Estudien el primer cas clínic d’un menor hospitalitzat per abusar dels videojocs

 

Un equip de l’Hospital Provincial de Castelló, la Universitat Jaume I i l’Hospital General Universitari ha publicat el primer cas clínic d’un menor que va haver de ser hospitalitzat durant dos mesos a Castelló per l’abús de videojocs.

Segons informa Europa Press, els especialistes implicats en l’estudi adverteixen sobre la necessitat de prestar atenció als comportaments dels menors entre els quals s’ha estés el seu ús donada “la precocitat creixent en el seu consum”, especialment per “la manca de maduració en les funcions executives i cognitives durant l’adolescència”.

D’acord amb les conclusions de la investigació, les estratègies de prevenció aconsellen la necessitat de supervisió de l’ús que fan els menors de les pantalles “establint límits clars i ben definits” i “fomentant la pràctica d’altres fonts de satisfacció“.

Els símptomes que han portat a la decisió d’hospitalitzar durant dos mesos al pacient, un menor adolescent amb “greu addicció comportamental” al videojoc Fortnite, incloïen aïllament en domicili, rebuig a interaccions socials amb negació a anar a serveis sanitaris, inflexibilitat personal persistent, escàs interés pel seu entorn i molt selectiu en els seus gustos i amb activitats restrictives.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.