Un expert espanyol preocupat pel virus: «Estarem en un problema gran»

 

El catedràtic de medicina i microbiologia Adolfo García Sastre, que actualment treballa en l’Hospital Mount Sinaí de Nova York, ha sigut un dels convidats al programa ‘Al rojo vivo’, en la tornada d’Antonio García Ferreras als platós després de les vacacions d’estiu. El microbiòleg ha fet un repàs a la situació actual del coronavirus i també el que vindrà en els pròxims mesos.

 

Una de les preguntes que Ferreras ha fet al científic burgalès és si de cara a la tardor es compliran les expectatives negatives que assenyaleque amb la baixada de les temperatures el virus evolucionarà d’alguna manera. En este sentit, García Sastre ha dit que «és possible que el número de transmissions augmente a causa de l’hivern». Tot i això ha reconegut que «no sabem molt bé què passarà a l’hivern», alhora que ha avisat que «hem d’estar vigilants i parar els contagis que estan pujant en tot el món i en Espanya».

 

Pel que fa a l’estat actual de la pandèmia en Espanya, el viròleg s’ha mostrat contundent respecte a la gestió que s’està fent. «Continua havent molts problemes i no està prou continguda en molts llocs. Potser es podria fer més esforç per a poder-la contindre», ha lamentat García Sastre.

 

La tornada a l’escola i la reticència d’algun col·lectiu a vacunar-se

Ferreras també ha interpel·lat l’expert en microbiologia sobre dos temes de candent actualitat: la tornada a l’escola i l’arribada d’una vacuna contra el Covid-19. En este sentit, García Sastre s’ha mostrat molt preocupat per la tornada dels xiquets a les aules, reconeixent que s’haurà d’estar molt pendent perquè no es descontrole. Tot i això, ha assegurat que la mobilitat dels xiquets és molt més reduïda que la dels adults, pel que serà més fàcil parar els potencials brots que es detecten en les escoles.

 

Sobre la vacuna, el microbiòleg ha desitjat que no hi haja molta reticència a la vacunació quan siga possible fer-ho. A demés, García Sastre ha alertat que els jóvens podrien suposar un problema, en el cas que consideren que si passen el virus, este no els afectarà o ho farà d’una forma lleu, ja que en este cas, «estarem en un problema gran».

Últimes notícies

Bautista s’acomiada a la primera ronda de Stuttgart davant Marcos Giron

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha quedat eliminat en la primera ronda del torne sobre herba de Stuttgart en perdre en dos sets contra l’estatunidenc Marcos Giron, que s’enfrontarà ara al primer cap de sèrie, Ben Shelton.

Huit claus per a entendre la vaga indefinida del professorat valencià que ja fa 30 dies

La vaga indefinida del professorat no universitari de la pública valenciana complix 30 dies amb mobilitzacions massives, una sola pujada salarial acordada i huit grans reivindicacions sobre la taula.

La mostra immersiva sobre Frida Kahlo arriba a València per a descobrir la seua cara més emocional

L’experiència ‘Frida Kahlo by Woman Experiences’ ha aterrat a l’Ateneo Mercantil de València després de passar per la seu de l’ONU a Nova York, amb cartes originals, fotografies inèdites i un recorregut teatralitzat que acosta al públic la dimensió més humana de l’artista mexicana.

El Roig Arena dona avantatge al València Basket davant el Joventut en les semifinals

València Basket i Asisa Joventut s’enfronten des d’este dimecres en unes semifinals de Lliga Endesa al millor de cinc partits, marcades fins ara pel factor pista. Els tres duels d’esta temporada s’han resolt amb victòria de l’equip que jugava en el seu pavelló.

Els municipis afectats per la dana reclamen més flexibilitat fiscal al Consell

Els secretaris, interventors i tresorers de l’Administració local han demanat a la Generalitat flexibilitzar les regles fiscals als municipis afectats per la dana i reduir càrregues burocràtiques per a facilitar la reconstrucció.

Cau al Prat de València amb 3,5 quilos d’heroïna amagats dins la maleta

La Policia Nacional ha detingut al aeroport de València un home de 48 anys que portava més de tres quilos i mig d’heroïna amagats en carpetes i caixes de sabó dins la seua maleta.

Nous tractaments epigenètics aconseguixen revertir part del dany per cirrosi en ratolins

Un estudi liderat per la UMH d’Elx ha demostrat en ratolins que diversos compostos epigenètics recuperen la proteïna protectora LSECtin, reduïxen la inflamació hepàtica i limiten la fibrosi associada a la cirrosi. Els resultats obrin una nova via de tractament per a futures teràpies contra les malalties hepàtiques cròniques.

Així és l’última campanya d’abonaments a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El Valencia CF ha llançat la campanya d’abonaments 2026-27, l’última a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla, amb preus congelats però menys descompte per als accionistes i un anunci que recorre més de cent anys d’història valencianista.