15.1 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

L’Eurocambra exigeix que les parelles del mateix sexe siguen reconegudes en tota la UE

En el text aprovat, els eurodiputats subratllen que les persones LGTBIQ han de poder exercir els seus drets fonamentals, inclòs el dret a la llibertat de moviment, en tot el territori de la Unió Europea.

Un text que naix de les nombroses peticions sobre la discriminació a la qual s’enfronten les famílies  LGTBIQ a Polònia i Hongria, la qual cosa ha portat a la comissió de Peticions, per a redactar una proposta de resolució amb la finalitat de garantir un seguiment específic de peticions admissibles que involucren a tot el Parlament Europeu.

El text adverteix que, si bé la UE ha experimentat avanços en termes de matrimoni i unions civils, de drets d’adopció per a les persones LGTBIQ i de protecció jurídica contra la discriminació, la incitació a l’odi i els delictes d’odi, “també s’han produït reculades, com la retòrica hostil de polítics electes i les onades de la violència homòfoba i transfòbica”.

Els matrimonis o unions civils formats en un Estat membre han de ser reconeguts en els altres països de la UE, i els cònjuges o membres de la unió han de rebre idèntic tracte al qual s’atorga als que formen matrimonis i unions heterosexuals, afirmen els eurodiputats.

El text recorda que el Tribunal de Justícia de la UE ja va declarar en una sentència de 2018 que el terme “cònjuge” utilitzat en la directiva sobre la lliure circulació també és aplicable a les parelles homosexuals, i demana per això a la Comissió Europea que actue contra Romania, el govern de la qual no ha acatat la sentència.

 

Pares del mateix sexe

 

Els eurodiputats, així, insten a tots els Estats membres a reconéixer a efectes legals als adults esmentats en un certificat de naixement expedit en un altre

Estat membre com a pares legals del xiquet, independentment del sexe legal o del seu estat civil, per a evitar convertir a xiquets en apàtrides en traslladar-se a un altre país de la Unió.

Insisteixen que les famílies LGTBIQ han de gaudir dels mateixos drets de reagrupació familiar que aquelles constituïdes per parelles heterosexuals.

Discriminació comunitat LGTBIQ en alguns països

 

Arran de la discriminació patida per la comunitat LGTBIQ a Polònia i Hongria, el Parlament Europeu anima a la Comissió Europea a utilitzar els instruments al seu abast (procediments d’infracció, mesures provisionals i eines pressupostàries) contra estos països.

La resolució també dona suport a “el compromís de la Comissió Europea de proposar una iniciativa legislativa amb l’objectiu d’ampliar la llista de delictes de la UE als delictes motivats per prejudicis i al discurs de l’odi, fins i tot quan es dirigeixen a persones LGTBIQ”.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.