Els experts milloren les previsions sobre el pic del coronavirus en Espanya

Ejemplo de shortcode con estilo
Un grup de matemàtics de la Universitat Politècnica de València ha actualitzat el seu informe | València Diari   Este dimecres ens féiem eco d’un informe que, segons ‘Vilaweb’, estaria en mans del govern espanyol des de fa una setmana i que alerta que la crisi del coronavirus pot comportar fins a 200.000 morts amb les mesures actuals. La mateixa publicació, signada […]
Presa de mostres de coronavirus a l'Hospital Militar d'Aragó el 26 de març de 2020

Un grup de matemàtics de la Universitat Politècnica de València ha actualitzat el seu informe | València Diari

 

Este dimecres ens féiem eco d’un informe que, segons ‘Vilaweb’, estaria en mans del govern espanyol des de fa una setmana i que alerta que la crisi del coronavirus pot comportar fins a 200.000 morts amb les mesures actuals. La mateixa publicació, signada per una desena de científics, apunta també que la xifra es podria reduir a les 20.000 víctimes si es ferem més restriccions.

 

A pesar de què l’últim balanç d’infectats i víctimes, moderat per primera volta fa pensar als experts que podríem acostar-nos ja al pic de contagis i estar entrant en una fase d’estabilització de la pandèmia, continuen eixint informes que estipulen la data en què arribaríem al punt àlgid del virus i amb quina xifra d’infectats. Esta volta les conclusions dels experts són més esperançadores.

 

El pic el 6 d’abril, amb 160.000 contagiats

Les universitats han posat en marxa els seus models predictius per a estudiar fins quan es podria allargar la situació que vivim. Ara, segons avança ‘Economía Digital’, una actualització d’un estudi de la Universitat Politènica de València (UPV) conclou que el pic de contagis es produirà el 6 d’abril, arribant a un total aproximat de 160.000 contagis, xifra que reduiria les previsions que l’informe estipulava el dia anterior, amb el 8 d’abril com a data del pic, amb més de 220.000 infectats. A demés, l’estudi, amb el professor Joan Carles Micó al capdavant, preveu que esta setmana, abans de diumenge, arribarem ja als 80.000 infectats.

 

Els investigadors expliquen al mitjà citat que es basen en el model de Kermack–Mckendrick, també conegut com a SIR, que té en compte l’evolució de contagiats en potència, infectats i recuperats. Però els experts advertixen que les decisions polítiques poden moure els paràmetres i, per tant, prendre bones determinacions podria tornar a acurtar la data d’este suposat pic. 

Últimes notícies

Ajuda inicial de 23,5 milions per a les víctimes de la dana Adam

La Generalitat ha aprovat un primer paquet d’ajudes directes de 23,5 milions d’euros per a reparar vivendes, reposar estris i facilitar el reallotjament de les persones que han perdut la seua casa per la dana Adam.

Set canvis de Iñigo Pérez en el Villarreal per a visitar el Liverpool amb Araújo de titular

Iñigo Pérez ha renovat l’onze del Villarreal amb set canvis respecte a la Lliga per a enfrontar-se al Liverpool, que ix amb Ronald Araújo en la defensa.

Argentina i Suècia, grans favorites en la Nacra Cup València de Nacra 17

La Nacra Cup València reunirà del 21 al 24 d’octubre 24 tripulacions de 17 països, amb Argentina i Suècia com a grans favorites en la classe olímpica Nacra 17.

El Rally Ciutat de València arriba amb Fuster buscant el seu seté títol d’Espanya

El Rally Ciutat de València-Memorial Javi Sanz afronta la seua 26a edició el pròxim cap de setmana, amb Miguel Fuster jugant-se el seu seté títol nacional. La prova compta amb un fort suport institucional i un programa que combina projecció estatal i arrelament als municipis valencians.

Chloe Bibby apuntala el joc interior del Valencia Basket amb un contracte de dos mesos

El Valencia Basket ha tancat la incorporació temporal de l’ala-pívot australiana Chloe Bibby per dos mesos, pendent de la revisió mèdica. La jugadora arriba després de brillar amb el Spar Girona i de passar per la WNBA amb Minnesota Lynx.

Empat sense gols entre Liverpool i Villarreal en la Lliga de Campions juvenil

Liverpool i Villarreal han empatat 0-0 en la tercera jornada de la Lliga de Campions juvenil, en un partit molt igualat que manté el conjunt groguet líder del seu grup amb set punts.

Emergències continua buidant aigua i assistint els veïns atrapats per la dana Adam

Els servicis d’Emergències continuen buidant aigua i ajudant veïns a Bellreguard, Piles, Miramar i la marjal Oliva-Pego, mentre es consolida la neteja i recuperació després de la dana Adam.

València desbloqueja definitivament el PAI de Benimaclet amb 1.345 vivendes noves

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres de manera definitiva el PAI de Benimaclet, amb 1.345 vivendes i un gran augment de zones verdes i equipaments públics al barri.