Els experts milloren les previsions sobre el pic del coronavirus en Espanya

Presa de mostres de coronavirus a l'Hospital Militar d'Aragó el 26 de març de 2020

Un grup de matemàtics de la Universitat Politècnica de València ha actualitzat el seu informe | València Diari

 

Este dimecres ens féiem eco d’un informe que, segons ‘Vilaweb’, estaria en mans del govern espanyol des de fa una setmana i que alerta que la crisi del coronavirus pot comportar fins a 200.000 morts amb les mesures actuals. La mateixa publicació, signada per una desena de científics, apunta també que la xifra es podria reduir a les 20.000 víctimes si es ferem més restriccions.

 

A pesar de què l’últim balanç d’infectats i víctimes, moderat per primera volta fa pensar als experts que podríem acostar-nos ja al pic de contagis i estar entrant en una fase d’estabilització de la pandèmia, continuen eixint informes que estipulen la data en què arribaríem al punt àlgid del virus i amb quina xifra d’infectats. Esta volta les conclusions dels experts són més esperançadores.

 

El pic el 6 d’abril, amb 160.000 contagiats

Les universitats han posat en marxa els seus models predictius per a estudiar fins quan es podria allargar la situació que vivim. Ara, segons avança ‘Economía Digital’, una actualització d’un estudi de la Universitat Politènica de València (UPV) conclou que el pic de contagis es produirà el 6 d’abril, arribant a un total aproximat de 160.000 contagis, xifra que reduiria les previsions que l’informe estipulava el dia anterior, amb el 8 d’abril com a data del pic, amb més de 220.000 infectats. A demés, l’estudi, amb el professor Joan Carles Micó al capdavant, preveu que esta setmana, abans de diumenge, arribarem ja als 80.000 infectats.

 

Els investigadors expliquen al mitjà citat que es basen en el model de Kermack–Mckendrick, també conegut com a SIR, que té en compte l’evolució de contagiats en potència, infectats i recuperats. Però els experts advertixen que les decisions polítiques poden moure els paràmetres i, per tant, prendre bones determinacions podria tornar a acurtar la data d’este suposat pic. 

Últimes notícies

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.

Iker Losada entra com a novetat en el Llevant i Samu Costa torna al Mallorca

Llevant i Mallorca s'enfronten en el Ciutat de València en un dol clau per la permanència, amb l'entrada d'Iker Losada en l'atac local i el retorn de Samu Costa en els balears.

Alerta groga per tempestes a l’interior de València i Alacant i sud de Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències activa l'avís groc per tempestes i pluja forta a l'interior d'Alacant, l'interior de València i l'interior sud de Castelló, mentres la resta de la Comunitat Valenciana queda sense risc.

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.