11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Estudien el primer cas clínic d’un menor hospitalitzat per abusar dels videojocs

 

Un equip de l’Hospital Provincial de Castelló, la Universitat Jaume I i l’Hospital General Universitari ha publicat el primer cas clínic d’un menor que va haver de ser hospitalitzat durant dos mesos a Castelló per l’abús de videojocs.

Segons informa Europa Press, els especialistes implicats en l’estudi adverteixen sobre la necessitat de prestar atenció als comportaments dels menors entre els quals s’ha estés el seu ús donada “la precocitat creixent en el seu consum”, especialment per “la manca de maduració en les funcions executives i cognitives durant l’adolescència”.

D’acord amb les conclusions de la investigació, les estratègies de prevenció aconsellen la necessitat de supervisió de l’ús que fan els menors de les pantalles “establint límits clars i ben definits” i “fomentant la pràctica d’altres fonts de satisfacció“.

Els símptomes que han portat a la decisió d’hospitalitzar durant dos mesos al pacient, un menor adolescent amb “greu addicció comportamental” al videojoc Fortnite, incloïen aïllament en domicili, rebuig a interaccions socials amb negació a anar a serveis sanitaris, inflexibilitat personal persistent, escàs interés pel seu entorn i molt selectiu en els seus gustos i amb activitats restrictives.

 

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.