Els experts milloren les previsions sobre el pic del coronavirus en Espanya

Presa de mostres de coronavirus a l'Hospital Militar d'Aragó el 26 de març de 2020

Un grup de matemàtics de la Universitat Politècnica de València ha actualitzat el seu informe | València Diari

 

Este dimecres ens féiem eco d’un informe que, segons ‘Vilaweb’, estaria en mans del govern espanyol des de fa una setmana i que alerta que la crisi del coronavirus pot comportar fins a 200.000 morts amb les mesures actuals. La mateixa publicació, signada per una desena de científics, apunta també que la xifra es podria reduir a les 20.000 víctimes si es ferem més restriccions.

 

A pesar de què l’últim balanç d’infectats i víctimes, moderat per primera volta fa pensar als experts que podríem acostar-nos ja al pic de contagis i estar entrant en una fase d’estabilització de la pandèmia, continuen eixint informes que estipulen la data en què arribaríem al punt àlgid del virus i amb quina xifra d’infectats. Esta volta les conclusions dels experts són més esperançadores.

 

El pic el 6 d’abril, amb 160.000 contagiats

Les universitats han posat en marxa els seus models predictius per a estudiar fins quan es podria allargar la situació que vivim. Ara, segons avança ‘Economía Digital’, una actualització d’un estudi de la Universitat Politènica de València (UPV) conclou que el pic de contagis es produirà el 6 d’abril, arribant a un total aproximat de 160.000 contagis, xifra que reduiria les previsions que l’informe estipulava el dia anterior, amb el 8 d’abril com a data del pic, amb més de 220.000 infectats. A demés, l’estudi, amb el professor Joan Carles Micó al capdavant, preveu que esta setmana, abans de diumenge, arribarem ja als 80.000 infectats.

 

Els investigadors expliquen al mitjà citat que es basen en el model de Kermack–Mckendrick, també conegut com a SIR, que té en compte l’evolució de contagiats en potència, infectats i recuperats. Però els experts advertixen que les decisions polítiques poden moure els paràmetres i, per tant, prendre bones determinacions podria tornar a acurtar la data d’este suposat pic. 

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.