Els experts milloren les previsions sobre el pic del coronavirus en Espanya

Ejemplo de shortcode con estilo
Un grup de matemàtics de la Universitat Politècnica de València ha actualitzat el seu informe | València Diari   Este dimecres ens féiem eco d’un informe que, segons ‘Vilaweb’, estaria en mans del govern espanyol des de fa una setmana i que alerta que la crisi del coronavirus pot comportar fins a 200.000 morts amb les mesures actuals. La mateixa publicació, signada […]
Presa de mostres de coronavirus a l'Hospital Militar d'Aragó el 26 de març de 2020

Un grup de matemàtics de la Universitat Politècnica de València ha actualitzat el seu informe | València Diari

 

Este dimecres ens féiem eco d’un informe que, segons ‘Vilaweb’, estaria en mans del govern espanyol des de fa una setmana i que alerta que la crisi del coronavirus pot comportar fins a 200.000 morts amb les mesures actuals. La mateixa publicació, signada per una desena de científics, apunta també que la xifra es podria reduir a les 20.000 víctimes si es ferem més restriccions.

 

A pesar de què l’últim balanç d’infectats i víctimes, moderat per primera volta fa pensar als experts que podríem acostar-nos ja al pic de contagis i estar entrant en una fase d’estabilització de la pandèmia, continuen eixint informes que estipulen la data en què arribaríem al punt àlgid del virus i amb quina xifra d’infectats. Esta volta les conclusions dels experts són més esperançadores.

 

El pic el 6 d’abril, amb 160.000 contagiats

Les universitats han posat en marxa els seus models predictius per a estudiar fins quan es podria allargar la situació que vivim. Ara, segons avança ‘Economía Digital’, una actualització d’un estudi de la Universitat Politènica de València (UPV) conclou que el pic de contagis es produirà el 6 d’abril, arribant a un total aproximat de 160.000 contagis, xifra que reduiria les previsions que l’informe estipulava el dia anterior, amb el 8 d’abril com a data del pic, amb més de 220.000 infectats. A demés, l’estudi, amb el professor Joan Carles Micó al capdavant, preveu que esta setmana, abans de diumenge, arribarem ja als 80.000 infectats.

 

Els investigadors expliquen al mitjà citat que es basen en el model de Kermack–Mckendrick, també conegut com a SIR, que té en compte l’evolució de contagiats en potència, infectats i recuperats. Però els experts advertixen que les decisions polítiques poden moure els paràmetres i, per tant, prendre bones determinacions podria tornar a acurtar la data d’este suposat pic. 

Últimes notícies

Moleiro demana perdó després del 0-6 del Villarreal

Moleiro ha demanat perdó a l’afició després de la derrota per 0-6 del Villarreal davant del París Saint-Germain en la Lliga de Campions. El migcampista ha assenyalat la falta d’actitud i ha demanat aprendre del partit abans del compromís de diumenge.

El Villarreal cau per 0-6 davant el París Saint-Germain

El París Saint-Germain ha golejat el Villarreal per 0-6 en la Liga de Campeones, amb un 0-4 al descans. Fabián Ruiz ha sigut el jugador més destacat del conjunt francés.

Vila-real i PSG canvien l’himne per aplaudiments en homenatge

Les aficions del Vila-real i del PSG han aplaudit la decisió de no reproduir l’himne abans del partit. Després, han guardat un minut de silenci per les víctimes.

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.