 

El fet que el virus no sempre es comporte de la mateixa manera, complica les coses per a conseguir posar-li setge. No obstant això, a poc a poc es van coneixent més detalls sobre la seua naturalesa que ajuden al seu diagnòstic i a saber quins passos donar per a conseguir un tractament eficaç.

Últimes notícies

Oltra defensa a Madrid una candidatura d’esquerres ampla per a la Generalitat i els ajuntaments

Mónica Oltra aposta a Madrid per teixir una gran aliança d’esquerres per a les pròximes eleccions autonòmiques i municipals, que desborde les sigles i el curtterminisme, i confia que així serà en la Comunitat Valenciana.

Barcala nega haver-se reunit amb l’administrador de les vivendes públiques d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha negat en el ple haver mantingut cap reunió amb l’administrador de Fraorgi, empresa que gestiona les vivendes públiques de la platja de Sant Joan, en plena polèmica pel cas Les Naus.

Els voluntaris valencians d’IAE localitzen víctimes mortals del terratrémol en 10 zones de La Guaira

Els onze voluntaris de l’ONG IAE, amb seu a Algemesí, han localitzat i marcat cossos sense vida en deu zones de La Guaira després del terratrémol de Veneçuela, sense rastre encara de supervivents.

Ibáñez (Compromís) exigix més explicacions a Sánchez per les causes judicials del seu entorn

El diputat de Compromís Alberto Ibáñez, integrat en el grup Sumar, ha reclamat a Pedro Sánchez més explicacions al Congrés sobre les causes judicials que afecten el seu entorn i ha instat el PSOE a fer una reflexió profunda i a escoltar el seu electorat.

Les constructores calculen quasi 29.000 milions en obres clau a la Comunitat Valenciana per als pròxims 10 anys

SEOPAN ha quantificat en 28.749 milions d'euros la inversió necessària en infraestructures prioritàries i conservació viària i hidràulica a la Comunitat Valenciana en la pròxima dècada, amb el gruix destinat a aigua i transport.

Colom estrena voreres de granit mentre avancen les obres al cor comercial de València

Les obres de remodelació del carrer Colom de València compleixen dues setmanes, ja mostren les primeres baldoses de granit i mantenen el trànsit i l’accés als comerços.

Les denúncies per violència de gènere creixen un 5,8 % fins a 7.080 casos en tres mesos

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han registrat 7.080 denúncies per violència de gènere en el primer trimestre, un 5,8 % més, amb 6.327 víctimes i un descens de les ordres de protecció i de les persones enjuiciades.

Rufus Wainwright porta el seu concert més íntim a Les Arts el 2 de juliol

L’Auditori del Palau de les Arts Reina Sofía acollirà dijous 2 de juliol, a les 19.30 hores, un concert acústic i íntim de Rufus Wainwright, dins de la gira 'Goint to a Town Solo'. El cantant alternarà guitarra i piano per a repassar la seua trajectòria, de l’àlbum debut de 1998 fins a 'Folkocracy' (2023).