Un estudi explica com afecta el coronavirus als principals òrgans del cos

 

Fa més de mig any que convivim amb el Covid-19 i els científics no han deixat d’estudiar el virus, siga el seu comportament, siga l’afectació en l’organisme humà. Després de mesos, ha quedat en el calaix aquella informació de «només és una grip», ja que, amb el pas dels temps i dels actes, el coronavirus ha mostrat la seua veritable cara.

 

Mentres hi ha molts investigadors que treballen per a trobar una vacuna, altres estudien amb deteniment com afecta la malaltia al nostre cos. L’últim estudi, a càrrec de la Universitat de Columbia (Nova York), ha conclòs que el Covid-19 pot deixar seqüeles, algunes d’elles permanents, en els òrgans més essencials del nostre organisme.

 

Danys pulmonars i renals

En un primer moment, el dany en els pulmons, a conseqüència de la pneumònia que pot provocar el coronavirus, era el més evident. Però ara se sap que els pulmons poden patir coàguls i lesions permanents que poden derivar en una fibrosi. L’estudi de la Universitat de Columbia va més enllà dels danys en el sistema respiratori i parla també de les afectacions en altres òrgans.

 

En este sentit, la investigació revela que els ronyons poden perdre sang i amb això les proteïnes que necessita per al seu correcte funcionament. De la mateixa manera, els diabètics han d’extremar les precaucions davant del virus, ja que este pot afectar el fetge i el pàncrees, encarregats de produir la insulina necessària en el nostre organisme.

 

La resposta de la pell davant del Covid-19

Alguns pacients han mostrat també símptomes gastrointestinals, i és que el Covid-19 també té efectes sobre els intestins provocant vòmits i diarrees. La malaltia també pot afectat el sistema circulatori, canviant el ritme corrent del cor i afectant la coagulació i l’oxigenació de la sang.

 

Tampoc el cervell escapa al virus. Alguns pacients poden experimentar mal de cap, marejos, confusió o canvis bruscos de comportament. Un del símptoma més visible que hem contret la malaltia es produïx en la pell, a on el Covid-19  pot provocar erupcions, inflamacions o blaus en els dits dels peus.

 

El fet que el virus no sempre es comporte de la mateixa manera, complica les coses per a conseguir posar-li setge. No obstant això, a poc a poc es van coneixent més detalls sobre la seua naturalesa que ajuden al seu diagnòstic i a saber quins passos donar per a conseguir un tractament eficaç.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.