Els experts milloren les previsions sobre el pic del coronavirus en Espanya

Presa de mostres de coronavirus a l'Hospital Militar d'Aragó el 26 de març de 2020

Un grup de matemàtics de la Universitat Politècnica de València ha actualitzat el seu informe | València Diari

 

Este dimecres ens féiem eco d’un informe que, segons ‘Vilaweb’, estaria en mans del govern espanyol des de fa una setmana i que alerta que la crisi del coronavirus pot comportar fins a 200.000 morts amb les mesures actuals. La mateixa publicació, signada per una desena de científics, apunta també que la xifra es podria reduir a les 20.000 víctimes si es ferem més restriccions.

 

A pesar de què l’últim balanç d’infectats i víctimes, moderat per primera volta fa pensar als experts que podríem acostar-nos ja al pic de contagis i estar entrant en una fase d’estabilització de la pandèmia, continuen eixint informes que estipulen la data en què arribaríem al punt àlgid del virus i amb quina xifra d’infectats. Esta volta les conclusions dels experts són més esperançadores.

 

El pic el 6 d’abril, amb 160.000 contagiats

Les universitats han posat en marxa els seus models predictius per a estudiar fins quan es podria allargar la situació que vivim. Ara, segons avança ‘Economía Digital’, una actualització d’un estudi de la Universitat Politènica de València (UPV) conclou que el pic de contagis es produirà el 6 d’abril, arribant a un total aproximat de 160.000 contagis, xifra que reduiria les previsions que l’informe estipulava el dia anterior, amb el 8 d’abril com a data del pic, amb més de 220.000 infectats. A demés, l’estudi, amb el professor Joan Carles Micó al capdavant, preveu que esta setmana, abans de diumenge, arribarem ja als 80.000 infectats.

 

Els investigadors expliquen al mitjà citat que es basen en el model de Kermack–Mckendrick, també conegut com a SIR, que té en compte l’evolució de contagiats en potència, infectats i recuperats. Però els experts advertixen que les decisions polítiques poden moure els paràmetres i, per tant, prendre bones determinacions podria tornar a acurtar la data d’este suposat pic. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.

Ester Muñoz lamenta la frivolitat de Sánchez sobre l’Iran i demana reflexió per a Espanya

La portaveu del PP en el Congrés ha acusat a Sánchez de tractar amb frivolitat el conflicte de l'Iran i ha reclamat una reflexió sobre els seus efectes per a Espanya. També ha arremés contra Óscar Puente pel cas Adamuz, ha assenyalat dubtes sobre el rescat de Plus ultra i ha demanat a Vox facilitar governs a Aragó i Extremadura.

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.

La reina defén l’equitat en diagnòstic i investigació de les malalties rares

La reina ha reclamat equitat real en l'accés al diagnòstic, la investigació i els tractaments de les malalties rares, subratllant que cada vida conta. La jornada ha reunit pacients, professionals i autoritats amb una crida a reforçar la ciència i reduir els temps de diagnòstic.