L’Eurocambra exigeix que les parelles del mateix sexe siguen reconegudes en tota la UE

En el text aprovat, els eurodiputats subratllen que les persones LGTBIQ han de poder exercir els seus drets fonamentals, inclòs el dret a la llibertat de moviment, en tot el territori de la Unió Europea.

Un text que naix de les nombroses peticions sobre la discriminació a la qual s’enfronten les famílies  LGTBIQ a Polònia i Hongria, la qual cosa ha portat a la comissió de Peticions, per a redactar una proposta de resolució amb la finalitat de garantir un seguiment específic de peticions admissibles que involucren a tot el Parlament Europeu.

El text adverteix que, si bé la UE ha experimentat avanços en termes de matrimoni i unions civils, de drets d’adopció per a les persones LGTBIQ i de protecció jurídica contra la discriminació, la incitació a l’odi i els delictes d’odi, «també s’han produït reculades, com la retòrica hostil de polítics electes i les onades de la violència homòfoba i transfòbica».

Els matrimonis o unions civils formats en un Estat membre han de ser reconeguts en els altres països de la UE, i els cònjuges o membres de la unió han de rebre idèntic tracte al qual s’atorga als que formen matrimonis i unions heterosexuals, afirmen els eurodiputats.

El text recorda que el Tribunal de Justícia de la UE ja va declarar en una sentència de 2018 que el terme «cònjuge» utilitzat en la directiva sobre la lliure circulació també és aplicable a les parelles homosexuals, i demana per això a la Comissió Europea que actue contra Romania, el govern de la qual no ha acatat la sentència.

 

Pares del mateix sexe

 

Els eurodiputats, així, insten a tots els Estats membres a reconéixer a efectes legals als adults esmentats en un certificat de naixement expedit en un altre

Estat membre com a pares legals del xiquet, independentment del sexe legal o del seu estat civil, per a evitar convertir a xiquets en apàtrides en traslladar-se a un altre país de la Unió.

Insisteixen que les famílies LGTBIQ han de gaudir dels mateixos drets de reagrupació familiar que aquelles constituïdes per parelles heterosexuals.

Discriminació comunitat LGTBIQ en alguns països

 

Arran de la discriminació patida per la comunitat LGTBIQ a Polònia i Hongria, el Parlament Europeu anima a la Comissió Europea a utilitzar els instruments al seu abast (procediments d’infracció, mesures provisionals i eines pressupostàries) contra estos països.

La resolució també dona suport a «el compromís de la Comissió Europea de proposar una iniciativa legislativa amb l’objectiu d’ampliar la llista de delictes de la UE als delictes motivats per prejudicis i al discurs de l’odi, fins i tot quan es dirigeixen a persones LGTBIQ».

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.