L’Eurocambra exigeix que les parelles del mateix sexe siguen reconegudes en tota la UE

En el text aprovat, els eurodiputats subratllen que les persones LGTBIQ han de poder exercir els seus drets fonamentals, inclòs el dret a la llibertat de moviment, en tot el territori de la Unió Europea.

Un text que naix de les nombroses peticions sobre la discriminació a la qual s’enfronten les famílies  LGTBIQ a Polònia i Hongria, la qual cosa ha portat a la comissió de Peticions, per a redactar una proposta de resolució amb la finalitat de garantir un seguiment específic de peticions admissibles que involucren a tot el Parlament Europeu.

El text adverteix que, si bé la UE ha experimentat avanços en termes de matrimoni i unions civils, de drets d’adopció per a les persones LGTBIQ i de protecció jurídica contra la discriminació, la incitació a l’odi i els delictes d’odi, “també s’han produït reculades, com la retòrica hostil de polítics electes i les onades de la violència homòfoba i transfòbica”.

Els matrimonis o unions civils formats en un Estat membre han de ser reconeguts en els altres països de la UE, i els cònjuges o membres de la unió han de rebre idèntic tracte al qual s’atorga als que formen matrimonis i unions heterosexuals, afirmen els eurodiputats.

El text recorda que el Tribunal de Justícia de la UE ja va declarar en una sentència de 2018 que el terme “cònjuge” utilitzat en la directiva sobre la lliure circulació també és aplicable a les parelles homosexuals, i demana per això a la Comissió Europea que actue contra Romania, el govern de la qual no ha acatat la sentència.

 

Pares del mateix sexe

 

Els eurodiputats, així, insten a tots els Estats membres a reconéixer a efectes legals als adults esmentats en un certificat de naixement expedit en un altre

Estat membre com a pares legals del xiquet, independentment del sexe legal o del seu estat civil, per a evitar convertir a xiquets en apàtrides en traslladar-se a un altre país de la Unió.

Insisteixen que les famílies LGTBIQ han de gaudir dels mateixos drets de reagrupació familiar que aquelles constituïdes per parelles heterosexuals.

Discriminació comunitat LGTBIQ en alguns països

 

Arran de la discriminació patida per la comunitat LGTBIQ a Polònia i Hongria, el Parlament Europeu anima a la Comissió Europea a utilitzar els instruments al seu abast (procediments d’infracció, mesures provisionals i eines pressupostàries) contra estos països.

La resolució també dona suport a “el compromís de la Comissió Europea de proposar una iniciativa legislativa amb l’objectiu d’ampliar la llista de delictes de la UE als delictes motivats per prejudicis i al discurs de l’odi, fins i tot quan es dirigeixen a persones LGTBIQ”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.