L’Eurocambra exigeix que les parelles del mateix sexe siguen reconegudes en tota la UE

En el text aprovat, els eurodiputats subratllen que les persones LGTBIQ han de poder exercir els seus drets fonamentals, inclòs el dret a la llibertat de moviment, en tot el territori de la Unió Europea.

Un text que naix de les nombroses peticions sobre la discriminació a la qual s’enfronten les famílies  LGTBIQ a Polònia i Hongria, la qual cosa ha portat a la comissió de Peticions, per a redactar una proposta de resolució amb la finalitat de garantir un seguiment específic de peticions admissibles que involucren a tot el Parlament Europeu.

El text adverteix que, si bé la UE ha experimentat avanços en termes de matrimoni i unions civils, de drets d’adopció per a les persones LGTBIQ i de protecció jurídica contra la discriminació, la incitació a l’odi i els delictes d’odi, «també s’han produït reculades, com la retòrica hostil de polítics electes i les onades de la violència homòfoba i transfòbica».

Els matrimonis o unions civils formats en un Estat membre han de ser reconeguts en els altres països de la UE, i els cònjuges o membres de la unió han de rebre idèntic tracte al qual s’atorga als que formen matrimonis i unions heterosexuals, afirmen els eurodiputats.

El text recorda que el Tribunal de Justícia de la UE ja va declarar en una sentència de 2018 que el terme «cònjuge» utilitzat en la directiva sobre la lliure circulació també és aplicable a les parelles homosexuals, i demana per això a la Comissió Europea que actue contra Romania, el govern de la qual no ha acatat la sentència.

 

Pares del mateix sexe

 

Els eurodiputats, així, insten a tots els Estats membres a reconéixer a efectes legals als adults esmentats en un certificat de naixement expedit en un altre

Estat membre com a pares legals del xiquet, independentment del sexe legal o del seu estat civil, per a evitar convertir a xiquets en apàtrides en traslladar-se a un altre país de la Unió.

Insisteixen que les famílies LGTBIQ han de gaudir dels mateixos drets de reagrupació familiar que aquelles constituïdes per parelles heterosexuals.

Discriminació comunitat LGTBIQ en alguns països

 

Arran de la discriminació patida per la comunitat LGTBIQ a Polònia i Hongria, el Parlament Europeu anima a la Comissió Europea a utilitzar els instruments al seu abast (procediments d’infracció, mesures provisionals i eines pressupostàries) contra estos països.

La resolució també dona suport a «el compromís de la Comissió Europea de proposar una iniciativa legislativa amb l’objectiu d’ampliar la llista de delictes de la UE als delictes motivats per prejudicis i al discurs de l’odi, fins i tot quan es dirigeixen a persones LGTBIQ».

Últimes notícies

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.
FILMOTECA D'ESTIU