L’Eurocambra exigeix que les parelles del mateix sexe siguen reconegudes en tota la UE

En el text aprovat, els eurodiputats subratllen que les persones LGTBIQ han de poder exercir els seus drets fonamentals, inclòs el dret a la llibertat de moviment, en tot el territori de la Unió Europea.

Un text que naix de les nombroses peticions sobre la discriminació a la qual s’enfronten les famílies  LGTBIQ a Polònia i Hongria, la qual cosa ha portat a la comissió de Peticions, per a redactar una proposta de resolució amb la finalitat de garantir un seguiment específic de peticions admissibles que involucren a tot el Parlament Europeu.

El text adverteix que, si bé la UE ha experimentat avanços en termes de matrimoni i unions civils, de drets d’adopció per a les persones LGTBIQ i de protecció jurídica contra la discriminació, la incitació a l’odi i els delictes d’odi, «també s’han produït reculades, com la retòrica hostil de polítics electes i les onades de la violència homòfoba i transfòbica».

Els matrimonis o unions civils formats en un Estat membre han de ser reconeguts en els altres països de la UE, i els cònjuges o membres de la unió han de rebre idèntic tracte al qual s’atorga als que formen matrimonis i unions heterosexuals, afirmen els eurodiputats.

El text recorda que el Tribunal de Justícia de la UE ja va declarar en una sentència de 2018 que el terme «cònjuge» utilitzat en la directiva sobre la lliure circulació també és aplicable a les parelles homosexuals, i demana per això a la Comissió Europea que actue contra Romania, el govern de la qual no ha acatat la sentència.

 

Pares del mateix sexe

 

Els eurodiputats, així, insten a tots els Estats membres a reconéixer a efectes legals als adults esmentats en un certificat de naixement expedit en un altre

Estat membre com a pares legals del xiquet, independentment del sexe legal o del seu estat civil, per a evitar convertir a xiquets en apàtrides en traslladar-se a un altre país de la Unió.

Insisteixen que les famílies LGTBIQ han de gaudir dels mateixos drets de reagrupació familiar que aquelles constituïdes per parelles heterosexuals.

Discriminació comunitat LGTBIQ en alguns països

 

Arran de la discriminació patida per la comunitat LGTBIQ a Polònia i Hongria, el Parlament Europeu anima a la Comissió Europea a utilitzar els instruments al seu abast (procediments d’infracció, mesures provisionals i eines pressupostàries) contra estos països.

La resolució també dona suport a «el compromís de la Comissió Europea de proposar una iniciativa legislativa amb l’objectiu d’ampliar la llista de delictes de la UE als delictes motivats per prejudicis i al discurs de l’odi, fins i tot quan es dirigeixen a persones LGTBIQ».

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.