Un expert espanyol preocupat pel virus: «Estarem en un problema gran»

 

El catedràtic de medicina i microbiologia Adolfo García Sastre, que actualment treballa en l’Hospital Mount Sinaí de Nova York, ha sigut un dels convidats al programa ‘Al rojo vivo’, en la tornada d’Antonio García Ferreras als platós després de les vacacions d’estiu. El microbiòleg ha fet un repàs a la situació actual del coronavirus i també el que vindrà en els pròxims mesos.

 

Una de les preguntes que Ferreras ha fet al científic burgalès és si de cara a la tardor es compliran les expectatives negatives que assenyaleque amb la baixada de les temperatures el virus evolucionarà d’alguna manera. En este sentit, García Sastre ha dit que «és possible que el número de transmissions augmente a causa de l’hivern». Tot i això ha reconegut que «no sabem molt bé què passarà a l’hivern», alhora que ha avisat que «hem d’estar vigilants i parar els contagis que estan pujant en tot el món i en Espanya».

 

Pel que fa a l’estat actual de la pandèmia en Espanya, el viròleg s’ha mostrat contundent respecte a la gestió que s’està fent. «Continua havent molts problemes i no està prou continguda en molts llocs. Potser es podria fer més esforç per a poder-la contindre», ha lamentat García Sastre.

 

La tornada a l’escola i la reticència d’algun col·lectiu a vacunar-se

Ferreras també ha interpel·lat l’expert en microbiologia sobre dos temes de candent actualitat: la tornada a l’escola i l’arribada d’una vacuna contra el Covid-19. En este sentit, García Sastre s’ha mostrat molt preocupat per la tornada dels xiquets a les aules, reconeixent que s’haurà d’estar molt pendent perquè no es descontrole. Tot i això, ha assegurat que la mobilitat dels xiquets és molt més reduïda que la dels adults, pel que serà més fàcil parar els potencials brots que es detecten en les escoles.

 

Sobre la vacuna, el microbiòleg ha desitjat que no hi haja molta reticència a la vacunació quan siga possible fer-ho. A demés, García Sastre ha alertat que els jóvens podrien suposar un problema, en el cas que consideren que si passen el virus, este no els afectarà o ho farà d’una forma lleu, ja que en este cas, «estarem en un problema gran».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda impulsarà reunions amb les comunitats per a tancar un finançament molt beneficiós

Hisenda anuncia una ronda de reunions amb totes les comunitats autònomes per a explicar la seua proposta de finançament, que considera extremadament beneficiosa per a l'estat del benestar i, especialment, per a la Comunitat Valenciana.

Castro avisa abans de visitar al Vila-real: No és fàcil, però tampoc és fàcil guanyar-nos

Luís Castro reconeix la dificultat de visitar al Vila-real en La Ceràmica, però reivindica el moment competitiu del Llevant i la solidesa defensiva de les últimes jornades.

Arcadi España defén la contundència del PSOE enfront del juí a José Luis Ábalos

Arcadi España assegura que el PSOE ha actuat amb celeritat i contundència davant el cas Ábalos i marca distàncies amb altres partits, als quals retrau homenatges i falta de resposta. Diana Morant subratlla que el partit esperarà al moment processal adequat per a personar-se en la causa.

Rescatat després de deu hores perdut en una zona boscosa de Millares

La Guàrdia Civil ha localitzat amb vida a un home de 69 anys després de passar deu hores desaparegut en una zona boscosa i escarpada de Millares, a València. En l'operatiu van participar mitjans terrestres, aeris, bombers i brigades forestals.

Divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats i baixada de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i València i un descens de les temperatures màximes, mentres les mínimes pugen lleugerament.

Detingut a Benidorm un fugitiu britànic reclamat per narcotràfic i blanqueig

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un britànic de 32 anys buscat pel Regne Unit per integrar una xarxa de drogues i blanqueig entre 2022 i 2024, que podria enfrontar-se a cadena perpètua.

Arranca la manifestació del Primer de Maig a València marcada per la pluja i les reivindicacions socials

La manifestació del Primer de Maig a València se celebra sota un cel gris i amb la presència de dos ministres, centrada en la defensa de salaris dignes, vivenda i drets socials.

Immobilitzat un camió amb l’eix trencat que circulava de manera temerària per la A-7 a Bétera

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en l'A-7, entre Museros i Bétera, un camió carregat de taronges que circulava de manera temerària amb l'eix trencat i 26 defectes tècnics detectats.