Un expert espanyol preocupat pel virus: «Estarem en un problema gran»

 

El catedràtic de medicina i microbiologia Adolfo García Sastre, que actualment treballa en l’Hospital Mount Sinaí de Nova York, ha sigut un dels convidats al programa ‘Al rojo vivo’, en la tornada d’Antonio García Ferreras als platós després de les vacacions d’estiu. El microbiòleg ha fet un repàs a la situació actual del coronavirus i també el que vindrà en els pròxims mesos.

 

Una de les preguntes que Ferreras ha fet al científic burgalès és si de cara a la tardor es compliran les expectatives negatives que assenyaleque amb la baixada de les temperatures el virus evolucionarà d’alguna manera. En este sentit, García Sastre ha dit que «és possible que el número de transmissions augmente a causa de l’hivern». Tot i això ha reconegut que «no sabem molt bé què passarà a l’hivern», alhora que ha avisat que «hem d’estar vigilants i parar els contagis que estan pujant en tot el món i en Espanya».

 

Pel que fa a l’estat actual de la pandèmia en Espanya, el viròleg s’ha mostrat contundent respecte a la gestió que s’està fent. «Continua havent molts problemes i no està prou continguda en molts llocs. Potser es podria fer més esforç per a poder-la contindre», ha lamentat García Sastre.

 

La tornada a l’escola i la reticència d’algun col·lectiu a vacunar-se

Ferreras també ha interpel·lat l’expert en microbiologia sobre dos temes de candent actualitat: la tornada a l’escola i l’arribada d’una vacuna contra el Covid-19. En este sentit, García Sastre s’ha mostrat molt preocupat per la tornada dels xiquets a les aules, reconeixent que s’haurà d’estar molt pendent perquè no es descontrole. Tot i això, ha assegurat que la mobilitat dels xiquets és molt més reduïda que la dels adults, pel que serà més fàcil parar els potencials brots que es detecten en les escoles.

 

Sobre la vacuna, el microbiòleg ha desitjat que no hi haja molta reticència a la vacunació quan siga possible fer-ho. A demés, García Sastre ha alertat que els jóvens podrien suposar un problema, en el cas que consideren que si passen el virus, este no els afectarà o ho farà d’una forma lleu, ja que en este cas, «estarem en un problema gran».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.