Un expert espanyol preocupat pel virus: «Estarem en un problema gran»

 

El catedràtic de medicina i microbiologia Adolfo García Sastre, que actualment treballa en l’Hospital Mount Sinaí de Nova York, ha sigut un dels convidats al programa ‘Al rojo vivo’, en la tornada d’Antonio García Ferreras als platós després de les vacacions d’estiu. El microbiòleg ha fet un repàs a la situació actual del coronavirus i també el que vindrà en els pròxims mesos.

 

Una de les preguntes que Ferreras ha fet al científic burgalès és si de cara a la tardor es compliran les expectatives negatives que assenyaleque amb la baixada de les temperatures el virus evolucionarà d’alguna manera. En este sentit, García Sastre ha dit que «és possible que el número de transmissions augmente a causa de l’hivern». Tot i això ha reconegut que «no sabem molt bé què passarà a l’hivern», alhora que ha avisat que «hem d’estar vigilants i parar els contagis que estan pujant en tot el món i en Espanya».

 

Pel que fa a l’estat actual de la pandèmia en Espanya, el viròleg s’ha mostrat contundent respecte a la gestió que s’està fent. «Continua havent molts problemes i no està prou continguda en molts llocs. Potser es podria fer més esforç per a poder-la contindre», ha lamentat García Sastre.

 

La tornada a l’escola i la reticència d’algun col·lectiu a vacunar-se

Ferreras també ha interpel·lat l’expert en microbiologia sobre dos temes de candent actualitat: la tornada a l’escola i l’arribada d’una vacuna contra el Covid-19. En este sentit, García Sastre s’ha mostrat molt preocupat per la tornada dels xiquets a les aules, reconeixent que s’haurà d’estar molt pendent perquè no es descontrole. Tot i això, ha assegurat que la mobilitat dels xiquets és molt més reduïda que la dels adults, pel que serà més fàcil parar els potencials brots que es detecten en les escoles.

 

Sobre la vacuna, el microbiòleg ha desitjat que no hi haja molta reticència a la vacunació quan siga possible fer-ho. A demés, García Sastre ha alertat que els jóvens podrien suposar un problema, en el cas que consideren que si passen el virus, este no els afectarà o ho farà d’una forma lleu, ja que en este cas, «estarem en un problema gran».

Últimes notícies

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.