Un expert espanyol preocupat pel virus: «Estarem en un problema gran»

 

El catedràtic de medicina i microbiologia Adolfo García Sastre, que actualment treballa en l’Hospital Mount Sinaí de Nova York, ha sigut un dels convidats al programa ‘Al rojo vivo’, en la tornada d’Antonio García Ferreras als platós després de les vacacions d’estiu. El microbiòleg ha fet un repàs a la situació actual del coronavirus i també el que vindrà en els pròxims mesos.

 

Una de les preguntes que Ferreras ha fet al científic burgalès és si de cara a la tardor es compliran les expectatives negatives que assenyaleque amb la baixada de les temperatures el virus evolucionarà d’alguna manera. En este sentit, García Sastre ha dit que «és possible que el número de transmissions augmente a causa de l’hivern». Tot i això ha reconegut que «no sabem molt bé què passarà a l’hivern», alhora que ha avisat que «hem d’estar vigilants i parar els contagis que estan pujant en tot el món i en Espanya».

 

Pel que fa a l’estat actual de la pandèmia en Espanya, el viròleg s’ha mostrat contundent respecte a la gestió que s’està fent. «Continua havent molts problemes i no està prou continguda en molts llocs. Potser es podria fer més esforç per a poder-la contindre», ha lamentat García Sastre.

 

La tornada a l’escola i la reticència d’algun col·lectiu a vacunar-se

Ferreras també ha interpel·lat l’expert en microbiologia sobre dos temes de candent actualitat: la tornada a l’escola i l’arribada d’una vacuna contra el Covid-19. En este sentit, García Sastre s’ha mostrat molt preocupat per la tornada dels xiquets a les aules, reconeixent que s’haurà d’estar molt pendent perquè no es descontrole. Tot i això, ha assegurat que la mobilitat dels xiquets és molt més reduïda que la dels adults, pel que serà més fàcil parar els potencials brots que es detecten en les escoles.

 

Sobre la vacuna, el microbiòleg ha desitjat que no hi haja molta reticència a la vacunació quan siga possible fer-ho. A demés, García Sastre ha alertat que els jóvens podrien suposar un problema, en el cas que consideren que si passen el virus, este no els afectarà o ho farà d’una forma lleu, ja que en este cas, «estarem en un problema gran».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dissabte amb núvols, pluges febles i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles i vents fluixos de component este, sense canvis tèrmics rellevants.

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.