Estudien el primer cas clínic d’un menor hospitalitzat per abusar dels videojocs

 

Un equip de l’Hospital Provincial de Castelló, la Universitat Jaume I i l’Hospital General Universitari ha publicat el primer cas clínic d’un menor que va haver de ser hospitalitzat durant dos mesos a Castelló per l’abús de videojocs.

Segons informa Europa Press, els especialistes implicats en l’estudi adverteixen sobre la necessitat de prestar atenció als comportaments dels menors entre els quals s’ha estés el seu ús donada “la precocitat creixent en el seu consum”, especialment per “la manca de maduració en les funcions executives i cognitives durant l’adolescència”.

D’acord amb les conclusions de la investigació, les estratègies de prevenció aconsellen la necessitat de supervisió de l’ús que fan els menors de les pantalles “establint límits clars i ben definits” i “fomentant la pràctica d’altres fonts de satisfacció“.

Els símptomes que han portat a la decisió d’hospitalitzar durant dos mesos al pacient, un menor adolescent amb “greu addicció comportamental” al videojoc Fortnite, incloïen aïllament en domicili, rebuig a interaccions socials amb negació a anar a serveis sanitaris, inflexibilitat personal persistent, escàs interés pel seu entorn i molt selectiu en els seus gustos i amb activitats restrictives.

 

Últimes notícies

La investigació del triple crim masclista de Dolores avança a l’espera de les autòpsies

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació del triple crim masclista de Dolores mentres espera els resultats de les autòpsies per a confirmar la principal hipòtesi sobre l'ocorregut.

Polo i Vilaplana compareixen esta setmana en el Congrés per la gestió de la dana de 2024

La comissió d'investigació del Congrés sobre la dana d'octubre de 2024 interrogarà esta setmana al president de la CHJ, Miguel Polo, i a la periodista Maribel Vilaplana, després de reordenar-se les seues compareixences.

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.