Estudien el primer cas clínic d’un menor hospitalitzat per abusar dels videojocs

 

Un equip de l’Hospital Provincial de Castelló, la Universitat Jaume I i l’Hospital General Universitari ha publicat el primer cas clínic d’un menor que va haver de ser hospitalitzat durant dos mesos a Castelló per l’abús de videojocs.

Segons informa Europa Press, els especialistes implicats en l’estudi adverteixen sobre la necessitat de prestar atenció als comportaments dels menors entre els quals s’ha estés el seu ús donada “la precocitat creixent en el seu consum”, especialment per “la manca de maduració en les funcions executives i cognitives durant l’adolescència”.

D’acord amb les conclusions de la investigació, les estratègies de prevenció aconsellen la necessitat de supervisió de l’ús que fan els menors de les pantalles “establint límits clars i ben definits” i “fomentant la pràctica d’altres fonts de satisfacció“.

Els símptomes que han portat a la decisió d’hospitalitzar durant dos mesos al pacient, un menor adolescent amb “greu addicció comportamental” al videojoc Fortnite, incloïen aïllament en domicili, rebuig a interaccions socials amb negació a anar a serveis sanitaris, inflexibilitat personal persistent, escàs interés pel seu entorn i molt selectiu en els seus gustos i amb activitats restrictives.

 

Últimes notícies

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.